Stay With Me

De naika_iasf

1.2M 93.8K 8.2K

Menjadi mangsa buli merupakan satu perkara lazim baginya apabila menjejakkan kaki di sekolah baru. Baginya, s... Mais

PROLOG
BAB 1
BAB 2
BAB 3
BAB 4
BAB 5
BAB 6
BAB 7
BAB 8
BAB 9
BAB 10
BAB 11
BAB 12
BAB 13
BAB 15
BAB 16
BAB 17
BAB 18
BAB 19
BAB 20
BAB 21
BAB 22
BAB 23
BAB 24
BAB 25
BAB 26
BAB 27
BAB 28
BAB 29
BAB 30
BAB 31
BAB 32
BAB 33
BAB 34
BAB 35
BAB 36
BAB 37
BAB 38
BAB 39
BAB 40
BAB 41
BAB 42
BAB 43
BAB 44
BAB 45
BAB 46
BAB 47
BAB 48
BAB 49
BAB 50
BAB 51
BAB 52
BAB 53
BAB 54
BAB 55
BAB 56
BAB 57
BAB 58
BAB 59
BAB 60
BAB 61
BAB 62
BAB 63
BAB 64
BAB 65
BAB 66
BAB 67
BAB 68
BAB 69
BAB 70
BAB 71
BAB 72
BAB 73
BAB 74
BAB 75
BAB 76
BAB 77
BAB 78
BAB 79
BAB 80
BAB 81
BAB 82
BAB 83
BAB 84
BAB 85
BAB 86
BAB 87
BAB 88
BAB 89
BAB 90
BAB 91
BAB 92
BAB 93
EPILOG
Review and comment

BAB 14

13.5K 1K 27
De naika_iasf






"We're not done yet,"






*****

Afrina berjalan longlai ke pejabat pengetua. Wajahnya jelas kelihatan letih dan lesu. Pintu pejabat diketuk sebanyak tiga kali. Dia masuk setelah diberi kebenaran untuk masuk.

Terpaku dia melihat, bukan pengetua sahaja yang ada di dalam pejabat tersebut, namun turut ada bersama mereka ialah 5A'Prince dan seorang junior perempuan yang menunduk ketakutan.

"Assalamualaikum pengetua," sapa Afrina sopan.

"Waalaikumussalam Afrina. Duduklah," lembut Miss Fasha, pengetua Elite Light Highschool berkata. Afrina duduk di sebelah junior perempuan. Dalam hatinya meneka perempuan itu mungkin dari tingkatan 3.

"Boleh saya mula sekarang?" tanya Miss Fasha. Semua mengangguk manakala junior itu membisu. Afrina mengerling ke arah name tagnya yang berwarna hijau, menunjukkan pelajar itu datang dari tingkatan 3.

'Dah agak dah form 3. Raiya? Nama sedap je, harap perangai pun samalah,' getus Afrina.

"Boleh saya tanya kamu Afrina, apa maksud semua ni?" tanya Miss Fasha sambil menghulurkan kertas salinan gosipnya dan Iqram.

"Saya tak tahu pengetua, saya datang sekolah semalam, kertas ni dah tersebar luas. Tapi kalau ikut pemerhatian saya, mungkin ini kerja orang yang tak puas hati dengan saya, dan kemungkinan besar pelajar yang buat benda tak berfaedah ni datang dari Kelab Sidang Redaksi," ujar Afrina tenang menyentakkan 5A'Prince dan Raiya.

"Macam mana kamu yakin tentang tu?" tanya Miss Fasha tertarik dengan hujah Afrina.

"Sebab, bergantung pada caption gambar, susunan ayat gubahan dia memang jadi influence kepada sesiapa je yang baca, automatik semua orang akan percaya dengan mudah. Setahu saya, ilmu ni cuma dipelajari oleh Kelab Sidang Redaksi. 

Lagipula, cerita ni dah tersebar ke webpage rasmi sekolah. Cuma Kelab Sidang Redaksi dan guru-guru sahaja yang ada akses webpage rasmi sekolah, saya tak rasa cikgu sekolah ni seteruk tu nak jatuhkan maruah sekolah. Am I right pengetua?" terang Afrina tenang sambil membelek helaian kertas tersebut.

"Bagus hujah kamu Afrina. Saya ada minta tolong orang kepercayaan saya dalam Kelab IT, dan sumber saya mengumpul bukti yang segala fitnah ni datang dari Raiya Haisya. Betul ke Raiya?" tanya pengetua tanpa unsur sindiran atau tuduhan.

"Tak mungkinlah Umi! Takkan ni semua fitnah. Okaylah, mungkin sekarang caption dia fitnah, tapi masalahnya mana boleh bersentuhan atau berduaan dengan mahram. Lagi-lagi dia bawa imej sekolah Umi! Terang-terangan dorang berpelukan," bantah Adrian sekerasnya.

"Afrina, can you tell us what your relationship is with Iqram?" ketahuilah, apabila Miss Fasha berbahasa English, terserlah elegannya dan, itu tandanya dia penat, serius atau malas.

"Not more than siblings," jawab Afrina turut berbahasa English. Terkedu 5A'Prince mendengar jawapan Afrina.

"Is it clear, 5A'Prince?" tanya Miss Fasha dengan nada sindiran.

5A'Prince pula diam tidak berkutik. Oh ya, Miss Fasha merupakan maksu kepada Adrian. So jangan pelik kalau Adrian panggil Miss Fasha as Umi sebab tu memang panggilan dorang. Dan jangan pelik kalau Adrian and the gang buat ELHS macam sekolah tu dorang yang punya.

"Raiya?" panggil Miss Fasha.

"Err..Sa..Saya mengaku saya yang buat. Se.S..Sebab saya cemburu kak Afrina dapat rapat dengan Iqram. Maafkan saya," ujar Raiya perlahan.

"So, apa kita nak buat untuk clear kan nama kamu Afrina?" tanya Miss Fasha lalu bersandar ke kerusinya. Penat woi hadap perangai pelajar ELHS.

"Saya cuma nak gosip tu dipadam, tak perlu terangkan perkara sebenar pada dorang yang saya dengan Iqram tu siblings. Tu je," kata Afrina ringkas.

Terkejut 5A'Prince dan Raiya, manakala Miss Fasha hanya tersenyum nipis.

"As expected from Afrina Eryssa," gumam Miss Fasha perlahan.

"Baiklah kalau itu yang kamu minta. Jangan risau, pergantungan kamu akan ditarik balik kerana alibi yang tidak kukuh. Semua boleh bersurai. 5A'Prince, saya harap kamu semua lebih berhati-hati dan selidik dulu sebelum keluarkan apa-apa hukuman," tegur Miss Fasha.

5A'Prince masing-masing keluar dengan tidak puas hati. Afiq membisikkan sesuatu kepada Afrina.

"We're not done yet,"

Raiya pula seperti hendak cepat-cepat pergi daripada situ, namun Afrina lebih pantas memaut lengan Raiya.

"Akak tahu bukan Raiya yang buat kan?" tanya Afrina lembut.

Raiya menepis tangan Afrina.

"Mm..Mana ada, memang saya buat," dalih Raiya.

"Apa yang 5A'Prince ugut Raiya?" tanya Afrina.

Raiya menangis di situ. Afrina memeluk Raiya lalu mengusap belakang Raiya, cuba menenangkan gadis mangsa keadaan itu.

"Raiya minta maaf kak. Raiya tahu Raiya tak patut fitnah akak macam tu," ujar Raiya.

"Eh tak apa, akak tak kisah pun. Dah, no worries okay? Akak tak marah Raiya pun. Sebab tu akak taknak kenakan apa-apa tindakan kat Raiya. Dah shh jangan nangis," pujuk Afrina.

"Thanks akak," ujar Raiya lalu pergi ke kelasnya. Afrina mengeluh perlahan.

Continue lendo

Você também vai gostar

185K 8.9K 60
[ In editing process. ] "Aku nikahkan dikau dengan Tengku Ayda Mikayla binti Tengku Farhan dengan berwalikan aku dengan mas kahwinnya sebanyak lima r...
Cinta Untuk MrGarang De DaisyDee

Ficção Adolescente

6.8M 334K 69
Suami Romantik dan Penyayang? Tak pernah diduga Elleana akan mendapat suami garang dan tegas. Hidupnya yang selama ini tak pernah diatur oleh arwah b...
123K 14.1K 34
"𝗠𝗮𝘆𝗯𝗲 𝗶𝗻 𝗮𝗻𝗼𝘁𝗵𝗲𝗿 𝘂𝗻𝗶𝘃𝗲𝗿𝘀𝗲, 𝗼𝗿 𝗶𝗻 𝗮𝗻𝗼𝘁𝗵𝗲𝗿 𝗹𝗶𝗳𝗲, 𝘄𝗲'𝗿𝗲 𝗺𝗲𝗮𝗻𝘁 𝗳𝗼𝗿 𝗲𝗮𝗰𝗵 𝗼𝘁𝗵𝗲𝗿. 𝗕𝘂𝘁 𝗳𝗼𝗿 �...
1.7M 114K 72
Instagram VS Wattpad? Erm sangat jarang kita dengar ataupun lihat. Kebiasaannya ialah budak Instagram dengan budak WeChat sahaja. So weird la kenap...