Once Again • 박지민

By aeyrahhhh

768 207 262

2020 I A Park Jimin Fanfiction "Kau menolak aku dengan seribu kebencian , Membiar ku bangun dengan sejuta ket... More

pRoLoGuE.
001 ; caught in a lie
002 ; her intention
003 ; tawar
004 ; ticket
005 ; park's contract
006 ; sweet night
007 ; tears
008 ; her
009 ; return
010 ; friends
011 ; boy with luv
012 ; euphoria
014 ; hold me tight
015 ; wishing on a star
016 ; serendipity
017 ; i'm fine
018 ; hoodie
019 ; pride
020 ; baby
021 ; someone else
022 ; namja
023 ; let her go
024 ; mall
025 ; i want you again..
026 ; i miss you
027 ; move
028 ; flower
029 ; sure
030 ; life changer
031 ; pity
032 ; new partner
033 ; change
034 ; Him

013 ; decalcomania

26 5 4
By aeyrahhhh

━━━━━━━✦✗✦━━━━━━━━

"Sky always gives us the reasons to live."

[ Monday ; 11 April ] [ 7:00 AM ]

Sepasang mata Hazel milik Helena merenung segenap wajah Jimin yang sedang lena tidur. Perlahan-lahan dia mengalihkan tangan kekar kepunyaan Jimin dari pinggangnya supaya gadis itu boleh menuju ke bilik mandi.

Langkah nya di buka menuju ke arah sehelai tuala yang tersidai elok di atas kerusi. Tangan Helena ditarik sehinggakan gadis itu terdorong semula ke tempat tidurnya. Nafas Helena sedikit tidak teratur tatkala iris mata Jimin merenung anak mata nya lama. Deruan nafas hangat namja [ lelaki ] itu mengena pada batang hidung Helena mambuatkan gadis itu sedikit terkaku.

Bibir munggil Jimin mendarat di atas dahi isterinya sebelum namja [ lelaki ] itu tersenyum sehingga menampakkan eye smilenya. Helena tergelak kecil lalu berura-ura mahu meninggalkan Jimin yang masih lagi berbaring di atas katil yang empuk itu.

Tangan gadis itu ditahan oleh Jimin sendiri. Jari telunjuk namja [ lelaki ] itu di halakan pada pipi nya sambil menayangkan segaris senyuman penuh makna.

Helena mengangkat sebelah keningnya dan mengabaikan sahaja permintaan suaminya yang terlebih gedik di pagi hari. Jimin mencebik seraya menarik-narik pergelangan tangan gadis itu meminta morning kiss.

gedik overload detected-

Akhirnya Helena akur sahaja dengan permintaan si suami. Namja [ lelaki ] itu tersenyum gedik sebelum melepakan pergelangan tangan Helena perlahan.

"Nak pergi mana ?" Tanya Jimin sebelum bangun dari pembaringan nya itu.

"Mandi."

"Nak ikut."

"Tak.Bo.Leh." Gadis itu memandang Jimin dengan panahan mata helang. Gadis ingin menutup pintu bilik mandi tersebut namun dihalang oleh Jimin.

"Eeee~ SAYA KATA TAK BOLEH !!" Pintu itu dihempas kuat oleh Helena kerana mukanya telah pun memerah menahan rasa geram dan malu.

Jimin tergelak kecil sebelum berlalu kembali menuju ke arah katil. Seronok sungguh dia menyakat si isteri.

"Kiyowo [ cute ( casual conversation ) ]" Ujar namja [ lelaki ] itu perlahan sambil rambut nya disebak kan kebelakang.

+++++++
[ Ladurèe Cafè ] [ 9:00 AM ]

Pasangan Park itu sedang menikmati sarapan pagi di sebuah restaurant yang sedikit mewah. Pejam celik pejam celik, tidak menyangka sudah hampir seminggu mereka berbulan madu di negara orang.

Walaupun tempoh mereka bersama tidak terlalu lama, namun cukup untuk membuatkan Helena bahagia tak terkata.

Seperti bahagianya kucing boleh terbang. Bahagia di dalam fantasi ciptaan sendiri.

Kebahagian tak semestinya berterusan dan penderitaan tak semestinya derita. Penipuan berada di mana-mana tak kira tempat, masa dan keadaan. Boleh jadi penipuan itu bertukar kepada kebenaran suatu hari nanti. Tiada apa yang mustahil. Dan tidak semua penipuan dan penderitaan berakhir dengan sadis.

Ini semua suratan takdir.

Bunyi kicauan burung yang menghiasi suasana di luar restaurant itu menambah kan lagi rasa keseronokkan sewaktu menjamu sarapan pagi. Ramai juga pelancong yang bersarapan di restaurant tersebut.

Sempat si gadis itu merakam gambar tangannya bersama tangan Jimin yang sedang berpegangan. Helena tersenyum lebar melihat gambarnya dan juga Jimin pada hari-hari sebelum ini.

Entah mengapa sudah menjadi hobi kepada si gadis itu untuk merakam gambar suaminya. Jikalau perkara itu dapat membahagiakan Helena, Jimin tak kesah.

"Jimin-ah~"

"Emmm ?" Jimin mengangkat mukanya memandang Helena.

Hampir tersedak gadis itu apabila melihat muka Jimin yang masih lagi setia menatap dirinya. Pipi namja [ lelaki ] itu sedikit kembung tatkala mulutnya dipenuhi dengan roti cheese.

Jimin terus menerus menyumbat makanan kedalam mulutnya tanpa henti. Tidak cukup makanannya dia mengambil pula makanan milik Helena. Mulut Jimin amat besar ya.

"Geumanhae ! [ Enough ! ] Nanti awak gemuk saya tak tahu eh." Ujar Helena seraya memandang Jimin tidak percaya.

Namja [ lelaki ] itu memuncungkan bibirnya sedikit ke hadapan sebelum meneguk air Jus miliknya rakus. Licin sudah makanan mereka dek kerana kebuluran Jimin yang melanda.

Sejurus selepas itu mereka membuat keputusan untuk bergerak menuju ke destinasi seterusnya iaitu Pampelonne Beach.

Air yang berwarna hijau ke biruan terbentang luas. Angin yang bertiup perlahan memberikan satu aura yang lain daripada yang lain kepada mereka berdua. Gadis yang bermata Hazel itu tersenyum gembira sambil melihat permandangan yang sungguh indah itu.

"Excuse me, are you Korean ?" Ujar seseorang dari arah belakang mereka.

"Yes, why ?"

"Ahh~daebak [ nice ] Okay , saya Jihye dari Korea–"

"Hah hahhh Jihye dari agency majalah ELLE tu kan ?!" Tanya Helena mencelah percakapan gadis itu tadi.

Jihye tergelak kecil tidak menyangka bahawa Helena mengenali dirinya. Manakala Jimin memandang Helena masih lagi cuba mencerna apa yang di katakan oleh gadis itu.

" Geunyeoleul moleuni ? [ Don't you know her ? ]" Tanya Helena kepada Jimin pula. Namja [ lelaki ] itu hanya menggelengkan kepalanya perlahan sambil tangannya bersilang di dada.

"Lah...dia ni photographer terkenal untuk majalah ELLE tu. Aishh awak ni takkan tak kenal ?? Awakkan selalu masuk majalah-"

Jimin tetap menggelengkan kepalanya. Helena berdecit manja sebelum menggulingkan bebola matanya. Bibirnya juga turut memuncung ke hadapan.

"Eh tak apa lah dia tak kenal pun. Hah ni saya nak ambil gambar korang berdua boleh tak ?"

"Gambar ? Kitorang ?" Tanya Helena dengan terkejut.

"Sure." Ujar Jimin ringkas tanpa memperdulikan Helena di sebelahnya yang sudah terkejut semacam.

"Ye lah gambar korang lah. Penampilan korang berdua sangat cantik. Ditambah pula dengan cuaca dan suasana dekat sini pula. Confirm cantik."

Tidak dapat di nafikan bahawa penampilan mereka sungguh cantik. Pakaian yang berjenama Channel yang melekat pada badan namja [ lelaki ] itu membuatkan Jihye tertarik.

Pakaian Helena juga tidak ada kurangnya. Skirt pendek bersama dengan baju turtle neck yang berwarna coklat berjaya menarik perhati Jihye. Dipadankan pula dengan snow cap hitam, cantik nya tidak terkata.

Seluar tight yang berwarna hitam dan T-shirt Channel menjadi tarikan. Tidak pelik lah mengapa Jimin selalu menjadi tumpuan ramai. Wajah Tampannya dan juga aksesori tambahan juga tidak di lupakan.

Helena memagut bibir bawah nya perlahan sebelum Jimin memegang tangannya erat. Tidak pernah dia ber-photo shoot sebelum ini. Lain lah dengan Jimin, dia ialah seorang CEO yang terkemuka. Lihat saja pada mana-mana majalah, mesti muka dia ada punya.

"Tepi sikit eh." Ujar Jihye sambil mencari posisi yang sesuai untuk merakam gambar mereka.

Selepas sahaja photo shoot 'solo' selesai, mereka akan bergambar berdua pula. Mungkin boleh menjadi tema baru untuk majalah yang akan datang.

Helena bergerak sedikit supaya merapati namja [ lelaki ] itu. Tiada secalit senyuman pun yang diukir kan pada bibir Jimin.

Helena kelihatan sedikit kekok kerana dia sememangnya tidak berapa pandai dalam bab-bab begini. Lagi-lagi apabila rasa insecure mula menyerang. Mana mungkin dia tidak berasa insecure, Jimin berposing jauh lebih baik dari dirinya. Gadis itu melepas kan keluhan berat.

"Kenapa kau mengeluh sayang ?"

"Emmm..."

Jimin menarik pinggang Helena supaya merapati dirinya dengan lebih lagi. Jihye berada di belakang mereka sedang sibuk merakam candid kedua pasangan itu.

"Saya kekok lah. Awak jauh lebih baik dari saya. Saya ni hanya lah seketul tomato-" Helena tidak sempat mahu menghabiskan ayatnya apabila Jimin bertindak mencium pipi tomato Helena sekilas.

"Tanpa Park Helena disisi, Park Jimin hanya lah seketul mochi."

Helena mengalihkan pandangannya ke arah lain apabila mukanya mula membahang dek kerana Jimin. Namja [ lelaki ] itu tersenyum suka di balik wajahnya yang agak beku itu.

"Awak macam tak suka je." Ujar gadis itu secara tiba-tiba.

"Aku tak suka bila tengok kau rasa tak selesa."

"Saya OK lah !" Ujar Helena sambil melompat sedikit.

Jimin tersenyum nipis sebelum memeluk pinggang gadis itu erat. Jihye berjalan menuju ke arah mereka pantas. Jihye telah pun melihat setiap gerak geri manis mereka. Jihye mula terasa penat, penat jadi single.

"Kamsahamnida [ thank you ] nanti saya akan settle kan bayaran sebab tolong menjayakan tema baru dalam majalah yang akan datang." Ujar Jihye sambil membongkok.

"Tak payah lah." Ujar Jimin sambil tersenyum manis.

"But why ? Korang boleh dapat banyak duit tau kalau jualan berjaya." Jihye memandang Helena dan Jimin silih berganti.

"Biarlah benda ni di jadikan sebagai hadiah perkahwinan kami berdua." Jimin memandang Helena sambil tersenyum nipis. Sungguh gadis itu terharu sehingga kan matanya mula berkaca.

"Auwww...so sweet both of you~"

"I need to go. Thanks again, bye !"

Helena tersenyum melihat pemergian Jihye. Sungguh dia berbahagia dapat menolong gadis itu bagi mencapai kerjaya nya dengan lebih lagi. Senyuman nya makin memudar tatkala telephone pintar milik Jimin berdering.

Jimin meminta izin daripada Helena bagi menjawab panggilan itu di tempat lain yang lebih tertutup. Nombor yang tidak dikenali terpampar pada screen telephone itu.

"Nugusaeyo ? [ Who are you ? ]"

"Hey Jimin, ni I lah. Sampai hati you tak bagitahu yang you dah tukar number."

Jimin tersenyum kecil apabila orang yang menelephone nya ialah Eunji. Sudah lama juga dia tidak mendengar suara itu. Rindu mula menguasai diri.

"Seronok eh you tinggal kan I dekat sini meanwhile you dengan Helena ada dekat Paris. Tahu tak dah lama I cari you ?!"

"I'm so sorry okay–"

"Baik you balik sekarang." Tegas Eunji berkata.

Jimin mengerut kan dahi nya. Tidak mungkin dia akan pulang ke sana dan meninggalkan Helena di sini berseorangan. Ada lagi baki dua hari setengah sebelum mereka akan flight pulang ke Korea. Banyak lagi perkara yang mereka tidak lakukan bersama.

"No. I tak nak."

"Ouh you tak nak ? You tahu kan yang I tak boleh hidup tanpa you. Ke nak I bunuh diri ?"

Jimin mati kata. Sungguh dia tidak tahu apa yang di maksudkan oleh Eunji itu. Sudah tentu gadis itu tidak boleh hidup tanpa duit dan Jimin adalah sumber utama nya.

"Diam je ? You memang nak I mati lah ni ? It's OK. If I died , you are the one who killed me." Kedengaran gelak tawa Eunji sinis.

"Lagi dua hari I balik–"

"Then let me die first."

"Eunji–"

Debaran di dada makin terasa apabila panggilan itu di tamat kan oleh Eunji sendiri. Dia tidak mahu pulang namun dia juga tidak mahu Eunji lesap dari dunia. Jimin berlari menuju ke arah isterinya yang sedang duduk menghadap pantai.

Helena tersenyum manis ke arah Jimin yang baru sahaja selesai berlari. Pelik gadis itu dibuat nya apabila melihat muka Jimin seperti dalam keadaan resah.

"Balik Korea. Aku ada urgent."

"Tapi kita ada lagi dua hari je. Nak balik dah ke ?" Tanya Helena bersama mata simpati.

Anak mata Helena menampakkan segala kekecewaan yang di alaminya sekarang. Sungguh dia betul-betul sedih kerana gadis itu sudah merancang pelbagai jenis aktiviti yang bakal mereka lakukan bersama.

"Terpaksa sayang." Jimin memegang pipi Helena seraya tersenyum kelat.

"Tak apa lah. Awak balik lah biar saya balik ikut flight kemudian hari. Lagipun mesti ticket mahal kan." Ujar Helena bersama senyuman paksa.

Jimin mengangguk kecil langkahnya di buka sebelum dia berjalan pergi. Sempat gadis itu memeluk Jimin erat seperti tidak mahu namja [ lelaki ] itu pergi meninggal kan nya.

Mulut sahaja yang berkata. Namun hati gadis itu berharap bahawa namja [ lelaki ] itu tetap bersama dengan dirinya.

Tapi apakan daya, Eunji lebih penting jikalau mahu di banding kan dengan diri Helena. Jikalau gadis itu tahu mengapa Jimin perlu balik secara mengejut, sudah semestinya dia akan menyerang Eunji.

Nasib baik gadis ini seorang yang positive thinking terlebih dahulu. Seperti Jimin, dia tidak mudah mempercayai orang lain. Hati Helena sakit kerana gadis itu tahu bahawa Jimin curang dengan diri nya. Gadis itu tahu..

Aib orang masih ditutup , tunggu masa sahaja untuk di tunjukkan. Jimin berlari sekuat hati menuju ke arah taxi yang berdekatan. Adakah Eunji lagi penting daripada Helena buat masa sekarang ?

Yes, she is.

Some people just need a high five in the face. With a chair.

━━━━━━━✦✗✦━━━━━━━━

Aeyrah nak share sikit ;)

8 steps for self care :')

1) If it feels wrong , don't do it
2) Say exactly what you mean
3) Don't be a people pleaser
4) Trust your instincts
5) Never speak bad about yourself [ kalau rasa nak kena ceramah dengan Namjoonie , hah cuba lah ;) ]
6) Never give up on your dreams
7) Don't be afraid to say 'no'
8) Let go of what you can't control

Tbc

Continue Reading

You'll Also Like

2.4M 103K 79
#1 ENCIK'S SERIES 𝐓𝐇𝐀𝐐𝐈𝐅 𝐉𝐀𝐁𝐀𝐑 𝐗 𝐊𝐀𝐔𝐒𝐀𝐑 𝐔𝐌𝐀𝐈𝐘𝐀𝐇 "Assalamualaikum, cinta." Thaqif Jabar - seorang duda yang kacak, bekerjaya...
76.1K 3.5K 29
🥀𝒵𝓎𝒶𝓃 ℛ𝒶𝒻𝒶ℯ𝓁 x 𝒜𝓁𝓎𝒶 𝒬𝒶𝒾𝓈𝒶𝓇𝒶🥀 _ℛℯ𝓁𝒶 𝒦𝓊 𝒟ℯ𝓇𝒾𝓉𝒶 𝒟ℯ𝓂𝒾 ℳℯ𝓁𝒾𝒽𝒶𝓉 ℳ𝓊 ℬ𝒶𝒽𝒶ℊ𝒾𝒶_ Disatukan tanpa kerelaan hati.Itu...
502K 17.4K 70
( In editing process...) 𝐀𝐑 - 𝐑𝐀𝐘𝐘𝐀𝐍 - "I'm looking for the right one, Nadra. Then, I'll straight off to propose her, marry her and treat her...
53.1K 5.2K 22
𝐔𝐧𝐝𝐞𝐫 𝐌𝐢𝐥𝐢𝐤 𝐃𝐢𝐚 𝐒𝐞𝐫𝐢𝐞𝐬 𝐕𝐨𝐥 𝟐 𝐍𝐮𝐫𝐞𝐞𝐧 𝐑𝐚𝐮𝐝𝐡𝐚𝐡 | 𝐌𝐮𝐡𝐚𝐦𝐦𝐚𝐝 𝐙𝐚𝐲𝐫𝐚𝐧 "𝐓𝐚𝐤𝐡𝐭𝐚 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐭𝐞𝐫𝐮𝐧𝐠𝐠...