DENDAM MR DEVIL

By farnazamri

845K 29.3K 2.4K

[Completed] "Maafkan aku, Fasha..." - Iskandar + unedited + cringe + extremely cliche + read at ur own risk More

Bab 1
Bab 2
Bab 3
Bab 4
Bab 5
Bab 6
Bab 7
Bab 8
Bab 9
Bab 10
Bab 11
Bab 12
Bab 13
Bab 14
Bab 15
Bab 16
Bab 17
Bab 18
Bab 19
Bab 20
Bab 21
Bab 22
Bab 23
Bab 24
Bab 25
Bab 26
Bab 27
Bab 28
Bab 29
Bab 30
Bab 31
Bab 32
Bab 33
Bab 34
Bab 35 - Part 1
Bab 36
Bab 37
Bab 38 - Part 2
Bab 39
Bab 40
Bab 41
Bab 42
Bab 43
Bab 44
Bab 45
Bab 46
Bab 47
Bab 48
Bab 49
Bab 50
Bab 51
Bab 52
Bab 53
Bab 54
Bab 55
Bab 56
Bab 57
Bab 58
Bab 59
Bab 60
Bab 61
Bab 62
Bab 63
Bab 65
Bab 66
Bab 67
Bab 68
Bab 69
Bab 70
Bab 71
Bab 72
Bab 73
Bab 74
Bab 75
Bab 76
Bab 77
Bab 78
Bab 79
Bab 80
Bab 81
Bab 82
Bab 83
Bab 84
Bab 85
Bab 86
Bab 87
Bab 88
Bab 89
Bab 90
Bab 91
Bab 92
Bab 93
Bab 94
Bab 95
Bab 96
Bab 97
Bab 98
Bab 99
Bab 100
Bab 101
Bab 102
Bab 103
Bab 104 - Tamat
Thank you.

Bab 64

5.6K 219 30
By farnazamri

"Petang ni awak nak saya masak ke?" tanya Fasha sambil menuntup pintu bilik pakaian. Iskandar yang sibuk mengetatkan tali leher dipandang dengan segaris senyuman. Sibuk sangat dia ya.

"Tak payah masak. Saya balik lewat." Usai memakai tali leher, Iskandar berpaling ke belakang. "Tolong abang kejap."

"Tolong apa?"

"Betulkan kolar baju abang."

Teragak-agak Fasha berjalan. "Kejap bahasakan diri saya. Kejap abang. Hisy, yang mana satu ni awak?" Fasha bertanya dengan nada tak puas hati. Habis terkumat-kamit bibir kecil itu.

"Awak nak panggil saya apa? Abang? Hubby? Baby? Atau anje?" Iskandar kenyit mata di hujung kata. Terdongak sedikit kepalanya saat Fasha mula menyentuh kolar bajunya.

"Abang." Fasha membetulkan kolar baju kemeja milik Iskandar. Kakinya terjengket-jengket supaya menyamai paras tinggi lelaki itu.

Anje? Eyy, mengada!

"Kenapa tak panggil anje?" Wajah Iskandar bertukar simpati. Jarinya bermain-main dengan pinggang Fasha sebelum satu jarinya tercucuk di situ.

"Oh abang anje sayang." Kata-kata itu terkeluar tanpa sengaja. Lekas Fasha menekup mulutnya. Dia melatah? Se... sejak bila ni?

Huwaaa! Malunya!

"Apa awak cakap? Abang anje sayang? Ulang balik boleh? Abang tak dengar la." Iskandar mengusik lagi. Terkejut juga dia mendengar perempuan itu melatah. Selamat tak keluar perkataan yang pelik-pelik.

"Eyy! Saja nak sakat orang." Fasha tarik nafas geram. Sambil itu, dia mengguraikan rangkulan erat Iskandar di pinggangnya sebelum...

Buk!

Dada Iskandar ditumbuk kuat oleh Fasha. Perempuan itu terus berlari keluar saat wajah Iskandar bertukar kerut. Tahan sakit mungkin.

Aaaaa, padan muka!

"Fasha!" Iskandar kecilkan mata. Berlapis dahinya menahan tumbukan manja itu.

Makin berani!

"Drive elok-elok awak." Fasha berdiri di pintu utama. Masih takut mahu mendekati Iskandar. Maklumlah dia buat hal tadi. Hehe, kita tak sengaja la.

"Amboi, takut sangat sampai lupa nak salam kita ya." Iskandar bersuara lantang dari dalam kereta. Sekali hon ditekan bertalu-talu. Masih menunggu kehadiran isteri terchenta. Acewah.

"Bisinglah awak ni." Fasha masih tak bergerak. Dia kaku dan takut. Ya, dia takut dengan Iskandar.

"Cepat salam! Abang tengah tunggu ni." Iskandar terus memaksa. Dia menahan tawa yang sudah mahu terhembur keluar. Ha, tahu takut!

Tergeleng-geleng kepala Fasha tak mahu. Setengah tubuhnya sudah tersorok di belakang pintu utama. "Pergi ofis cepat. Nanti papa marah." Fasha masih berdegil. Fuh, tak sanggup.

"Yang tengah marah sekarang ni abang bukan papa." Iskandar turut tak mahu mengalah. Dia tergelak melihat kepala Fasha terjengul-jengul di muka pintu. Tadi berani sangat.

"Abang cepatlah pergi ofis. Nanti lewat."

Iskandar jeling jam tangannya. Dia merengus tak puas hati. Betul, dia sudah lewat. "Tunggu abang balik ya sayang." Iskandar bersuara dengan maksud tersirat. Kereta Audi itu mula meninggalkan perkarangan rumah.

Siap kau malam ni.

Selapas beberapa puluh minit Iskandar meninggalkan rumah, bunyi loceng mula menyapa gegendang telinga Fasha. Fasha yang sibuk mengemas barang-barang di stor terhenti pergerakkanya. Laju dia menapak ke pintu utama.

Fasha telan liur selepas membuka pintu. Wajah seseorang telah menampar pandangannya. "Mak cik Ikha?" Tangan Fasha dingin menahan pintu utama.

"Mak cik mintak maaf sebab tak tunggu depan pagar. Pagar tak kunci sebab tu mak cik main masuk aje." Sebaik pintu terbuka luas, Puan Zulaikha terus bersuara maaf.

"Tak apa." Fasha senyum sebelah. Matanya mengintai-ngintai keluar, mencari kelibat seseorang. "Mak cik datang sorang ke?"

"Ha'ah. Anak mak cik sibuk dekat ofis." Lama berada di pintu utama, Puan Zulaikha dipelawa masuk. Fasha mengiringi jalannya ke sofa.

"Duduklah." Fasha memberi isyarat menyuruh Puan Zulaikha duduk. Wanita itu hanya mengangguk kecil.

"Mak cik nak cakap apa dengan saya?" Fasha memulakan perbualan. Dadanya berombak kencang. Seolah tahu hajat wanita itu ke mari.

"Mak cik nak cakap tentang majlis pernikahan anak mak cik dengan Iskandar." Lancar suara Puan Zulaikha. Dia senyum suka mengingati rancangannya sudah hampir berjaya.

"Maa... majlis pernikahan?"

"Iya. Iskandar dah setuju dengan rancangan mak cik?" Puan Zulaikha memandang berharap wajah jelita Fasha. Pasti Iskandar sudah setuju.

Fasha kawal nafas. Kata-katanya selepas ini mungkin akan mematahkan hati mana-mana pihak. Tapi dia terpaksa. "Iskandar tak setuju. Saya pun tak setuju. Saya mintak maaf."

"Taa... tapi bukan ke kamu..."

"Tak, mak cik. Saya dah buat keputusan yang saya takkan paksa suami saya kahwin dengan anak mak cik." Kedua tangan Fasha tergenggam erat di atas pehanya. Dia cuba membawa diri bertenang.

Puan Zulaikha mencerlung sayu. Harapannya sudah hancur luluh dalam sekelip mata. "Tapi hari tu kamu kata nak tolong mak cik..." Mata wanita itu sudah berpinar.

"Saya mintak maaf sangat-sangat mak cik. Saya tak boleh buat macam tu. Saya sayang suami saya."

"Jangan buat mak cik macam ni. Mak cik merayu." Buat kali kedua, Puan Zulaikha duduk melutut di harapan Fasha. Wanita itu sudah menumpahkan air matanya. Langsung tak teragak-agak.

Hati Fasha diterpa rasa bersalah. Puan Zulaikha dipaksa bangun semula. Tidak sangka wanita itu sanggup melutut di hadapannya. "Mak cik jangan macam ni. Saya rasa baik mak cik pulang sekarang." Hiba Fasha berkata.

Puan Zulaikha berdiri tegak selepas dipimpin oleh Fasha. Mata wanita itu merah padam, mungkin terlalu memaksa diri untuk menangis. "Mak cik nak mintak maaf. Mungkin mak cik terlalu memaksa kamu."

"Tak apa, mak cik." Fasha memimpin tangan Puan Zulaikha ke pintu utama. Keduanya diam tak bersuara.

"Ma!"

Fasha dan Puan Zulaikha panggung kepala. Masing-masing kerut kening melihat empunya suara.

"Buat apa dekat sini, ma?" Gina berdiri di hadapan Fasha dan Puan Zulaikha. Dia tersenyum sinis selepas melihat rumah banglo dua tingkat itu. Rumah dia dan Iskandar bersama dahulu.

"Mama jumpa..."

"Tunggu dekat kereta." Gina laju memintas kata-kata Puan Zulaikha. Matanya masih tertancap pada wajah kosong Fasha.

Perampas.

Puan Zulaikha diam dan hanya menurut. Dia tidak mahu memanjangkan bicara. Takut berlaku sesuatu yang tidak dijangka. Biar mereka saja selesai dengan cara baik.

Kelibat Puan Zulaikha hilang di balik pintu kereta. Fasha masih diam seribu bahasa. Kehadiran Gina mampu membuat dia kaku tak bernafas. "Kenapa kau datang sini?" Lambat-lambat mulut Fasha menyoal.

"Aku nak jumpa kau." Tangan Gina tersilang di dada. Senyuman sinisnya masih setia terjungkit di bibir. "Aku akan kahwin dengan Iskandar."

Fasha pura-pura tawa. Walhal, dalam hati sudah tersarang perasaan ngilu. Niat Fasha hanya satu, mahu menyakitkan hati perempuan itu. "Iskandar nak ke dekat kau?" Fasha keluar bicara berbaur sindiran. Kali ini, dia senyum sinis.

Ini Fasha baru.

Gina mencerlung tajam. Hatinya memanas tak puas hati. "Kesian kau. Yakin sangat." Gina kembali menjungkit senyuman mengejek. "For your information, aku mengandungkan anak Iskandar."

Fasha terdiam. Otaknya tak mampu menapis maksud kata-kata itu. "Kaa... kau tipu kan?" Kepala Fasha automatik tergeleng menafikan. Tangan yang tadinya tertahan di pintu, kini jatuh lemah ke sisi.

"Ikut kau la nak percaya ke tak." Gina terus membawa diri. Bibirnya terangkat gembira sebelum tubuhnya turut masuk ke dalam perut kereta.

Fasha seperti tadi. Kaku dan beku di pintu utama. Sedar sudah lama berdiri di situ, dia berjalan masuk ke ruang tamu. Akhirnya, air jernih yang tadinya tertahan-tahan, mula terjuntai sayu dari kelopak mata. Perempuan itu terduduk lemah ke lantai.

Perempuan itu kecewa.

Continue Reading

You'll Also Like

209K 6.1K 56
[Stand alone series] FERHAD EIRSYAQ - Seorang jejaka berdarah Sepanyol Malaysia yang memiliki sepasang iris berwarna amber yang mampu membuat sesiapa...
1.4M 40.3K 84
~COMPLETED~ Kerana desakan...lamaran itu diterima. Walaupun hati tidak mahu tapi dia rela. Iman Saffiya seboleh mungkin menafikan apa yang ada dihat...
165K 1.4K 10
dipertemukan oleh kejadian yang akhirnya tanpa sedar mengikat mereka berdua, seorang lelaki yang begitu digeruni, dan seorang gadis yang bahkan ident...
102K 5.5K 50
"I bring you out from hell. So, don't wither, azalea."-Rayan Dua dunia menyatukan mereka berdua dalam sebuah perkahwinan yang indah tetapi dipenuhi b...