MY IDEAL ITALIAN GUY

By raenees

559K 33.8K 2.8K

❦ 𝐓𝐡𝐞 𝐛𝐨𝐬𝐬 𝐚𝐧𝐝 𝐩𝐞𝐫𝐬𝐨𝐧𝐚𝐥 𝐚𝐬𝐬𝐢𝐬𝐭𝐚𝐧𝐭 ❦ [ COMPLETE ] NENY ROBIN, pekerja di sebuah sya... More

Prolog - Knowledge
Bab 1 - Stare
Bab 2 - Benard
Bab 3 - Tumpang
Bab 4 - Joke's
Bab 5 - New Boss
Bab 6 - His Friend
Bab 7 - Jealousy
Bab 8 - Tangga
Bab 9 - Headache
Bab 10 - Terhantuk
Bab 11 - Space
Bab 12 - Offer
Bab 13 - Kopi
Bab 14 - Umi
Bab 15 - Reporter
Bab 16 - The Discussion
Bab 17 - Dinner
Bab 18 - Airport
Bab 19 - Airplane
Bab 20 - London
Bab 21 - Going Out
Bab 22 - Beautiful
Bab 23 - Dazzling
Bab 24 - Partner
Bab 25 - Company
Bab 26 - Flirt
Bab 27 - Messed up
Bab 28 - Remedy
Bab 29 - Lovely Talk
Bab 30 - Stuart's Phone
Bab 31 - My Nurse
Bab 32 - Caught Red-Handed
Bab 33 - Comeback
Bab 34 - Sweet Truck
Bab 35 - Fun Time
Bab 36 - The Broken Promise
Bab 37 - Last Moment
Bab 38 - Thoughts
Bab 39 - Lot Surprises
Bab 40 - Little Savage One
Bab 41 - Rent Boyfriend
Bab 42 - Price Tag
Bab 43 - The Deal
Bab 44 - He's back
Bab 45 - Stuart
Bab 47 - Stuart's Birthday
Bab 48 - Avoid Him
Bab 49 - His Intention
Bab 50 - Cold Shoulder
Epilog I - The Right Time
Epilog II - Hide And Seek
New baes 💻
Buy HERE! (Special)

Bab 46 - River

7.4K 499 119
By raenees

Bab 46

NENY ROBIN termenung jauh memandang sungai yang berada dihadapannya. Sesekali dia membetulkan kedudukannya di atas batu besar itu sambil mindanya ligat berfikir sesuatu. Keluhan berat dilepaskan. Pipinya ditampar perlahan bagi menyedarkan dirinya supaya tidak terhanyut dengan perasaannya yang bercampur aduk.

Otaknya kembali imbas semula insiden tiga hari lepas, dimana dia menolak pinangan Amran Shah. Tatkala dia menolak dengan cara yang sopan, berubah seratus lapan puluh darjah wajah Amran Shah. Kecewa. Jelas itu yang terpapar di muka lelaki itu.

Amran Shah, lelaki itu tidak marah dan tidak pula sedih cuma kecewa sahaja. Mungkin kecewa dengan keputusannya. Dia tidak boleh memaksa hati dan perasaan yang sudah terang lagi jelas bersuluh bahawa dia suka Stuart.

Agak lama mereka bertolak ansur menyelesaikan pinangan yang sudah ditolak. Sepanjang mereka berbincang pada tiga hari lepas itu, Amran Shah hanya berdiam diri ditempat duduknya. Bila ditanya, sepatah dua perkataan yang dijawab. Berkali-kali Robin meminta maaf kepada Amran namun lelaki itu hanya beri anggukan sahaja.

Bertambah runsing kepalanya memikir hal itu. Robin lega ketika keluarga Amrah Shah mahu pulang ke tempat asal mereka, Amrah Shah mampir kehadapan mendekatinya. Tersenyum lebar Robin mendengar idea Amrah Shah.

"Boleh kita berkawan selepas ini?" Amrah Shah menggosok tengkuknya manakala sebelah tangan berada dalam kocek seluar. Wajah Robin dipandang.

"Semestinya. Awak akan sentiasa jadi kawan saya." Balas Robin bersemangat. Amrah mengangguk kecil, mukanya pula semakin sedih mendengar perkataan kawan. Robin nampak tetapi dia tidak mampu buat apa.

"Terima kasih."

"Sama-sama."

Perbualan mereka tamat sampai di situ sahaja. Robin tersenyum nipis. Mula-mula diingatkan Amran tidak mahu berbual dengannya lagi tapi sangkaannya meleset kerana Amran sudi bertanya mahu menjadi kawannya ataupun tidak. Amran lelaki yang baik.

"Semoga awak jumpa perempuan yang lebih baik daripada saya, Amrah Shah." Robin berkata perlahan lalu diaminkan doanya. Amrah Shah lebih layak mendapat seorang perempuan yang lebih baik daripadanya.

Robin bangun dari batu lalu dia berpusing ke belakang. Robin terjerit kecil dan terundur beberapa langkah ke belakang. Alangkah terkejutnya dia melihat Stuart berada dihadapannya bersama wajah serius.

"H-how long have you been here?" Tergagap Robin dibuatnya.

Macam mana dia boleh tidak dengar derapan tapak kasut lelaki itu? Yang paling penting, kenapa Stuart nampak lebih kacak pada pagi ini? Stuart mengenakan kain pelekat dan baju t-shirt putih berlengan pendek. Sungguh santai.

"From the time you reached here." Balasnya.

"A-awak stalk saya?" Robin ternaikkan suaranya sedikit tanpa sedar. Stuart menggeleng sekali.

"Who? Me or you?" Berkerut dahi Robin cuba memahami apa yang disampaikan. Tidak lama kemudian wajahnya berona merah, mula faham. Tragedi di mana dia stalk Stuart di Twitter. Dia menekan butang berbentuk hati, sudah tentu Stuart tahu bahawa dia menghendap Stuart di Twitter. Dengan itu, Robin mengutuk dirinya dalam hati kerana terkantoi atau sengaja kantoi.

"You used the wrong term. I only makes sure that you are safe and fine here, follow and protect. That's the right words." Robin menggeleng perlahan. Bibirnya juga mengukir senyuman, terharu kerana Stuart mengambil berat tentangnya.

Stuart bergerak ke sebuah bangku panjang yang diperbuat daripada konkrit, berhadapan sungai juga. Bangku itu tidaklah terlalu cantik tetapi masih boleh digunakan. Stuart memandang persekitarannya sekilas sebelum pandangannya beralih pada si gadis. Robin hanya pandang Stuart hairan.

"Come, sit here." Stuart menggamit Robin dengan menepuk beberapa kali tempat duduk kosong disebelahnya.

Teragak-agak Robin untuk mendekati lelaki kacak itu tapi diturutkan juga. Robin melabuhkan punggungnya disebelah Stuart, ditinggalkan jarak yang agak besar antara mereka berdua. Sekejap Robin pandang ruang di antara mereka, sekejap Robin memandang Stuart, sekejap memandang tasik. Gugup.

Secara tiba-tiba, telinga Robin menangkap tawa macho seseorang.

"Relax, Robin. I won't do anything bad to you." Robin hanya tersengih kekok.

Robin tahu Stuart tak akan buat benda yang tak baik ke atas dirinya. Dia cuma gugup kerana masih tidak membiasakan diri dengan seorang lelaki. Apatah lelaki yang kacak.

Mereka berdua diam sahaja, menikmati bunyi air terjun yang mengalir, bunyi burung berkicauan, bunyi cengkerik dan banyak haiwan yang berbunyi pada pagi itu. Udara nyaman memasuki rongga hidung mereka. Segar tidak seperti di bandar, berasap.

"So how was your last week?" Soalnya, memecahkan kesunyian antara mereka berdua.

"Good." Robin memberi senyuman sekilas ke arah Stuart.

"What are you gonna do this holiday week?" Robin tersenyum suka. Tidak sangka Stuart akan memberinya tambahan cuti seminggu selepas seminggu dia bercuti. Pada mulanya, dia enggan menerima cuti itu sebab risau jikalau di pejabat sana tiada siapa yang jaga. Tanggungjawabnya.

Then, he said my men took care of it. So don't worry.

Jadi Robin hanya mengikut sahaja cadangan Stuart. Dalam diam, dia juga turut berterima kasih kepada Stuart kerana bolehlah dia dapat bermanja dengan tok su lebih lama.

"Tak tahu. Mungkin saya akan melawat rumah pokok saya dekat belakang sana, ziarah kawan dan banyak lagi." Terangnya ringkas sambil menghayun kakinya kebelakang dan kehadapan berulang kali.

Kakinya yang menghayun itu terhenti.

"Why?" Stuart turut sedar kaki yang menghayun itu berhenti secara mengejut.

Robin diam.

"Why dolce cuore?" Kali ini Stuart mendekati Robin yang kejung itu. Stuart ke hadapan sedikit dan terlihat wajah terkejut Robin.

"Hari lahir awak esoklah!" Robin menjerit sedikit kuat seakan dia baru teringat sesuatu yang penting. Stuart meraup wajahnya lalu tersenyum nipis. Wajahnya lega mendengar kenyataan Robin.

"You scare me." Kepala Robin menoleh ke sebeleh lalu dia tersengih.

"Sorry." Stuart mengangguk sekali.

"Jadi awak ingat hari lahir saya. Saya sendiri dah lupa hari lahir saya esok sebab hari lahir saya tak penting bagi saya." Laju Robin menggeleng. Badannya dipusing ke kanan menghadap Stuart yang berwajah selamba itu.

"Hari lahir awak penting Stuart. Ia sebuah tarikh awak muncul di dunia, mengenali suara ibu awak buat kali pertama, bernafas di dunia buat kali pertama, menyentuh kulit ibu buat kali pertama, menghidu ibu awak buat kali pertama dan buat kali pertama hati awak berdetak perlahan di dunia selain di dalam perut ibu awak. Banyak kali pertama boleh terjadi ketika awak lahir." Jelas Robin sambil mengukir senyuman lebar.

Apabila matanya bertentang dengan mata menawan itu, senyumannya hilang. Rama-rama berada di perut mula terbang hebat. Redup pandangan itu memandangnya.

"K-kenapa awak tengok saya macam tu?" Ada tahi hidung di mukanya ke? Cepat sahaja Robin meraba mukanya. Tiada rasa habuk kecil.

"No. I'm amazed."

"By what?" Soalnya hairan.

"By you."

"Saya tapi kenapa?"

"You got beautiful talk right there." Berona merah wajahnya. Stuart mengambil nafas panjang lalu memandang sekilas ke arah tasik dan kembali memandang Robin. Rama-rama kembali mengepak laju.

"Terima kasih." Malu-malu Robin berkata.

"Kalau saya terima kasih awak, awak sudi tak?" Tersentak Robin. Laju matanya mencari sinaran jujur disebalik mata itu. Jantung Robin berdetak semakin laju. Dia nampak kejujuran itu.

Entah kenapa hidungnya dan matanya terasa panas.

"A-awak sudi ke?" Soalan dibalas dengan soalan. Meminta kepastian.

"Cross my heart. The answer always be yes and always be." Robin mengalihkan pandangannya kepada sungai dihadapan. Jari jemari runcingnya bermain antara satu sama lain.

"S-saya... Saya.." Mati kutu Robin di situ. Secara mengejut, Stuart bangun dari bangku konkrit itu lalu jalan melepasi Robin. Tidak sampai beberapa tapak, Stuart berhenti sekerat jalan. Robin yang tadi mahu memberhentikan langkah Stuart terus terdiam.

Adakah lelaki itu marah dengannya kerana beri jawapan terlalu lambat? Detik hati Robin.

Stuart berpusing menghadapnya sekilas. Senyuman menggoda dilemparkan kepada Robin. Berdebar jantungnya dan makin gelabah Robin ditempat duduknya. Lelaki itu tidak marahkah?

"Take your time, tesoro. I'll wait you until you say yes." Dikenyit mata sekali. Robin terasa jantungnya dipanah, tangan meletakkan ke hati. Stuart kembali berjalan.

Stuart berhenti semula tanpa menoleh ke belakang.

"Apa lagi ni?" Gumam Robin perlahan. Selagi kehadiran lelaki itu masih dekat dengannya, selagi itu jantungnya akan berdegup kencang.

"I want my present tomorrow, dolce cuore. Saya tunggu." Ujar Stuart sebagai sebuah janji yang akan dituntut. Serentak itu Stuart terus berjalan meninggalkan Robin yang tergapai-gapai mencari nafas di bangku.

He's crazy.

Neny Robin tersenyum lebar.

Bersambung.

5 JUN 2020

Q: If I.. I repeat. IF I CAN make a book (not this book)... Would you guys buy it? only if..

I can't wait for the next chap. Spoiler alert!

Bab 47 - Stuart's birthday

Bye dan Assalamualaikum.

Continue Reading

You'll Also Like

304K 14.1K 61
(Cerita pertama yang mengandungi banyak KESALAHAN) Tengku Ghibran Adrean X Haura Ameena Konflik tk berat,story jenis yang chill Tengku Ghibran Adrean...
149K 11.3K 34
𝐌𝐑. 𝐬𝐞𝐫𝐢𝐞𝐬 𝟏.𝟎 "𝐘𝐨𝐮'𝐫𝐞 𝐜𝐨𝐥𝐝 𝐛𝐞𝐜𝐚𝐮𝐬𝐞 𝐈 𝐟𝐨𝐮𝐧𝐝 𝐲𝐨𝐮 𝐢𝐧 𝐭𝐡𝐞 𝐫𝐚𝐢𝐧" ~𝐌𝐫. 𝐂𝐨𝐥𝐝 𝐇𝐚𝐜𝐤𝐞𝐫~ 𝐬𝐭𝐚𝐫𝐭: 𝟏...
1.4M 53.1K 62
Status : Complete Noah Iskandar x Sufi Nur Humaira [Karya kedua dari snowdreamm] Impian Noah Iskandar untuk membina mahligai bersama tunang tersayan...
656K 25.1K 53
"Yang disangka racun rupanya hanya la sekadar penawar" "Selamat datang, adik tiriku." - Tuanku Daeen Mateen Nakal, bebal, miang. Itu yang dapat Bunga...