[hiatus] Our Secret Relations...

Autorstwa Eunkookshii

543 55 3

Mempunyai kekasih yang popular sangat sukar untuk dilalui walaupun rasa beruntung sebab mempunyai kekasih yan... Więcej

OSR - 1
OSR - 2
OSR - 4
OSR - 5
OSR - 6
OSR - 7

OSR - 3

71 7 0
Autorstwa Eunkookshii

Hi, maafkan saya terlebih dahulu...

Dan silalah sambung baca ye....

...

..

.

.

..

...

Eunha berhenti melangkah untuk meneruskan perjalanannya untuk masuk ke kelasnya apabila mendengar satu lagu mula berkumandang melalui pembesar suara yang ada disetiap penjuru bangunan sekolah itu. Sudahlah besar pembesar suara tu, kuat lagi bunyi dia.


Haih, sabo je lah.



Eunha melihat pelajar-pelajar sekolah itu kelihatan biasa. Mungkin itu perkara biasa di sekolah ini.



"Ah." Eunha membuka sedikit mulutnya apabila teringat sesuatu mengenai sekolah itu.



SOPA, satu-satunya sekolah yang akan memainkan satu buah lagu pada waktu-waktu tertentu. Lagu apa-apa je, janji dinyanyikan live oleh pelajar-pelajar SOPA.




"Hey, Eunha. Asal tercegat kat sini? Menghayati suara sang penyanyi ke?" soal Yuju yang baru datang dan terus mengejutkan Eunha yang sedang berdiri statik di situ sambil mendengar lagu yang dimainkan itu.


"Hah?" Eunha terpingah-pingah melihat Yuju yang menarik lengannya untuk bersama-sama menerukan perjalanan ke kelas mereka.




"Janganlah terkejut sangat. Banyak-banyak pelajar baru yang sekolah kat sini, kau lah pelajar pertama yang aku nampak sangat bingung." kata Yuju memberitahu. Kaki masih lagi melangkah menuju ke kelas mereka.




"Takde lah, aku cuma nak dengar suara diorang je. Nak tahu siapa yang yang nyanyi tu." kata Eunha sambil berjalan masuk ke dalam kelas bersama Yuju itu. Mereka mendekati tempat duduk mereka.





"Ouh, diorang BTS. BTS nii memang rajin nyanyi lagu bagai. Diorang biasanya akan nyanyi waktu pagi, rehat dan masa ada majlis. Pasti diorang akan kena panggil buat persembahan kalau ada majlis." jelas Yuju. Dari masuk kelas sampai duduk tempat duduk mereka, masih lagi mereka bincangkan topik itu.




Eunha pula hanya mengangguk faham. Dia tahu Jungkook memang suka menyanyi. Sama macam dirinya tapi itulah disebabkan dirinya yang sikit pemalu membuatkan dirinya jarang dikenali oleh orang lain apalagi bakatnya dalam bernyanyi.





"Kalau kau nak, kita pun boleh join untuk mengambil bahagian nyanyi ni. Tapi memang ramai jugalah yang join tu."




Jelas terpancar seri di wajah Eunha mendengar itu.





"Kita join lah."




"Nanti kita bincang dengan yang lain."




Eunha mengangguk setuju.


.

.

.

.

.

◌⑅●♡⋆♡ OUR ♡⋆♡●⑅◌
◌⑅●♡⋆♡ SECRET ♡⋆♡●⑅◌
◌⑅●♡⋆♡ RELATIONSHIP ♡⋆♡●⑅◌

.

.

.

.

.

"



Macam mana sedap tak suara aku tadi?"




"Ceh. Saya pun boleh lah." kata Eunha tidak mahu mengalah.




"Kalau macam tu nyanyi lah." Jungkook pula mencabar Eunha.



"Ok. Esok kiorang jumpa cikgu untuk bagi nama."




"Kitaorang? Bukan kau sorang je ke?"




"Tak saya dengan member saya. Ingat awak je ke ada member? Saya pun ada lah." kata Eunha seraya berdiri dari duduknya yang tadi duduk di bangku taman sekolah itu.




"Apa-apa lah. Duduk balik." kata Jungkook menyuruh Eunha duduk disebelahnya semula.




Eunha hanya menurut lalu duduk semula di sebelah Jungkook. Menghabiskan waktu rehat mereka berdua di situ.




Macam mana diorang berdua boleh berjumpa sedangkan nak sembunyikan hubungan mereka?




...





Flashback...

Semua pelajar bagi kelas mereka itu, mula menyusun barang-barang mereka masuk ke dalam beg masing-masing lalu berjalan ke luar kelas untuk pergi ke dewan tetutup sekolah bagi subjek pelajaran mereka seterusnya iaitu subjek sukan.





Tapi sebelum menuju ke dewan tertutup sekolah itu mereka pergi menukar pakaian seragam sekolah ke baju sukan kemudian bergerak ke dewan tertutup sekolah mereka.



Dia sana mereka semua melakukan berbagai aktiviti sukan seperti bermain bola tampar, bola keranjang, takraw dan badminton.




Bukan semua yang ikut bermain sukan masa itu. Ya itu pun disebabkan tiada guru yang mengawasi mereka.




Menurut kata ketua kelas, guru yang sepatutnya bersama-sama mereka tidak dapat datang awal seperti waktu dalam jadual. Tapi datang ketika hampir tamat waktu pembelajaran sukan itu. Jadi tiada yang menjaga, suka hati lah nak buat apa.




Setelah selama 40 minit berada di dalam dewan tertutup sekolah, batang hidung guru yang mengajar mereka belum tiba lagi sedangkan tidak lama lagi waktu lonceng berbunyi menandakan waktu rehat bakal berbunyi.




Jadi atas arahan ketua kelas, mereka semua bersurai dari dalam dewan itu.




"Eun, aku nak pergi ke tandas dulu tau. Jadi kau pergi tukar baju dulu lah. Aku pergi dulu." kata Yuju seraya dengan laju memintas pelajar lain untuk ke tandas. Hmm, nampak macam tak tahan sangat nak ke tandas.




Eunha hanya tersenyum melihat kawannya itu berjalan laju. Eunha pula malas mau jalan laju-laju sangat. Biarlah dia jadi orang terakhir yang masuk ke dalam bilik persalinan mereka untuk menyalin pakaiannya nanti.




Waktu begini, memang sah semua pelajar kelas mereka berebut nak tukar baju sebab akan rehat. Siapa nak rehat lambat? Lapar wuii.




Sedang Eunha sibuk berjalan sambil menatap lantai jalan, kakinya tiba-tiba berhenti melangkah apabila terasa baju bahagian belakangnya ditarik.




Dengan pantas Eunha terus memandang belakang. Setelah mengetahui siapa yang menarik bajunya, mata Eunha laju memandang sekeliling tempat mereka berada sekarang. Di koridor menuju ke tempat bilik persalinan sekolah mereka.




"Tenang. Tiada sesiapa di sini sekarang." kata orang tersebut yang menarik baju Eunha itu.




"Tenang, tenang. Awak nii Jungkook sudah saya kata kan, boleh jumpa masa balik sahaja." kata Eunha sambil menyambung jalannya dengan beriringan dengan Jungkook yang tersenyum itu.




"Kau kata boleh jumpa tapi jangan terlalu bercakap ataupun di hadapan orang ramai. Masa sekarang kan tiada orang." kata Jungkook tiada mahu kalah.




"Hah, yalah, yalah. Jadi kenapa nak jumpa?" soal Eunha.





"Takkan nak jumpa yeojachingu sendiri pun tak boleh ke?" kata Jungkook sambil menceberutkan mulutnya.




"Ada saya kata tak boleh?" soal Eunha menahan senyuman melihat muka Jungkook itu.




"Tiada."



"Jadi?"




"Alah, tak best lah kau nii Eunha." rajuk Jungkook membuatkan Eunha melepaskan ketawanya.




"Ok, ok. Kenapa? Nak apa cinta hati dinda?" kata Eunha dengan aegyonya.




Senyuman Jungkook tidak dapat disembunyikan melihat Eunha begitu.




"Jom rehat sama-sama. Tukar baju kau dulu, aku tunggu." arah Jungkook seraya menolak Eunha masuk ke dalam bilik persalinan perempuan. Nasib saja tiada pelajar lain di dalam bilik persalinan tu. Kalau tak, ada juga kecam-mengecam nii.




Setelah itu, Jungkook berlalu ke bilik persalinan lelaki pula.




Selepas 20 minit, akhirnya Eunha keluar dari bilik persalinan perempuan itu. Dan kelihatan Jungkook sedang menyandarkan belakang badannya pada dinding berdekatan pintu bilik persalinan perempuan itu sambil tangan menyilang di dadanya dan kepala ditundukkan memandang kasutnya..





'Hmm, untungnya siapa jadi yeojachingu lelaki nii. Siapa lagi kalau bukan aku. Haha.' Eunha bergumam dalam hatinya sambil tersenyum bangga.




Ya, siapa yang tidak kagum dan tertarik untuk melihat lelaki sesempurna seperti Jeon Jungkook itu. Senyum saja sudah mampu menyairkan hati sesiapa saja. Awu, aku pun sendiri cair.






Eunha berjalan ke arah Jungkook sambil menyilangkan tangannya di dada.






Berdiri lama di situ sehingga Jungkook sedar akan kehadiran Eunha.




"Asal tak panggil, kau sudah siap?" soal Jungkook sambil memandang ke arah Eunha tapi masih tidak lepas dari masih menyandarkan belakang badannya.





"Saja. Nak menghayati wajah namjachingu saya yang sempurna nii, dari tepi." kata Eunha selamba sambil tersenyum bahagianya. Dari tadi tersenyum bahagia je dia.





Akhirnya Jungkook berdiri tegak sambil memasukkan tangan ke dalam poket seluarnya. Eunha sedikit mendongak melihat Jungkook dengan keadaan masih tidak lepas dari tersenyum.




"Tahu lah aku nii lelaki terkacak di dunia, tapi takkan tak nak lepas dari memandang aku." kata Jungkook sambil membongkok sedikit supaya menyamai ketinggian dengan Eunha.




"Memang taknak lepaskan pun. Entahlah apa akan jadi pada saya kalau awak tidak akan bersama saya suatu hari nanti." kata Eunha seraya berjalan meninggalkan Jungkook yang terdiam mendengar kata Eunha itu.





"Kenapa kata macam tu? Kau taknak dengan aku ke?" soal Jungkook sambil berjalan beriringan dengan Eunha.





"Takdelah. Saja je fikir macam tu."





"Tak baik fikir benda macam tu."





"Ya tahu. Awak pergilah beli makanan dan tunggu kat taman sekolah tu. Saya nak jumpa Yuju nak bagitahu saya tak ikut diorang rehat." Jungkook hanya menganggu seraya berpisah dengan Eunha yang mengambil jalan untuk ke kelas dan Jungkook terus ke kelas.





Waktu lonceng rehat sudah berbunyi dari tadi lagi. Dari Eunha sedang menukar pakain baju sukan ke baju seragam sekolahnya.




Walaupun begitu, laluan yang mereka ambil tidak berapa banyak ataupun memang belum ada pelajar di situ, jadi tidak menjadi perkara besar untuk mereka berdua. Tapi apabila sampai ke penghujung koridor barulah menampak beberapa pelajar jadi menyebabkan Eunha dan Jungkook berasingan dan berpisah berjalan.





"Yuju-ah."





"Hah, masuk pun kau kat kelas nii. Baru aku nak pergi cari kau kat bilik persalinan tu, kut-kut lah kau kena kunci kat dalam bilik persalinan tu." kata Yuju sambil memandang Eunha yang hanya tersenyum itu.





"Sorry lah. Hmm, nak bagitahu kau nii." kata Eunha.



"Apa dia?"




"Aku tak rehat dengan korang nanti. Jadi kalau korang bincang pasal nak join bernyanyi tu, aku sokong dan aku akan ikut. Ok."





"Kenapa tak rehat dengan kitaorang? Kau ada hal ke?"




"Ha'ah. Sorry ok."




"Hmm, yalah. Kalau macam tu aku pergi kantin dulu lah. Bye."




"Bye."

End Flashback...






...




"Jadi esok korang nyanyi lagi?" soal Eunha setelah menyedut minumannya.




"Ha'ah."




"Lagu apa?"




"Tak pasti lagi. Biasanya aku ikut member je. Kalau diorang nak nyanyi itu, aku ikut je. Kalau leader kitaorang nak nyanyi itu, kitoarang yang kena ikut leader kitaorang. Sebab tu kena bincang." terang Jungkook.




"Bercakap pasal member, member awak tahu tak pasal saya?"




"Hmm, tak. Aku tak bagitahu lagi. Ingat kalau kau dah masuk nak bagitahu kat diorang. Tapi kau pula nak sembunyikan." kata Jungkook dengan nada sedih.




"Alah, janganlah sedih. Member aku belum tahu lagi. Kita sembunyikan dulu lepas tu, kalau ada waktu pasti orang lain tahu juga tu dan masa tu baru kita bagitahu diorang." kata Eunha memujuk.




"Biarlah, tak sedih pun. Anggap je kita tengah fokus belajar."




"Hah, betul tu. Sekarang tak lama lagi akan tamat waktu rehat jadi baik kita masuk kelas." kata Eunha seraya berdiri. Jungkook juga menurut.



Mereka berdua pun masuk ke dalam kelas tapi didahului oleh Eunha kemudian Jungkook.




Kesian diorang berdua nii, kalau lah sudah diketahui hubungan diorang oleh orang lain, mesti tengah bahagia masuk dalam kelas sama-sama. Duduk dekat sebagai tablemate. Belajar sama-sama. Boleh bincang mata pelajar sama-sama. Semuanya sama-sama. Bukan kah best tek erlu nak sembunyi-sembunyi bagai? Huh, tapi apa boleh buat begitulah cerita kisah mereka yang sudah ditulis oleh author... Hihi...




.

.

.

.

.

◌⑅●♡⋆♡ OUR ♡⋆♡●⑅◌
◌⑅●♡⋆♡ SECRET ♡⋆♡●⑅◌
◌⑅●♡⋆♡ RELATIONSHIP ♡⋆♡●⑅◌

.

.

.

.

.





Hari ini Eunha telah dipanggil oleh Puan Jeon untuk makan malam di rumah mereka. Dengan tidak berat hati, Eunha pergi ke rumah mereka.




"Hah Eun, makan banyak-banyak. Jangan nak malu-malu." kata Encik Jeon kemudian menyuapkan nasi ke dalam mulutnya.




"Betul kata appa tu, Eunha. Kau pun masa budak-budak tak ingat dunia, nak makan je." kata Jungkook selamba dalam keadaan mulut yang penuh makanan.





"Tch. Saya rasa awak cakap pasal diri sendiri je." balas Eunha juga selamba.




"Hmm, jadi siapa budak yang cubby dulu tu? Takkan aku salah orang? Nama korang pun sama tau." Jungkook yang tengah minum air itu terus tersedak apabila Eunha dengan sengaja memukul lengan Jungkook.





"Omma, appa. Hisk~ dia pukul Kook. Huwah, omma, appa." Eunha membeliakkan matanya memandang Jungkook di sebelahnya itu. Puan Jeon dan Encik Jeon hanya mampu menggelengkan kepala mereka.





Orang dua ekor kat depan mereka ini tidak boleh kalau tidak bergaduh bila berjumpa. Itu bagi omma appa Jungkook lah.




Kalau kenyataan sebenarnya, huh diorang dua lah paling sawit.




"Jungkook-ah." panggil Eunha tanpa memandang ke sebelah atau lebih tepat ke arah Jungkook yang sedang berjalan beriringan dengannya.





Berjalan menuju ke rumah Eunha.



Setelah selesai makan, Eunha mahu pulang ke rumah untuk menyiapkan kerja sekolah yang di berikan. Jadi Jungkook ingin ikut sama menyiapkan kerja sekolah mereka bersama-sama mendangkan mereka sekelas juga. Jadi mesti kerja sekolah yang mereka terima adalah sama.



"Wae?" soal Jungkook memandang sekilas ke arah Eunha lalu memandang semula ke depan. Dengan bantuan cahaya dari lampu luar rumah-rumah kejiranan, dapat membantu mereka berjalan dengan senang.




"Jangan pernah tinggalkan saya tau." ayat pendek Eunha itu berjaya membuatkan kening Jungkook bertaut disebabkan pelik dengan perkataan Eunha yang keluar dari mulutnya itu.




"Siapa yang mau tinggalkan ratu yang memiliki jantung hati aku nii?" kata Jungkook seraya merangkul leher Eunha dengan mudah memandangkan Eunha rendah darinya.




"Ceh. Kalau saya tiada nii, mesti awak mati sebab saya bawa jantung hati awak tu, kan." Jungkook mengangguk mengiyakan kata-kata Eunha itu.





"Saya juga. Awak buat jantung saya berdegup laju macam sekarang. Kalau awak tiada mesti jantung saya tidak berdegup dah." kata Eunha berjaya membuatkan Jungkook tertawa senang.




"Kenapa?" soal Eunha pelik sambil melepaskan rangkulan Jungkook pada lehernya itu kemudian membuka kunci pagar rumahnya.





"Tiada. Cuma maksud dari semua tu ialah kita memerlukan satu sama lain. No separate, saparate. Tiada pisah, pisah." kali ini Eunha yang ketawa pula bila mendengar ayat terakhir Jungkook itu.




Jungkook ikut melangkah masuk ke dalam rumah dengan memandang belakang badan Eunha dengan pandangan merajuk.




"Kenapa berdiri di situ? Mau jadi penjaga pintu rumah saya ke? Tapi tak berbayar lah ye. Sorry." Jungkook memutarkan bola matanya lalu menutup pintu rumah Eunha itu sebelum melangkah mendekati Eunha. Lalu duduk di sebelah Eunha masih dengan wajah cemberutnya.





Eunha bila berdua dengan Jungkook kalah savage c Suga BTS tu. Tapi bertentangan dengan Jungkook, dia jadi lebih manja bersama Eunha.





"Jom kita belajar sekarang. Cepat kita siapkan kerja sekolah, cepat juga awak balik dan kita tidur. Ok." Jungkook tidak membalas tapi tangannya sibuk membuka beg sekolah yang dari tadi dia bawa.





"Nanti cuti sekolah, saya nak pergi Lotte World. Awak nak ikut?" terus Jungkook memandang Eunha yang sedang tersenyum ke arahnya.





"Nak." jawab Jungkook ringkas tanpa mengubah raut wajahnya tapi masih memandang Eunha.




"Hmm, tapi saya rasa saya tak nak bawa awak lah." berubah wajah Jungkook menjadi sedih.




"Sebab muka awak tu cemberut sangat. Macam mana saya nak jalan dengan orang yang muka dia cemberut je. Tak best lah." kata Eunha sambil mengetuk-ngetuk dagunya dengan jadi telenjukknya dan matanya memandang ke atas seakan-akan berfikir.





"Siapa suruh kau buat aku macam nii? Nak merajuk lah." kata Jungkook macam budak-budak sambil menyilangkan tangannya di dada dan badannya di sandarkan pada sofa.





Cup!




Jungkook terus memegang pipinya apabila tiba-tiba bibir kecil Eunha menciumnya.





Jungkook terus memandang Eunha dengan pandangan terkejut dan Eunha tersenyum ke arahnya.





"Masih merajuk ke?" soal Eunha dengan aegyonya. Mata dikelip-kelip.




Jungkook tidak dapat menahan dirinya dari tersenyum.





"Nampaknya tak merajuk dah. Jadi awak boleh ikut saya pergi Lotte World masa cuti sekolah." kata Eunha dengan comel. Geram pula Jungkook tengok. Mau je dia peluk kuat-kuat Eunha tu macam teddy bear.




"Sudah-sudah. Belajar cepat." kata Jungkook tanpa menghilangkan senyuman dibibirnya. Eunha turut tersenyum.





Mereka pun menghabiskan selama 2 jam untuk menyiapkan 3 kerja sekolah yang mereka perlu siapkan. Sepatutnya tak mengambil masa yang lama tapi Jungkook tu, haih faham-faham je la.





Dia kan tak suka belajar sangat jadi banyak yang dia tidak faham. Eunha seorang pelajar yang boleh dikatakan bijak, terpaksa melakukan kerja sebagai guru untuk Jungkook.





Guru baru. Kata Jungkook.




.

.

.

.

.

◌⑅●♡⋆♡ OUR ♡⋆♡●⑅◌
◌⑅●♡⋆♡ SECRET ♡⋆♡●⑅◌
◌⑅●♡⋆♡ RELATIONSHIP ♡⋆♡●⑅◌

.

.

.

.

.





"Sudah selesai?" soal Encik Jeon setelah melihat Jungkook baru pulang ke rumah mereka.




"Sudah appa." kata Jungkook sambil tersenyum bahagia.



Kenapa bahagia?




Sebab sebelum balik tadi, Eunha kembali memberikan ciuman di pipinya. Katanya ciuman selamat pulang dan sebagai penjaga Jungkook supaya selamat sampai di rumahnya.




Siapa yang tak rasa bahagia menerima itu? Dari seorang perempuan yang comel, cantik dan menawan.




"Bahagia je anak omma nii, omma tengok. Ada apa-apa berlaku ke?" kata Puan Jeon menyakat anak tunggalnya itu.





"Tiadalah omma. Cuma Eunha jadi cikgu baru Kook je tadi. Gembira sebab Eunha ajar Kook omma." kata Jungkook yang telah duduk di sebelah omma itu.




"Haha. Yalah. Jadi Eunha macam mana? Ok juga ke?" kata Puan Jeon merisaukan Eunha selaku bakal menantunya itu. Puan Jeon sangat menyukai Eunha dengan perwatakan yang comel, menarik dan semestinya menghormati orang yang lebih tua darinya. Sebab itulah Puan Jeon tidak ragu untuk menjadikan Eunha sebagai menantunya.




"Ok juga omma. Kook dah tolong pastikan semua pintu kat rumah dia tu berkunci omma." kata Jungkook yakin. Ya, Puan Jeon sering kali menyuruh Jungkook ataupun menasihati Eunha untuk selalu memastikan keadaan rumahnya sentiasa selamat. Sentiasa berkunci.





Eunha dengan gembira melakukan apa yang dinasihati oleh Puan Jeon. Well, untuk keselamatannya juga.




"Kalau macam tu, Kook naiklah. Tidur. Esok nak pergi sekolah lagi." kata Encik Jeon pula.




"Baik, appa. Selamat malam omma. Selamat malam appa." kata Jungkook kemudian berlalu naik setelah menerima ucapan selamat malam dari omma appanya.




Jungkook kembali tersenyum apabila mengenang wajah Eunha itu. Terasa bahagia di hatinya. Namun, dengan begitu mudah ke mereka berdua menerima kebahagian tanpa ada saingan dari orang lain? Hmm, tidak tahu. Tapi itulah yang mereka harapkan. Tiada yang menjadi penghalang kebahagian mereka berdua.




Setelah mengucapkan selamat malam juga pada Eunha melalui chat, Jungkook menutup matanya sambil mengingati wajah Eunha tersenyum bahagia ke arahnya membuatkan dia tertidur dalam keadaan tersenyum.





Tersenyum bahagia.





.

.

.

.

.

◌⑅●♡⋆♡ OUR ♡⋆♡●⑅◌
◌⑅●♡⋆♡ SECRET ♡⋆♡●⑅◌
◌⑅●♡⋆♡ RELATIONSHIP ♡⋆♡●⑅◌

.

.

.

.

.





Hi, its been a long time to be hiatus this story... So I want to apologise to you all who read this ff...





But, yeah this is the continue from the past part...





So, hope its good and you all like it...




Voment please...ok



Love you...



Bye...


... 

Czytaj Dalej

To Też Polubisz

498K 17.9K 97
The story is about the little girl who has 7 older brothers, honestly, 7 overprotective brothers!! It's a series by the way!!! 😂💜 my first fanfic...
148K 4.5K 48
matilda styles, will you be my valentine? (please reject me so i can move on) ⋆ ˚。⋆୨💌୧⋆ ˚。⋆ IN WHICH christopher sturniolo falls for nepo baby or...
727K 44.5K 109
Kira Kokoa was a completely normal girl... At least that's what she wants you to believe. A brilliant mind-reader that's been masquerading as quirkle...
2.3M 118K 65
↳ ❝ [ INSANITY ] ❞ ━ yandere alastor x fem! reader ┕ 𝐈𝐧 𝐰𝐡𝐢𝐜𝐡, (y/n) dies and for some strange reason, reincarnates as a ...