HANYA SEMENTARA ✔

By __Ibyyy__

507K 15.1K 1K

⚠Known As: MY TEARS!⚠ SARAH IRDINA_ Dia memang seorang gadis yang cantik namun, dirinya tidak pandai dalam b... More

PROLOG.
BAB 2.
BAB 3.
BAB 4.
BAB 5.
BAB 6.
BAB 7.
BAB 8.
BAB 9.
BAB 10.
BAB 11.
BAB 12.
BAB 13.
BAB 14.
BAB 15.
BAB 16.
BAB 17.
BAB 18.
BAB 19.
BAB 20.
BAB 21.
BAB 22.
BAB 23.
BAB 24.
BAB 25.
BAB 26.
BAB 27.
BAB 28.
BAB 29.
BAB 30.
BAB 31.
BAB 32.
BAB 33.
BAB 34.
BAB 35.
BAB 36.
BAB 37.
BAB 38.
BAB 39.
BAB 40.
BAB 41.
BAB 42.
BAB 43.
BAB 44.
BAB 45.
BAB 46.
BAB 47.
BAB 48.
BAB 49
BAB 50.
BAB 51.
BAB 52
BAB 53.
BAB 54.
BAB 55.
Sorry bkn update...
BAB 56.
BAB 57.
BAB 58.
BAB 59.
BAB 60.
BAB 61.
BAB 62.
BAB 63.
BAB 64.
BAB 65.
BAB 66.
BAB 67.
BAB 68.
BAB 69.
BAB 70.
BAB 71
SPECIAL CHAPTER.
New Story 🌹

BAB 1.

13.1K 389 23
By __Ibyyy__


"Saya terima nikahnya, Sarah Irdina dengan mas kahwinnya sebanyak RM 5000 ringgit tunai"

Kini, Sarah sudah mempunyai tanggungjawab baharu iaitu sebagai seorang isteri kepada Tengku Mikael. Terbayang-bayang moment itu sebulan yang lepas. Dia sangka suaminya dapat menerimanya dengan hati yang terbuka namun, sangkaannya itu meleset.

Kenapa dia terima Sarah untuk jadi isteri sedangkan dia tak ikhlas pun? Kalau tak suka sekali pun, bantah lah awal-awal perkahwinan ni. Ini tidak, dia hanya berdiam diri bagaikan rela dikahwinkan dengan gadis kampung seperti Sarah.

"Hei menantu kesayangan mumyy buat apa tu?" tanya Datin Rosnah ramah.

Termati terus lamunan Sarah seketika. Dia hanya tersenyum hambar untuk menutup kegusaran di hati tatkala memandang emak mentuanya.

"Er...takde pape mumyy, Sarah cuma menghayal sekejap." dia cuba berdiri untuk menyalami Datin Rosnah.
Dicium tangan tua itu dengan hormat dan bertatasusilah. Itulah sikap yang membuatkan Datin Rosnah bersetuju untuk mengawinkan anak terunanya dengan Sarah kerana mempunyai akhlak yang baik. Susah tau nak cari perempuan yang begitu sekarang.

"Jom duduk kat sofa ni, kita sembang-sembang sikit sebelum korang pergi rumah baru. Nanti bila korang dah pergi, sorang-soranglah mumyy kat rumah ni, papa tu sibuk je dengan kerja. Kalau ada masa nanti, lawatlah mumyy yer. Pintu rumah ni sentiasa terbuka untuk menantu mummy ni." susah hatinya untuk melepaskan mereka pergi dari rumah ini. Namun, urusan rumah tangga anaknya, dia tidak mahu mencampuri. Biarlah mereka uruskan sendiri.

"Sarah janji mummy. Kalau ada free time je nanti Sarah lawat mummy yer. Jangan lupa tau nak masak sedap-sedap nanti." seroloh Sarah. Ketawa kecil Datin Rosnah mendengarnya.

"Kalau nak datang call mummy, biar mummy masak sedap-sedap khas untuk Sarah." tambahnya lagi.

"Okayyy mummy"

"Sarah...mummy harap Sarah tak ambik hati tau kalau Mika tu layan Sarah tak selayaknya seorang isteri. Kamu fahamkan maksud mummy ni. Sebab Mika tu tak kenal juga dengan kamu, jadi mummy nak kamu ambik lah masa untuk berkenalan. Pergi lah honeymoon ke? Erat juga hubungan kamu nanti." cadang Datin Rosnah penuh berharap.

"Nanti Sarah cuba mummy. Tapi pasal honeymoon tu, tak payah lah sebab Mika kan banyak kerja dekat ofis tu."

"Ala..kerja dalam ofis tu sampai mati pun tak akan siap. Sarah jangan risau, nanti pandai-pandai lah papa yang uruskan."

"Sarah dah siap?" tegur satu suara di belakang.

Berpusing mereka berdua untuk melihat Tengku Mikael yang segak berpakaian T-shirt sambil menjinjit beg roda.

"Erm...dah. Sarah dah siap." Sarah bangun dari duduknya dan mendapatkan beg sandangnya di meja.

"Mummy, Mika dan Sarah gerak dulu lah ye. Kalau lambat-lambat nanti jem pulak jalan tu."

"Haah. Yelaa. Mika jaga Sarah ni baik-baik tau, kalau ada cedera kat badan dia, siap kamu mummy kerjakan" ugut Datin Rosnah.

"Oky mummy." disalam dan dicium tangan ibu kandungnya dengan penuh hormat. Begitu juga dengan Sarah.

"Mummy jaga diri baik-baik tau" pesan Sarah sebelum naik kereta BMW milik suaminya.

Datin Rosnah menghantar pemergian mereka di pintu sehingga kereta itu hilang dari pandangan matanya.

~♥~~♥~~♥~~♥~~♥~~♥~~♥~~

Sunyi sepi suasana dalam kereta itu kerana tiada perbualan. Mikael mengambil keputusan untuk memulakan bicara.

"Kenapa kau nak kahwin dengan aku?" soal Mika serious.

Sarah terkedu dengan soalan KBAT dari suaminya. Apa punya soalan tu? Apa nak jawab erk? Takkan lah nak cakap, aku cinta kau sepenuh hati. Mesti dia ketawa habis-habisan.

"Erm...Sarah hanya ikut aturan keluarga je." Jujurnya. Ialah, memang mama dan daddy yang beria-ria suruh Sarah kahwin dengan laki kat sebelah dia ni.

"Kau tau kan yang aku tak pernah kenal kau dan tak pernah nak cintakan kau. Jadi kenapa kau tak bantah perkahwinan ni?" soalnya sinis.

"Mika kenapa tanya yang bukan-bukan ni?" pelik Sarah.

"Pembetulan. Bukan Mika tapi Tengku Mikael." riaknya.

Sarah berdehem seketika untuk membuang rasa janggal.

"Awak nak saya cakap apa sebenarnya?" soal Sarah straight to the point. Taknak buang masa dengan lelaki disebelahnya yang berwajah bengis.

"Kau sebenarnya kahwin dengan aku sebab nak bolot semua harta aku kan. Kau memang perempuan tak tau malu lah. Kenapa kau tak kahwin je dengan lelaki yang lebih kaya dari aku? Kenapa kau pilih aku jugak?"tanyanya tanpa rasa bersalah kerana telah menghina isteri sendiri.

"Jaga mulut tu sikit. Saya tak terhinginlah nak ambik semua harta awak tu. Kalau awak takut saya ambik harta family awak, baik simpan baik-baik dan jangan lupa bawa sekali harta tu masuk kubur." perli Sarah. Panas hatinya bila dikatakan perempuan mata duitan. Bukan itu yang Sarah mahukan.

"Tak teringin konon. Tak payahlah kau nak menipu aku. Dah banyak perempuan macam kau ni datang kat aku semata-mata nak duit. Tapi dorang oky sikit, sejuk je mata memandang bukan macam kau. Pakaian macam karung. Beg besar gedebak macam nak lari dari rumah." sindirnya.

" Kenapa awak cakap macam tu? Saya pun ada perasaan bukan awak saja. Tolong hormatkan saya sebagai mana saya hormatkan awak juga."

"Dalam ajaran agama, ada tak tertulis bahawa salah seorang suami menegur isterinya?" dijeling dengan tajam Sarah yang berada di sebelahnya.

Nak petik ajaran agama?. Diri tu belum tentu baik sangat. Namun, ungkapan itu Sarah tidak ucapkan takut nanti bergaduh besar. Naya kalau Mikael turunkan dia kat tepi jalan nanti. Berdiam adalah kunci untuk mengelakkan pergaduhan.

"Aik? Asal diam? Tau diri tu salah kan. Nak sangat melawan cakap suami tak cium bau syurga baru tau." ejeknya lagi.

Sarah hanya diam mempaparkan riak tenang. Dia berusaha untuk bertenang dengan suaminya.

Perjalanan mereka ke Taman Damansara memakan masa 30 minit. Perjalanan mereka hanya senyap sebaik sahaja salah sorang daripada mereka mengalah.

~♥~~♥~~♥~~♥~~♥~~♥~~♥~~♥~

"Hoii Kau nak pergi mana tu?" jerit Mika kuat.

"Nak masuk dalam. Nak tengok rumah ni."

"Kau ingat aku kuli kau nak angkat beg pakaian kau? Ada tangan kan nak angkat sendiri. Dah pergi ambik" Marah Mika. Sengaja dilanggar dengan kuat bahu Sarah sebelum masuk ke dalam rumah baru mereka.

Sarah menarik nafasnya dalam-dalam. Cuba disabarkan hatinya dalam melayan karenah suaminya. Pantas kakinya melangkah semula ke kereta.

"Oooiiiii!!! Kau nak hancurkan kereta aku ke!!?" Jerit Mika lantang rumah.

"Maaf." Kata Sarah perlahan.

Rumah banglo 2 tingkat mereka tidak semewah rumah mummy Mika tapi cantik je mata memandang kerana decorations rumah ni cantik dan tersusun. Elegan lagi.

Sarah terus menaiki tangga untuk mencari bilik tidur mereka.

"Hah muncul pun. Ingatkan dah tak reti nak naik." perli Mika. "Nah ni bilik kau. Bilik sebelah sana tu bilik aku. Kau jangan pandai-pandai nak masuk" arahnya.

" Kita tidur asing-asing? Kenapa?" Tanya Sarah sambil mengerutkan dahi.

"Aku nak tanya kau. Ni rumah siapa?" soalnya riak.

Sarah memandang ke arah Mika. Lama. Sebelum kakinya melangkah ke arah bilik yang telah ditunjuk Mika. Dalam hal ini, Sarah perlu cuba menerima yang dirinya hanya isteri atas kertas.

Namun sampai bila Sarah dapat bertahan hidup begini?





To be continued......





Heheheheh sorrylah klau hmbar dan tak menarik. Tapi jngan lupa nak vote dan comment tau.
stargazell sy dah guna cover awak cntik sngt hehehehe. Terima kasih tau sbb dah tlng buatkan.

Continue Reading

You'll Also Like

1.3M 38.5K 79
"Ya Allah, aku mampu menerima dia semula. Sekeras apapun takdir menjadi penghalang, aku sanggup tempuh. Takdir perginya dia bukan untuk aku pasrah, Y...
347K 15.1K 29
QAYS JAREED Ramai yang dengkikan dirinya yang dianggap sempurna. Memiliki harta di usia yang muda, sering menjadi bualan masyarakat dan seorang anak...
614K 24.2K 81
[COMPLETE] Kehilangan kedua ibu bapanya buatkan Razia rasa hidupnya sudah pun seperti di ambang neraka. Tapi siapa yang menyangka, tiga hari setelah...
303K 11.3K 80
1𝓼𝓽 𝓼𝓽𝓸𝓻𝔂 𝓫𝔂 𝓯𝓵𝓸𝓵𝓮𝓼𝔂𝓪 𝐀𝐋𝐄𝐄𝐒𝐀 𝐙𝐔𝐋𝐀𝐈𝐊𝐇𝐀 Mempunyai masa silam yang teruk. Dia seumpama iblis bertopengkan malaikat. Namu...