MY IDEAL ITALIAN GUY

Oleh raenees

559K 33.8K 2.8K

❦ π“π‘πž 𝐛𝐨𝐬𝐬 𝐚𝐧𝐝 𝐩𝐞𝐫𝐬𝐨𝐧𝐚π₯ 𝐚𝐬𝐬𝐒𝐬𝐭𝐚𝐧𝐭 ❦ [ COMPLETE ] NENY ROBIN, pekerja di sebuah sya... Lebih Banyak

Prolog - Knowledge
Bab 1 - Stare
Bab 2 - Benard
Bab 3 - Tumpang
Bab 4 - Joke's
Bab 5 - New Boss
Bab 6 - His Friend
Bab 7 - Jealousy
Bab 8 - Tangga
Bab 9 - Headache
Bab 10 - Terhantuk
Bab 11 - Space
Bab 12 - Offer
Bab 13 - Kopi
Bab 14 - Umi
Bab 15 - Reporter
Bab 16 - The Discussion
Bab 17 - Dinner
Bab 18 - Airport
Bab 19 - Airplane
Bab 20 - London
Bab 22 - Beautiful
Bab 23 - Dazzling
Bab 24 - Partner
Bab 25 - Company
Bab 26 - Flirt
Bab 27 - Messed up
Bab 28 - Remedy
Bab 29 - Lovely Talk
Bab 30 - Stuart's Phone
Bab 31 - My Nurse
Bab 32 - Caught Red-Handed
Bab 33 - Comeback
Bab 34 - Sweet Truck
Bab 35 - Fun Time
Bab 36 - The Broken Promise
Bab 37 - Last Moment
Bab 38 - Thoughts
Bab 39 - Lot Surprises
Bab 40 - Little Savage One
Bab 41 - Rent Boyfriend
Bab 42 - Price Tag
Bab 43 - The Deal
Bab 44 - He's back
Bab 45 - Stuart
Bab 46 - River
Bab 47 - Stuart's Birthday
Bab 48 - Avoid Him
Bab 49 - His Intention
Bab 50 - Cold Shoulder
Epilog I - The Right Time
Epilog II - Hide And Seek
New baes πŸ’»
Buy HERE! (Special)

Bab 21 - Going Out

9K 609 16
Oleh raenees

Bab 21

                 SELEPAS sahaja Robin dan Stuart habis meeting pada pagi tadi. Mereka berdua terus balik hotel masing-masing untuk mengendalikan data data yang perlu disusun dengan lebih kemas dan teratur. Robin juga penat dan letih kerana dia menghadap komputer 8 jam untuk menyiapkan data tersebut.

Tidak lupa juga Stuart. Lelaki itu juga sibuk memeriksa maklumat yang dibincang bersama Mr Philip. Agak sukar juga kerana sesekali pihak di bahagian Mr Philip mempunyai bantahan dan dia terpaksa menyelesaikan masalah tersebut dengan lebih cermat dan selamat. Mereka bertukus-lumus membuat kerja tersebut.

Robin menilik jam di tangan, sudah pukul 9 malam. Masih tiada kelibat Stuart di ruang lobi hotel ini. Mereka sudah membuat janji untuk keluar jalan jalan pada malam ini. Walaupun penat menghabiskan separuh kerja yang tinggi melambung, mereka juga perlu keluar untuk menghilangkan stres agar emosi tidak tertekan.

Robin memandang ke hadapan sebaik sahaja telinganya mendengar derapan tapak kasut dari ruang lobi yang sunyi itu. Serta merta bibir Robin mengukir senyuman kecil apabila melihat Stuart dengan bergaya menapak ke arahnya.

"I know I'm late. I'm sorry." Kata Stuart pada Robin sebaik sahaja dia berhenti di hadapan gadis itu. Terselit nada serba salah. Robin menggeleng kecil.

"No. It's okay. Saya faham. " Jawab Robin. Kedua-dua tangannya dicantum, gementar. Robin terfikir seketika, rasanya kan lah. Dia rasa dia yang excited turun awal. Terdetik hati Robin. Excited for what?

"You look beautiful tonight." Baik baik wajah Robin yang nampak biasa itu, tiba-tiba berubah menjadi merah seperti tomato. Robin tersenyum janggal. Dia nervous! Stuart tersenyum nipis melihat perubahan warna wajah si gadis. Cute. Bisik hati Stuart.

"M-Mr Kim pun apa kurangnya. Mr Kim nampak handsome malam ni." Tergagap Robin ketika menurut ayat yang jujur dari lubuk hatinya. Wajah Robin dipandang, Robin memandang ke tempat lain. Stuart mengangguk sekali.

"Robin, didn't we talk about it last night?" Stuart menyoal Robin. Tidak beberapa suka jika gadis itu masih memanggilnya dengan nama pertamanya, Mr Kim. Robin menelan air liur.

"I'm sorry...Stuart." Stuart tersenyum nipis.

"That's better. So let's go, to fun fair." Ajak Stuart. Memulakan langkah mereka dengan lebih baik dan seronok kerana malam ini dan esok sahaja mereka dapat berehat untuk seketika. Mulai lusa, mereka akan sibuk semula kerana mereka akan berjumpa sekali lagi dengan Mr Philip untuk membuat kata-kata muktamad bagi projek baharu mereka.

Robin mengangguk sambil memandang lantai. Masih segan dan malu untuk mengangkat muka. Dia memberi laluan untuk Stuart lalu lelaki itu mula berjalan terlebih dahulu dan dia hanya mengikuti langkah Stuart. Fun Fair !

TERNGANGA mulut Robin melihat ferris wheel besar yang terletak di sebelah sungai cantik itu. Matanya bersinar, mahu menaiki ferris wheel yang besar dan tidak pernah dinaiki kerana harganya mahal. Pandangan dari sudut paling atas ferris wheel adalah paling indah. Ferris wheel yang terletak berdekatan dengan hotel yang diduduki dipanggil The Coca Cola London Eye.

Tidak sedar, Stuart merenung wajah ceria dan teruja Robin ketika melihat London Eye. Lelaki itu turut mengukir senyuman kecil. Hatinya gembira juga melihat gadis itu turut gembira kerana malam ini mereka perlu meneroka banyak tempat, setakat yang mampulah kerana tidak mahu balik ke hotel lewat malas. Stuart risau akan keselamatan si gadis.

"Robin." Stuart memanggil Robin. Ribu terus memandang Stuart. Muka tanda tanyanya terpamer diwajah.

"Let's ride the ferris wheel." Ajak Stuart yang nampak begitu sedikit murung? Robin mengangguk laju mendengar ayat tersebut. London Eye mesti kena naik sebab nak tengok pemandangan dekat situ. Mesti cantik kan?

Stuart berjalan mendekati kaunter pembayaran tiket. Robin berjalan mengikuti langkah lelaki itu dan berdiri di tepi Stuart sambil matanya memerhati sekeliling yang penuh dengan lampu berwarna-warni.

"Umi dengan Lisya mesti kena ikut." Gumam Robin perlahan.

"Robin, after this our turn." Kata Stuart sambil tangannya memegang kertas dan mendekati si gadis. Tiket itu diserahkan kepada Robin, Robin tanpa berkata apa-apa meyambut huluran tiket berwarna kuning itu. Tiket itu dibaca dan dia tersenyum gembira. Sekejap lagi giliran mereka tetapi kenapa cepat sangat?

Cepat sebab mereka baru sahaja sampai di sini dan orang pulak ramai beratur di hadapan dan dibelakangnya. Tiba-tiba sahaja giliran mereka sebentar lagi. Cabel Car - 12. Robin mengangkat bahu, malas untuk berfikir berpanjangan.

"Jom." Stuart memberi isyarat kepada Robin lalu berjalan menuju ke Cabel Car -12 dan Robin melajukan langkahnya agar tidak ketinggalan di belakang. Mereka berdiri di hadapan orang yang bertugas di situ. Pekerja di situ meminta tiket yang dibeli, dia hanya mengangguk dan bagi mereka dua lepas masuk ke dalam Cable Car - 12.

Robin memandang keluar gelas lut sinar itu. Walaupun belum bergerak lagi, dia dah excited. Tak sabar untuk mengambil gambar. Stuart hanya dari tadi berdiam diri di sudut Cable Car -12 itu. Matanya memandang keluar gelas juga.

Be patients, Stuart. Bisik hati Stuart.

Muncul sepasang pasangan mat saleh turut masuk ke dalam Cabel Car yang besar dan luas ini. Pintu Cabel Car ditutup rapat oleh pekerja yang bertugas dihadapan Cable Car.

Setelah beberapa saat berlalu. Ferris itu mula bergerak perlahan-lahan. Sepanjang London Eye itu berpusing, Robin sibuk menangkap gambar dari sudut yang cantik dan juga berborak mesra bersama pasangan mat saleh itu. Sampai sahaja dipuncak paling tinggi, kini giliran cabel car mereka yang berhenti.

Terpesona Robin melihat suasana London dari atas sini. Bibirnya bertasbih melihat keindahan yang dicipta oleh-Nya. Telefon pintarnya juga tak habis-habis mengeluarkan cahaya kamera ketika menangkap gambar.

"Stuart, cuba tengok tu." Kata Robin dengan ceria tanpa memandang ke arah Stuart. Stuart hanya diam, tidak membalas. Berkerut dahi Robin apabila tiada kata yang diterima oleh Stuart. Robin terus memandang ke belakang, melihat Stuart.

Stuart sedang memejam mata sambil tangannya erat memegang palang besi tersebut. Wajahnya juga berpeluh. Cuma badannya masih berdiri statik dan nampak macam tidak bergigil.

"Stuart?" Robin laju mendekati Stuart. Apabila mendengar setapak kaki mendekati dirinya, Stuart terus membuka mata.

"Don't move, Robin." Nada suara Stuart dingin. Serta merta Robin berhenti. "Kenapa Stuart?" Stuart tidak menjawab malah dia hanya memandang ke bawah, kasutnya.

Apabila melihat lelaki itu ragu-ragu untuk melihat ke bawah, Robin tergelak kecil. Terus wajah gadis direnung tajam. "It's not funny, Robin!" Stuart mendengus geram, tangan masih memegang erat palang besi.

"Kenapa tak cakap yang awak ni takut dengan ketinggian?" Tanya Robin bersama sisa tawanya. Kesian melihat wajah risau Stuart. Stuart masih tidak menjawab soalan Robin.

"Stuart, you don't have to be afraid of height. It's going to be okay." Pujuk Robin, wajahnya sedaya upaya cuba dikawal daripada meletuskan ketawa besar. "No. It's not." Stuart menjawab perlahan. Tidak mahu melihat wajah si gadis, malu kerana dia takut dengan tinggi.

Pasangan mat saleh itu turut ketawa kecil melihat Stuart. Robin mendekati Stuart dan berdiri di hadapan lelaki itu. Masih mempunyai jarak yang besar antara mereka berdua. Robin ingat akan dimana kakinya berpijak. Mata bertentang mata.

"Everything's going to be alright." Pujuk Robin perlahan bersama senyuman manis. Stuart terkedu melihat senyuman si gadis. Stuart mengangguk sekali seperti terpukau.

Secara tiba-tiba Robin menepuk kuat tangan sekali dihadapan wajah Stuart bersama senyumannya. Stuart seakan tersedar dan terus kembali ke situasinya semula, takut akan tinggi. Walaubagaimanapun, hati Stuart sedikit tenang, tidak gelisah sangat seperti mula-mula mereka menaiki cabel car ini.

Dalam diam, Robin memandang wajah cuak Stuart setiap kali lelaki itu cuba mengintai ke bawah. Robin tersengih.

Comel!

Bersambung.

11 JANUARI 2020

Ini The Coca-Cola London Eye.


Lanjutkan Membaca

Kamu Akan Menyukai Ini

21.2K 1.3K 6
Selepas setahun dititahkan untuk kembali ke United Kingdom, Qirana mula sebati dengan kehidupannya sebaik seorang puteri diraja. Teringat kembali ka...
3.4M 304K 97
"Siapalah engkau agaknya Mr Blue?" Tindakan seorang jejaka misteri yang menyelamatkan nyawanya daripada mati lepas beberapa tahun yang lalu membuatk...
10.8M 259K 31
US Mafia: 1st Series [TERBIT 2022] Highest rank #1 in Romance [No.2 Hot in Killer] Quin Avrin binti Dato' Arfan dilahirkan di Kuala Lumpur pada tahun...
1.4M 53.2K 62
Status : Complete Noah Iskandar x Sufi Nur Humaira [Karya kedua dari snowdreamm] Impian Noah Iskandar untuk membina mahligai bersama tunang tersayan...