DENDAM MR DEVIL

By farnazamri

846K 29.4K 2.4K

[Completed] "Maafkan aku, Fasha..." - Iskandar + unedited + cringe + extremely cliche + read at ur own risk More

Bab 1
Bab 2
Bab 3
Bab 4
Bab 5
Bab 6
Bab 7
Bab 8
Bab 9
Bab 10
Bab 11
Bab 12
Bab 13
Bab 14
Bab 15
Bab 16
Bab 17
Bab 18
Bab 19
Bab 20
Bab 21
Bab 22
Bab 23
Bab 24
Bab 25
Bab 26
Bab 27
Bab 28
Bab 29
Bab 30
Bab 31
Bab 33
Bab 34
Bab 35 - Part 1
Bab 36
Bab 37
Bab 38 - Part 2
Bab 39
Bab 40
Bab 41
Bab 42
Bab 43
Bab 44
Bab 45
Bab 46
Bab 47
Bab 48
Bab 49
Bab 50
Bab 51
Bab 52
Bab 53
Bab 54
Bab 55
Bab 56
Bab 57
Bab 58
Bab 59
Bab 60
Bab 61
Bab 62
Bab 63
Bab 64
Bab 65
Bab 66
Bab 67
Bab 68
Bab 69
Bab 70
Bab 71
Bab 72
Bab 73
Bab 74
Bab 75
Bab 76
Bab 77
Bab 78
Bab 79
Bab 80
Bab 81
Bab 82
Bab 83
Bab 84
Bab 85
Bab 86
Bab 87
Bab 88
Bab 89
Bab 90
Bab 91
Bab 92
Bab 93
Bab 94
Bab 95
Bab 96
Bab 97
Bab 98
Bab 99
Bab 100
Bab 101
Bab 102
Bab 103
Bab 104 - Tamat
Thank you.

Bab 32

8.3K 260 4
By farnazamri

Daun pintu dibuka dari arah dalam selepas mendengar bunyi ketukan kuat itu. Tersembul muka pembantu rumahnya yang sedang terpacak di depan pintu.

"Kenapa, Senah?"

"Ada orang nak jumpa dengan Datin." Mak Senah menjawab senafas. Wajah pembantu rumah itu seperti teruja pun ada.

"Sapa?"

"Diana."

Mata Datin Zarina membulat mendengar jawapan dari pembantu rumahnya. Sejujurnya, dia memang rindu ingin menatap seraut wajah manis itu. Gadis itu memang pilihan terbaik untuk dijadikan menantu.

"Gitau dia sekejap lagi saya turun. Jangan lupa buat air untuk dia," pesan Datin Zarina bingkas menutup kembali daun pintu biliknya.

Datin Zarina tersenyum dengan perasaan yang tidak dapat digambarkan. Sinaran kebahagian seakan-akan sedang timbul perlahan-lahan untuk mewarnai hidupnya.

Kaki mula melangkah turun ke tingkat bawah. Senyuman memang tidak pernah lekang di bibir. Perasaan gembira, teruja, dan gementar seperti sedang bertapak di hati.

"Mama Zarina!"

Suara yang dia sangat rindui menyapa gegendang telinga. Kenangan dua tahun lepas masih segar di kotak ingatan. Tidak pernah lenyap walaupun sesaat.

"Dia... Diana..."

Gadis itu menerpa ke arah Datin Zarina. Kemudian tubuh wanita tua itu yang berumur lebih kurang sebaya dengan mummynya dipeluk hangat. "Diana rindu mama." Sudah kebiasaannya memanggil wanita tua itu dengan panggilan mama.

"Mama pun rindu Diana." Datin Zarina membalas senyuman gadis itu selepas pelukan dileraikan. Lantas mereka duduk di sofa panjang.

"Mama sihat?" Lembut suaranya bertanya. Datin Zarina sudah dianggap seperti mamanya sendiri. Dirinya juga tidak pernah sesekali dilayan seperti orang asing. Walaupun mereka tiada sebarang hubungan persaudaraan.

"Alhamdulillah. Mama sihat je. Mummy dengan daddy Diana sihat?" Mata Diana ditatap penuh kerinduan.

"Mummy dengan daddy sihat je," jawabnya. Anak rambutnya ditolak ke belakang. Dia menarik nafas dalam-dalam apabila teringat akan sesuatu. "Mama, Diana nak tanya something dekat mama."

"What?"

"Mummy kata Iskandar... dah tiada, betul ke?" Diana bersuara teragak-agak.

Datin Zarina tenang mendengar soalan tersebut. Gadis ini datang tepat pada masanya untuk dia menceritakan segalanya yang berlaku. Raut wajah sayu gadis itu juga turut kelihatan.

"Yes. Memang Iskandar dah tiada. But, now dia dah ada balik." Masih tenang raut wajah Datin Zarina. Sesekali dia mengulas senyuman nipis.

Dahi Diana berlapis tak fahm. Ada balik? Mustahil orang yang sudah mati boleh hidup kembali. "Apa maksud mama?"

Diana hanya mengangguk dan mendengar cerita yang disampaikan oleh Datin Zarina. Sekarang baru dia tahu perkara yang telah berlaku terhadap Iskandar. Lelaki itu juga telah hilang ingatan akibat kemalangan. Tetapi tidak ingat jugakah lelaki itu terhadap dirinya?

"Iskandar ada, ma?" Diana memerhati kawasan sekitar. Cuba lihat kalau-kalau Iskandar muncul tanpa sedar.

"Iskandar ikut papa Moktah pergi ofis." Mendengar soalan itu, Datin Zarina terus senyum sampai ke telinga. Kelihatan jelas gadis ini rindu akan Iskandar. "Diana nak jumpa Is?"

Diana terpaku mata ke Datin Zarina. Lambat-lambat dia membalas senyuman wanita itu. "Kalau boleh, memang Diana nak jumpa Iskandar."

"Tak apa, nanti mama beritahu Iskandar."

Diana angguk kepala berkali-kali. Dalam hati, dia rasa bersalah kerana meninggalkan lelaki itu dulu.

Tapi dia terpaksa.

"Sudah seminggu kita duduk sini. Finally, Fasha dah boleh balik!" Kalida teruja berujar. Dia tidur terbaring di atas katil hospital. Terkebil-kebil mata memandang siling.

Fasha turut tersenyum mendengar ayat itu. "Eh, syoknyer dia," usik Fasha. Satu baju lagi disimpan di dalam beg. Duduk dekat hospital memang membosankan tapi nak buat macam mana kalau dah sakit. Terpaksa rela!

Kalida sengih. "Fa... Fasha, lipas! Lipas!" Kalida menjerit kuat tiba-tiba. Dia terus terduduk. Terteleng-teleng kepala mencari kelibat lipas itu.

Nur Fasha sudah terkejut malah turut menjerit sekali. "Mana?! Mana?!" Kemudian dengan cepat dia melompat ke atas sofa. Dia terpinga-pinga. Nafas ditarik panjang. Memang dia sangat takut terhadap lipas. Lipas kelihatan seperti harimau baginya.

Tawa Kalida terlepas akhirnya selepas beberapa minit dia tahan. Yes! Memang sukar nak tahan. Dia berjaya kenakan Fasha juga sekian lama. Terguling-guling Kalida di atas katil.

Wajah Fasha sudah mencuka. Seolah-olah ada batu besar sedang menghempas di atas kepalanya. Hancur. Oh tuhan, dia termasuk perangkap Kalida!

Tawa berunsur reda. Gadis itu tercungap-cungap sendiri. "Sorry. Sorry. Ida melawak aje."

"Yelah!" Fasha turun dari sofa. Kerja yang tergendala tadi, disambung kembali. Malu oo! Tetapi hatinya berasa nyaman sebab tiada lipas di dalam bilik itu.

"Dia boleh balik ke rumah dah, boss." Perlahan suaranya seakan sedang berbisik melalui handphone. Belakang tiang menjadi sasaran untuk mengintap atau lebih tepat menghendap.

"Bagus. Kau follow dia sampai dia balik rumah. Kita kena tahu rumah dia. Jangan sampai terlepas. Ingat tu!" Tegas suara bossnya memberi arahan.

"Okey boss!" Demi duit, dia sanggup melakukan apa sahaja. Tidak kesahlah jika kena membunuh sekali pun, dia tetap akan lakukan.

"Kalau dia terlepas, aku tak teragak-agak nak jadikan kau sasaran baru aku!"

Continue Reading

You'll Also Like

50.7K 1.8K 37
[Stand-Alone Story] Ziyad Akhtar x Amanda Alya The day I said I hated you, I lied. Mengejar pelangi itu bukan mudah. Perlu ada jiwa yang kental dan h...
937K 30.3K 62
Pertemuan yang tidak disengajakan antara Damian dan Kaisara telah merubah hidup mereka berdua. "Do i look like a murderer to you?" Soal Damian. "To...
230K 7.3K 76
Perkenalan semasa di universiti telah melahirkan rasa cinta diantara Alyana dan Nazim Aiman. Masing-masing berjanji akan hidup bersama setelah tamat...
293K 20.1K 53
Under 𝓜𝓲𝓷𝓮 đ“ĸ𝓮đ“ģ𝓲𝓮đ“ŧ: 2 RAID ANAQI | ARALYN ZUHAYRA Bila lelaki beruniform jatuh hati pada pembunuh, ia satu perkara yang agak tidak terjangka...