Sekeping Hati Yang Terluka

By wannabeyy

1.3M 59K 3.4K

" It hurts when you try to make things right, and all that they can see in you is wrong. " - Arisya Delina Hi... More

Prolog
Bab 1
Bab 2
Bab 3
Bab 4
Bab 5
Bab 6
Bab 7
Bab 8
Bab 9
Bab 10
Bab 11
Bab 12
Bab 13
Bab 14
Bab 15
Bab 16
Bab 17
Bab 18
Bab 19
Bab 20
Bab 21
Bab 22
Bab 23
Bab 24
Bab 25
Bab 26
Bab 27
Bab 28
Bab 29
Bab 30
Bab 31
Bab 32
Bab 33
Bab 34
Bab 35
Bab 36
Bab 37
Bab 38
Bab 39
Bab 40
Bab 41
Bab 42
Bab 43
Bab 44
Bab 45
Bab 46
Bab 47
Bab 48
Bab 49
Bab 50
Bab 51
Bab 52
Bab 53
Bab 54
Bab 55

Epilog

39K 1.2K 200
By wannabeyy

Sudah tujuh bulan berlalu sejak peristiwa aku dan dia bergaduh besar sehingga hampir menyebabkan penceraian berlaku. Sekarang semuanya kembali seperti biasa dan mungkin lebih luar biasa? Kini aku sedang mengandungkan anaknya, yang bakal keluar tak lama lagi.

Alah cliche pulak ayat dekat atas ni. Sumpah do sampai sekarang aku still tak percaya do yang aku dah pun bahagia dengan dia yang dulunya si crush jahanam (sila rahsiakan hal ini pada dia kalau tak mampus aku). Aku tak sangka aku dapat jadi wife dia.

Ya lah, cerita cliche pasal crush jatuh cinta dekat kita balik tu selalunya banyak dalam Wattpad je. Biasalah cliche, klise dan aku rasa dalam dunia nyata tak pernah jadi kot ataupun jarang-jarang benda ni terjadi, kan?

Tapi langsung tak expect jadi dekat aku, kira bertuah jugak kan aku ni kehkeh.

Meh aku ceritakan sedikit apa yang jadi selama tujuh bulan ni, Ya Allah macam-macam jadi weh. Dari kes dia muntah-muntah dan mengidam macam-macam sampailah kes dia berkeras, merajuk dengan aku sebab tak kasi dia design sendiri bilik baby.

Razif Amirul makin mengada, tuan-tuan tahu tak?

Penat kepala den nak melayan nasib sayang je kalau tak nak je aku lempor keluar tingkap mamat ni (sila rahsiakan lagi)

Kisah hidup aku tak seindah kisah heroin novel yang lain. Ffuh ayat aku, mengeling habis, mesti mamak keling jual roti yang selalu datang petang-petang tu bangga dengar ayat keling aku fuh.

Yelah, heroin lain hidup mewah , lahir-lahir je nama dah ada pangkat tengku, keturunan diraja la apalah. Aku? dahla takde pangkat tengku ke raja ke, keturunan raja kapur ke takde. Tambah pula family selalu sisih aku, adik-beradik pulak macam hanat. Sedih en aku?

Aku tahu tu, seya sedar diri ;)

Bertemu dengan Razif Amirul kembali adalah sesuatu yang tidak aku jangka. Berikan tepukan, sekali lagi Arisya mengeling ya gais. Tambah lagi, Razif Amirul jadi suami. Ya Allah aku bermimpi ke ni?

Susah senang, liku-liku kehidupan yang aku lalui cukup mengajar aku untuk redha dengan ujian Allah. Bermula dengan kes ditikam belakang oleh kawan baik sendiri, tambah pula dengan kematian maktok. Sungguh aku benar-benar nanar dan lemah saat itu.

Dirasakan dunia ini tiada penghujungnya dan aturanNya terlalu kejam buat ku. Aku lupa tentang setiap ujian ada hikmahnya. Aku lupa akan aturan indah yang ditakdirkan tak dapat aku sangkal. Sungguh aku benar-benar berdosa.

Kes aku cuba bunuh diri, Ya Allah syaitan apa yang merasuk aku tatkala itu? Serupa hilang kewarasan sahaja diriku diwaktu itu, aku benar-benar buat kerja gila.

Tekanan hidup yang dihadapi membuatkan aku kehilangan akal waras. Siapa suka lumpuh? Siapa suka dirinya dianggap cacat dan menyusahkan? Aku rasakan saat itu aku sangat menyusahkan. Buat apa si hina seperti ku hidup lagi? Tak berguna, lumpuh, cacat.

Ya Allah, sesungguhnya hambaMu ini sudah terpesong imannya. Kembalikan aku ke jalan yang lurus, tunjukkan aku dan maafkan khilafku Ya Allah.

Perginya seorang insan bernama maktok waktu itu buat aku benar-benar ingin rebah. Aku hilang tempat mengadu, aku hilang semuanya.

Tapi aku silap, Allah ambil seseorang yang penting dalam hidup aku dan kemudian dia gantikan seseorang yang aku tak pernah sangka akan bersama ku.

Allah ambil tapi Allah ganti dengan sesuatu yang tak pernah aku expect.

Sudahlah, aku sudah redha dan terima dengan semua yang terjadi. Aku takmau emo-emo, dah tahun baru ni eh?

Nak tahu tak, abang Ris sudah selamat diijabkabulkan lima bulan yang lalu, yang kelakarnya aku tahu aku mengandung pada hari yang sama abang Ris kahwin. Ya Allah kelakar betul (walaupun sebenarnya tak kelakar tapi support aku mohon)

Razif Amirul? Razif Amirul korang tu Ya Allah kalu boleh satu hari tu dia senyum lepastu tak habis-habis mengomel ayat tak senonoh. Like ' power en aku? ' ' kuat en aku? ' . erk tak senonoh siot, laki sape ni? Mohon ambik balik.

Siapa lagi korang nak tahu?

Sofiyah? Bekas kekasih Razif? Sofiyah kini sedang dalam proses berpantang. Mesti semua ingat dia watak antagonis kan? Sebenarnya tak, dia junior yang baik tahu tak waktu zaman sekolah dulu. Dia baik gila, kalau ikutkan cerita sebenarnya akulah watak antagonis. Menyibuk dalam relay orang tapi nak buat camne dah jodoh en wehehehe. Siapa cantik, dia dapatla. Eh?

Sofiyah sebenarnya baik tapi lepas lama sangat tunggu Inche Razif korang nak ajak dia kahwin jadi dia terima sahaja cadangan family dia nak satukan dia dengan Danish eh? Apa entah nama laki budak Sofiyah tu. Entahla nak~

Shahirah? Sebenarnya, Shahirahlah yang bagitahu umi dengan abah pasal aku lari ikut jantan tinggalkan Razif sorang-sorang dekat KL. Sekali lagi aku kena tikam belakang haih tapi takpe aku dah maafkan Shahirah, dia dah explain dekat family aku yang dia cuma bergurau tapi tak sangka umi dengan abah ambik serius.

Haih, takpela Sherah, aku maafkan hang. Hang buat lagi sekali memang aku perambat hang! (cekak pinggang) (muka serius)

Harraz? Budak tu tengah tergila-gilakan kumpulan hallyu kpop tu apa entah, Blackpink yea? Katanya sekarang tengah sibuk buat preparation untuk pergi Blackpink World Tour tu. Entahlah budak tu sejak bila minat kpop entah.

Pasal Bro Razin? Kak Nadhi?  Kak Syuhaila? Mama Durani? Semuanya sihat-sihat belaka. Kak Nadhi bakal bertunang itu sahaja rasanya. Tak ada apa yang menarik pun.

Dan sekarang aku nak kena gerak dah, Inche Husben dah memanggil. Entah dia nak apa pulak kalini, kacau ke aku nak berblogging ni.

K Assalamualaikum, aku undur diri  dulu.

Xoxo,
Delrisya.

Publish?
Yes / No

Arisya menutup Macbook Pro miliknya sebelum bangun dari duduknya. Terus dia keluar dari milik lalu perlahan-lahan menuju ke bilik sebelah iaitu bilik bakal bayi mereka. Kelihatan Razif sedang menyusun bingkai gambar di atas almari pakaian yang berwarna ungu.

" Yes Zif, kenapa panggil Risy? "soal Arisya di muka pintu. Razif menoleh sambil tersenyum.

" Baju baby tu Zif dah siap lipat dan susun dalam almari. Baby bed tu dah siap pasang dah. Semua dah siap tinggal baby je nak keluar lepas tu tidur dekat sini. " kata Razif lalu tersenyum manis. Arisya tersenyum melihat biliknya dahulu yang sudah berubah wajah.

Bilik ini sudah di cat kembali warna off white dan wallpaper sudah bertukar. Bilik itu bertemakan purple-white memandangkan bayi yang bakal lahir ini berjantina perempuan.

" Eh kerusi ni buat apa? " soal Arisya pada kerusi berwarna putih di sebelah baby bed .

" Untuk Risy duduk bacakan bedtime story untuk baby. " kata Razif tersenyum lalu menarik Arisya duduk di atas single bed sebelah baby bed.

" Dah tu Zif dekat mana pulak masa bedtime story? " soal Arisya hairan, sejak bila Razif berperangai comel ni?

" Zif dekat muka pintu tengah tengok baby dengan Risy masa tu dengan mata berkaca-kaca sebab Zif bersyukur sangat dikurniakan dua orang insan paling Zif sayang. " kata Razif, Arisya akhirnya tersenyum. So cute!

" I love you baby, both of you so much. " Razif peluk bahu Arisya.

" I love you too Zif, my forever zauj. " Arisya masuk ke dalam dakapan hangat Razif .

Jika benar kau terbaik buatku, ajarkan aku jadi terbaik buatmu.
Jika benar kau jodohku, sayanglah aku seperti kau sayangi nyawamu.
Dan jika benar kau imamku, pakukan aku dalam doamu.

Tamat?
Yes / No

Sekian..

***

beribu-ribu ucapan terima kasih kepada pembaca shyt, squad shyt terima kasih atas vomment anda. sangat-sangat aku hargai. sekeping hati yang terluka melabuhkan tirai.

seperti yang aku janjikan, happy ending buat cerita kali ini. yang request sad ending, aku minta maaf la. sorry kalau terkasar bahasa,  cuba drop skit azam tahun baru korang ni?

harini 01/01/2019 kan? hepi new year. azam tahun baru aku nak follow the flow je malas nak berazam bagai lel.

ok mohon maaf sekali lagi ,  undur diri dulu. terima kasih untuk 3k+ reads dan votes anda. amatlah dihargai, semoga tahun ini anda sentiasa tersenyum dan menjalani hari-hari yg gembira dan sentiasa diredhai Allah. chawlu.

salam satu murid satu sukan,
kash.

Continue Reading

You'll Also Like

221K 7.9K 73
" Jangan cabar saya. Saya rasa awak kenal siapa saya " -Ahmad Zakri. Kapten Ahmad Zakri. Seorang pegawai tentera yang berpersonaliti tegas dan garang...
1.7M 60.9K 47
1st story ♥️ Maira Sofea, seorang jururawat yang sangat disenangi oleh orang sekeliling..Ramai yang bercita-cita nak jadikan dia menantu tapi a...
310K 11.5K 46
Apakah perasaan anda apabila terpaksa memasak untuk enam orang jejaka yang mempunyai 1001 macam karenah dan selera. Begitulah kisah yang berlaku...
527K 25.3K 75
"Yang disangka racun rupanya hanya la sekadar penawar" "Selamat datang, adik tiriku." - Tuanku Daeen Mateen Nakal, bebal, miang. Itu yang dapat Bunga...