Maybe you...

By LettingGoGirlssss

16.6K 245 26

Auni Naura seorang wanita yang amat menyukai dan mencintai Afiq Adrian a k a boss dia! Namun, hati lelaki itu... More

Bab 1
bab2
bab 3
bab 4
bab 6
bab 7
bab 8
bab 9
bab 10
bab 11
bab 12
Bomm
14
Bab 15
Bab 16
Bab 17
Cemburu
Pizza ft Gaduh
Berbaik la
Vacation
Liku-liku
Sadness
Bab 24
Bab 25

bab 5

776 11 1
By LettingGoGirlssss

Di rumah ibu bapa Auni Naura
Apabila sudah sampai , ibu Auni Naura , Pn.Dhia menjemput keluarga Afiq Adrian masuk ke dalam rumah . Maklumlah bila ibu bertemu ibu , borak punya borak ... perghh berejam .

Afiq Adrian hanya duduk di luar , dia memakir kereta kesayangannya itu di bawah sebatang pokok . Dia bersandar pada kereta kesayangannya yang hanya memakai spect hitam dan memakai kemeja putih . Afiq Adrian tidak pernah lari dari kecomelan dan kekacakannya itu walaupun sedang tidur sekali pun !

Auni Naura membawa segelas air jus epal untuk diberikan kepada "bakal Encik suaminya".

"nahh , minum pastu masuk " Auni Naura menghulurkan segelas air yang dibawa takdi kepada Afiq Adrian dan melangkah laju untuk terus masuk tapi tangannya di tarik oleh lelaki itu membuatkan dia malu + terkejut .

"awalnya masuk , sian your future husband kena panas , patutnya bawakanlah payung ke apa ke , haish itu pon nak kene mintak ke ?" kata Afiq Adrian sambil minum air yang dibawa oleh bakal isterinya itu .

"ey apani tarik - tarik belum lagi kan . tula saya suruh masuk kang hitam kang , boss tanak dengar nanti saya jugak kena " Auni Naura membebel sambil menjarakkan lagi kedudukannya .

"eh boleh tolong aku tak ? jangan panggil aku boss lagi boleh tak , kang mummy dengar kang ... " Afiq Adrian bersikap nakal , dia berbisik kepada Auni Naura . Gadis itu mula geli geleman apabila dibisik seperti itu.

"abistu nak panggil apa ?"giliran Auni Naura pula , dia mendekatkan wajahnya pada lelaki itu .

"nak suruh panggil abang ... blom lagi . emm , panggil nama jela , settle" . Auni Naura hanya menunjukkan jarinya tanda okay .Selepas itu , mereka masuk ke dalam rumah bersama - sama .

"eh Afiq g mana takdi ? " sapa mummynya.
"Afiq kat luar takdi " kata Afiq Adrian . Dia mengambil tempat duduknya berhadapan dengan ayah Auni Naura . Berdebar jantungnya ! manakala Auni Naura di dapur sedang membuat air .

"Fiq daddy nak tanya ni , korang betul ke suka antara satu sama lain ni ? ke Afiq je suka Naura , Naura tak suka Afiq ? " soal En.Harraz , daddy Afiq Adrian .

"emm jap eh , Afiq nak g tandas , tandas mana aunty ?"Afiq Adrian kaku untuk menjawab . Dia terus bertanyakan kepada ibu Auni Naura di mana tandas . Sebenarnya dia mahu berjumpa dengan Auni Naura di dapur . Pn.Dhia memanggil anaknya yang berada di dapur untuk menunjukkan Afiq Adrian tandas , kemudian Afiq Adrian terus ke dapur .

Apabila sampai saja di dapur ,Afiq menarik tangan Naura untuk masuk ke dalam tandas bersama- sama . Afiq mengurung dia dengan kedua - dua belah tangannya . Naura terpinga - pinga , takut akan di apa - apakan oleh bossnya itu .

"nanti kalau parents kita cakap apa - apa , setuju ke tak , jawab je setuju okay , honey ;)" Afiq berbisik disebelah telinga gadis itu . Mujur gadis itu memakai tudung , kalau tidak mahu menjerit sahaja dia kerana geli !

"aiyy , cakap kat luar kan boleh , ni sampai dalam tandas ni , eishh , yelaa dah laa sana " Auni Naura menolak tubuh lelaki itu kebelakang dan dia membetulkan tudungnya . Afiq Adrian keluar terlebih dahulu dari tandas , kemudian Auni Naura .

"aishh ,Afiq !! kamu buat apa tu ?! sabarla dulu . Ya Allah tak menyempat laa . Naura okay ?" sapa Pn.Yana yang lalu di situ untuk menjenguk bakal menantunya membuat air . Terkejut Afiq dan Naura di buatnya .Afiq Adrian hanya tersengeh apabila terserempak dengan mummy nya takdi . Berasa malu pun ada !

Di ruang tamu...
"ai , Afiq tolong Naura buat air ke ?? rajinnya" kata Pn.Dhia kepelikan apabila Afiq membawa dulang dan air manakala Naura membawa kuih -muih .

"eh takde lah , tolong bawak je sian dia kena bawa banyak - banyak" kata Afiq Adrian secara memerli Auni Naura .

"ha ni dah jom settle kan hal perkahwinan ni ? awak setuju ke kalau kita buat nikah pagi , sanding tengah hari senangkan .setuju tak " cadang Pn.Yana beria .

"belah kami okay je , senang tak buang masa , lagi cepat lagi bagus kan ." kata Pn.Dhia pula . Auni Naura dan Afiq Adrian hanya tersenyum .

"ha Naura , Naura betul ke sayang anak manja aunty ni ?" kata Pn.Yana yang sekadar bergurau sambil menggosok belakang anak manjanya ,Afiq Adrian

"emmm..." belum sempat memberi jawapan Afiq Adrian membuat - buat batuk dan menyebabkan Auni Naura hanya menganggukkan kepalanya tanda "ia". Dia memang sayang akan lelaki itu , Afiq Adrian merupakan lelaki terakhir dan selama - lamanya dia cintai . Dia tidak perlu menipu bakal mak mentuanya itu kerana itu adalah tentu pasti kebenaran .

Keluarga Afiq Adrian pulang pada waktu petang , manakala Auni Naura tetap stay dirumah ibu bapanya untuk semalaman.

Continue Reading

You'll Also Like

4.1M 262K 100
What will happen when an innocent girl gets trapped in the clutches of a devil mafia? This is the story of Rishabh and Anokhi. Anokhi's life is as...
17.2K 944 15
Just the tcf fellas causing chaos in twitter
1.2M 94.4K 40
"Why the fuck you let him touch you!!!"he growled while punching the wall behind me 'I am so scared right now what if he hit me like my father did to...
13.3K 631 16
Jisung was sick of his family and decided to fly to Korea with his Australian online friend "Lee Felix" He soon started to realize that his new life...