KAISER : The Hidden King

Von -theals

914K 47.9K 579

[ COMPLETED ] Ayden Kaiser, kuasa raja. Itulah maksudnya sekali gus membentuk keperibadiannya yang agak dingi... Mehr

πŠπ€πˆπ’π„π‘ : π“π‘πž π‡π’πππžπ§ 𝐊𝐒𝐧𝐠
001
002
003
004
005
006
007
008
009
010
011
012
013
015
016
017
018
019
020
021
022
023
024
025
026
027
028
029
030
031
032
033
034
035
036
037
038
039
040
041
042
043
044
045
046
047
048
049
050
051
052
053
054
055
056
057
058
059
060
061
062
063
064
065
π‘†π‘π‘’π‘π‘–π‘Žπ‘™ πΆβ„Žπ‘Žπ‘π‘‘π‘’π‘Ÿ

014

13.7K 795 1
Von -theals

SUDAH menjadi kebiasaan gadis berusia 7 tahun itu menunggu rakannya di taman bunga dimana tempat mereka berdua pertama kali bertemu . Walaupun baru sebulan mereka berkenalan , dia sangatlah selesa dan suka berkawan dengannya .

" Hi cantik ! " dengar sahaja suara yang tidak beberapa fasih berbahasa Melayu itu membuatkan gadis bernama Naayla Zahra itu menoleh dengan senyuman lebar yang terukir di bibir . " Lambatnya Aryan sampai harini , Rara tunggu tau . "

Aryan Haider tersenyum halus .

" Aryan pergi beli ni untuk Rara . " katanya lalu dia menghulurkan gelang yang mempunyai bentuk bunga kepada kanak-kanak yang tua dua tahun darinya itu . Aryan terus memakaikan gelang tersebut pada pergelangan tangan Naayla . " Wah ! cantiknya . "

" Cantik macam Rara . " katanya lalu dia menoleh ke arah seorang pemuda yang menunggunya di tepi kereta . " Uncle Zach ! Can you take a picture of us ? " pemuda bernama Zach yang lengkap bersuit hitam itu tersenyum manis lalu mengambil gambar mereka berdua .

Aryan Haider merangkul leher Naayla Zahra .

" Smile ! "

" Naayla , are you okay ? "

" Naayla ! " lamunan Naayla Zahra terhenti apabila Ayden Kaiser memanggilnya . Dia terus memandang tepat mata lelaki itu . " Kau kawan dengan dia 10 tahun lepas ? " tanya Ayden sekali lagi memandangkan Naayla tidak mendengar pertanyaannya tadi .

" Ya , gambar tu kali terakhir aku jumpa dia . " katanya lalu dia duduk kembali bersama Ayden .

Ayden meraup wajahnya kemudian dia mengeluh , dia memandang wajah arwah adiknya itu . " But Naayla he died nine years ago . I'm so sorry . " serentak itu Naayla memandang Ayden dengan riak tidak percaya bahawa lelaki itu sudahpun meninggal . " How ? "

Lelaki itu sudah buntu mencari jawapan untuk memberitahu Naayla . Tak akanlah dia perlu beritahu bahawa dia yang menembak lelaki itu ? Gadis di hadapannya itu pasti akan takut dengan Ayden selepas dapat tahu .

" Ayden . "

" Aku hantar kau luar sekolah eh ? Nanti bapa kau tunggu sana . " kata Ayden , dia terus mendail nombor pemandunya manakala Naayla masih mendiamkan diri , mungkin Ayden tidak mahu ingat tentang kematian adiknya itu dan belum bersedia .

RAIZ AFFAN berjalan keluar ke pagar sekolah , hari ini dia pulang agak lewat memandangkan kelasnya yang paling lambat tamat kelas tambahan setiap hari . Kelihatan Naayla Zahra beredar menaiki kereta bapanya kemudian pandangannya beralih ke arah Ayden Kaiser yang disapa seseorang berkaca mata hitam .

Lelaki itu mendakap tubuh Ayden Kaiser seolah-olah mereka berdua mesra namun wajah Ayden terus berubah riak . Lelaki di hadapannya itu membuka cermin mata sambil mengukirkan senyuman . Apabila Raiz memandandang mata lelaki tersebut , satu peristiwa lama yang membuatkan dia trauma hingga kini mula berlayar di minda .

Wajah ibunya yang berlumuran darah dipandang kemudian dia memandang tubuh kaku milik bapanya pula . Tangannya diraih lemah , " Iz sayang , ibu minta maaf sangat-sangat . Ibu sayang Raiz . " ayat terakhir ibunya itu membuatkan dia menangis teresak-esak walaupun penglihatannya sedikit kabur akibat hentakan yang agak kuat .

Dia memandang pantulan seorang lelaki bersuit hitam bermata hazel dari cermin kereta . Satu senyuman sinis terukir di bibir lelaki itu sebelum kesemua orang-orangnya beredar meninggalkan sebuah keluarga di situ .

Raiz memandang dengan penuh dendam lelaki yang berbual bersama Ayden Kaiser di kawasan agak jauh dari sekolah itu . Apabila lelaki itu beredar , Raiz terus memecutkan motorsikalnya ke arah Ayden .

" Kau dah habis class ? "

Pertanyaan Ayden diabaikan malah dia turun dari motorsikalnya lalu mencengkam kolar baju lelaki itu dan ditolak ke dinding . Seorang lelaki yang agak tua baru sahaja mahu menghalangnya namun Ayden Kaiser menghalang .

" Kau siapa sebenarnya , Ayden ? " semakin kuat cengkamannya membuatkan Ayden hampir tercekik . Mata Raiz amat berbeza dari sebelum ini , jika sebelum ini dia seolah-olah seorang yang tenang tetapi kali ini mata itu penuh dengan api amarah dan dendam yang sudah lama disimpan .

" Apa hubungan kau dengan pembunuh tu setan ?! " suara Raiz naik satu oktaf serentak dengan satu penumbuk tepat terkena di pipi rakannya itu . Ayden rebah ke tanah , dia menyeka darah yang mengalir dari bibirnya dengan senyuman sinis .

Raiz menghampirinya , berkali-kali penumbuk dilepaskan kepada Ayden membuatkan lelaki itu sudah hilang sabar . Ayden menolak tubuh Raiz menjauhinya , kemudian dia mengambil kayu berdekatannya . Tidak tahu mengapa , dirinya seperti dikawal dengan perasaannya sendiri .

Baru sahaja Ayden mengangkat kayu tinggi sebelum memukul lelaki yang terbaring di tanah itu , Raiz menengkingnya membuatkan tindakan luar kawalannya itu terhenti .

" Bunuh aku macammana korang bunuh mak bapa aku ! "

Kayu yang dipegang terus terjatuh ke tanah , selangkah demi selangkah dia berundur hinggalah dia bersandar di dinding . " Di-dia orang atok aku . " dengar sahaja jawapan Ayden , Raiz terus berbaring di tanah dengan tangan diletakkan di atas dahinya .

" Aku tak sangka orang yang selama aku cari itu engkau , Ayden . "

Ayden cuba mendekati Raiz , " Aku tak tahu apa-apa la Raiz . " namun Raiz terus berdiri lalu dia naik ke motorsikalnya dan menyarungkan topi keledar . " Kalau dah ada kaitan dengan atok kau , kau pun terbabit sekali la . " dengan itu , Raiz Affan terus beredar .

" F*ck off ! "

Weiterlesen

Das wird dir gefallen

203K 8.6K 22
βˆ΄β”β”β”βœΏβ”β”β”βˆ΄ ΚŸα΄€ ᴄᴏsα΄€ ɴᴏsα΄›Κ€α΄€ ELLA AURORA PARMENOVA β˜…β”β”β”β”β”β”β”β”β”β”β”β”β”β”β”β”β”β˜… Ratu Bidadari bagi dunia Mafia. Dia berdarah kacukan German dan Itali. Dia seor...
569K 19.5K 69
( In editing process...) 𝐀𝐑 - π‘π€π˜π˜π€π - "I'm looking for the right one, Nadra. Then, I'll straight off to propose her, marry her and treat her...
217K 6.2K 74
tiada benda yang percuma di dunia ni kan ? sama juga la dengan permulaan story ni . Tengku Rykal menghulurkan bantuan kepada Akma tetapi mempunyai sy...
98.1K 485 4
Zariq Ian, seorang anak berpangkat dato' yang berkerja sebagai jurutera. Berteman baik dengan Alan Farel dan sudah memiliki kekasih hati yang bernama...