Dear FlowerGirls (E)(C) ✅

By syxmhm

275K 9.3K 220

*sorry awal cerita agak songsang tak teratur (#18 in teen fiction *5/1/2018) -FlowerGirls Menceritakan tentan... More

*CASTS*
Part One
Part Two
Part Three
Part Four
Part Six
Part Seven
Part Eight
Author's Note
Author Note 2
Part Nine
Part Ten
Part Eleven
Part Twelve
Part 13
Part 14
Part 15
Part 16
Part 17
Part 18
Part 19
Part 20
Part 21
Part 22,
Part 23
Part 24
Part 25
Part 26
Part 27
Part 28
PART 29
Part 30
Part 31
Part 32
Part 33
Part 34
Part 35
Part 36
Part 37
Part 38
Part 39
Part 40
Part 41
Part 42
Part 43
Part 44
Part 45
Part 46
Part 47
Part 48
Part 49
Part 50
Part 51
Part 52
Part 52
Pendapat READER.
Part 53
Part 53
Part 54
Part 55
Part 56
Part 57
Part 58
Part 59
Part 60
Part 61
sorry gais
Part 62
Part 63
New Story
Part 64
Part 65
Part 66
Part 67
Part 68
Part 69
NEW STORY

Part Five

6.8K 232 10
By syxmhm

Suasana sunyi bersertakan tiupan angin yang sejuk menyapa pipi Ariana. Terasa bagai segala masalah hilang diminda seketika. Banyak kenangan pahit yang telah dilaluinya namun dia tak pernah putus asa untuk bangkit semula. Baginya itu semua dugaan dan takdir ujian daripada Allah kepadanya untuk menguatkan rohaninya.

Flashback

Malam ini merupakan anniversary kami yang ke 4 tahun. Segala kata katanya yang dahulunya membuat aku rasa yang dia jodoh ku. Namun sebaliknya, Mujur Allah memperlihatkan sikap sebenarnya dan ternyata dia lah seorang jantan yang tak guna. Hanya berkata manis tapi tak mampu tunaikan. Aku ternampak dia bersama wanita lain pada malam itu. Sumpah demi Allah hati aku sangatlah sakit dan pahit masa tu.

Keesokkan harinya aku minta putus namun dia menolaknya kerana alasannya katanya mereka hanyalah teman tapi semalam mereka bermesraan layaknya dilamun cinta. Aku tetap pada pendirian aku agar tidak mudah jatuh cinta. Setiap malam wajahnya aku mimpikan dan itu merupakan mimpi indah tapi aku sedar yang aku berpijak di dunia nyata.

Terdapat beza antara aku dengan perempuan itu. Dia merupakan seorang yang cantik dan bergaya manakala aku merupakan seorang nerd dan bertudung labuh sehinggakan aku digelar oleh rakan sekelas mata lalat disebabkan aku memakai cermin mata. Namun aku tabah, air mataku menemani setiap malam.

Seminggu aku mengambil cuti. Pergi melancong ke Kelantan. Aku tak sendirian, Aku ditemani kawan sehidup sematiku Aleeya,Lina Dan Asniza.
Mereka banyak membantu dari segi emosi. Kadang kadang aku merasa yang dunia ni tak adil hingga sampai aku ingin bunuh diri namun sempat dihalang oleh mereka. Aku buntu. Susah nak lupakan dia.

Tetapi aku kuatkan semangat. Aku mengubah penampilan diriku. Kawanku menjadi pendorong semangat untuk berubah. Aku bersyukur kepada Allah kerana telah menghadirkan 3 orang peneman yang sanggup bersama aku walaupun susah atau senang. Seminggu berlalu, aku pun mengubah gaya penampilan. Banyak yang terkejut dengan wajah sebenarku. Aku dikurniakan kecantikan dan kebijaksaan dari azali cuma terhalang oleh kaca mata yang aku pakai sebelum ini.

Ramai yang mau couple dengan aku. Tapi aku hanya bersikap dingin sama seperti yang disuruh Aleeya,Lina dan Asniza. Aku mula mengikut arus teknologi. Mempunyai handphone mahal, berpakaian stylish dan hijabster, dan terkenal di Instagram sama seperti rakan FlowerGirls aku. Suatu malam, aku berjalan jalan di taman dan tiba tiba aku ditarik oleh seseorang yang memakai hoodie dan masker mulut. Aku panic dan ketakutan. Aku cuba untuk melarikan diri namun tenaga wanita tak dapat melawannya. Tiba disebuah lorong gelap. Aku ketakutan mengigil. Mulalah cecair jernih mengalir deras mengalir daripada mataku atau kata lain ialah air. Dia membuka masknya dan hoodie. Alangkah terkejut yang si dia Airil Zafwan merangkap si jantan tak guna.

Dia mengikat mulut,tangan dan kaki aku. Dia kata dia mahukan aku. Aku tak faham. Dia inginkan aku semula. Nasib menyebelahi aku, sempat aku tendang kakinya dan larikan diri. Aku cuba mencari pertolongan hinggalah aku berjumpa jejaka yang aku tak kenali sama sekali lalu jejaka itu pun membantu aku. Mukanya ditutupi mask. Dia tak sendirian, ada 3 orang lagi dibelakangnya. Aku merasa duniaku semakin gelap.

Aku bangun disebuah bilik yang serbah putih. Aku merasa pening. Masuk ummi, dan flowergirls ke dalam wad dimana aku ditempatkan. Ummi membawa bekal bubur kegemaran aku. Rasa bahagia perasaan aku berada di hospital. Aku tanya apa yang terjadi namun mereka hanya angkat bahu dan geleng kepala. Aku demam 3 hari tu. Trauma yang mendalam. Aku berjanji untuk tidak jatuh hati lagi. Sudah cukup pahit kenangan yang aku alami ini belum sembuh.

Semakin deras airmatanya mengalir mengingati kenangan pahitnya. Puan subaidah perasan yang anaknya itu berasa sedih atas segala ujian yang telah dia rempuhinya sendirian. "Kenapa anak ummi ni masih tak tidur" tanya ummi. Pantas Ariana mengelap airmatanya. "Dah sebam mata tu" sakat umminya. Laju Ariana memperlihatkan dirinya di depan cermin kesayangannya. "Ishh ummi ni mana ada sebam mata riri". Merajuk kerana umminya tipu. Rasa takut kalau matanya sebam. Kang tak pasal pasal kena pakai kaca mata hitam ke sekolah. Naya aku.

"Riri dah prepair barang sekolah untuk esok ke?" Tanya ummi. Sesibuk mana pun puan Subaidah, dia tak pernah terlepas mengambil peduli tentang anaknya. Ariana mempunyai abang. Alongnya yang berkerja di syarikat kedua milik ayahnya yang terletak di Tokyo. Ayahnya mempunyai syarikat di serata dunia. Itu menyebabkan ayahnya jarang ke rumah. Hanya setahun 3 kali ayahnya melawat mereka dirumah. "Dah ummi kesayangan" sakat ummi. Laju tangan Ariana mengosok pahanya yang dicubit oleh umminya.

"Ishh ummi ni dah serupa ketam" rajuk Ariana. Begitu peragai anak beranak tu kalau berjumpa. Keturunan tangan ketam. Cubit manja jerr hehhehe. "Ariana ni tak sedar diri ke?" Perli ummi. Ariana adalah anak bongsu dan merangkap anak yang selalu dimanjakan oleh ummi ayah dan alongnya. Ariana jarang dimarah oleh umminya dan kadang alongnya pun merajuk akibat umminya selalu back up Ariana apabila mereka bertengkar. Ariana mendengus geram umminya perli dia. "Ummi ni dah sama dengan Aleeya mulut berbisa" kata Ariana. " Macamlah kamu tak kenal ummi kamu ni" kata ummi.

" Dahlah ummi Riri perlukan sleeping beauty. Lalu Ariana kembali ke biliknya. Akhirnya dia pun sampai ke tilam empuknya. Tak sampai beberapa minit dia dah terlalai ke alam mimpi.

Keesokkan harinya,
Kring〰〰

"Ariana kenapa senyap jer ni?" Soal Lina. Dia perasan yang Ariana membatukan diri sejak dari mereka berkumpul lagi. "Aku okey" balas Ariana. "Kau boleh tipu orang lain tapi kami no no kau tak boleh tipu. Ariana aku kenal kau dari darjah lagi. Aku dah kenal peragai kau tu. Kami sebagai kawan kau mesti lah tahu masalah kau pasal masalah kau masalah kami juga" bebel Asniza. Ariana berat hati nak beritahu kepada mereka. "Aku sebenarnya teringat peristiwa tu semalam" gugup Ariana. "Haahh!! Kan aku kata yang lepas biarlah berlalu jangan dikenang kau degil kenapa. Kang kau dah berat hati tu. Siapa susah? Kami juga aduu" marah Aleeya. Dia dah dianggap kakak dalam squad mereka. Aleeya berfikiran matang dan lebih jauh kehadapan dari yang lain. "Aku buntu beb susah hati aku nak lupakannya" sedih Ariana. Cecair yang bertakung itu mula mengalir dari mata milik Ariana. Semakin deras air matanya.

"Dah aku tak nak kawan kesayangan ku ni menangis" arah Lina. "Shuhhh dahlah tu Ariana" Asniza mula turut sedih nasib kawannya tu. "Hye why you crying baby?" Tanya Irfan menyampuk. 'Kalau aku sepak kau ni boleh diam ke?' Kata Ariana dalam hati. "Assalammualaikum" perli Aleeya. Lalu Lukman balas salam Aleeya. "Hye sayang" salam Hafiz. "Siapa sayang kau?" Soal Lina dengan perasaan geram. "Wehh dahlah tu" arah Asniza memperhentikan Hafiz dan Lina.
"Yaa" sokong Rafiqal. Asniza buat muka menyampah manakala Rafiqal mengenyit mata kepada Asniza. 'Aduu mak cairnyaa' Kata Asniza dalam hati.

"Nothing" balas Ariana sambil buat FAKE SMILE untuk Irfan. "Mind share?" Tanya irfan.
"I SAID NOTHING! TAK FAHAM KE?!" marah Ariana. Dia geram dengan lelaki di hadapannya. Dah kata nothing tu nothing lah.
Semua terkejut terutama Irfan. Irfan terkejut  beruk kerana first time dia dimarah oleh perempuan. "OK Fine jom gais blah malas aku nak layan minah ni dah dilayan baik macam sampah dia layan kita". Marah irfan. Dia cukup kecewa dengan Ariana. Kedua-dua nya pun Ego setinggi gunung Everest. Yang lain hanya mendiamkan diri takut untuk menyampuk...

Tbc

Continue Reading

You'll Also Like

287K 12.9K 29
kumpulan 3svils dianggotai oleh 3 orang gadis yg cantik,menawan dan kaya.Mereka terkenal di music top high school(MTHS) iaitu sekolah mereka,tapi buk...
52.7K 5.8K 32
Siapa aje yang sanggup hadap budak perempuan yang kuat makan ? Kalau ada , lelaki tu memang gentle habis lah. Kisah ini mengenai seorang gadis yang...
76.7K 3.7K 41
📌C O M P L E T E📌 "Kau orang nak apa?"- Hannah Damia "-Aku tahu kau tengah sedih Hannah. Lepas ni jom??"-Raden Faiq Amsyar. "Angin takde ribut takd...
9K 308 43
Apa jadi kalau 2 org perempuan atau princess of Spain ni sebenarnya mafia yg paling digeruni oleh musuh diorang sendiri. And apa jadi dekat diorang b...