nice to meet you, gumiho | myg

By NAOJOON

64.9K 8K 3K

〔🌸〕Disebabkan satu perjanjian yang dibuat oleh kitsune dan telah dipersetujui oleh moyangnya 500 tahun dahul... More

Intro🌸
Prologue🌸
01- Perubahan 360°🌸
02 - Gumiho Bernama Yoongi🌸
03- Hari Pertama Yang Teruk🌸
04 - Student Pemalas🌸
05 - Soul Crystal🌸
06 - Itaewon Street🌸
07 - Ekor ke-2🌸
09 - Daeboreum (First Full Moon)🌸
10 - New Student, Yoongi🌸
11 - Kemahiran Yoongi🌸
12 - Penipu Tak Guna🌸
13 - Semangat Langit🌸
14 - The Legendary Mystic World🌸
15 - Water Yokai, Hoseok🌸
16 - Inari & Izanami🌸
17 - Town Light Yonder🌸
18 - Perempuan Sihir, Yeowoo🌸
19 - Called All The Spirits🌸
20 - Yoongi, Save Me🌸
21 - Pelajar Kelas Sebelah, Jimin🌸
22 - Ekor ke-3 Yang Tak Diketahui🌸
23 - Haru No Kisetsu (Spring Season)🌸
24 - Niat Jimin🌸
25 - Hanami Festival🌸
26 - Minerva Seulhan Chang🌸
27 - Where Are You Now?🌸
28 - She Is Demon!🌸
29 - Shoujun Shrine🌸
30 - Ekor Ke-4!🌸
31 - New Hottes Guy, Taehyung🌸
32 - Miss No Boram~🌸
33 - Ahjumma Han-u Fav Yoongi🌸
34 - Promise Me🌸
35 - Perubahan Fizikal🌸
36 - Little Yoongi🌸
37 - Hīringu furawā🌸
38 - Kesunyian Seekor Musang🌸
39 - Yoongi Past🌸
40 - Selamat Pagi, Yeowoo🌸
41 - Marriage Confession🌸
42 - The Gumiho Become Human🌸
43 - Wedding Day🌸
Extra!🌸
Extra 2!🌸

08 - Mystery Dog🌸

1.4K 172 19
By NAOJOON

Yeowoo berjalan ke sekolah dengan ceria. Biarpun begitu dia dapat merasakan sesuatu sedang mengikutinya dari belakang. Yeowoo menghentikan langkahnya dan menoleh ke belakang.

Tiada,

Tiada apa.

Jadi Yeowoo mengambil keputusan untuk memandang semula ke depan dan meneruskan perjalannya ke sekolah. Dia berjalan dan keluar dari simpang deretan Hanok dan menuju ke sekolahnya.



Semasa berjalan, sekali lagi dia berasa ada seseorang mengikutinya dari belakang. Dia menarik nafas dan menghembusnya.

"Yah!" terus dia menoleh kebelakang dan menjerit. Namun apa yang dilihatnya adalah...

"Auk!"

Seekor anjing baka yang telinga tajam itu memerhatinya. Yeowoo mengeluh sebelum bertinggung dan mengusap kepala anjing itu.

"Yah.. Janganlah ikut, saya nak pergi sekolah ni nanti lambat. Balik kat tuan kamu ya?" katanya dan tersenyum kecil. Anjing itu menyalak kembali sebelum pergi dari situ. Yeowoo bangun dari tinggungnya dan berlalu dari situ.




Anjing tersebut mula membesar setelah perginya Yeowoo dari tempat tadi.

"Aku dah jumpa.."




_____

Lepas rehat.

"Ahh.. Kenyangnya perut aku!" kawan kelas Yeowoo, Donghyung berkata-kata sambil mengusap perutnya yang membuncit itu. Kawan sebelahnya, Dareum sedang mengemas buku hanya membuat muka pelik pada Donghyung. "Buruklah perangai kau ni, Donghyung" komenya dengan reaksi yang menyampah.

Manakala, Yeowoo sedang melukis sesuatu di bahagian buku latihannya selepas itu disergah oleh Nami.

"Yah!"

"Apa??" soal Yeowoo. Menganggu konsentrasi betul minah ni. Nami tersengih-sengih sebelum mengambil tempat di sebelah Yeowoo. Dia menjenguk sekejap lukisan Yeowoo dan bersuara teruja.

"Uuuu.. Lawanya lukisan kau.." terus tangannya mencapai buku latihan Yeowoo dan memandang penuh teruja pada lukisan tersebut.

"Cantik ke?" soal Yeowoo dan mendapat satu anggukkan daripada Nami. Dia tersenyum.

"Gomawo"

___




Yeowoo berjalan pulang mengikut laluannya sama seperti mana dia guna setiap hari. Sambil mengisap aiskrim perisa dark chocolate, dia menyapa budak-budak yang sedang bermain di taman permainan. Teringat sewaktu dia kecil.


"*Jinheulg sonyeo"

Ahh.. Rindunya panggilan itu. Sampai sekarang panggilan itu masih mekar dalam otaknya. Tapi yang peliknya, dia tak ingat pun siapa yang memanggilnya sebegitu. Yang pasti 'dia' itu bukan perempuan.

(Jinheulg sonyeo - perempuan lumpur)

"Auk!" salakkan itu membuatkan Yeowoo kembali pada dunia reality. Dia melihat anjing tersebut. "Anjing pagi tadilah.." ujarnya di dalam hati.

"Oh hai.. Hahaha.. Kita jumpa lagi..." ujar Yeowoo dan mengusap kepala anjing itu. "Auk!" Yeowoo hanya mampu tersenyum sebelum berlalu ke rumah dia dan Yoongi.


"Tunggu!"

Terus Yeowoo berhenti dari berjalan dan menoleh ke belakang. Kelihatan seorang lelaki sedang menrenungnya dengan pandangan tajam.


Mata Yeowoo membulat. "Sii.. Siapa kau??" Lelaki itu terus menghampiri Yeowoo dengan laju. Tangannya mencapai leher Yeowoo lalu mengankatnya tinggi.

"Ugh!"

"Yo.. Yoongi tolong.."

____






"Yoongi..."

Mata Yoongi membulat. Dia macam mendengar  suara seseorang.

"Tolong.."

Yoongi meletakkan tapak tangannya ke muka. "Suara Yeowoo" Yoongi menguam. Dia mengangkat mukanya. Matanya terus bertukar menjadi biru.

"Taehyung"

_____



Yeowoo masih bergelut dengan lelaki yang tidak di kenalinya. Dia cuba melepaskan tangan lelaki itu daripada lehernya namun tak berjaya.

"Tak sangka dalam badan kau ada kirstal jiwa musang tu. Senang aku amik dan jadi makhluk paling berkuasa dalam Jeonseoljeog-in sinbijuui Segye (The Legendary Mystic World)"


" Jeonseoljeog-in sinbijuui Segye? Tempat apa tu?" soal Yeowoo dengan dahi berkerut. Entah kenapa tiada seorang pun yang nampak dia dicekik oleh lelaki menakutkan ni. Kawasan itu seperti kosong. Seperti satu tempat lain.

"Jeonseoljeog-in sinbijuui Segye adalah tempat dimana semua makhluk lagenda dan ajaib tinggal disitu. Kau bayangkan aku jadi orang paling kuat kat dunia tu... Aku berkuasa kau tahu!" kata lelaki itu dalam nada keras ke muka Yeowoo dan menguatkan lagi cekikkannya. Dahi Yeowoo berkerut.

Sakit. Lehernya terasa sangat sakit disebabkan cengkaman itu. Yeowoo tiada pilihan. Dia terus menghayunkan kakinya kedepan dan belakang sebelum...

"Yahh!!! Rasakan!"

Bukk!

"Aww!" dia menendang muka menakutkan lelaki itu.Terus sahaja lelaki itu melepaskan cengkamannya di leher Yeowoo. Yeowoo jatuh gedebuk dan terbatuk-batuk. Akhirnya oksigen masuk juga. Lelaki itu melihat muka Yeowoo dengan pandangan menakutkan.

"TAK GUNA KAU!!"

"AARRGGHH!! YOONGI!"




Yeowoo terus menjerit ketakutan dan berlari sekuat mungkin namun tak sepantas lelaki itu. Terus sahaja kolar bajunya ditarik kebelakang menyebabkan langkahnya terhenti.

"Lepaskan aku lepaskan aku!!" Yeowoo meronta-ronta minta untuk dilepaskan. Matanya dipejam rapat. Lelaki itu tersengih sinis. "Heh, apa kau ingat senang-senang aku nak lepaskan kau lepas ka- ow!"

Bush!

Mata Yeowoo terbuka. Tangannya yang sedang menarik kolar bajunya supaya dilepaskan lelaki tadi akhirnya dilepaskan juga. Perlahan-lahan dia menoleh kebelakang. Tiba-tiba Mulutnya terbuka dengan luas.


"Warrgghh!!" terjerit Yeowoo dibuatnya selepas melihat keadaan yang sedang berlaku sekarang ini. Kedua-dua tangannya diangkat keatas. "Yoo... Yoongi.." panggil Yeowoo tersekat-sekat.

"Huh, dasar yokai anjing bawahan. Pangkat rendah.."

Buk! Buk!

"Err..." Yeowoo tak mampu berkata apa-apa apabila melihat Yoongi sedang memijak kepala lelaki tadi yang telah pengsan berulang-ulang kali tanpa rasa kesian dengan riak wajah kosong. Yoongi berhenti daripada aktivitinya dan menoleh memandang Yeowoo.

"Kau okay?" dahi Yeowoo berpeluh. "Tak.." balasnya. Yoongi berhenti daripada pijakanya dan menghampiri Yeowoo. Muka Yeowoo dipandang sebelum tubuh Yeowoo dipeluk.

"Syukurlah kau tak apa-apa.. Kalau Soul Crystal tu dapat kat anjing bawahan tu mesti aku ni mati kering." kata Yoongi sambil tersenyum. Yeowoo hanya mampu berdiri tegak.

"Ma.. Macam mana kau tahu aku ada kat sini?"


"Aku dengar suara kau" balas Yoongi dan melepaskan pelukannya. Yeowoo memandang Yoongi. "Disebabkan Soul Crystal ada dalam jantung kau, jadi apa saja yang bermain dalam hati kau atau percakapan kau, aku pasti dengar.."

Yeowoo tak mampu membalas apa-apa selain diam.


"Jaga kau Yoongi! Harini, hari kau lain hari, hari aku pula! Ini Taehyung takkan mengalah!" terus lelaki jelmaan anjing itu lesap bagaikan debu.

Puff!

Yeowoo dan Yoongi memandang sesama mereka berdua. "Siapa Taehyung?" soal Yeowoo.

"Dia tulah.."

"Oh"

"Dah jom balik rumah belajar.." kata Yoongi dan menarik Yeowoo supaya balik dengannya.

TBC~

Random gif~~

Suwetnya~~

Continue Reading

You'll Also Like

41.1K 3.1K 157
BoBoiBoy dan kawan-kawan menjalani hari yang biasa di stesen TAPOPS. Sehinggalah power sfera perentas dimensi Gigabot tiba. Gigabot: Urgh.... BoBoiBo...
47.8K 3K 28
❝ Ae appa buat semua ni untuk masa depan Ae. Lagipun kalau kita tak bekerjasama dengan syarikat ByunsB Holding, Ae akan kehilangan segalanya, ❞- Tuan...
CAH[A]YA By wydevynn

Teen Fiction

290 70 8
"Aku temankan kau sampai kita sama-sama boleh keluar dari hidup kita yang berselirat ni.... "...aku temankan kau, sampai kita jumpa cahaya." Ini tent...
10K 788 49
𝗜 𝗧𝗿𝗶𝗲𝗱 | 𝗘𝗷𝗲𝗻 𝗔𝗹𝗶 . . . Remake From:- 𝗘𝗷𝗲𝗻 𝗔𝗹𝗶 {𝗠𝗶𝘀𝗶:𝗠𝘂𝗮𝗸}(Unpublish) . . . "M..Mama?" . . . "Tetap kuat Ali...