bad.

By -milkyuuu

1.3K 298 1.1K

꒰ on-going ꒱ ❧ lee juyeon. she believes everyone is bad, and they might be bad when they start to show their... More

0 0
0 1
0 2
0 3
0 4
0 5
0 6
0 7
0 8
0 9
1 0
1 1
1 2
1 3
- juhwa
1 4
1 5
1 7
- juhwa
1 8
1 9
2 0
2 1
- juhwa
2 2
2 3
2 4
2 5
- juhwa

1 6

29 9 39
By -milkyuuu

•••

« yura »

"Hmph dress ni tak sesuai dengan warna kulit awak."

"Macam ketat sangat je. Awak nampak macam kentang."

"Ini bahu londeh apa fesyennya? Tukar!"

"Tak cukup kain. Go and find another dress!"

Aku picit pelipis. Sudah sejam aku berulang alik dari bilik persalinan semata-mata mahu puaskan hati Hyunjae. Naik pening kepala mahu melayan semua komen mengarut dari Hyunjae. Badan aku, suka hatilah nak tayang macam mana!

"Lee Hyunjae, awak fikir awak siapa nak arah saya macam-macam?" tangan naik ke pinggang menandakan aku geram dengan lelaki ini.

Dia yang duduk bersandar pada mulanya kini berdiri tegak lalu berjalan ke mari. Entah kenapa aku langsung tak rasa berdebar-debar atau apa-apa simptom anxiety. Rasa nak kokak muka tampan Hyunjae itu yang ada.

"Milady, jangan la pegang pinggang. Nampak seksi. Nanti staff lelaki kat sini tergoda habis lah saya." dia senyum segaris. Langsung buatkan darahku mendidih.

Sehari tak bagi aku naik angin, memang tak boleh ke?

"Eee! Awak jangan nak melalut! Kita takde apa-apa hubungan mengarut ye! Why? Awak fikir awak boyfriend segera saya? Boleh blah!" langsung hilang panggilan hormat aku kepada lelaki ini.

Ada aku kisah? Buang masa saja hormatkan orang begini.

"Oh, I thought we were? Sebab kita ada tahi lalat yang sama on the same spot. See? Atas hidung. Satu awak satu saya." bicaranya jeda. Sengaja dia mendekatkan wajah sehinggakan haruman gourmand yang berbau chocolate mencucuk hidung. "I'm pretty sure we are a match from heaven darling." bisiknya lalu mengerdipkan mata.

Laju aku tutup hidung supaya tahi lalat yang dimaksudkan tidak dilihat. Sibuk betul dia usyar tahi lalat aku! Tajam aku mencerlung pada Hyunjae yang galak ketawakan aku. Sigh, takkanlah another delusional toncet yang aku kena hadap?

"Sebab tahi lalat kita sama awak panggil match from heaven? Kronik sangat penyakit delusional awak ni Encik Lee. Jom kita ke medical deck, kita check mana yang perlu sebelum melarat? Manalah tahu terlebih hormon ke tak cukup enzyme ke." bicaraku berbaur sarkastik.

Makin kuat pula tawaan lelaki itu bergema di ruangan fitting. Aku meraup wajah, cuba menahan diri dari gunakan violence pada lelaki tampan ini. Staff yang berada di sekitar turut mencuri pandang untuk lihat apa yang jadi.

"Cik Yura, saya tak sangka awak ni kelakar. Jom kawan? Saya suka berkawan dengan perempuan kelakar. Barulah indah hari-hari saya yang akan datang nanti." ujarnya setelah tawaannya beransur pergi. Kini senyuman trademark semanis gula ditayang bagi memujuk aku.

Aku pamer muka angkuh, "Taknak, saya tak berkawan dengan customer sendiri."

"Then awak nak saya jadi boyfriend awak? For real? Saya tak kisah. Tapi saya takut Juyeon awak pulak kisah." sebelah alisnya terangkat. Bibirnya turut melengkung senyuman nakal. Dah makin jauh pula dia melalut.

Aku terpanar apabila nama Juyeon terzahir di bibir merahnya. Leher yang terdedah aku usap perlahan. Teragak-agak aku bertanya soalan yang sudah sekian lama mebelenggu diri, "Apa hubungan awak dengan Juyeon-"

"It should be me to ask that question." pintasnya. Kini nada lelaki itu bertukar serius sekali dengan air mukanya. "Apa hubungan awak dengan Lee Juyeon sebenarnya? Awak ingat saya tak tahu ke awak gunakan saya untuk buat Juyeon jealous tadi?"

Eh? Dia tak tahu kah aku juga adik tiri Lee Juyeon? Macam Seo Yuna?

"Kenapa awak-"

"And congratulations, you did it! I'm so proud of you darling." pintasnya sambil tersenyum bangga.

Aik, pulak dah? Aku jadi bingung lihat air muka Hyunjae, sekejap senyum macam menang loteri kemudian ketat extra serius dan sekarang berubah gembira pulak. Kejap lagi entah riak apa yang dia nak tayang pada aku.

"Awak ni peliklah Hyunjae. Very unpredictable." komenku sambung tenungnya atas bawah penuh judgemental.

Bibirnya tersenyum lebar. Mungkin setuju dengan aku, Hyunjae seorang unpredictable brat. Adakalanya childish sikit.

"Pelik apanya Yura? Saya dah lama perhatikan awak. I thought you already know-"

Perhatikan aku? Perkara apa lagi yang aku tak tahu ni? Kenapa aku sering dikeliling homosapien yang aneh?

"Jom saya tolong pilihkan dress untuk awak. Kalau awak pilih sendiri sampai esok tak habis." belum sempat aku memberi respon, jemari kasarnya laju menyambar pegelangan tanganku lalu diheretnya masuk ke fitting room.

Langsir yang menjadi pemisah langsung dia tarik sehinggalah ruangan ini tidak dapat dilihat orang. Lelaki itu lepaskan pautan seraya berjalan menuju ke gaun-gaun mewah yang tergantung di rak penyangkut pakaian. Satu persatu dress dia belek sehinggalah satu dress long sleeve yang terdedah pada dada ditarik keluar.

"Try yang ni. I bet mata semua orang tercabut lepas tengok awak. Too stunning to see." senyuman bergula diukir penuh makna.

"Excuse me Lee Hyunjae, who are you? Saya tak faham apa yang awak cakapkan tadi. Kenapa awak perhatikan saya? And apa yang awak rasa saya tahu padahal saya tak tahu?" bertalu-talu aku gasak lelaki ini dengan soalan.

Nak sangat berteka-teki tapi tak beri clue. Jadi aku tanyalah soalan kemahiran berfikir aras melampau!

"Saya? Saya future boyfriend segera awak untuk event malam ni darling. And saya dan Juyeon takde hubungan istimewa macam yang awak sangka, jangan jealous okey? Saya tak rampas pun Juyeon tercinta awak tu." galak lelaki ini menyakat aku. Apa lagi, tona pipi langsung bertukar merah!

"Gila-"

Hyunjae letakkan dress yang dia kutip tadi pada lengannya. Lalu dia sambung membelek dress yang lain.

"Do you wanna know some random crazy facts about Lee Juyeon tercinta awak tu?" soalnya lalu mengeluarkan satu dress satin bewarna hijau army lalu letakkan di tempat asal semula.

Aku berdiri tercegat di sebelah lelaki itu sambil memeluk tubuh. Anak mataku jatuh pada gerakan tangannya.

"I know, Hidung dia tajam bila dia senyum. Kalau awak letak tangan kat hidung dia masa dia tengah gelak, confirm berlubang." ujarku selamba. Jemari naik menyentuh fabrik gaun yang tergantung. Bosan mahu menanti Hyunjae yang mahu memberitahu faktanya.

Tawa garau lelaki itu pecah. Kali ini lebih nyaring berbanding tadi sehinggakan mengalir air matanya. Lantas dikesat menggunakan hujung kemeja yang dia pakai.

"Darling, I assumed kita dah jadi bestie. The way you buat kelakar sampaikan mengalir air mata jantan I. I like you Yura, and I restu kalau you nak sondol Juyeon daripada Yuna and I'm willing to do anything just to see both of you together. Supaya awak boleh lubangkan tangan awak dekat hidung Juyeon satu hari nanti." kini Hyunjae hulurkan gaun putih yang dia pilih tadi bersamaa tawaan yang masih meleret.

"Mengarutlah awak ni. Sudahlah. Kalau takde apa, saya nak tukar baju. Sila keluar." gaun tersebut bertukar tangan.

"Tapi saya tak cerita lagi fakta pasal Juyeon awak tu. Serius ni awak taknak tahu? Sebab you seem didn't know about it tapi Yuna dah tahu." beria-ria lelaki ini pelawa aku pada fakta yang aku taknak tahu.

"Ha, apa dia?" sahutku malas.

"Lee Juyeon awak sebenarnya ada adik perempuan. Her face looks like you." tuturnya berhati-hati. Anak matanya melekat pada wajah aku seakan-akan sedang analisa reaksi yang bakal aku pamer.

"Then? Awak nak cakap saya dengan adik dia ada hubungan darah tanpa sengaja ke macam mana?" dugaku selamba. Terlalu malas nak fikir kebarangkalian mengarut.

"Bukan, saya cuma nak awak fikir. The reason why Lee Juyeon attracted to you, and another reason why I wanna see both of you together." dia tersenyum senget.

"Tapi adik dia-"

"Encik Lee, high tea dah nak mula!" potong seseorang dari luar fitting room.

-pergi mana? Baki ayat tersekat di kerongkong.

"Jangan risau pasal dress, ambil mana yang awak nak sebab saya dah bayarkan." tergesa-gesa dia bersuara sebelum melangkah menjauhi aku.

"Tapi-"

"See you tonight my girlfriend segera." Hyunjae sempat melambai dengan cara membelakangi aku lalu menyelak langsir.

Aneh.

•••

Continue Reading

You'll Also Like

43.6K 2.4K 47
Selepas kejadian Galaxy Cosmos, Bbb dan kawan2 nya diberi misi baru. Tetapi, semasa menjalankan misi Bbb tiba2 hilang selepas suatu kejadian tak didu...
2K 429 52
"Aku mempunyai seutuh kasih yang tidak pernah terusik hanya untukmu." [Not edited]
10.7K 1.6K 17
Yoongi sangat merindukan teman lamanya, Taehyung. Tetapi selepas kehadiran lelaki aneh bernama V di rumahnya, hidupnya terus menjadi huru-hara. star...
3.8K 877 11
mengarutlah kalau idola aku sukakan aku . ⌕ jeon wonwoo shortstory fanfiction completed :: 25Feb 2021 @knmtysh- , 1st fanfiction