RUMAHKU SYURGAKU : SIRI 5

By TICERSHAM

158K 1.3K 35

SIRI 5, lanjutan daripada SIRI 4, masih mengekalkan jalan cerita pengalaman hidup seorang guru yang bernama S... More

BAB 1 : END OF THE BEGINNING
BAB 2 : CINTA HADIR TANPA DIDUGA
BAB 3 : INGIN MENGANDUNG
BAB 4 : JUST JOKING
BAB 5 : REZEKI DI KAMPUNG
BAB 6 : MASIH DI KAMPUNG
BAB 7 : TADIKA
BAB 8 : HANYA UNTUK MEMBANTU
BAB 9 : MENJENTIK NAFSU
BAB 10 : UJI DIUJI
BAB 11 : MENGANDUNG JUGA AKHIRNYA
BAB 12 : BERITA GEMBIRA
BAB 13 : KERANA DEMAM
BAB 14 : COUNTER ATTACK
BAB 15 : PLEASE, COME IN!!
BAB 16 : ALANG-ALANG MENYELUK PEKASAM
BAB 17 : SEJARAH TERSINGKAP
BAB 18 : KAKAK ANGKAT
BAB 19 : RUMAH BAHARU PUSAT URUT
BAB 20 : CARAMEL MOCHIATO
BAB 21 : ADAKAH INI DIKATAKAN CINTA
BAB 22 : RINGAN RASA BADAN
BAB 23 : BATU ASAS PECAH TANAH
BAB 24 : SEWAKTU HUJAN MEMBASAHI BUMI
BAB 25 : PERSEDIAAN AWAL
BAB 26 : PERSON-IN-CHARGE
BAB 27 : MELAYANI 'SUAMI'
BAB 28 : KEHAUSAN
BAB 29 : GENTLEMAN
BAB 30 : ZAM DEBAB SHAM KEDING
BAB 31 : GELAP RASA DUNIA INI
BAB 33 : KEPULANGAN YANG DINANTI
BAB 34 : PERTEMUAN AWAL MEMBIBITKAN PERSAHABATAN
BAB 35 : PERLUKAN AKU MEMBANTU
BAB 36 : AKAN ADAKAH SINAR BUATKU
BAB 37 : SEMUANYA BERKEMUNGKINAN

BAB 32 : PENGORBANAN SEORANG SUAMI

2.6K 26 2
By TICERSHAM



Zam Gendut, nama yang tidak asing lagi sewaktu kami di bangku sekolah, dia adalah kawan baikku, kawan belajarku, kawan bergaduhku. Setelah masing-masing membawa haluan, kami terpisah, dan perkenalanku dengan Puan Fasihah menemukan kami kembali. Rupanya Rahizam suami kepada Puan Fasihah, wakil pihak Majlis yang memantau perkembangan pembinaan menara. Sejak dari pertemuan yang tidak diduga itu, persahabatan kami terjalin kembali. Beberapa kali juga mereka mempelawa aku makan di rumah, dan beberapa kali aku lepak berborak di rumah Rahizam. Ada kalanya aku membawa Adam bersama, adakalanya aku bersendirian.


Bila dah berjumpa, macam-macam cerita yang keluar, hingga ke perangai nakal kami semasa di sekolah. Perbualan kami diselang seli dengan hilai gelak tawa apabila sesuatu yang melucukan terpacul dari mulut kami. Isterinya, sesekali mengerling mencuri dengar mencuri pandang ke arah kami.


"Macam mana boleh kenal bini hang?"


"Masa meeting" jawabnya ringkas.


"Habaq la, nak tau gak, aku dah habaq pasai bini aku.


Rahizam telah sedia maklum akan isteriku, pekerjaannya, dan lokasi di mana dia berada kerana telahku ceritakan tempoh hari. Kini, perihal pertemuan dan perkahwinan mereka diceritakan kepadaku. Rahizam dan Puan Fasihah bertemu buat kali pertama sewaktu mesyuarat yang dikelolakan oleh Majlis Perbandaran Sungai Petani, dan mereka mewakili jabatan masing-masing. Sejak pertemuan pertama itu, mereka mula tertarik antara satu sama lain, tambahan pula mereka bekerjasama dalam suatu projek yang diusahakan bersama, yang dipantau oleh Majlis Perbandaran. Maka, terbitlah bibit-bibit percintaan hingga membawa ke jinjang pelamin. Isteri Rahizam berasal dari Serdang, Kedah, dan ditempatkan bekerja di Majlis Daerah di sini. Perkahwinan mereka menjangkau tiga tahun, namun belum dikurniakan rezeki.


"Hang kena main hari-hari la Zam" kataku sambil ketawa


"Memang pun, tapi belum ada rezeki...hahahahaa" dia ketawa menjeling padai isterinya yang teripu malu.


Bagiku, isteri Rahizam seorang yang boleh dikatakan berpewatakan muslimah, perempuan muslimah. Mana tidaknya, sejak mula aku kenalinya hinggalah menjadi kawan disebabkan pertemuan aku dengan Rahizam, tidak pernah lagi aku melihat dia tidak bertudung walaupun di rumahnya, dan apa yang membuatkan aku rasa kagum, pakaiannya longgar menepati kehendak syarak, tidak mengikut bentuk badan dan sentiasa berstokin kaki dan berstokin lengan sewaktu di luar. Tudungnya labuh menutupi dada, pakaiannya longgar namun kemas, bergaya. Disebabkan itu, sukar bagiku meneka atau membayangkan bentuk tubuhnya. Tapi aku rasa, tubuhnya mungkin seperti Ustazah Nurul Huda kerana penampilannya mengingatkan aku pada ustazah yang pernah menjadi jiranku dahulu.


Tutur katanya yang lembut, suaranya yang manja apabila berbicara dengan suami, membuatkan aku memuji Rahizam kerana mendapat seorang isteri yang begitu. Wajahnya manis, senyuman sentiasa terukir di bibir, ada lesung pipit menghiasi pipinya menjadikan senyumannya begitu mempesonakan. Setelah diselidiki, rupanya Puan Fasihah menurut kata Rahizam, dia merupakan bekas pelajar sekolah menengah agama, dan no wonder la penampilannya persis ustazah.


"Bini hang pun apa kurangnya, comel gak" kata Rahizam sewaktu aku menunjukkan gambar Nor padanya. "Hang kata dia nak balik cuti, bila tu?"


"Kalau ikutkan bulan ni, tapi ada kes kat sana, kena hold sampai bulan depan, dia dah apply. Harap lulus la. Lagipun dia teringin nak tengok Adam sekolah" kataku


Sepatutnya isteriku pulang bercuti minggu hujung bulan ini, namun ada kekangan yang tidak dapat dielakkan membuatkan cutinya terpaksa di tangguh, bukan dia sahaja, boleh dikatakan semua staf dibekukan cuti. Jadinya, kalau tiada aral, isteriku akan pulang pada hujung bulan hadapan.


"Nanti kalau dia balik, kenalkan la kat aku dengan Fas" sambung Rahizam.


"InsyaAllah Zam, mesti, aku akan kenalkan" janjiku.


************


Pada suatu hari Khamis itu, aku bermalam di rumah Puan Rosnah, aku membawa Adam bersama, kebetulan suami Puan Rosnah keluar selama tiga hari. Kedatangan kami dialukan, dan malam itu, seperti pasangan lain yang menikmati malam jumaat, aku juga mengecapinya bersama Puan Rosnah. Sedang anakku tidur di bilik tamu, aku merangkak masuk diam-diam ke bilik Puan Rosnah, dan memadu kasih mengecapi nikmat bersama. Namun, hasratku untuk melakukan morning sex terganggu apabila aku dihubungi oleh kontraktor, yang memberitahu ada sedikit masalah di lokasi yang memerlukan aku datang melihat untuk membuat keputusan bersama. Bergegas aku mencapai seluar track dan menyarung baju T tanpa kolar menuju ke sekolah.


"Jadi, kami cadang nak alihkan sedikit, dalam dua kaki ke sini, yang ada tanda merah ni. Dia tak menjejaskan apa-apa, cuma kami kena maklumkan juga kepada pihak encik" jelas Encik Hasrul menceritakan permasalahan yang berlaku.


Aku diberikan penerangan jelas tentang perkara itu, namun aku perlu dapatkan kepastian dan persetujuan dari pihak Majlis. Encik Hasrul pun berfikir perkara yang sama, lalu dia minta aku menerangkan hal itu kepada Puan Fasihah kerana Encik Hasrul terpaksa meninggalkan site untuk menghadiri mesyuarat di Alor Setar. Aku menelefon Puan Fasihah, mujurlah dia ada di rumah, dan akan datang untuk melihat keadaan itu.


"Thanks Fas sebab datang" sapaku ketika Puan Fasihah sampai ke tapak.


"Takpe, apa kisahnya" tanyanya direct.


"Macam ni, tadi kontraktor cakap, tapak nak pacak tiang tu ada batu besar, jadi tak boleh nak drill. Dia cakap kena ubah sikit dalam dua kaki ke tepi. Saya kata takpe kalau lari dengan plan, dia kata OK sebab benda ni pernah jadi. Sebab tu saya call Fas, nak tanya pendapat" jelasku panjang lebar


"Tapak tu kat mana sepatutnya" dia bertanya



"Mai saya tunjuk" jawabku. "Kontraktor pun dah keluar, kalau tak dia boleh ceritakan lagi detail"


Aku membawa melihat tapak yang dikatakan itu, pekerja lain kelihatan melihat kami berdua, mungkin mereka sedia maklum setelah diberitahu oleh boss mereka. Puan Fasihah melihat-lihat keadaan sekeling.


"Kat sini la nak drill yang baru, dua kaki senget sikit" kataku menuding ke arah tanda merah di atas tanah itu.Puan Fasihah melihat lagi sambil mengangguk faham.


"Saya rasa boleh je ubah sikit, tak menjejaskan apa-apa pun. Lagi pun, kalau kita tak bagi, depa ubah juga. Baguih juga depa bagitau awai"


"Kalau gitu, saya bagitau kontraktor tu la?" Puan Fasihah angguk. "Jom kita duduk kat bangku sana tu" pelawaku.


Aku berjalan jauh sedikit darinya, lalu aku call Encik Hasrul memberitahu akan perkara yang telah kami bincang. Dari jarak itu, aku melihat Puan Fasihah sedang melihat-lihat phone nya, bermain FB barangkali.


"OK settle" kataku duduk di hadapannya. "Awat basah tudung tu?" tegur ku menjuih bibir ke kepalanya.


"Ooo, hehee.... Terpercik air tadi masa nak minum" jawabnya pendek


"Ye ke kena air, nampak macam mandi rambut basah je....hehehehe.......mandi wajib ye?" aku cuba serkap dengan nada yang sinis.


"Eh,mana ada" Puan Fasihah menafikannya.


"Alaa Fas, tau la semalam malam jumaat...hehehe....sorry sebab kacau pagi tadi, ni mesti mandi lap takdan kering.....hehehehe" Aku sindirnya dalam keadaan sinis lagi sambil senyum.


"Aik, takde wife pun tau malam jumaat?" dia cuba mengubah topik.


"Tau, semua orang tau....hehehe..... mesti terbantut game pagi tadi kan?" aku kenakan dia lagi. Puan Fasihah tertunduk tersipu malu.


"Hehehee...takde maknanya" juihnya


"Ye la, sebab malam dah game" aku memerlinya lagi, cuba mencuit setakat mana pemikiran Puan Fasihah, adakah dia jenis open minded seperti Puan Rosnah atau sebaliknya.


"Dah dah.....saya nak balik dulu, nanti kirim salam kat dia" katanya merujuk pada kontraktor itu, lalu dia berjalan ke kereta meninggalkan aku termangu sendirian.


"Jangan lupa sambung game" ujarku agak kuat, dia tidak menoleh. Terus masuk kereta dan bergerak meninggalkan sekolah. Ternyata sangkaanku meleset, dia bukan seperti Puan Rosnah, memang benarnya penampilan menggambarkan cirinya, seorang wanita muslimah yang begitu beradab menjaga keperibadian dan penampilannya.


Namun begitu, dia tidak memusuhi atau memandang serong padaku. Memandangkan aku menjadi rakan baik suaminya, secara tak langsung aku turut menjadi kawannya, maka dengan sebab itukah panggilan Puan Fasihah bertukar menjadi Fas sahaja, atas permintaan suaminya. Tetapi sekiranya dalam situasi formal, aku memanggilnya Puan Fas.


Pada suatu petang, aku sendirian melihat kerja-kerja pembinaan menara. Adam aku hantar ke rumah Kak Sal untuk dijaga, dan memandangkan Kal Sal turut merindui Adam, dia meminta Adam agar tidur di rumahnya. Aku bersetuju, dan dengan kelapangan yang ada, aku ke sekolah sambil memikirkan apakah yang perlu kulakukan sepanjang ketiadaan Adam malam ini. Adakah aku perlu meminta Cikgu Farah datang ke rumah, tetapi Kak Som telah pasti ada, nanti kantoi dia nampak Cikgu Farah masuk ke rumahku. Nak pergi ke rumah Puan Rosnah, suaminya pula ada. Aku kebuntuan memikirkan siapakah yang akan aku minta untuk menemaniku.


"Hai, berangan apa tu, sampai Fas dok belakang pun tak sedaq" terkejut aku disapa Puan Fasihah.


"Eh, hehehehe....ermmm.....berangan macam-macam" kataku sengih


"Amboi.." juihnya.


"Ada apa-apa ke Fas datang ni" soalku kehairanan.


"Saja je singgah, tadi pi tengok site kat sana tu on the way balik, singgat sat, nak tangkap gambaq sikit" katanya lalu dia ke arah tapak, lalu disnap beberapa keping gambar.


Seketika kemudian, Puan Fasihah duduk di hadapanku, kami berbual kosong berkenaan projek itu. Sesekali tentang suaminya Rahizam yang selalu menceritakan kisah kami berdua semasa zaman persekolahan dulu. Sedang kami rancak berbual, tiba-tiba telefon Puan Fasihah berdering lagu Jujur kumpulan Radja.


"Eh, sapa plak ni" ngomelnya melihat skrin telefon, barangkali nombor yang tidak disave terpapar di di skrin. "Hello..." sapanya.


"Ye saya, kenapa ya" aku mendengar Puan Fasihah menjawab. "MasyaAllah!!" aku terkejut melihat dia terkejut, cemas dan berubah air mukanya.


"Baik...baik....saya datang skang" sambungnya lagi terus memutuskan talian. Kelihatan Puan Fasihah cemas, tercungap nafasnya, wajahnya kelihatan pucat. Kedengaran dia beristighfar berkali-kali.


"Kenapa Fas?" soalku kehairanan.


"Suami Fas, Zam, eksiden" jawabnya putus-putus


"Hah!!" terkejut aku mendengar berita itu. "Dia kata mana, jom kita pi" ajakku terus bingkas bangun.


"Kat KPJ" jawabnya ringkas


"Jom ..jom...." aku mengajaknya. Puan Fasihah segera bangun berjalan menuju ke kereta. Keretaku parking di sebelah keretanya.


"Fas, naik dengan saya" aku mengarahkan apabila melihat Puan Fasihah menuju ke keretanya.


"Eh takpe, Fas drive" jawabnya.


"Jangan!!" aku menegah. "Fas tengah rungsing tu, bahaya drive, mai naik dengan saya, lagi pun parking susah, saya dropkan Fas, Fas naik dulu nanti" aku memberikan rasional, dan dia setuju dengan pelawaanku.



Sepanjang perjalanan aku meminta dia istighfar dan berdoa agar kemalangan yang menimpa Rahizam tidak serius. Setiba di hospital, aku turunkan Puan Fasihah di unit kecemasan, lalu ke kawasan letak kereta untuk mencari petak kosong. Betul jangkaanku, memang susah nak dapat, berkali-kali juga aku berpusing-pusing hospital mencari petak kosong, dan akhirnya dapat juga. Aku terus ke emergency mendapatkan Puan Fasihah. Kelihatan ada beberapa orang lelaki dan perempuan di situ, sedang mententeramkan Puan Fasihah yang semestinya dalam keadaan yang rungsing.


Aku dimaklumkan yang Rahizam terkena renjatan elektrik, lalu mengakibatkan dia terjatuh dari ketinggian 10 meter, dan terhempas ke atas tong drum. Rahizam kini sedang menjalani pembedahan di bilik pembedahan. Kami menunggu di ruang yang disediakan. Seorang demi seorang rakan Rahizam meninggalkan hospital kerana mereka juga ada urusan yang perlu diselesaikan. Tinggal aku menemani Puan Fasihah, tidak tergamak aku untuk meninggalkan dia keseorangan dalam keadaan begini. Perancanganku sebentar tadi, aku abaikan. Buat masa ini, keutamaanku ialah menemani isteri rakanku ini, kerana itu yang dia perlukan.



Setelah hampir tiga jam, barulah doktor memaklumkan bahawa Rahizam selamat menjalani pembedahan, namun dia akan lumpuh dari pinggang ke kaki. Mendengarkan berita itu, Puan Fasihah jatuh pengsan, doktor dan nurse bergegas membawanya ke unit kecemasan, dan tidak lama kemudian dia sedar setelah direnjiskan air. Aku meminta dia bertenang, dan terus isghfar. Selepas itu, kami dibenarkan melihat Rahizam yang separa sedar di HDU. Bergenang air mataku melihat sahabatku itu. Namun apakan daya, berat mata memandang, berat lagi bahu Puan Fasihah dan Rahizam sendiri yang memikul.


*************


Sebulan telah berlalu, hidup Rahizam kini bergantung pada isterinya, dan juga pergerakannya terbatas dengan bantuan kerusi roda. Sesekali aku melawatnya di rumah, memberikan sokongan dan semangat padanya. Kemalangan yang menimpa dirinya, membuatkan dia tidak boleh bekerja, dan dinasihatkan bersara awal, dan menerima wang gratuity, begitu juga tuntutan insurannya. Dengan amaun tersebut, mereka dapatlah menguruskan rumahtangga dan kehidupan mereka. Mujur isterinya bekerja, kalau tidak, tentu makin sukar. Tiada lagi keceriaan di wajah mereka berdua. Gelak tawa yang dahulunya riuh, kini suram. Aku faham akan penderitaan mereka.


"Thanks Sham, hang la kawan ku, sejak aku kat hospital, sampai la, hang tak jemu-jemu tengok aku, bagi semangat kat aku. Kawan-kawan kerja aku, mula-mula ja, la ni sengap" rungutnya sewaktu aku menolak kerusi rodanya mengambil angin petang itu di sekitar kawasan perumahan hingga ke taman permainan. Adam, aku tinggalkan di rumah Kak Sal.


"Aku kawan dengan hang sejak kecik, sampai la, takkan aku nak biaq hang macam ni" jawabku. "Aku nak tulung lebih, aku tak buleh, aku cuma boleh bagi semangat kat hang ja, hang kena pikiaq bini hang tu, lain aku tengok dia"


"Aku tau Sham, dia menderita pasal aku, sebab aku jadi lagu ni. Dia kena pikui semua sorang, dah la aku takleh keja, semua harapkan dia. Aku kesian dia penat, tapi aku tak buleh nak buat apa-apa" rintihnya


"Bersabaq la Zam, ada hikmahnya"


"Eh sat, bini hang kata nak balik bila, hari tu kata bulan ni la kan?"


"Haa, hujung bulan ni, lagi dua minggu"


"Nanti bawak mai umah aku, nak kenai-kenai. Bini aku pun nak kenai dengan bini hang"


"InsyaAllah Zam"


Sepanjang Rahizam di hospital, boleh dikatakan setiap hari aku melawatnya. Aku simpati padanya, pada isterinya yang aku lihat semakin berduka. Susut sedikit tubuhnya, matanya pun tampak lebam, mungkin banyak menangis barangkali. Aku berseloroh pun, dia buat derk je. Sesekali aku membawa Adam bersama ke hospital, dan dapatlah aku melihat Puan Fasihah sedikit senyum ketawa apabila melihat telatah Adam, dan sekiranya Adam menyakat dia.


Pada waktu itu, rutinku begitu sibuk. Ada kalanya masa makanku pun terlepas. Namun, aku bersyukur kerana Kal Sal dan Puan Rosnah sudi menjaga Adam sekiranya diperlukan semasa aku mempunyai urusan. Sepanjang Rahizam di hospital, aku tidak berkesempatan memadu kasih dengan mana-mana wanita pun, bukan kerana mereka tidak mahu, tetapi aku yang menolak kerana aku rasa kepenatan, bimbang aku tidak berupaya perform. Kalau ada pun, hanya setakat batang kemaluanku dihisap dikulum oleh Puan Rosnah sahaja. Beberapa kali Cikgu Farah meminta, tetapi aku menolak dengan baik. Apabila Rahizam dibenarkan keluar hospital, aku membelikan kerusi roda kepadanya sebagai sumbanganku yang tak seberapa. Menangis Puan Fasihah atas sumbangan yang diterima itu, sedikit sebanyak meringankan beban mereka sementara menerima bantuan, dan claim insuran.


***************


Petang itu sekali lagi aku ke rumah Rahizam, isterinya nak sediakan minuman, aku menolak dengan baik. Aku membawa Adam bersama, aku minta izin untuk membawa Rahizam bersiar-siar menolak kerusi rodanya ke taman, Adam turut serta, seronok dia menolak Rahizam, terbahak-bahak dia ketawa tanpa memahami apa yang telah berlaku.


"Lusa bini aku balik Zam" kataku


"Sat ja kan, dok tak dok, dah dua bulan aku macam ni" katanya sayu. "Hang tak jemu-jemu jenguk aku"


"Alaa Zam, bukan susah pun, hang mana ada sapa, kampung jauh, aku la paling dekat, kalau aku tak tulung, sapa lagi. Hari ni mungkin hang, esok lusa sapa tau. Hang kena jaga diri hang, hang kena kuat sebab semangat hang tu akan bagi kekuatan kat bini hang"


"Ermmm..."



"Aku tengok bini hang tak macam dulu, dia macam tak ceria dah. Dulu dia suka gelak, muka pun tenang, tapi skang dia muram je, memang nampak Zam, hang kena bagi dia semangat juga. Aku tau dia letih, hang kena kuat Zam"


"Aku kesiankan bini aku Sham" ujarnya lagi.


"Dah jadi tanggungjawab dia Zam, waktu ni la kita tahu yang dia betui-betui untuk kita, sanggup susah payah untuk kita"


"Aku tau Sham, aku tabik dia sebab dia memang rajin, jaga aku dengan baik, tapi aku....aku yang tak boleh nak tolong dia" sahutnya sayu. "Aku tak dapat sebab aku tak berdaya Sham" sambungnya lagi.


"Apa yang hang merepek ni Zam" soalku


"Macam ni Sham, ni hal dalam kain kami" katanya. Aku terkejut.


"Awatnya" tanyaku


"Bini aku tu, kuat seks Sham"


"Semua orang macam tu Zam, bini aku pun, aku pun, semua orang macam tu"


"Bukan macam tu, bini aku ni aku kenai la. Masa aku sihat, aku dengan dia selalu main, biasanya dia yang mintak" dia meneruskan bicara. "Sejak aku sakit ni, dah banyak bulan dia tak dapat nafkah batin. Sebelum ni seminggu 4-5 kali kami buat, sebab tu dia happy, ceria, sebab keperluan dia dipenuhi. Skang ni, dia dah lama tak dapat. Aku plak tak dapat nak bagi, sebab aku dah tak boleh nak keraih Sham...." Sebak bunyinya


"Zam, benda tu boleh berubat" kataku mengadapnya.


"Berubat apa nya Sham, doktor dah kata aku dah tak boleh baik" balasnya syahdu. "Aku tahu bini aku jadi macam tu sebab dia tak dapat seks"


"Mungkin ada sebab lain kut?"


"Dak, aku tau, sebab tu ja"


"Hang boleh buat oral kat dia"


"Aku dah buat, memang aku buat, tapi dia tak sampai, memang dia klimaks, tapi macam tak sampai, macam ada yang tersangkut"


"At least, dapat la juga dia rasa"


"Memang la Sham, tapi jauh di mata dia, aku tau dia tak puas"


"Ikhtiar cara lain Zam, ada banyak cara lagi. Lebihkan foreplay ke, ataupun guna dildo" aku memberi cadangan


"Foreplay pun setakat yang aku mampu je Sham, bab dildo tu pun aku pernah cadangkan, dia tak mau"


"Pujuk la lagi" kataku


"Aku nak minta tolong hang Sham"


"Tolang apa Zam, kalau boleh aku tulung, aku akan cuba, hang bagitau berapa yang hang nak?"


"Ni bukan pasai duit Sham, ni pasai bini aku"


"Hang nak aku tulung macam mana" aku pelik. "Takkan hang nak suruh aku main dengan bini hang kut...hahahahaa" sambung ketawa kelakar dengan jawapan aku sendiri.


"Ha'aah..... aku memang nak hang main dengan bini aku" jawabnya dengan nada serius.


"Hah!!" aku terkejut


"Ya Sham, aku nak hang main dengan bini aku" ulangnya sekali lagi.


"Hang jangan jadi gila Zam, istighfar, jangan main cakap ikut sedap mulut" aku pulak yang cuak.


"Betui Sham, aku serius ni"


"Err..." aku kelu nak berkata.


"Aku dah pikiaq panjang, dah lama aku pikiaq, hang saja kawan yang aku ada, yang aku harap, yang sanggup susah payah untuk aku, jadi, aku rasa dengan hang ja aku buleh minta tulung" jelasnya nada serius merenung tepat ke mataku.


"Zam, bini hang tu orang, mana buleh hang main bagi macam tu ja"


"Aku tau, sebab tu aku tanya hang dulu, kalau hang OK, baru aku nak tanya dia, nak pujuk dia"


"Ishh, tak mau la Zam" jawabku. Aku tau aku nakal, aku main ramai perempuan, tapi dalam hal ini, aku tidak sanggup, aku tidak mahu melakukannya, tambah-tambah dengan keadaan dan masalah yang rakanku hadapi ini.


"Aku harap sangat Sham, hang pikiaq dulu" Rahizam menyampuk. "Aku dah takdak orang lain nak cerita hal ni, hang ja yang aku harapkan"


"Nanti la Zam, aku tak buleh bagi jawapan, berat hal ni Zam, melibatkan maruah, melibatkan harga diri hang, dan jugak bini hang"


"Kalau jadi, benda ni akan jadi rahsia besaq kita Sham"


"Nanti la Zam, lagi pun bini aku nak balik lusa"


"Hang nak libatkan bini hang ka?" soalnya agak pelik. "Kalau tak mau libatkan dia, hang jangan la habaq"


"Aku kena bagitau dia Zam, dia bini aku, hang suruh aku main dengan bini hang, kalau jadi, sampai bila kita boleh rahsiakan, baik aku sembang dengan bini aku dulu"


"Kalau bini hang bagi, hang bagitau aku"


"Gila hang Zam, aku nak cakap pun tak tau macam mana"


"Hang try la Sham, aku harap sangat ni" katanya penuh harapan


Buntu aku dibuatnya dengan permintaan Rahizam. Sejak aku kenal Puan Fasihah, tak pernah terlintas pun aku untuk try dia, sebab aku hormat dia, aku suka penampilannya yang muslimah itu, dan aku tau dia seorang yang baik. Setelah dapat tahu dia adalah isteri kawanku, rasa hormatku makin bertambah. Serius, kalau perempuan lain yang aku kenal, mesti ada sedikit sebanyak rasa ingin mencuba, tetapi tidak dengan Puan Fasihah. Namun, permintaan Rahizam mengubah persepsiku, tiba-tiba aku rasa seperti ingin menikmatinya. Kalau difikirkan, nak je aku setuju dengan permintaan Rahizam, tapi aku masih rasional, kerana bimbang dikatakan cuba mengambil kesempatan.


Kebetulan isteriku akan pulang, hal ini akan kubincangkan terlebih dahulu. Aku tidak mahu terburu-buru, lagipun Rahizam membuat keputusan tanpa persetujuan isterinya, tidak dibincangkan terlebih dahulu. Jadi, aku tak yakin yang Puan Fasihah akan setuju. Hari yang dinantikan tiba, isteriku tiba di tanah air, aku menjemputnya dia Lapangan Terbang Bayan Lepas. Seronok bukan main Adam dengan kepulangan ibunya, asyik berkepit je. Habis diceritakan hal-hal sekolah pada isteriku yang leka melayan karenah nya yang petah bercakap walaupun pelat.


Malam itu, kami melepaskan rindu dendam asmara gelora setelah sekian lama tidak bersama. Puas aku menyetubuhi isteriku sendiri, menikmati tubuh yang hak bagiku, dan kenikmatan itu berbeza sekiranya aku bandingkan dengan perempuan lain yang telah aku setubuhi. Mungkin isteriku juga berasa begitu, walaupun di sana dia mempunyai sex partner yang aku izinkan untuk dia melepaskan gejolak batin sekiranya perlu.



"Bang, kawan sekolah yang abang ceritakan tu, dia macam mana skang?" soal isteriku selepas aku memancutkan benih kasih sayang ke dalam lubuk nikmatnya, ketika kami berehat sebentar. Dia memeluk lenganku baring bersama.


"Macam tu juga la, memang doktor kata takde harapan sembuh" jawabku


"Kesian diorang"


"Errmmm..." nak je aku ceritakan tentang permintaan Rahizam tu, tetapi aku tangguhkan dahulu.


"Esok kita tengok Syafikah ye bang, pastu nak jumpa Sue" kata isteriku. Aku tahu dia rindu untuk berjumpa mereka.


"OK sayang"


Perihal Kak Som, telah aku ceritakan bagaimana Ustazah Nurul Huda pindah hinggalah rumah itu disewa oleh Kak Som dan anak-anaknya. Isteriku pun telah berkenalan dengan Kak Som ketika tiba di rumah petang tadi. Isteriku pun tidak banyak bertanya tentang Ustazah Nurul Huda, kerana mereka tidak berapa rapat. Tapi, Syafikah dan Cikgu Suriani, sering ditanya. Esok kami akan melawat mereka.


.

....BERSAMBUNG

.

.


Continue Reading

You'll Also Like

1.7M 141K 65
RATHOD In a broken family, every person suffers from his insecurities and guilt. Successful in every field but a big failure when it comes to emotio...
105K 1.5K 24
What if Klaus had two kids he didn't know about? What if Hope had a vision of two kids? What if the two kids were in Liam, Ohio? Read More To Find O...
36.8K 1.6K 44
"I know every part of you, but never have I seen this part." "I want you, why can't you want me too?" Taehyung and Jimin have been friends since th...
DENDAM By TICERSHAM_2

General Fiction

28K 188 7
Mengisah dendam seorang pegawai polis wanita terhadap penjenayah yang telah merosakkan hidupnya. Pernah disiarkan oleh TICERSHAM.