OG | | SWEET GUARDIAN

By farhaenanurr

3.4K 335 47

( And Action! ) '๐™ˆ๐™” ๐™‹๐™€๐˜ผ๐˜พ๐™€, ๐™ˆ๐™” ๐™‡๐™Š๐™‘๐™€' Drowning to the deep ocean. ๐“†ฉโ™ก๐“†ช Mature Content ๐“†ฉโ™ก๐“†ช Dark... More

-'แƒฆ'-โ•ฐโŠฑPROLOGโŠฑโ•ฎ-'แƒฆ'-
เผŠ*SGยท01หš
เผŠ*SGยท02หš
เผŠ*SGยท03หš
เผŠ*SGยท04หš
เผŠ*SGยท05หš
เผŠ*SGยท07หš
เผŠ*SGยท08หš
เผŠ*SGยท09หš
เผŠ*SGยท10หš
เผŠ*SGยท11หš
เผŠ*SGยท12หš
เผŠ*SGยท13หš
เผŠ*SGยท14หš
เผŠ*SGยท15หš

เผŠ*SGยท06หš

151 19 1
By farhaenanurr

" Adhan."

Kerusi yang diduduki Aisar berpusing menghadap adhan yang berdiri tegak di depan meja kerjanya. Tangan disilangkan di hadapan bagi menghormati sang ketua.

Aisar kelihatan sangat berkuasa dan gagah di dalam posisi kaki bersilang dan kedua belah tangan terletak elok di atas pemegang kerusi. Wajah ketat menghiasi permandangan ditambah pula parut tajam di tepi dahi lebih menonjolkan keganasan pemiliknya.

" Ace King" sahut adhan bersama tubuh dibongkokkan sedikit.

" banyak perkara yang aku nak tanya kau"

Melihat wajah aisar yang menunduk pasrah membuatkan adhan gelisah setempat. Pasti ada perkara yang mengganggu fikiran aisar. Sesekali aisar memicit pelipis dan itu telah menyebabkan tangan adhan tidak duduk diam, sekejap menguis baju, sekejap mengetuk kepala.

" Kau ingat tak siapa kau? Atau nak aku yang tolong ingatkan untuk The Heir Of England?"

" I remember Ace King" Jawab Adhan penuh hormat.

Sejak awal penglibatan dirinya dengan Aisar, sudah termaktub dalam perjanjian bahawa Mereka perlu menghormati Aisar dan pasangan sebagai ketua. 

" Betul ke apa yang aku dengar ni adhan? Kau simpan perempuan? Kau tahu kan tatasusila group kita macam mana?" berkerut dahi adhan mendengar berita itu. Bila masa pula dia simpan perempuan?

" aku tak suka la berita macam ni han."

Adhan menggeleng laju. Mana ada dia simpan perempuan. Dia goodboy la!

" No! Mana ada aku simpan perempuan! Kau dapat info dari mana ni?"

" Ada anak buah cakap dia nampak kau bawak masuk perempuan dalam kondo. Sebabtu ke kau selalu gi tidur sana sekarang?"

Aisar memandang wajah terkejut adhan dengan pandangan tajam. Tidak suka jika adhan berbuat perangai sedemikian.

Ya, memang benar dia tahu jika adhan sedang mengejar seseorang namun tidaklah sampai membawa masuk ke kondo begitu. Status agamanya bukanlah tiket untuk adhan berbuat begitu kerana sudah termaktub di dalam etika The Phoenix yang tidak membenarkan wanita dibawa masuk sembarangan di dalam kawasan rumah apatah lagi kawasan kondo itu adalah sepenuhnya milik aisar. Hanya untuk berhati-hati supaya tiada musuh mengincar.

" No Ace! I-itu. Dia-. Dia-" tubir mata adhan bergenang sedikit. Tidak sanggup mahu melihat wajah kecewa aisar jika dia menuturkan sebaris nama yang tersemat di jiwa itu.

" Dia?" soal aisar bila bibir adhan sedikit bergetar.

" Han?" adhan menggeleng bila tersedar dari lamunannya.

" She's My Woman"

Sebaris ayat itu membuatkan aisar Terkaku ditempatnya. Mata berair adhan dipandang tanpa kata sebelum dia kembali tersedar tentang kebenaran sesuatu.

" Woman?" perkataan itu disebut dengan rasa marah teramat.

" Dia dah lama mati han! Jangan buat lawak kat sini!" adhan kembali menggeleng bersama air mata. 

Entah apa yang harus dia rasakan. Gembira namun Kecewa dalam masa yang sama. Gembira kerana rindu kini terubat, kecewa kerana perbuatan gadis itu dulu.

" Tak Is. She alive and healthy"

Sekali lagi aisar terkesima. Jadi bukan gadis yang selama ini dia anggap adhan mengejar itu?

Air mukanya berubah bengis. Dia kecewa dengan adhan!

" Jonadhan Lewis! Are you out of your mind?! dia pembelot! Dia pembunuh! Aku dah hilang anak aku! I almost lost my wife!" tempik aisar kuat. Tidak. Dia tidak akan menerima pembelot itu lagi ke dalam keluarganya.

" I know she will change. Please have mercy on her. I begging you" rayu adhan bersungguh-sungguh.

" Dia tinggalkan kau bertahun Adhan. Dia tipu kau, dia tipu semua. Kau sedar tak ni?"

Adhan tidak putus-putus menggelengkan kepala bersama air mata menetes laju. Memang air matanya mudah gugur jika bersama aisar. Baginya aisar ibarat abang yang sentiasa ada dengannya tika sedih dan gembira.

Shahmeel mengetuk pintu bilik aisar lalu memberikan sebuah fail kepada aisar. Kepala didekatkan dengan telinga aisar sebelum membisikkan sesuatu yang membuatkan aisar memandang adhan tajam. Dia kembali bersandar setelah shahmeel keluar.

Aisar menarik nafas lalu mencampak sebuah fail di atas meja kayu itu. Tepat di hadapan adhan yang masih menekur lantai. Jejaka itu tidak berganjak langsung malah tidak juga mengangkat wajah untuk memandang aisar.

Adhan mengambil fail itu lalu tercengang. Air matanya kembali berlinangan melihat info kekasihnya yang sudah masuk ke dalam fail musuh kumpulan mereka. Kenapa? Kerana dia sudah menjadi pembelot.

" Is. Dia mungkin terpaksa. Tolong jangan seksa aku macam ni. Tolong maafkan dia. She's mine" rayu adhan lagi. 

Bersama mata bergetar kemerahan aisar bangun lalu menepuk meja kayu hingga berdentum hebat. Sakit tapak tangannya tidak sama seperti sakit di tangkat hatinya. Sanggup adhan mempertahankan orang sudah jelas menjatuhkan mereka bahkan dirinya sendiri?

" ADHAN! COME BACK TO YOUR SENSE! SHE. IS. OUR. ENEMY!"

Berderau darahnya bila adhan berkeras mahu membela gadis itu juga. Rasa seperti darah sudah mahu keluar dari kepala.

" She betray us! Dari dulu dia khianat kita adhan! Bukan sekali tapi dua! Dua kali adhan! Why did you still protect her? Dia dah hancurkan kita!"

" Bahkan data syarikat kita yang kita sangka whitehorse curi tu pun sebenarnya dia!" marah aisar tanpa bertapis lagi. Kali ini adhan semakin tercengang. Kalau dulu gadis itu menyeleweng duit syarikat, kini semakin advance pula.

" Ini salah" adhan menggeleng buat kesekian kalinya. Masih membela kekasih hati sendiri walaupun hakikatnya aisar sudah ada bukti jelas tentang itu.

" Is, kita boleh siasat lagi. Mungkin info ni salah?"

Aisar meraup rambut kasar. Tidak betah melihat adhan dalam keadaan begini. Dia berpusing-pusing di depan jendela besar. Sudah 7 tahun berlalu sejak kali terakhir melihat adhan sebodoh ini. Dinding ditumbuk berkali-kali.

" You love her so much, don't you?" adhan mengangguk laju tanpa teragak-agak.

" So much Is. I love her so much"

" then, I can do nothing. Cari bukti yang dia tak bersalah. Tapi"

" kalau at the end memang dia dalangnya, sorry Han. Kau kena pilih untuk tinggalkan kami atau tinggalkan dia." terpaku mata adhan melihat wajah tajam aisar tanda dia tidak bermain-main dengan kata-kata yang dia ucapkan.

Aisar pasrah. Sungguh dia kecewa dengan adhan namun jika itu lah yang telah tertulis, dia tidak mampu berbuat apa-apa. Dia menghela nafas panjang untuk meredakan dada yang berombak tadi dengan mata tertutup rapat.

" I promise. I'll do anything for her sake because of love" adhan menuturkan janji dengan bersungguh-sungguh.

" End of discussion. Get out"

Halau aisar begitu saja. Dia pening. Mahu peluk adelyn je sekarang ni.

" Is...Esok--" belum habis adhan bercakap, aisar sudah menyampuk.

" Don't. Jangan sesekali bawak dia jumpa isteri aku! don't you ever dare!" pesan aisar dari awal kerana dia tahu itulah niat adhan untuk hari esok.

Adhan mengangguk faham.

Ketukan kecil pada pintu membuatkan jejaka itu memandang sesama sendiri. Aisar menghulurkan sapu tangan kepada adhan, setelah adhan selesai menyapu air mata baru lah dia membuka pintu untuk anak-anak kecilnya.

" Baba! I miss you!" ailyn dan aisy melompat lompat mahu didukung oleh sang ayah.

" Sorry sayang, baba work. Jom kita main kat bawah" dua orang kanak-kanak itu tersenyum lalu mengangguk.

" Hye and Bye Daddy!" sapa aisy kepada adhan. Jejaka itu melambai kembali.

Adhan mengeluarkan telefon pintar dan Nombor seseorang didail lalu dilekapkan ke telinga.

" Get ready, we're going out" tanpa menunggu jawapan, dia terus memutuskan talian.

Memang dia terlalu cintakan gadis itu tapi itu tak bermakna gadis itu boleh memijak kepala begitu saja. Akan dia ajar cara untuk beradab khas buat gadis itu. 

≪•◦ ❈ ◦•≫

Laut terbentang luas di hadapan pasangan tidak sejoli ini tanpa bicara. Adhan berdiam diri manakala isterinya meneguk liur payah bersama peluh menitik. Dress yang dipakai gadis itu berkibar kerana angin kencang namun dibiarkan.

Fikirnya adhan mahu membawa dia candlelight dinner tapi tekaannya meleset sama sekali. Laut ini meninggalkan satu kisah yang perit untuk mereka. Ada cerita yang tersimpan rapi di dada masing-masing.

" Han. Kenapa kita duduk sini?"

" Kau tak suka? Ini kan tempat dating kita dulu?"

" Bukan. Bukan macam tu"

" Laut ni tenang tapi tak setenang yang digambarkan. Bahkan gelombang diatas pun boleh disorok, ini kan pula bawah." tenang saja adhan berkata-kata penuh makna.

" As it has not held me before. I long to see the wind-swept dunes, tossed by the breeze like a fair girl's hair, shining and golden in the sun. The sea is my love, lost, though I long to see her again, and to embrace her, holding her near to my heart"

Wajah dipalingkan mengahadap sang kekasih yang sudah berkaku dengan renungan dalam sedalam lautan biru terbentang. Rambut beralun gadis itu. Yes, dia sedang meluahkan tentang gadis cantik di sebelahnya ini.

" Seven years"

" Tak cukup ke tujuh tahun tu sebagai tempoh penyesalan kau?"

Tunak pandangan adhan kepada sang kekasih menanti jawapan. Gadis itu hanya diam tak berkutik. Terasa mata semakin memanas mendengar pertanyaan adhan.

" I don't see any improvement in our relationship anymore han." balas dia sedikit sayu.

" We can't be together. I am a devil and you're angel." sambung dia lagi.

" Let's break up. Let me go"

" Eloise Kalea Akeera D'Vincas" sebut adhan tanpa nada.

" My Kalea, Kau dah dapat nama keluarga aku lepastu nak tinggalkan aku? Oh sayang, tidak akan semudah tu" lengan akeera digenggam erat bagai mahu melepaskan beban yang ditanggung.

" you used to call me happiness not kalea."

" After all thing you did to me, you think you're still my happiness?" soal adhan dengan nada mengejek.

" Yes! I will always be your happiness! I bet you never won in every way to hate me" akeera cuba mengeluarkan fakta dengan berani dan adhan pula hanya diam tanpa menjawab.

Mata adhan tidak lepas melihat wajah comel kekasihnya. Look Innocent but devil. Soal hati jangan ditanya kerana semua tahu betapa besarnya cinta yang ditanam untuk gadis itu.

Namun adakah dia tahu bahawa manusia itu mempunyai tahap sabar yang terbatas? Bagaimana jika adhan berjaya membencinya nanti, akankah dia menyesali semua perbuatannya yang telah melukakan sekeping hati milik lelaki setia itu?

" Stop the mess, kalea."

" Or should be called, Princess Eloise Kalea Akeera. The Greatest Princess of Spain?"

Continue Reading

You'll Also Like

5.5M 301K 71
[Complete] 1st romance Known as I N A R A INARA - Satu-satunya anak perempuan Tan Sri Irshad. Shopping? Ratu Gossip? Mulut lepas? Ya, itulah...
924K 30.1K 62
Pertemuan yang tidak disengajakan antara Damian dan Kaisara telah merubah hidup mereka berdua. "Do i look like a murderer to you?" Soal Damian. "To...
282K 13.6K 61
(Cerita pertama yang mengandungi banyak KESALAHAN) Tengku Ghibran Adrean X Haura Ameena Konflik tk berat,story jenis yang chill Tengku Ghibran Adrean...
3.4M 299K 95
"Siapalah engkau agaknya Mr Blue?" Tindakan seorang jejaka misteri yang menyelamatkan nyawanya daripada mati lepas beberapa tahun yang lalu membuatk...