OG| A True Love (Slow Update)

By xMrs_HU

9.3K 679 25

πŸ„ΊπŸ„°πŸ…πŸ…ˆπŸ„° πŸ„ΏπŸ„΄πŸ…πŸ…ƒπŸ„°πŸ„ΌπŸ„° πŸ…‡πŸ„ΌπŸ…πŸ…‚_πŸ„·πŸ…„ 'π‘†π‘ŠπΈπΈπ‘‡ πΆπ‘‚π‘ˆπ‘ƒπΏπΈ-1~ LA NOSTRA STORIA D'AMORE NON HA FINE. Put... More

ATLπŸ₯€
LxA 1πŸ₯€
LxA 2πŸ₯€
LxA 3πŸ₯€
LxA 4πŸ₯€
LxA 5πŸ₯€
LxA 6πŸ₯€
LxA 7πŸ₯€
LxA 8πŸ₯€
LxA 9πŸ₯€
LxA 10 πŸ₯€
LxA 11πŸ₯€
LxA 12πŸ₯€
LxA 13πŸ₯€
LxA 14πŸ₯€
LxA 15πŸ₯€
LxA 16πŸ₯€
LxA 17πŸ₯€
LxA 18πŸ₯€
LxA 19πŸ₯€
LxA 20πŸ₯€
LxA 21πŸ₯€
LxA 22πŸ₯€
LxA 23πŸ₯€
LxA 24πŸ₯€
LxA 25πŸ₯€
LxA 26πŸ₯€
LxA 27πŸ₯€
LxA 28πŸ₯€
LxA 29πŸ₯€
LxA 30πŸ₯€
LxA 31πŸ₯€
LxA 33πŸ₯€
LxA 34πŸ₯€
LxA 35πŸ₯€
LxA 36πŸ₯€
LxA 37πŸ₯€
LxA 38πŸ₯€
LxA 39πŸ₯€
LxA 40πŸ₯€
LxA 41πŸ₯€
LxA 42πŸ₯€
LxA 43πŸ₯€

LxA 32πŸ₯€

135 12 0
By xMrs_HU

"Dah besar adik abang ni ye, tau tau dah berkahwin, umi dengan Ahan akan sentiasa mendoakan adik bahagia selalu." Ujar Lyan Rayhan sambil melihat gambar perkahwinan adiknya di sosial media.

"Umi tau Ahan rindu dengan adik, Zeen dan Ayan. Nanti dah sampai masa kita jumpa mereka ye." Pujuk puan Luna pada anak teruna nya itu. Lyan Rayhan hanya tersenyum sahaja.

•♪•♪•♪•♪•♪•♪•♪•

Lepas sahaja sarapan, kami semua pulang ke rumah keluarga Andrey. Suami aku cakap mungkin kami tidur di sana dalam dua hari dan selepas itu kami akan tidur di rumah keluarga aku pula dalam dua hari juga dan barulah pulang ke rumah kami nanti.


Semasa dalam perjalanan aku tetiba terasa mengidam nak makan shushi pula. Mana tak mengidam nya kalau dah satu minggu aku tak makan shushi, shushi dengan aku ni tak boleh dipisahkan. Nak minta Andrey pergi restoran shushi King rasa macam menyusahkan pula tapi rasa nak makan juga. Akibat kesian pada Andrey aku tanamkan saja hasrat untuk makan shushi huhu.

"Nak cakap apa?"

"Haa?"

"Abang  perasan yang love nak cakap sesuatu sebab tu abang tanya balik." Balas Andrey kembali, macamlah dia tidak perasan orang sebelahnya ni seperti tidak senang duduk.

"Erm.. tak ada apalah. Nanti-nanti je Adel nak benda tu." Jawab ku ikhlas.

"Sayang, abang tak suka tau kalau sayang nak sesuatu benda tapi tak cakap kat abang. Abang ni kan suami sayang dah kalau nak apa-apa cakap je." Terang Andrey tenang. Tangan sebelahnya memegang stereng kereta dan sebelah lagi memegang tangan isterinya.

"Tapi nanti Adel susahkan pula." Aku menunduk kepala memandang tangan ku.

"Tak pun, cakap je nak apa nanti abang belikan."

"Hmm.. Adel nak makan shushi teringin hehe." Kata ku sambil tundukkan kepala.

"Cuba pandang abang kalau nak cakap." Ujar Andrey lembut. Dia suka melihat wajah Liliana ketika malu. Liliana mengangkat kepala dan memandang ke arah Andrey yang sedang melihat kearah nya juga. Berdegup kencang jantung Liliana bila jejaka itu memandang nya dengan lembut.

"A..Adel nak makan shushi." Jawab ku gagap. Andrey tergelak kecil bila melihat wajah merah milik isterinya itu. Comel je.

"Ok abang bawa sayang makan shushi ye tapi kena janji satu perkara dulu." Aku memandang wajah Andrey heran. Janji apa pula ni.

"Janji dengan abang tak boleh panggil An lagi, panggil abang dengan perkataan abang ok. Kalau nak guna An jangan selalu abang tak suka ok." Terang Andrey panjang lebar. Dia bukan apa cuma lagi mesra kalau isterinya memanggil nya begitu.

"Ok Adel panggil An abang." Andrey tersenyum mendengar nya.

"Abang An." Sekali lagi Andrey menoleh ke arah Liliana. Terangkat sedikit kening lebat nya.

"Ulang balik Dolcezza."

"Adel panggil abang, abang An. Kan comel tu." Liliana tertawa kecil bila melihat wajah cemberut suaminya itu.

"Hmm yelah." Pasrah sahaja Andrey tika ini. Orang suruh panggil lain dia panggil lain pula. Nasib sayang.

•♪•♪•♪•♪•♪•♪•♪•

"Yeayy shushi." Kata ku riang. Andrey hanya tersenyum melihat isterinya gembira. Dia memegang tangan isterinya erat.

Kami masuk ke dalam restoran shushi King itu. Lalu kami mengambil tempat di meja yang kosong berdekatan dengan shushi bergerak yang sudah siap dihidang itu tinggal ambil aje kalau mau.

Siap memesan apa yang kami mau. Aku mengambil dulu shushi yang lalu di tepi kami itu. Aku menyuap Tamago shushi itu kedalam mulut ku. Tersenyum aku bila mengunyah makanan ini. Aku perasan dengan pandangan lembut Han's Andrey.

"Kenapa abang tengok Adel macam tu, abang nak ke?" Tanya ku. Malu pula bila ditenung sebegitu rupa. Andrey tersenyum bila melihat bidadari dihadapan nya ini. Dia suka melihat wajah cantik kesayangan nya ini.

"Nak tapi Dolcezza suap abang." Andrey membuka mulutnya, aku tersenyum sedikit dan menyuap shushi tersebut. Haih suami siapalah hensem ni kan.

"Sedap tak." Tanya ku.

"Sedap, tapi bertambah lagi sedap kalau Dolcezza yang suap abang." Naik malu aku bila Andrey berkata begitu.

Tidak lama kemudian makanan yang kami pesan tadi telah pun tiba, kami membaca doa dahulu sebelum makan. Sedang seronok aku bercerita dengan suamiku ada satu panggilan masuk di telefon pintar milik Andrey. Dia meminta aku makan dulu sementara dia mengangkat panggilan.

"Rey, kau pergi mana nyah kami semua dah sampai kau belum lagi asal."

"Hmm. bawa Adel makan." Jawap Andrey ringkas.

"Owhh tengah dating lah ni,paham-paham. Nanti bawa sikit untuk kami tau muah bye." Panggilan tersebut diputuskan oleh pihak sana.

"Siapa call tu." Tanya ku ingin tau.

"Vien, lepas makan kita balik terus ke atau ada singgah mana-mana." Tanya Andrey pada isterinya.

"Balik je lah. Sian abang An penat bawa kereta nanti hehe."

Andrey tersenyum dan mengangguk sahaja, kami menyambung makan semula sambil aku bercerita itu ini.

•♪•♪•♪•♪•♪•♪•♪•

S

ampai sahaja di rumah keluarga suamiku. Kami masuk ke dalam bilik kami dan aku mengemas sedikit pakaian ku yang lebih untuk diletakkan kedalam almari pakaian. Usai sahaja mengemas aku keluar dari walk in closet itu, aku melihat suamiku yang sedang tidur di atas sofa berwarna kelabu. Haih dah ada katil nak tidur atas sofa ni kenapa. Aku pergi ke arah Andrey untuk mengejutkan nya.

"Abang, abang bangunlah, jangan lah tidur kat sini nanti sakit belakang lah." Masih tiada respon.

"Abang bangun, tidur lah atas ehh." Aku ditarik oleh suami ku itu. Terjatuh aku diatas nya. Tangan kekar Andrey memeluk pinggang ramping Liliana kemas.

"Teman abang tidur kat sini." Katanya serak basah. Aku menelan air liur bila mendengar suara nya itu. Haih risau..

"Jangan tidur sinilah nanti sakit badan abang macam mana." Tanya ku risau.

Andrey bangkit dari sofa itu sambil mencampung badan isterinya itu. Dia berlalu ke arah katil yang bersaiz king itu. Dia meletakkan badan Liliana dahulu sebelum dia turut baring di sebelah gadis itu. Andrey kembali memeluk pinggang Liliana. Liliana juga tidak teragak-agak ingin membalas pelukan suaminya itu.

"Sian suami Adel ni penat ye. Tidurlah nanti dan nak masuk maghrib Adel kejut abang ok." Aku mengusap lembut rambut suami ku itu. Andrey terbuai dengan usapan lembut dari Liliana.

"Sleep well abang." Liliana menghadiahkan satu kucupan pada rahang suaminya itu sebelum dia turut memejamkan matanya sekali.

















Maaflah kalau part ni kurang memuaskan hati anda semua.

Continue Reading

You'll Also Like

32.7K 2.6K 52
"You drive me crazy, Yara Alyssa. Most people say that the cure for falling in love is marriage. And now I'm in love. Do you want to be the cure for...
412K 29.8K 65
Hidupnya tidak dilimpahi kemewahan dan harta, namun Erina Natasha bersyukur dengan apa yang dia ada. Dia gembira tinggal di Mahligai Zaaba, sebuah ru...
272K 8.6K 30
Kerana terlalu sakit hati dipermainkan dengan bekas kekasihnya, Daniel, Ayra nekad utk menggoda bapa Daniel, Dato Zakery. Namun, ia terperangkap d...
230K 15.3K 40
[ ON- GOING] Dia... Leftenan Zar Uzair, pemegang amanah yang teragung, pada fikiranya ini jalan yang dipilih, tanggungjawab yang dipikul asbab mengap...