OG| A True Love (Slow Update)

By xMrs_HU

9.3K 679 25

πŸ„ΊπŸ„°πŸ…πŸ…ˆπŸ„° πŸ„ΏπŸ„΄πŸ…πŸ…ƒπŸ„°πŸ„ΌπŸ„° πŸ…‡πŸ„ΌπŸ…πŸ…‚_πŸ„·πŸ…„ 'π‘†π‘ŠπΈπΈπ‘‡ πΆπ‘‚π‘ˆπ‘ƒπΏπΈ-1~ LA NOSTRA STORIA D'AMORE NON HA FINE. Put... More

ATLπŸ₯€
LxA 1πŸ₯€
LxA 2πŸ₯€
LxA 3πŸ₯€
LxA 4πŸ₯€
LxA 5πŸ₯€
LxA 6πŸ₯€
LxA 7πŸ₯€
LxA 8πŸ₯€
LxA 9πŸ₯€
LxA 10 πŸ₯€
LxA 11πŸ₯€
LxA 12πŸ₯€
LxA 13πŸ₯€
LxA 14πŸ₯€
LxA 15πŸ₯€
LxA 16πŸ₯€
LxA 17πŸ₯€
LxA 18πŸ₯€
LxA 19πŸ₯€
LxA 20πŸ₯€
LxA 21πŸ₯€
LxA 23πŸ₯€
LxA 24πŸ₯€
LxA 25πŸ₯€
LxA 26πŸ₯€
LxA 27πŸ₯€
LxA 28πŸ₯€
LxA 29πŸ₯€
LxA 30πŸ₯€
LxA 31πŸ₯€
LxA 32πŸ₯€
LxA 33πŸ₯€
LxA 34πŸ₯€
LxA 35πŸ₯€
LxA 36πŸ₯€
LxA 37πŸ₯€
LxA 38πŸ₯€
LxA 39πŸ₯€
LxA 40πŸ₯€
LxA 41πŸ₯€
LxA 42πŸ₯€
LxA 43πŸ₯€

LxA 22πŸ₯€

163 15 0
By xMrs_HU

Liliana tersenyum melihat gambar yang dia tangkap secara diam-diam, dia menangkap gambar Han's Andrey semasa mereka memberi makan kepada seekor Zirafah, ada juga dia menangkap gambar Andrey ketika dia memaksa jejaka itu untuk memegang seekor ular.

"Haih comel je muka tak redho dia bila aku suruh pegang ular tu HAHAHA."

Tok
Tok
Tok..

Dan tetiba sahaja ada seseorang mengetuk pintu biliknya dari luar. Liliana berjalan malas ke arah pintu untuk membukanya. Dan keluar lah muka abang kesayangan nya itu. Lienz Ryan.

"Haa kenapa ni bang." Tanya Liliana malas.

"Pinjam kunci motor kau, aku nak keluar dengan Elvien jap ada hal. Aku malas nak bawak kereta." Terang Lienz Ryan.

Tanpa banyak kata, Liliana terus pergi ke arah meja kopi untuk mengambil kunci motor nya itu.

"Kau jaga anak aku elok-elok kalau aku tau dia luka sikit nahas kau aku kerjakan." Pesan Liliana berbaur ugutan.

"Ye aku jaga."

"Ok good, nanti belikan aku shushi tau hehe."

Lienz Ryan terus tinggalkan Liliana didepan pintu bilik itu.

"Haih kacau je kita nak tengok gambar encik tunang kita hm." Terus Liliana menutup daun pintu dan menyambung hobinya semula.

•♪•♪•♪•♪•♪•♪•♪•

"Tengah healing ke tu." Tegur seseorang dibelakang Lienz Ryan.
Terkejut dia dibuat nya. Nasib tak ada serangan jantung.

"Hang memang fhak lah Vien, lain kali bagi salam."

"Hehe sorry-sorry." Balas Elvien tidak bersalah. Ada juga Ryu di belakang Elvien.

"Haa ni pahal ajak aku lepak jarang lah ajak aku keluar ni." Balas Lienz Ryan acuh tak acuh. Sebenarnya dia malas mahu keluar kerana mahu main game.

"Maaflah kalau soalan kami ni macam tersinggung hati kau, Rey tanya Liana ada penyakit apa-apa ke?." Tanya Ryu berhati-hati .

Terdiam seketika Lienz Ryan bila kawannya bertanya seperti itu.

"Asal Rey je tak jumpa aku."

"Rey ada meeting sebab tu tak dapat datang jadi dia hantar kami berdua untuk bertanya." Balas Elvien.

"Hmm, ada tu memanglah ada tapi kalau aku cakap aku takut Rey benci Lana, aku takut bila dia tahu kebenaran nanti dia tinggalkan adik aku." Balas Lienz Ryan perlahan tapi masih boleh didengari oleh dua jejaka itu.

"Kenapa, baby Liana aku sakit teruk sangat ke sampai boleh bawa maut." Tanya Ryu kerisauan bila dia melihat wajah kawannya mendung.

"Aku harap korang percaya lah kalau aku cakap yang Lana penghidap 'DID'." Perlahan sahaja suara Lienz Ryan, dia takut. Dia takut bila kawan-kawannya tau yang adiknya sakit mereka akan tinggalkan nya.

"Serius lah Ryan, DID yang macam personality disoder tu kan." Tanya Ryu. Dia berasa kasihan dengan Liliana. Dan dia juga rasa musykil mengapa Liliana ada penyakit seperti itu.

"Liana dapat penyakit tu bukan dari kecil kan, mesti ada sebab mengapa dia jadi macam tu kan Ryan." Tanya Elvien.

"Macam mana kau tau yang Lana bukan dapat dari kecil lagi." Tanya Lienz Ryan curiga, tak kan lah adiknya dah beritahu.

"Aku tau Ryan, bende ni akan terjadi bila seseorang ada kisah silam yang tak pernah bahagia." Balas Elvien dingin. Wah pertama kali abe Vien dingin gini.

"Hm.. kalau kau orang nak tau lebih lagi, kau orang tanya Lana sendiri. Aku tak nak cerita lebih-lebih." Balas Lienz Ryan mendatar. Baginya dia tidak perlu cerita lebih-lebih. Biarlah adiknya cerita kan perkara sebenar yang terjadi.

•♪•♪•♪•♪•♪•♪•♪•

Liliana menonton YouTube di living hall bersama kedua-dua abang tercinta nya. Dia duduk dekat bawah ni pun sebab menunggu barangan nya sampai.

"Kau kenapa dik, dari tadi abang tengok kau tersengih je. Demam ke." Tanya Lienza Razeen curiga. Mana tak curiga nya bila dari tadi adiknya tersenyum saja.

"Hehe adalah, mana boleh kasi tau dulu karang tak surprise lah." Jawab ku teruja.

Tidak lama kemudian terdengar ada seseorang menekankan loceng pintu rumah itu. Aku terus berlari ke arah pintu utama untuk melihat siapa yang datang ke mari.

Rupanya barang yang aku pesan telah pun tiba, aku menanda tangan di atas kertas yang penghantar itu suruh dan mengambil barang tersebut. Aku menutup daun pintu sebelum berlari anak ke arah abang-abang ku.

"Yeayy dah sampai." Kata ku teruja.
Aku terus membuka kotak itu dengan berhati-hati.

Lienza Razeen dan Lienz Ryan melihat sesama sendiri. Mereka sedang menunggu barang apa yang adiknya beli. Harap jangan yang bukan-bukan sudah.

"Apa kau beli tu dik. Besar nampak kotak tu." Tanya Lienz Ryan.

"Kejap-kejap. Korang tutuplah mata dulu nak surprise kan ni." Balas Liliana. Dia mengeluarkan bekas kaca yang berada didalam kotak tadi. Dan di dalam bekas kaca itu ada sesuatu.

"Ok dah sedia eh. Adik cakap buka mata, buka tau." Terus kedua-dua abangku menganggukan kepala.

1
2
3..

Lienza Razeen dan Lienz Ryan terus membuka mata mereka serentak. Alangkah terkejutnya mereka bila adiknya menunjukkan barang yang dia beli tersebut.

"LILIANA RADELLA!!." Jerit kedua-dua abangku serentak.

Mereka tidak menyangka bahawa Liliana akan membeli seekor ular kecil. Ular jenis Albino Corn Snake yang tidak berbahaya untuk manusia dan tiada berbisa.

"Tadaa suprise tak. Comel kan haiwan baru Lana." Kata ku. Aku ketawa sedikit bila melihat wajah merah abang-abang ku.

"Ya Allah dik. Tak ada haiwan lain ke kau nak bela nyah. Bintang ni juga kau nak bela ingat senang ke nak jaga." Bebel Lienz Ryan pada adiknya. Dah lah mereka berdua takutkan ular. Ni boleh pula adiknya membela ular.

"Ish macam lah abang tak tau Lana suka apa. Lagi pun ular ni comel ke apa, pasal nak jaga dia jangan risau. Lana uruskan yang tu.

"Lagipun Lana dah ada lesen untuk bela haiwan liar macam ni." Liliana menerangkan pada kedua-dua abangnya itu.

"Kau ni kan ada je benda pelik nak jaga. Haih. Ha yelah kau jaga haiwan ni elok-elok, kalau kami tau dia terlepas dari tempat dia memang aku tak akan bagi kau bela binatang lagi." Tegas Lienza Razeen memberitahu adiknya.

"Ok ok, Lana janji Lana akan jaga dia elok-elok hehe. Sebelum tu kata hai dekat anak baru Lana. Vanilla Apollo." Kata Liliana riang.

Lienza Razeen dan Lienz Ryan hanya menggeleng kan kepala sahaja. Ada-ada je perangai adik bongsu mereka ni.

"Janji dengan kami jaga Apollo kau ni elok-elok. Kalau dia terlepas aku buat sup terus eh." Ujar Lienz Ryan.

"Eleh ada hati nak buat sup. Nak pegang pun takut sembang je lebih kau ni ceh." Sindir ku pada abang keduaku ini.

"Heeleh kau. Aku buat sup betul-betul baru tau."

"Dah lah. Aku nak naik atas, nak main dengan anak baru aku ni. Bye yualls" Liliana terus berlalu pergi untuk menuju ke arah bilik nya. Dia mau bermain dengan haiwan peliharaan barunya itu.

"Nanti nak share story dekat tiga ketul tu lah hehe." Kataku didalam hati.








Macam drama tv3 je part ni😀

Takpa saya akan cuba yang lebih bagus lagi. Btw say hi too pendatang baru VANILLA APOLLO 🦭

Vote tau awak-awaknya.

Continue Reading

You'll Also Like

31.5K 2.6K 52
"You drive me crazy, Yara Alyssa. Most people say that the cure for falling in love is marriage. And now I'm in love. Do you want to be the cure for...
207K 10.9K 50
(Cerita pertama yang mengandungi banyak KESALAHAN) Tengku Ghibran Adrean X Haura Ameena Konflik tk berat,story jenis yang chill Tengku Ghibran Adrean...
40.7K 4.7K 30
Dua pekerjaan yang sangat mencabar. Jika lalai seminit, banyak nyawa yang terkorban. "Tuan ingat muka Tuan kacak sangat?" Gaduh. Gaduh. Gaduh. Ada...
503K 17.4K 70
( In editing process...) 𝐀𝐑 - π‘π€π˜π˜π€π - "I'm looking for the right one, Nadra. Then, I'll straight off to propose her, marry her and treat her...