OG| A True Love (Slow Update)

By xMrs_HU

9.3K 679 25

๐Ÿ„บ๐Ÿ„ฐ๐Ÿ…๐Ÿ…ˆ๐Ÿ„ฐ ๐Ÿ„ฟ๐Ÿ„ด๐Ÿ…๐Ÿ…ƒ๐Ÿ„ฐ๐Ÿ„ผ๐Ÿ„ฐ ๐Ÿ…‡๐Ÿ„ผ๐Ÿ…๐Ÿ…‚_๐Ÿ„ท๐Ÿ…„ '๐‘†๐‘Š๐ธ๐ธ๐‘‡ ๐ถ๐‘‚๐‘ˆ๐‘ƒ๐ฟ๐ธ-1~ LA NOSTRA STORIA D'AMORE NON HA FINE. Put... More

ATL๐Ÿฅ€
LxA 1๐Ÿฅ€
LxA 2๐Ÿฅ€
LxA 3๐Ÿฅ€
LxA 4๐Ÿฅ€
LxA 5๐Ÿฅ€
LxA 6๐Ÿฅ€
LxA 7๐Ÿฅ€
LxA 8๐Ÿฅ€
LxA 9๐Ÿฅ€
LxA 10 ๐Ÿฅ€
LxA 11๐Ÿฅ€
LxA 12๐Ÿฅ€
LxA 13๐Ÿฅ€
LxA 14๐Ÿฅ€
LxA 15๐Ÿฅ€
LxA 16๐Ÿฅ€
LxA 17๐Ÿฅ€
LxA 18๐Ÿฅ€
LxA 19๐Ÿฅ€
LxA 20๐Ÿฅ€
LxA 22๐Ÿฅ€
LxA 23๐Ÿฅ€
LxA 24๐Ÿฅ€
LxA 25๐Ÿฅ€
LxA 26๐Ÿฅ€
LxA 27๐Ÿฅ€
LxA 28๐Ÿฅ€
LxA 29๐Ÿฅ€
LxA 30๐Ÿฅ€
LxA 31๐Ÿฅ€
LxA 32๐Ÿฅ€
LxA 33๐Ÿฅ€
LxA 34๐Ÿฅ€
LxA 35๐Ÿฅ€
LxA 36๐Ÿฅ€
LxA 37๐Ÿฅ€
LxA 38๐Ÿฅ€
LxA 39๐Ÿฅ€
LxA 40๐Ÿฅ€
LxA 41๐Ÿฅ€
LxA 42๐Ÿฅ€
LxA 43๐Ÿฅ€

LxA 21๐Ÿฅ€

173 13 2
By xMrs_HU

Lyan Rayhan melihat gambar pertunangan Liliana Radella dan Han's Andrey yang diupload oleh wartawan yang ada di pertunangan Liliana dan Andrey tadi. Lyan Rayhan hanya tersenyum ketika melihat gambar tersebut. Jelas wajah cantik berseri milik adiknya itu.

"Haih Ahan, tengok apa sampai tersenyum tu dah ada makwe cakap kat umi." Usik wanita separuh usia itu.

"Eh umi ni bila masa Ahan ada makwe bagai, ni ha tengok gambar adik dengan tunang dia. Tak sangka kan Lana dah besar, dia nikah dulu dari kami umi."

Puan Luna tersenyum mendengar berita dari mulut anak teruna nya itu, dia juga tidak sangka yang anak perempuan nya sudah bertunang. Cepat sungguh masa berlalu.

"Umi, bila kita nak jumpa mereka, umi tau kan adik merana duduk dengan papa. Ahan nak jumpa adik umi." Pujuk Lyan Rayhan.

"Umi pun nak jumpa mereka Ahan, kita tunggu masa yang sesuai kita jumpa mereka ok."

Puan Luna harap yang mereka dapat disatukan balik dan dia akan menjaga anak-anak nya semula seperti dulu.

•♪•♪•♪•♪•♪•♪•♪•

Memandangkan hari ini hari weekend, kami bercadang ingin jalan-jalan ke zoo negara. Nak jalan-jalan kat mall dah selalu sekali sekala jalan-jalan tengok haiwan pula.

"Dikk cepat lah, kita nak pergi zoo je bukan nak pergi hotel ke apa ke, haiwan tu pun tak hadap nak tengok kau lah." Jerit Lienz Ryan dari tingkat bawah untuk memanggil adiknya. Haih ni lah perempuan kalau siap memang lambat, nak tengok haiwan je pun.

Tidak lama kemudian turun lah Cinderlulu dari kayangan dari tingkat atas. Liliana turun dengan muka tidak bersalah kerana dia lambat bersiap.

"Dah jom cepat, Andrey dengan yang lain dah sampai sana dah, kita je lambat." Bebel Lienz Ryan pada adiknya itu.

Lienza Razeen tidak layan pergaduhan mulut antara dua beradik itu. Yang dia tau dia ialah mangsa yang kene bawa kereta tanpa rela, ni semua salah Lienz Ryan yang menyuruh nya.

Masuk sahaja kedalam perut kereta, Lienza Razeen memulakan perjalanan ke zoo negara. Sampai sahaja di sana dapat mereka lihat sudah ada dua ekor monyet liar yang terlepas bermain berkejar-kejaran. Siapa lagi kalau bukan Elvien Allen dan Ryu Cleon.

"Bagi balik spek mata aku Vienn."

"Tak nok, tak nok HAHAHA."

"Apa kes tu Rey, asal dorang main kejar-kejar." Tanya Lienz Ryan pada Han's Andrey.

Andrey hanya mengangkat bahu sahaja tanda malas ambil tahu. Dia terpandang ke arah Liliana yang cantik mengenekan dress putih yang dia belikan dulu. Masih dia jaga lagi dress ni dengan elok.

"Dah jom masuk, tak sabar nak tengok haiwan ni." Kata Liliana dengan teruja nya, dia memang suka kan haiwan-haiwan liar.

Mereka pun masuk ke dalam selepas memanggil anak-anak tenuks itu.

"Kita jalan kaki ke naik train tu." Tanya Liliana pada kelima jejaka itu.

"Jalan kaki jelah boleh ambil gambar banyak-banyak kan Ryu." Balas Elvien.

"Betul tu, jom jalan kaki. Kalau tak larat kita naik jela train yang lalu nanti."

Akhirnya mereka memutuskan untuk berjalan kaki sahaja. Sepanjang perjalanan Liliana, Ryu dan Elvien menangkap gambar sahaja. Andrey menangkap gambar Liliana senyap-senyap untuk buat kenangan, bukan selalu dapat tengok Liliana gembira macamni.

"Wahh korang tengok harimau tu, comel kan. Kalau boleh I nak bela sekor kat rumah tapi ada orang tu tak bagi lah." Kata Liliana sedih, sempat lagi dia menyindir abang-abangnya itu.

"Kami tak bagi sebab bahaya eh bukan saja-saja. Lagi pun ingat senang ke nak bela." Balas Lienz Ryan.

Mereka berhenti dihadapan kandang harimau itu untuk melihat harimau itu mandi.

"Hai encik rimau, kenapa kau comel sangat nii." Kata Liliana teruja.

"Vien, Rey. Liana ok tak tu, dia kata harimau tu comel mata dia rosak ke nyah." Tanya Ryu berbisik supaya Liliana tidak mendengar nya.

Mereka berdua hanya mengangkat bahu sahaja. Mereka juga pelik kenapa Liliana seperti tidak takut dengan haiwan seperti ini.

Mereka pun terus kan perjalanan sampai lah mereka dapat lihat ada seorang penjaga zoo memegang ular di atas bahunya itu. Liliana yang melihat itu terus berlari ke arah penjaga zoo itu.

"Dah mula dah, dia dah jumpa benda kesukaan dia memang tak nak pergi dari sini aku rasa." Kata Lienz Ryan pada empat jejaka itu.

Mereka mengekori langkah Liliana dari belakang, dapat mereka lihat yang Liliana membelai kepala ular sawa batik itu. Tak geli ke dia mereka berlima tengok pun dah meremang.

"Boleh tak saya nak letak atas bahu saya." Tanya Liliana pada penjaga zoo itu.

"Boleh, hati-hati ye nak pegang dia." Kata penjaga zoo itu, terus sahaja dia meletakkan ular sawa batik itu di atas bahu Liliana. Andrey, Elvien dan Ryu terkejut melihat ular yang berukuran lebih besar dari kaki mereka berada di atas bahu Liliana.

"Wehhh Liana kau tak geli ke, Ya Allah." Kata Ryu seperti ingin menjerit.

"Liana kau ok tak ni, kau selamba badak je biar kan ular tu kat atas bahu kau, tak takut ke dia ngap kau." Ujar Elvien pula.

"Tak takut pun, ular ni comel kot. Nanti I nak bela sekor bila dah kahwin nanti hehe." Balas Liliana teruja.

"Habislah kau Rey, bermadu dengan ular lah kau nanti HAHAHA." Balas Lienz Ryan mengenekan kawannya ini.

"Adel, bagi ular tu balik."

"Tak nak, ular ni suka I, I pun suka ular ni tengok dia sayang kat I dah." Balas Liliana tidak puas hati, ular itu mengesel kan kepalanya pada pipi Liliana. Andrey yang melihat nya mengetap gigi nya menahan cemburu. Eh dengan ular pun jeles ke bang.

"Adel, ular tu bahaya lah, jom kita tengok haiwan lain." Pujuk Andrey, macamlah dia tidak tau apa yang bakal isteri nya suka.

Liliana memberi ular itu kepada penjaga zoo tadi dengan perasaan sedih, baru sahaja mau bermanja dengan ular ni dah kene bagi balik.

"Bye-bye encik ular, nanti saya jumpa awak lagi ok." Sempat Liliana cium kepala ular itu.

Mereka pun beredar pergi dari kawasan ular itu, sempat Andrey memberi pandangan tajam kepada encik ular sebelum dia turut pergi dari kawasan ini. Ular itu hanya memandang wajah Andrey tidak peduli sahaja.

"HAHAHA Rey cemburu doh dengan ular tu." Ryu mengetawa kan sahabat nya itu.

"Aduh kau ni Rey, habis lah nanti lepas kau kahwin dengan Liana dia mintak nak bela ular kat rumah. Bermadulah kau." Balas Elvien pula dengan sisa baki ketawanya tadi.

Andrey memandang wajah kedua sahabat nya tajam, dia akan pastikan Liliana tak akan membela haiwan itu di rumah nanti. Bukan kerana dia cemburu tapi dia geli akan binatang seperti itu.

"Jangan haraplah binatang tu ada dalam rumah kami suatu hari nanti." Balas Andrey tidak puas hati.

Mereka pun teruskan perjalanan untuk melihat perbagai jenis haiwan disitu lagi.









Tq yg tolong support saya, jgn lupa vote ok🫂

Continue Reading

You'll Also Like

101K 3.6K 72
1๐“ผ๐“ฝ ๐“ผ๐“ฝ๐“ธ๐“ป๐”‚ ๐“ซ๐”‚ ๐“ฏ๐“ต๐“ธ๐“ต๐“ฎ๐“ผ๐”‚๐“ช ๐€๐‹๐„๐„๐’๐€ ๐™๐”๐‹๐€๐ˆ๐Š๐‡๐€ Mempunyai masa silam yang teruk. Dia seumpama iblis bertopengkan malaikat. Namu...
1.5M 47.6K 66
Afiq Khairul X Ain Solehah. Mereka berdua diibaratkan seperti kucing dan tikus. Sejak kecil sehingga meningkat dewasa, mereka berdua tidak pernah '...
3M 268K 89
"Siapalah engkau agaknya Mr Blue?" Tindakan seorang jejaka misteri yang menyelamatkan nyawanya daripada mati lepas beberapa tahun yang lalu membuatk...
28K 3.5K 15
RAAIF MATEEN | RAIHANA MIKAILA Peluang tak pernah wujud untuk manusia sejelek dia. Peluang tak pernah hadir untuk manusia yang tak sempurna seperti d...