Till We Meet Again | kth [✓]

By its_put

13K 2.6K 1.7K

"Saya rindukan awak.." "Aku sentiasa ada dengan kau, Haneul. Aku tak pernah jauh dari kau.." "Saya rindu nak... More

00
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
49
50
51
52
53
54
55
56
Epilog

48

176 44 43
By its_put

.
.
.

"Dah buat report polis?"

"Dah, papa. Tapi risau juga sampai sekarang tak tahu siapa yang buat. Teruk jugalah Taehyung tengok gambar pintu rumah kami tu kena cungkil. Nasib baik time tu pengawal memang tengah round buat spot check."

Cerita Taehyung seraya menyarungkan kasut ke kaki, siap sedia hendak pergi ke rumahnya dan Haneul yang sudah lama ditinggalkan itu. Hanya sekali-sekala dia ke sana, mengambil barang dan memantau apa yang patut.

Sebaik saja mendapat panggilan telefon dari pihak pengurusan kawasan perumahannya itu tentang kes cubaan pecah masuk rumahnya, terus Taehyung buat keputusan hendak ke sana.

"Kamu betul ke ni nak pergi tidur sana? Kan bahaya. Dibuatnya orang tu datang balik."

Tersengih Taehyung bila mendengar soalan bapa mentuanya itu.

"Sebab tulah Taehyung nak tidur sana, papa."

Menggeleng perlahan Tuan Min melihat perangai menantunya itu, suka main-main.

"Maaf papa, dah banyak menyusahkan papa, kena jagakan Haneul untuk Taehyung. Tak apa, satu malam ni je."

"Alah, sebelum kamu jadi suami Haneul pun, papa yang jaga Haneul dari kecik."

Tergelak Taehyung mendengar jawapan bersahaja bapa mentuanya itu.

"Yalah, papa menang. Taehyung ni menumpang kasih anak papa je."

Kali ni Tuan Min pula tertawa sebelum pelukan menantunya itu dibalas.

"Kamu jaga diri baik-baik dekat sana tu. Apa-apa call papa."

"Yalah, papa pun."

.
.
.

MIN HANEUL

"Mana suami kamu ni? Call tak diangkat, mesej tak dibalas."

"Belum bangun kut, papa."

"Dah nak pukul sepuluh pagi, belum bangun lagi?"

"Tidur lambat kut. Taehyung kan bawa kerja dia sekali balik sana malam tadi."

Jawabku tenang walaupun hati ikut sama resah sendiri. Harap tak ada apa-apa jadi.

Disebabkan tak tenang memikirkan Taehyung jugalah aku mengajak papa ke rumah aku dan Taehyung pagi ini. Sekali membawa sarapan pagi untuknya dan kini kami sudah berada di hadapan pintu rumah aku dan Taehyung.

"Hmm, yalah tu. Laki kamu tu pun satu, kerja kuat sangat. Makin kurus papa tengok."

Tertawa perlahan aku mendengar bebelan papa. Pada masa yang terdengar papa membuka pintu rumah menggunakan kunci pendua.

"Ha, jom masuk. Taehyung!"

Dengan tangan aku setia berpaut pada lengan papa, kami melangkah masuk ke dalam rumah yang menyimpan seribu satu kenangan aku bersama Taehyung dulu.

Tanpa sedar aku tersenyum. Masih terlihat jelas susun atur perabot dan alur  rumah ini di mindaku walaupun pancaindera ini sudah tak lagi mampu melihat.

Bauan lavender yang memenuhi ruangan udara di dalam rumah ini membawa aku ke memori dulu. Memori berdua dengan Taehyung.

Tatkala papa melepaskan aku dan mengatur langkah meninggalkan aku, langkah mula aku atur sendiri ke sisi kananku. Otak ligat mengingat semula di mana terletaknya bilik tidur aku dan Taehyung.

"Ha nak pergi ke mana tu?" Terdengar suara papa bergema tidak jauh dari aku, mungkin berada di ruangan makan yang bersambung dengan ruang tamu rumah ini.

"Cari Taehyung."

"Jangan memandai-mandai. Terlanggar kerusi, meja nanti. Ish budak ni."

Tertawa aku tatkala mendengar bebelan papa, macamlah aku ini masih berusia lima tahun di matanya.

"Taehyung-ah." Dengan ceria, aku memanggil nama Taehyung.

.
.
.

"Taehyung-ah."

Perlahan-lahan Taehyung mencelikkan mata tika terdengar suara itu beberapa kali sayup-sayup kedengaran menyapa halwa telinganya.

Dengan kepalanya yang dirasakan berat dan berdenyut-denyut sakit, perlahan-lahan Taehyung bangun dari terus terbaring di atas katil itu. Sebelah tangannya mengurut perlahan kepala sendiri yang berdenyut sakit.

Kepalanya diangkatkan tika terdengar pintu bilik itu dibuka dari luar. Terlihat Haneul sudah berdiri di ambang pintu itu dengan senyuman.

"Taehyung-ah." Terdengar suara isterinya itu memanggilnya lembut.

Terkebil-kebil Taehyung, masih keliru. Kepalanya yang masih berdenyut sakit, membuatkan dirinya tertunduk kembali. Matanya dipejamkan, menahan nyeri di belakang kepalanya yang bagaikan mencucuk-cucuk bebola mata.

"Taehyung?" Terdengar suara Haneul sekali lagi memanggil namanya, kali ini tidak seceria tadi. Memaksa Taehyung untuk kembali membuka mata.

Sebaik saja Taehyung kembali mencelikkan mata, berderau darahnya saat melihat tubuhnya yang sudah separuh telanjang.

Lantas dirinya menoleh tika mendengar rengekan manja seorang wanita di sisinya. Hampir luruh jantungnya saat melihat susuk tubuh seorang perempuan sedang terbaring elok di sisinya, tanpa seurat benang, berkongsi selimut dengannya.

Perempuan itu.

Oh Hani.

"Apa kau buat ni, Taehyung?"

Lantas Taehyung menoleh ke arah ambang pintu bilik itu tika terdengar suara garau Tuan Min menyapa kasar gegendang telinganya.

"Sayang, apa bising-bising ni?"

Diam tak berkutik Haneul di ambang pintu itu tika terdengar suara seorang perempuan cukup manja bertanyakan sebaris soalan itu pada Taehyung.

"T—tak, papa, Haneul.."

Belum sempat Taehyung bersuara lebih, lantas Tuan Min menarik Haneul agar mengikut langkah kakinya yang dihayun laju meninggalkan ambang pintu itu.

"Haneul!"

Dengan hanya selimut membaluti separuh tubuhnya, Taehyung mengekori isteri dan bapa mentuanya itu.

"Papa, papa, bagi Taehyung jelaskan pada Haneul, tolonglah!" Rayu Taehyung dengan langkahnya diatur pantas menyaingi langkah Tuan Min dan Haneul.

"Nak jelaskan apa lagi?! Kau tengoklah diri kau Taehyung!" Herdik Tuan Min. Tatapan matanya penuh hina dan jijik pada Taehyung yang separuh tubuhnya hanya berbalas dengan sehelai selimut.

"Demi Tuhan, saya tak buat apa-apa dengan dia, pa!" Dengan suaranya yang bergetar menahan terkilannya hati, Taehyung cuba menjelaskan.

"Tak buat apa-apa?! Kau tengok diri kau! Kalau tak buat apa-apa tak kan sampai dua-dua telanjang macam ni?!"

Terhenti langkah Haneul tika mendengar kata-kata Tuan Min itu. Sesak dadanya mengatur nafas, masih tak percaya dengan hakikat yang baru dia terima.

Kini langkah Taehyung turut sama terhenti, sesak dadanya melihat reaksi isterinya sekarang. Matanya turut sama membahang saat melihat sepasang mata isterinya itu yang berkaca-kaca menahan takungan air matanya dari pecah.

Tiada apa yang lebih menyakitkan buatnya dari melihat air mata wanita itu jatuh kerananya.

"Haneul, demi tuhan saya tak buat semua tu.. Tolonglah.." Rayu Taehyung dengan suara yang bergetar menahan sebak.

Hinanya dia rasakan kini berdiri di hadapan isterinya itu dengan keadaan dirinya sekarang.

"Dahlah, tak ada apa lagi yang kau perlu jelaskan pada kami! Aku tahu anak aku dah tak sempurna macam dulu tapi bukan ini caranya Taehyung! Kalau kau dah tak suka dia kalau dah tak sayang dia, pulangkan dia pada aku dengan cara baik! Kau dah janji kau tak akan sakitkan dia dengan apa cara sekali pun tapi apa semua ni Taehyung.."

"Saya masih sayang dia pa, sampai bila-bila saya sayang dia.. Tolonglah Taehyung merayu.." Rayu Taehyung dengan air mata yang semakin mengaburi pandangan matanya tika isterinya itu diheret pergi darinya.

Semakin luluh hatinya tika isterinya itu hanya diam tika dibawa pergi.

Tidak mampu untuk terus mengejar, hanya air matanya mengalir tanpa sedar. Turun naik dadanya, sempit menahan sebak sebelum perlahan-lahan Taehyung jatuh terduduk di situ. Rambutnya digenggam kuat. Dengan mata yang terpejam rapat, hanya air matanya mengalir laju.

Continue Reading

You'll Also Like

16.5K 2.6K 11
❛ I'm obviously not your fate. Tapi saya peneman sementara awak❜ - Jeon Alice. Hatinya hancur apabila teman wanitanya curang dihadapan mata sendiri...
104K 8K 66
daripada pengasuh sampailah jadi isteri... Status: COMPLETE Start: 24 Oct 2018 End: 5 Oct 2020 hambar ? ofcourse
2.7K 410 8
"Ada sesiapa nampak anak aku tak? Dia keluar pergi beli roti canai tadi.. tapi sampai sekarang tak balik - balik," ⟵ © 2021 collaboration between moc...
3.5K 398 17
"Pinjamkan saya cuma 44 hari daripada hari-hari awak... " -Park Soul --- 100% idea by myself. Tell me if you want to copy, i will give u the bill. S...