OG | | SWEET GUARDIAN

By farhaenanurr

3.6K 335 49

( And Action! ) '๐™ˆ๐™” ๐™‹๐™€๐˜ผ๐˜พ๐™€, ๐™ˆ๐™” ๐™‡๐™Š๐™‘๐™€' Drowning to the deep ocean. ๐“†ฉโ™ก๐“†ช Mature Content ๐“†ฉโ™ก๐“†ช Dark... More

-'แƒฆ'-โ•ฐโŠฑPROLOGโŠฑโ•ฎ-'แƒฆ'-
เผŠ*SGยท01หš
เผŠ*SGยท02หš
เผŠ*SGยท04หš
เผŠ*SGยท05หš
เผŠ*SGยท06หš
เผŠ*SGยท07หš
เผŠ*SGยท08หš
เผŠ*SGยท09หš
เผŠ*SGยท10หš
เผŠ*SGยท11หš
เผŠ*SGยท12หš
เผŠ*SGยท13หš
เผŠ*SGยท14หš
เผŠ*SGยท15หš

เผŠ*SGยท03หš

298 37 6
By farhaenanurr

Sebuah hummer bergerak perlahan di atas jalan raya diiringi oleh kereta anak buahnya. Mikael tekun memandu sehingga bunyi telefon pintarnya menjerit minta diangkat.

" Kau buat apa kat sini mike?" suara garau adhan menerpa sistem pendengaran.

" Ace ajak datang sini jumpa kau. Asal?"

" Aku tengah mission. Kau tahu kan dorang tengah cari kita? Ace? Bahaya la kalau dorang tahu tentang keluarga Ace" ujar adhan dengan riak risau. Baginya keluarga adalah perkara paling penting dalam hidup.

" Ace nak buat umrah la bro. Dorang nak jumpa kau dulu sebelum pergi." pujuk mikael lembut.

" Aku tahu dia dah lama cuci tangan tapi dia tak boleh lupa kalau dia ramai musuh. Bahaya!" adhan membidas dengan suara marah.

" Bro, anak aku nak jumpa kau. Hari-hari meraung cari kau. Sekejap je bro. Aku janji" suara Aisar merayu menyentakkan sekeping hati milik adhan.

" Ace... Aku...Aku hanya takut hilang korang. Aku takut kalau aku tak dapat selamatkan korang nanti." ujar adhan cukup perlahan.

" Don't. Please don't adhan. We love you. We trust you. Aku tahu, apa pun yang terjadi pasti bersebab. Tolong jangan fikir yang bukan-bukan Han. Aku merayu Han, kesiankanlah anak-anak aku. Dorang rindukan kau" wajah suci kedua anaknya yang sedang tidur di pangkuan di pandang sayu.

Adelyn Ammara memandang Aisar penuh berharap. Berkelip-kelip anak matanya menahan air mata dari jatuh. Suara rayuan Aisar meruntun jiwa wanitanya.

Jari jemari halusnya mengusap tangan berurat Aisar. Meskipun sudah lama berumah tangga, jejaka itu tetap menjadi pilihan hatinya.

" Babe, maybe Han busy. Kita pujuk la anak-anak nanti. Jom balik malaysia. Settle barang-barang. Tarikh dah dekat ni" Adelyn memujuk suaminya dari terus mengganggu pekerjaan Adhan.

Aisar menggeleng tidak bersetuju dengan pujukan Adelyn.

" Sayanggg. Please. Kita tak payah la ganggu Adhan."

" Baby, I'm sorry. Abang mintak maaf, Baba mintak maaf. Abang gagal. Abang tak dapat nak tunaikan permintaan anak-anak." belakang tangan adelyn menjadi persinggahan bibirnya. Lama.

" Shhh! don't say that sayang. You're the best for us."

" Ace." mikael bersama mata bergetar memandang cermin sisi penuh amarah dan risau.

Aisar turut berpusing ke belakang untuk melihat keadaan yang agak huru-hara itu. Berpuluh kereta polis sedang mengejar mereka di belakang.

" Ada anak dalam kereta ni mikael" ujar aisar perlahan.

Mikael membelok ke dalam hutan supaya Adelyn boleh membawa lari anak-anak kecil itu.

BANG!

" Woii adhan! Kau gila ke?! anak aku ada dalam kereta lah sial!" tempik Aisar di corong panggilan.

" Bukan aku lah babi! Kau bawak adelyn dengan anak-anak ke hutan dulu. Nanti aku suruh adik aku cover." Aisar hanya diam mendengar perintah adhan.

Aisar menarik anak dan isterinya merapat ke dalam pelukan. Adelyn sudah bersiap sedia untuk menghadapi segala ancaman yang bakal di terima.

Aisar memberi isyarat mata kepada mikael melalui cermin pandang belakang. Mikael mengangguk sambil menekan screen kereta. Setelah beberapa saat menunggu, panggilannya disambut dengan suara garau seseorang.

" I need your help"

  ≪•◦ ❈ ◦•≫

Adhan menarik pinggang Delila merapat. Bibir di dekatkan dengan cuping telinga gadis itu. Satu perkataan keluar dari mulut adhan sebelum dia tersenyum sinis.

" Die."

Delila tergelak halus. Agaknya adhan fikir dia mudah terpancing.

Trrrrrrrrrrrrrrr-

Sipi-sipi sahaja badan adhan ingin di sambar peluru yang di sembur oleh musuhnya. Sasarannya terkena Delila yang sudah menjadi mayat. Badannya sempat ditarik oleh Nayli. Entah itu hanya bayangan atau memang Nayli.

" Ehh babi la main serang hendap!"

Adhan memegang tepi pinggul nayli bila gadis itu jatuh terduduk di atas pahanya. Adhan mencengkam kaki meja menahan rasa. Dengan pemakaian Nayli yang agak terdedah pada bahagian dada meruntuhkan tembok pertahanan dirinya.

" Macam mana kau boleh ada kat sini?"

" I dapat arahan dari adik you" Nayli memeluk kepala adhan bila terasa meja ditolak kuat hingga melekat ke dinding.

Berkelip-kelip mata adhan menahan nafas di dada nayli. Menyesakkan. Mustahil baginya untuk bertahan lebih lama kerana dia adalah lelaki sejati.

" Nayli, I can't breath"

" S-sorry." badan di jauhkan sedikit namun dahi mereka bercantum.

BANG! BANG! BANG!

Bunyi peluru saling berbalas memenuhi atmosfera. Belum sempat adhan bangun, bahunya telah ditembak. Dia mengerang kuat.

Adhan berdiri lalu menumbuk seorang musuh yang telah menembaknya tadi. Kaki di angkat tinggi lalu menyepak tepi pipi musuh. Tangan musuh dilipat ke belakang lalu meniarapkannya di lantai.

" Lewis" suara halus nayli menyapa pendengaran. Adhan mengangkat kepala lalu menggeram marah.

" Hi, Inspector lewis. We meet again"

" Ready to die?" 

Bibir adhan mengoyak sebuah senyuman sinis.

" Sepertinya kau yang akan mati dulu, Velos."

" You sure? Cause I know who and where she is. I wish I could touch her before you. Hm. Yummy" jawab velos bersama ketawa jijiknya.

Adhan mendengus kasar.

" Touch her and you'll die! I swear to god. You'll die!"

" Ohh, I'm scare! You mean, I'll die like your mother? Or she will?" menggeletar seluruh badan adhan menahan marah.

" Han---"

Wajah ketakutan Adelyn menjelma di dalam layar rakaman pada dinding. Wajah yang sudah dipenuhi lebam.

" Adel!" membulat kemerahan mata adhan melihat Adelyn.

" Why? Tolong! Jangan libatkan dia! I begging you velos!"

Rayu adhan sambil memegang bahu yang terkena tembakan tadi.

" Melututlah pada aku, dan aku akan lepaskan dia dan perempuan cantik ni"

Adhan turun melutut tanpa ragu. Air mata Nayli jatuh setitik. Terasa dirinya tidak penting. Bahkan lelaki itu tidak merayu pun untuk keselamatannya tadi. Kepala yang dilekapkan dengan pistol dipandang kosong.

" Han-- jangan ikut cakap dia. Itu hanya perangkap. Wake up han!" kata adelyn lemah.

BUK!

Satu tumbukan singgah pada pipi kanan Adelyn hingga memuntahkan darah pekat dari mulut. Namun gadis cantik itu masih tersenyum pada Adhan.

" DON'T FUCKING TOUCH HER?!"

Adhan berdiri mahu menumbuk velos tapi sekali lagi Adelyn menjadi habuan mereka. Perut Adelyn di sepak kasar oleh lelaki gempal. Jatuh terlentang kerusi yang di ikat dengan badan adelyn.

" Adelyn!!!"

" Itu padahnya kalau nak lawan aku"

Nayli ditolak ke arah anak buahnya di tepi. Hampir tersembam gadis itu. Anak mata adhan semakin membulat bila anak buah velos mencekik leher adelyn hingga wajah gadis itu bertukar merah kebiruan. Mereka berhenti bila velos mengangkat tangan.

" SIAL KAU VELOS!!!" Velos hanya mengangkat bahu.

" It's okey han. I'm o-okey" Adhan membaca gerak bibir adelyn bersama getaran kuat pada badannya.

" Aku bersumpah kau akan mati kat tangan Ace! Kalau bukan dia yang bunuh kau, aku akan bunuh kau dan aku sendiri akan pastikan yang mayat kau robek serobeknya!" tempik Adhan bersama air mata jantannya.

Tidak sanggup melihat keadaan Adelyn yang sangat menyayat hati itu.

" Wake u-up han. You nampak lemah. Mana abang bomba yang selalu jaga I dulu?"

" I can't Adel. It hurt when see you like this"

" Ohh Woww! Sesi Cinta berputik ke ni Prince Lewis Jonathan Yves?" velos bersuara sambil menepuk tangan. Sangat riang.

Adhan terkejut namun air muka masih dikawal saat rahsianya diketahui orang luar. Senyuman sinis Velos membakar hati Adhan.

Nayli tidak berkelip memandang Adelyn pada layar. Cantik, sangat cantik. Tidak mustahil la jika Adhan dan Mikael menyukai Adelyn juga.

" Give me your best loyalty, Han. As your Ace Lady"

Dengan kekuatan yang ada, Adelyn cuba membina semula semangat yang sudah hilang dalam diri adhan. Tidak pernah dia melihat adhan serapuh ini.

" I truly love you Adel. Hiks"

Nayli tercengang. Adakah salahnya kerana mencintai tanpa dicintai? Adakah salahnya kerana terlalu berharap?

" Lewis..."

" You'll never see me right?" sekali lagi air mata nayli gugur di situ. Bahkan musuh mereka menjadi saksi atas segalanya.

BANG! SRETT!

BANG!

Continue Reading

You'll Also Like

1.5M 22.3K 21
BLURB: Noah Iskandar tidak pernah menyangka bahawa hubungan yang terjalin selama tujuh berakhir hanya beberapa hari sebelum hari bahagia mereka tiba...
71.9K 4.4K 65
Ayra - gadis cantik yang terpaksa mendewasa sebelum usianya.Menjadi anak nombor dua dan sentiasa terpaksa menjaga orang di sekelilingnya.Saat orang l...
6M 311K 71
[Complete] 1st romance Known as I N A R A INARA - Satu-satunya anak perempuan Tan Sri Irshad. Shopping? Ratu Gossip? Mulut lepas? Ya, itulah...
307K 21.4K 64
Nureen Raudhah | Muhammad Zayran Percaya? Percayakah dia pada namanya cinta. Setelah cinta yang bertahun-tahun lamanya dipendam, akhirnya terkubur. R...