Candy Crush

By nekkho-

112 3 0

Receiving a gift from your crush is a normal thing but what if your crush is actually a fucking psychopath? C... More

Candy Crush 2
Candy Crush 3

Candy Crush 1

55 1 0
By nekkho-

Turun dari perut kereta audi.... Taehyung disambut dengan jeritan pelajar pelajar berkumpul di tempat parking. Mereka mengangkat banner dengan tercetak besar wajah Taehyung padanya dengan tulisan 'Kim Taehyung, our school president!' sambil bersorak nama Taehyung beramai ramai. Suasana yang gempita seakan pesta. Kawan kawan Taehyung iaitu Jung Kook, Namjoon, Jin, dan Yoongi menggelengkan kepala.

Taehyung tersenyum sengit. Cahaya dari lense kamera meletup letup ke wajahnya. Hari ini merupakan hari yang paling ditunggu Taehyung juga peminat peminat yang menyokong Taehyung tak henti henti. Setelah slama sebulan pemilihan ketua pelajar dianjurkan oleh pihak kolej, keputusannya bakal diumumkan pada hari ini.

Taehyung, juga beberapa ramai lagi pelajar yang bertanding untuk jawatan tersebut mengadakan kempen tidak putus putus sejak dari hari pertama lagi. Hari ni akan menentukan siapa yang layak. Desas desus dalam kalangan pelajar mengatakan bahawa Taehyung adalah president bagi tahun ini. Hahhaha, Taehyung tahu popularitinya sentiasa menyebelahi apa yang dia mahukan, dia ingin miliki termasuklah jawatan ketua pelajar kolej yang selama ini telah disandang selama tiga tahun berturut. Sudah tentu tahun ni dia jugak bakal dinobatkan. Lihat saja pengaruh dan sokongan yang dia dapat dari para pelajar.

Calon calon president berkumpul di luar dewan. Pengiraan undi masih belum selesai di dalam dewan. Sambil tu Taehyung layan peminat peminatnya yang mahu bergambar, mahu dipeluk, dicium dan errr...

"Tae, kalau you menang as a president, I sanggup bogel keliling satu kolej ni,"ujar salah seorang peminat yeoha yang fanatik pada Taehyung. Dia menarik narik tubuh Taehyung untuk mencium Taehyung.

"Hahhaha dapat tengok show free la kau. Untung jadi orang popular ni,"Jung Kook menyiku lengan Taehyung.

"Bro, kau tolong singkirkan sampah ni boleh tak? Rimaslah, dahla muka diia hodoh,"bisik Taehyung pada Jung Kook. Kawan kawan Taehyunh biarkan saja Taehyung tersesak dalam lautan manusia. Terkapai kapai dia meminta bantuan.

"Kitorang bukan bodyguard kau tau,"sindir Yoongi.

"Dude, kau nak aku mati kena lenyek kat sini ke before keputusan diumumkan,"

"Hahahha, no money no talk bro,"tambbah Jin.

"Ok ok...malam nanti aku belanja korang berpesta kat club vvip ayah aku,"

"Good deals!" Namjoon mengenyitkan mata tanda setuju. Mereka membuat bulatan mengelilingi Taehyung dan menghalang sesiapa saja untuk dekat dengan Taehyung. Taehyung menghela mafas lega.

"Damn, macam ni ke kau layan peminat kau yang dah sokong kau,"satu suara mengutuk Taehyung bersama gelak tawa yang menjengkelkan. Taehyung menggulingkan biji matanya melihat susuk tubuh yang datang menghampirinya.

Di belakang lelaki yang berkaca mata hitam itu, terbentang sepanduk yang lagi besar dengan slogan 'Park Jimin can the world'. Puihhh!

Park Jimin adalah pesaing sengit Taehyung di kolej. Kedua duanya mempunyai pengaruh dan populariti yang setara. Penyokong Jimin tidak kurang ramainya kerana manifesto yang dibawa oleh Jimin tahun ini akan membawa perubahan yang lagi gempak. Lagipun, Jimin merupakan anak pemilik kolej ini...tiada yang mustahil untuk dia gapai. Ayah Jimin juga memberikan sokongan penuh kepada Jimin, bererti peluang Taehyung sangat tipis. Tapi tetap saja beberapa tahun yang lalu sangat memalukan bagi Jimin kerana dia dikalahkan teruk oleh Taehyung.

Jimin hulurkan tangannya pada Taehyung. Taehyung menjabat tangan Jimin tanpa gentar. Jimin mendekatkan bibirnya ke telinga Taehyung. "This is my year. Jangan mimpi kau boleh menang lagi,"bisik Jimin dengan angkuh.

"Hahhaha, aku tak macam kau yang mengemis bantuan dari appa kau. Bro, pelajar pelajar semua sayang kat aku ikhlas tau. Aku memang popular dari dulu lagi tanpa bantuan sesiapa pun. Dan aku bukan pengecut macam kau,"balasan Taehyung lagi pedas, buatkan Jimin terus bungkam dengan wajah tak puas hati.

Dia mencengkam bahu Taehyung. "Kau tahu tak, makin tinggi populariti kau..makin senang untuk aku jatuhkan kau. Aku sanggup buat apa saja untuk buat kau tersungkur Taehyung," Jimin berlalu pergi. Dia bertembung dengan Angela yang juga merupakan calon ketua pelajar yang ikut bertanding. Angele menanggalkan kepala maskot beruang coklat yang dipakainya.

"Hei Jimin,"Angela menegur Jimin. Jimin sekadar membalas dengan jelingan dingin.

"Hek eleh, dasar poyo!"Angela mengangkat jari tengahnya pada Jimin.

"Tuh, awek kau dah datang,"kata Yoongi.

Pelajar pelajar perempuan mengerling tajam Angela. Gosip hangat berkaitan silent relationship antara Angela dan Taehyung menyebabkan Angela sering dipalau dan dikecam. Tak pelik kalau tiada satu undian pun untuk Angela.

"Jimin ada cakap apa apa ke pada you???"soal Angela.

"Macam biasalah, dia dari dulu tak puas hati dengan I,"

"He's a fucking loser! Btw, goodluck!"Angela bagi mini love dengan dua jarinya, membuatkan Taehyung tersimpu.

"You cute sangat dengan maskot ni,"puji Taehyung.

"Hahahaha jujur jelah you nak kutuk I kan,"

"No baby, kalau you tak cute takanlah I nak kat you..."

"Shhh Tae!"Angela pantas tekup mulut Taehyung.

"Malam nanti datang rumah I tau. I ada buat party,"

"Alright!"

*    *    *    *

Sebanyak 6 ribu undi berjaya dikutip dari para pelajar. Keputusan kiraan undi akan diumumkan. Tuan Park berdiri di tengah pentas untuk mengumumkan undi serentak akan muncul di skrin putih wajah calon president yang mendapat undi tertinggi.

Suasana sangat bingit. Sorokan tak henti henti. Barisan calon calon president yang duduk di bawah pentas menanti keputusan dengan penuh debar.

Tuan Park menghidupkan mic. "Bawa bertenang semua pelajar...."katanya. "Dah bersediaaaa?"

Pengacara majlis menghulurkan sekeping kertas yang tertulis satu nama. Tuan Park membuka lipatan kertas tersebut. Satu nama dibaca dengan suara lantang. "PRESIDEN PELAJAR BAGI TAHUN 2020 IALAHHH.....KIM TAEHYUNG! TAHNIAH!"

Wajah kacak Taehyung ditayangkan di skrin putih. Taehyung bangun dari kerusinya. Semua pelajar menepuk tangan. Taehyung naik ke pentas dengan sorakan dan tepukan gemuruh mengiringinya. Dia berjabat tangan dengan Tuan Park. Lencana emas ketua pelajar dipinkan pada uniform Taehyung. Taehyung disarungkan....dan diberi sejambak bunga.

"Mulai hari ni, saya selaku president pelajar akan membawa perubahan di kolej ni,"selesai ucapan, Taehyung terjun dari pentas disambut oleh peminatnya di bawah.

Jimin menendang kerusi dan keluar dari dewan.

*     *     *    *

Yoongi, Jung Kook, Namjoon dan Jin membuka hadiah hadiah yang Taehyung dapat.

"Hadiah ni semua korang boleh ambik. Pilih la mana mana yang korang suka,"kata Taehyung.

"Terbaik la kau Tae,"Namjoon memeluk Taehyung penuh gembira.

"Kau tengok tak muka Jimin tadi, dia nak nanges sial kalah dengan kau,"celah Yoongi disusuli dengan gelak tawa mereka.

"Kalau aku jadi Jimin dah pergi tukar sekolah lain. Maluuu sialll"Jin.

"Well, ni Kim Taehyunglah. Takde siapa boleh kalahkan aku,"Taehyung berdiri dengan penuh bangga.

"Aku bangga dengan kau Tae,"puji Jung Kook. Jung Kook ambil sebuah kotak hadiah bersize tapak tangan. Orang cakap hadiah yang paling kecil adalah yang paling berharga. Mungkin ada jam tangan mewan dalam ni, teka Jung Kook. Dia tertarik untuk membuka kotak tersebut.

"Gula gula?"di dalam kotak itu ada beberapa biji gula gula.

"Budak miskin mana la yang bagi aku hadiah gula gula hahaha,"soal Taehyung dengan nada menyindir. 

Jung Kook bagikan gula gula itu pada Jin, Namjoon dan Yoongi. Semesa Jung Kook menanggalkan pembalut gula gula miliknya, dia perasaan ada satu huruf tertulis di bahagian dalam pembalut gula gula. Huruf T.

"Bagi aku pembalut gula gula korang,"dia kumpul pembalut gula gula dari Jin dan Namjoon. Jung Kook juga tanggalkan pembalut gula gula yang lain.

"Kau nak buat apa ni kook,"Taehyung pandang pelik Jung Kook yang sedang menyusun satu persatu pembalut gula gula.

15 biji gula gula. 15 huruf, disambungkan menjadi tiga perkataan.

"KAU MILIK AKU TAEHYUNG"

"Holly shit! Siapa punya kerja ni. Psycho siallllll"

Continue Reading

You'll Also Like

74.6K 390 24
Shownu merupakan Seorang usahawan yg terkenal dan berjaya. Walaupun di usia yg masih muda dia berjaya membangunkan sebuah syarikat yg mempunyai banya...
7.7K 433 32
Karya pertamaku, maaf jika kurang ekspektasi kalian. Becky seorang gadis introvert yang mula berjumpa dengan Freen yang mulanya bersahabat sehingga m...
263K 23.1K 62
Aleena Raudhah mendapat e-mel dari entah siapa setiap minggu. Isi Kandungan e-mel itu sentiasa membuatkan dia tertunggu-tunggu. Umpama membaca quotes...
17.5K 518 16
"we meet again my love" -Tengku Adrian Arasyah Seorang jejaka Yang merupakan musuhnya ketika waktu kecil muncul kembali Dalam hidup Mikayla. Dipaks...