Suamiku, Mafia Sepet

By nurvihara

16.2K 1.5K 79

[ Karya Ketiga : Hara ] •Danny Choi × Farah Aiqirah• Dia Danny Choi, mafia dari Korea yang terpaksa berkahwin... More

Prolog
Bab 1
Bab 2
Bab 3
Bab 4
Bab 5
Bab 6
Bab 7
Bab 8
Bab 9
Bab 10
Bab 11
Bab 12
Bab 14
Bab 15
Bab 16
Bab 17
Bab 18
Bab 19
Bab 20
Bab 21
Bab 22
Bab 23
Bab 24
Bab 25
Bab 26
Bab 27
Bab 28
Bab 29
Bab 30
Bab 31
Bab 32
Bab 33
Bab 34
Bab 35
Bab 36
Bab 37
Bab 38
Bab 39
Bab 40
Bab 41
Bab 42
Bab 43
Bab 44
Bab 45
Bab 46
Bab 47
Bab 48
Bab 49
Bab 50
Last Announcement
Bab 51
Bab 52
Bab 53
More Update !
Bab 54
Bab 55
Bab 56

Bab 13

351 33 0
By nurvihara

"Saya takut," adu Farah.

Danny mengeluh panjang. Kepala gadis itu diusap perlahan dan lembut. Pinggang gadis itu dipeluk lalu dibawa ke dalam dakapannya.

   "Takut buat apa? Aku kan ada jaga kau, pantau kau. Aku tahu kalau ada apa yang berlaku pun, bukan salah kau pun," balas Danny.

Dia masih membiarkan kepada Farah disembam kan di dadanya. Gadis itu hanya mencebik bibir. Kalau itu kata-kata Danny, dia nak buat apa?

  "Okey now, Love masuk dalam sana jumpa Nik eh. Nanti aku datang balik," arah Danny.

Dia menarik lengan Farah menuju ke arah pintu jet peribadi. Kelibat seseorang lelaki yang bernama Nik William sedang membuat lawak bodoh itu di pandang dengan jengkel.

   "Woi ! Kau jaga bini aku ni. Kalau dia merengek, meragam ke apa ke, kau bagi je apa yang dia nak. Kau tak buat kerja kau, gaji 30% akan dipotong !" Danny memberi amaran kepada Nik William.

Farah yang cuma mendengar itu hanya tersenyum kecil. Dia sangat suka kalau melihat persahabatan dua lelaki itu. Adakala mereka boleh bermain, boleh menjadi musuh dan boleh menjaga sesama sendiri.

Nik William mencebik bibir. Dia menganggukkan kepalanya sambil menarik lengan Farah itu. Dengan pantasnya, Danny menepis kasar tangan Nik William.

"Eh eh kau sentuh dia apahal? Nak kena sekeh ke?" tanya Danny.

   "Dah kau suruh aku bawa dia naik, kau marah pulak. Kau nak aku biarkan dia jalan dengan keadaan macam ni ke? Apa bodoh kau ni ?" balas Nik William dengan tidak puas hatinya.

"Oh by the way, bahasa pasar kau bagus. Sekeh !" sambungnya lagi.

Hidung Danny kembang kempis saja bila dipuji sebegitu. Maklumlah, dah pandai sikit-sikit pun takpe. Dia berdehem sebelum membalas kata-kata Nik William.

   "Kalau macam tu, bawa jelah dia naik. Jangan raba-raba dia sudah. Pegang pergelangan tangan dia yang sudah dilapik dengan baju je. Kau pegang lebih, langkah mayat aku dulu !" arah Danny.

Nik William mengeluarkan sesuatu di dalam poket belakang seluarnya. Pistol dipegang lalu diacukan ke arah Danny.

"Tch, berani betul kau eh?" Danny langsung tidak takut. Setakat pistol tu, dia tahu dia boleh mengelak dengan pantas.

   "Kau kata, kalau nak raba-raba lebih, kena langkah mayat kau dulu. So aku nak ambik Farah ni pastu kau tak boleh rampas dah," ujar Nik William dengan riak wajahnya tanpa perasaan.

Danny berdecit. Dengan pantasnya, dia terus taekwondo kan Nik William sehingga lelaki itu terus pengsan. Pistol itu terus terjatuh dari tangannya.

PAK!

"Lah bodoh, terus pengsan budak ni," keluh Danny.

Kakinya memijak badan belakang Nik William untuk memeriksa nadi lelaki itu. Nampaknya Nik William cuma pengsan sahaja.

   "Waiz ! Kau sini kejap," panggil Danny kepada Waiz yang tidak jauh dari tempat dia berdiri.

"Eh apasal dengan Nik, ni Tuan Danny?" tanya Waiz selepas saja menoleh memandang sekujur tubuh yang dia sangat kenali, terbaring di atas lantai kotor itu.

   "Takde vitamin. Ni, tolong bawa bini aku masuk ke dalam jet. Jangan sentuh dia, just pegang lengan dia yang berlapik je eh? Kau lebih, tak pasal-pasal kau jadi macam Nik ni," arah Danny.

Kaki Nik William disepak dengan kasar dan kuat. Dia tahu, Nik William takkan rasa apa-apa sebab lelaki itu pengsan.

Waiz hanya mengangguk faham sebelum dia ketawa kecil melihat Nik William itu. Lah, patutnya pengsan. Kena PAK dengan Tuan Danny, nampaknya !

"Baik Tuan Danny. Jom, Puan Farah." Waiz menarik lengan Farah yang berlapik.

Farah hanya akur dan mengekori saja langkah Waiz yang memimpinnya. Danny hanya berpeluk tubuh sambil memerhati langkah mereka berdua dengan senyuman nipis.

Kakinya terus dihayunkan menuju ke arah penthouse besarnya itu. Dia cuma perlu memastikan sesuatu. Dengan keadaan begini, Farah mungkin tidak selamat.

シ︎

Dengkuran halus kedengaran di telinga Danny. Kepala Farah dilentokkan di atas bahunya. Gadis itu sudah pun terlena selepas saja bermain dengan anak-anak buahnya.

"Kau main tipu, bangsat !" Nik William menunjal dahi Hyan dengan kasarnya. Terbelakang sedikit kepala lelaki itu dibuatnya.

"Bukan aku, babi !" Hyan ingin menunjal balik dahi Nik William tetapi lelaki itu dengan pantasnya dia mengelak sambil terkekeh-kekeh ketawa.

"Lah cibai je main tipu macam kau," keluh Waiz.

Zee Hwa yang sedang fokus bermain itu hanya tersenyum herot memandang mereka bertiga. Dia faham bahasa Melayu. Lagipun, dia memang asal lahir dekat Malaysia.

Cuma agamanya saja, bukan Islam.

   "Apahal bising-bising ni? Tak reti tengok ke, bini aku ni tengah tidur. Aku sepak semua terjun kat luar jet ni kang, apa-apa pun tak dapat !" Danny menghentikan pertelingkahan antara mereka bertiga.

Mereka bertiga terus diam membisu. Cuma tangan mereka saja yang bergerak bermain permainan ular tangga. Ladder ? Entah apa nama main benda tu.

"Psst weh, korang tak rasa ke Tuan Danny kita yang dingin batu bak ais kutub utara ni tiba-tiba je jadi madu semanis gula bila dengan Puan Farah?" tanya Nik William dengan nada yang berbisik.

Hyan mengangguk setuju.

   "Ha'ah lah. Tapi bagus jugak kalau dia kahwin. Tahun ni merasa lah aku, nak cari awek baru," balas Hyan pula.

Yang lain juga hanya setuju. Mereka kembali mengumpat boss mereka sehingga bau sesuatu menyekat hidung mereka.

"Sial, siapa kentut ni bangang ?!" Nik William sudah naik berang. Dia menutup hidungnya lalu berdiri mencari spray pemburu haiwan kecil.

   "Bodoh, kau guna Fumakilla buat apa?" tanya Zee Hwa dengan gaya yang acah-acah ninja. Dia menutup hidungnya juga.

"Nak hilangkan binatang-binatang pijat yang kurang kasih sayang ni hah ! Bau macam bau telur !" Nik William terus menyemburkan spray itu ke ruangan tempat mereka bergosip.

Nasib sahaja tempat rehat Danny, Farah dan Urios jauh sedikit dan mempunyai penghadang cermin putih yang kalis peluru.

     "  daenieui wonseungideuleun neomu sikkeureobda / Bising betul monyet-monyet yang Tuan Danny bela ya?" Urios menekup telinganya menggunakan kapas yang sudah di renyukkan seperti bentuk bulat.

Danny menggeleng kecil. Matanya hanya menatap iPad mini kepunyaan jet itu atau lebih tepat, semuanya adalah barang kepunyaannya.

"Tak perasan aku bela monyet dalam jet ni. Yang aku tahu, aku bela babi hutan. Sama je spesis yang terlalu menjengkelkan," balas Danny dengan selambanya.

Urios tersenyum kecil apabila mendengar itu. Ya, dia faham sangat. Semua anak buah Danny akan dilantik dahulu dengan semua bahasa dan jenis kemahiran mereka.

Bak kata Danny, orang bodoh takkan tahu apa yang dirancang oleh musuh kalau musuh mengutuk mereka menggunakan bahasa musuh mereka sendiri.

Di sudut Nik William pula, mereka masih lagi menyalahkan diri masing-masing sehingga satu bunyi memberhentikan mereka.

Put..

Semua mata di situ tertumpu pada Hyan yang sedang bermain dengan patung Ultraman itu. Sebenarnya tu patung mainan anak buah, anak kepada kakaknya. Tetiba masuk ke dalam beg dia, memang kena kebas lah !

"Bangang kantoi !"

"Sumpah eh, Hyan makin hari makin macam setan," keluh Waiz.

Hyan hanya buat-buat tidak peduli dan menyambung semula bermain dengan patung mainan itu. Kalau dia merosakkan mainan itu, memang nak kena hempuk dengan kakak dia.

"Apa kecoh-kecoh ni? Kita sebagai manusia, kena lah bekerjasama untuk berdiam diri apabila berada di dalam situasi sekarang. Contohnya apabila aku kentut, korang kena tutup hidung dan bermain dengan senyap," ujar Hyan dengan nada yang biasa.

"Sebagai manusia bapak kau. Kau tu sedar sikit, dasar setan !" Nik William ingin menampar tengkuk Hyan tetapi lelaki itu mengelak dengan pantasnya.

   "Eh bangang, kau sama jugak lah devil !" bentak Hyan.

シ︎

[Draft: 09/04/2022]

[Publish: 10/04/2022]

Continue Reading

You'll Also Like

3.1M 280K 91
"Siapalah engkau agaknya Mr Blue?" Tindakan seorang jejaka misteri yang menyelamatkan nyawanya daripada mati lepas beberapa tahun yang lalu membuatk...
740 78 6
1st Heartbeat series Tengku Izara Haura. Jangan pandang remeh terhadap dia. Sekali dia jeling, habis tumbang lelaki gagah dihadapannya. Disebalik per...
20.9K 895 29
Apa sudah jadi bila seorang Vampire jatuh cinta pada manusia . Vampire menghisap darah manusia . lain pula Hendery Dareen pontianak terkacak di dunia...
26.7K 1.1K 57
Seorang gadis bernama luna yg tinggal di bersama keluarganya malah tragedi kematian berlaku di atas ibubapa luna mempunyai 5 orang adik beradik luna...