WAIZ REVELLO [HIATUS]

By thenurul__

2.3K 238 26

3.0: š—Ŗš—”š—œš—­ š—„š—˜š—©š—˜š—Ÿš—Ÿš—¢ cover: @btrisyanjiha [ON GOING] "Will you marry me, senorita ?" WAIZ REVELLO TY... More

WAIZ REVELLO
PROLOG
BAB 1 - WAIZ REVELLO
BAB 2 - WAIZ REVELLO
BAB 3 - WAIZ REVELLO
BAB 5 - WAIZ REVELLO
BAB 6 - WAIZ REVELLO

BAB 4 - WAIZ REVELLO

233 19 2
By thenurul__

Sepasang mata itu hanya memerhati pasangan suami isteri itu yang sedang bersalaman dengan ahli keluarga yang lain. Dia merenung kepada pasangan suami isteri itu dengan tatapan yang tajam, lebih tepat merenung ke arah Catiey.

"Ath" tegur lelaki yang sedikit berumur itu. Dia menepuk bahu tegap Athiff itu dengan perlahan sambil memberi nasihat kepada
Athiff dengan perlahan.

"Kalau kamu cintakan dia, lepaskan dia. Dia dah jadi isteri orang. Tak baik menyimpan perasan terhadap isteri orang, Ath" pesan atuknya, Edri Revello Tyler's.

Athiff yang mendengar ungkapan dari datuknya sedikit terkejut apabila atuknya tahu yang dia memendam perasaan terhadap Catiey. Macam mana atuk bole tahu ni ? Fath bagitahu ke?

"Fath takde bagitahu apa - apa pun dekat atuk. Atuk tahu sendiri dengan cara pandangan kamu terhadap Sha" Atuk seperti tahu apa yang di dalam otak Athiff. Dia tersenyum tipis memandang Ath yang lebih tinggi daripadanya. Terpaksa atuk mendongak sedikit untuk memandang Athiff. Dulu atuk lagi tinggi dari Athiff sekarang Athiff pula yang tinggi dari atuk.

Atuk yang melihat Athiff mendiamkan diri itu bergerak ke arah Waiz dan Catiey yang sedang menunggu dirinya. Sebelum Waiz masuk ke dalam kereta sempat atuk berpesan.

"Balik sini jangan lupa bawak balik cicit" kata atuk dengan mengenyitkan mata kirinya. Waiz yang mendengar itu terus terbatuk - batuk.

"Insyallah atuk. Waiz cuba" Itu sahaja yang keluar dari mulut Waiz. Catiey yang berada di sebelah Waiz pipinya sudah berona merah.

"Susahnya nak buang perasaan ini. Heh ! Kau tunggu waiz, satu hari nanti aku akan pastikan yang Sha akan jadi milik aku" kata Athiff dengan senyuman sinisnya. Matanya tajam memerhati Waiz yang sudah masuk ke dalam keretanya.

"Pak Mat. Bawak kereta elok elok. Nanti dah sampai KLIA call saya ya" kata datin Arsha..

"Baik, datin" kata Pak Mat yang kepalanya itu sedikit tunduk.

Catiey dan Waiz akan menaiki kapal terbang yang disediakan oleh atuknya. Kiranya khas untuk mereka berdua sahaja. Yang lain akan menaiki kapal terbang khas untuk mereka sekeluarga.

"Eh, Athiff ! Tak salam ke abang kamu ni ?" soal Datin Arsha yang sedikit menjerit itu.

"Biarlah dia. Dia nak cari ketenangan tu" kata atuk dengan perlahan. Dia masuk ke dalam rumah banglo itu dengan slow nya. Dah tua jalan slow bukannya laju laju.

"Something fishy" gumam mummy yang boleh didengari oleh Mak Long yang berada di sebelahnya.

" Kita nak gerak pukul berapa, Arsha ?" soal Mak Long sambil melambai kan tangannya.

"Flight kita 8 malam. Pukul 6 dah boleh gerak. Along tak sabar ke nak pergi London ?" soal Mummy.

"Takde lah, saja tanya. Aku nak kemas baju dulu. Kalau ada apa - apa panggil je aku kat atas" kata Mak Long yang menghampiri puncak tangga itu.

"Baiklah" Sepatah sahaja mummy membalas.

"Fath! Buat apa lagi kat luar tu ! Meh masuk sini. Habiskan makanan. Tak habis kan lagi tu ! Sayur tu ! Habiskan. Membazir je" jerit mummy menggunakan mic. Kalau tak guna mic memang si Fath tu tak dengar. Ini guna mic satu kawasan perumahan tu rasanya boleh dengar suara mummy.

"Ye ye ! Kejap lagi Fath habiskan. Fath tengah ajar Afrina main Mobile Legend ni" jerit Fath yang mengajar Afrina dengan tekun. Sebenci bencinya terhadap Afrina , dia tetap mengajar Afrina cara bermain Mobile Legend. Ajar pun sebab dapat upah handphone kalau tak, takde maknanya dia nak ajar si Afrina tu.

"Tak habis - habis lagi dengan ML nya. Bukan minggu lepas kata Afrina dah pandai ke ? Ini apa cerita kena ajar balik semula" guna mummy perlahan sambil mencuci pinggan. Ha ini lagi satu sikap mummy yang patut dicontohi. Walaupun kaya dan mempunyai bibik yang ramai, mummy sentiasa menolong bibik di dapur.

"Eh, datin ! Datin susah - susah je masuk dapur ni. Datin duduk je dekat depan biar saya buat" kata Mak Mah itu. Singkatan daripada Rahmah.

"Takpe, Mah. Aku nak buat kalini. Sesekali aku tolong. Apa salahnya" jawab mummy sambil tersenyum tipis. Uish mummy senyum pun boleh nampak awet muda tau. Badan mummy still slim. Macam anak dara, tak nampak pun tuanya.

"Baik lah, datin. Dah datin cakap gitu, saya menurut perintah. Ada apa - apa yang tak siap lagi ke ? Nak Mah tolong tak ?" soal Mak Mah dengan menawarkan dirinya untuk menolong.

"Suruh Fath kemas baju. Afrina sekali. Lepastu kalau si Hazim tu dah balik dari kedai , tolong cakap dekat dia yang Waiz suruh check kan rumah dia sementara dia pergi London" kata mummy.

"Baiklah"

"Hati - hati flight tu Waiz. Kalau dah sampai sana call Pak Mat tau" pesan Pak Mat sambil menghulurkan tangannya. Pak Mat sudah menganggap Waiz, Athiff dan Fath macam anak sendiri. Jadi Pak Mat yang sudah bekerja selama 15 tahun dengan mummy itu, Pak Mat sudah menganggap mereka macam anak sendiri. Sudah 20 tahun Pak Mat berkahwin tidak mempunyai anak.

"Baiklah, Pak Mat. Terima kasih atas nasihat Pak Mat. Pak Mat kat sini jaga diri. Insyallah kalau tiada apa - apa yang berlaku kita jumpa lagi" kata Waiz sebelum masuk ke dalam kapal terbang itu.

Catiey hanya mendiamkan diri dari tadi apabila melihat seorang lelaki yang dari tadi memerhatikan mereka.
Apabila Catiey dan Waiz sudah duduk, Waiz memandang Sha dengan pandangan pelik. Kenapa senyap je harini. Biasanya mulut dia lah paling bising. Nak cerita itu lah ini lah. Macam - macam. Pening Waiz dibuatnya.

"Sayang ?" Waiz menyentuh bahu Catiey dengan lembut.

"Ye abang ? Kenapa?" Catiey yang merasakan dirinya di seru oleh Waiz terus menoleh ke arah kanan yang suaminya berada.

"Senyap je ada apa - apa ke ? Biasanya sayang lah paling bising" soal Waiz dengan lembut.

"Takde apa. Cuma penat sikit" Catiey sedikit gagap apabila Waiz merenungnya dengan tajam.

"Ouh. Sayang rehat lah. Nanti kat sana banyak benda kita nak buat. Sayang jangan nak tidur pula" kata Waiz sambil tersengih nakal. Macamlah Catiey tak paham apa yang Waiz cakap.

" Ish ! Gatal tak bertempat" kata Catiey dengan muka cemberutnya.

"Dah lah, sakit lah sayang oi. Tak baik tau pukul abang. Tadi kata penat sangat kan, tidur - tidur. Abang nak sambung buat kerja sekejap" kata Waiz sambil tangannya bergerak menepuk badan belakang Catiey dengan perlahan untuk mendodoikan Catiey. Lama - lama Catiey melelapkan matanya. Dan dibawa ke alam yang lain.

"Haih, macam abang tak tahu apa yang sayang fikir dari tadi. Abang tahu ada yang perati kita dari tadi. Cumanya abang buat - buat tak tahu je" gumam Waiz sebelum menyambung buat kerjanya di dalam iPad.

Ya dia perasan ada seorang lelaki yang memerhati mereka dari jauh sejak hari pertama perkahwinannya. Mata lelaki itu macam familiar tetapi dia cuba husnuzon sahaja. Selagi lelaki itu takde kacau family dia, Waiz hanya mengendahkan. Buat masa ini Waiz hanya membuat tidak tahu sahaja.

"Ekal. Perhatikan lelaki itu. Aku nak maklumat dia secepat yang mungkin" kata Waiz dengan dingin. Dia meletakkan earpiece di kocek bajunya lalu menyambung membuat kerja. Apabila kerja yang melibatkan keluarga dia akan mengambil perkara itu dengan serius.

TO BE CONTINUE...

100422,
1121 words.

This chapter so hambar. Sorry.. Happy fasting my readers ❤️

Continue Reading

You'll Also Like

1.5M 48.9K 66
Afiq Khairul X Ain Solehah. Mereka berdua diibaratkan seperti kucing dan tikus. Sejak kecil sehingga meningkat dewasa, mereka berdua tidak pernah '...
395K 19.7K 66
"Yang disangka racun rupanya hanya la sekadar penawar" "Selamat datang, adik tiriku." - Tuanku Daeen Mateen Nakal, bebal, miang. Itu yang dapat Bunga...
164K 6.4K 80
1š“¼š“½ š“¼š“½š“øš“»š”‚ š“«š”‚ š“Æš“µš“øš“µš“®š“¼š”‚š“Ŗ š€š‹š„š„š’š€ š™š”š‹š€šˆšŠš‡š€ Mempunyai masa silam yang teruk. Dia seumpama iblis bertopengkan malaikat. Namu...
241K 16K 41
[ ON- GOING] Dia... Leftenan Zar Uzair, pemegang amanah yang teragung, pada fikiranya ini jalan yang dipilih, tanggungjawab yang dipikul asbab mengap...