Mi Esposa (TERBIT)

By Hudanajwa__

7.1M 196K 25.9K

Book 1 "To be loved by me is a privilege"- TENGKU ADREAN RUIZ Pengkhianatan daripada keluarga adalah luka pal... More

Bab 1
Bab 2
Bab 3
Bab 4
Bab 5
Bab 6
Bab 7
Bab 8
Bab 9
Bab 10
Bab 11
Bab 12
Bab 13
Bab14
Bab 15
Bab 16
Bab 17
Bab 18
Bab 19
Bab 20
Bab 21
Bab 22
Bab 23
Bab 24
Bab 26
Bab 27
Bab 28
Bab 29
Bab 30
Bab 31
Bab 32

Bab 25

116K 5.5K 1.6K
By Hudanajwa__

"A..aku minta maaf Rania, bangunlah, a..aku sunyi, a..aku rindu nak dengar suara kau, kau tak rindu nak membebel dekat aku ke? Kau tak kesiankan aku ke? dekat Adrean suami kau, kami semua rindu kau Rania" esakkan Erla Diana memenuhi ruangan VVIP itu.

Tengku Daniel dan Tengku Adrean yang berdiri di hujung katil itu hanya diam membisu tanpa ada niat untuk mencelah. Datin Roselle hanya menangis di dalam pelukan suaminya, sudah seminggu lebih menantunya itu tidak sedarkan diri.

Setiap kali melihat keadaan Arisa Rania yang kaku, air matanya pasti mengalir, sungguh dia rindukan menantunya yang sentiasa murah dengan senyuman. Dia rindu mendengar suara lembut itu yang selalu memarahi anak lelakinya apabila mereka bergurau senda.

"Daddy bawalah mummy balik dulu, dari pagi lagi mummy di sini" tegur Tengku Adrean lembut. Wajah sembab ibunya dipandang lama. Wanita itu sudah berada di hospotal sejak pagi tadi untuk menjaga isterinya ketika dia berada di Royal Airline.

"Kalau macam itu kami balik dululah, apa-apa jangan lupa bagitahu kami" putis Tengku Ashraf sebelum dia melangkah kearah katil pesakit. Wajah pucat menantunya dipandang lama.

"Daddy dengan mummy balik dulu, Rania cepat bangun ya? Kami semua rindu Rania" ciuman nipis diberikan didahi menantunya sebelum Datin Roselle pula mengambil tempat.

"Sihat cepat ya sayang, nanti boleh temankan mummy berkebun lagi. Kita boleh keluar shopping sama-sama lepastu bergaduh di tempat awam macam dulu" seloroh Datin Roselle dengan air mata yang mengalir. Bibir tua itu tidak lekang dengan senyuman apabila mengingati kenangan dimana mereka bergaduh dengan Rayyan dulu.

Erla Diana hanya diam memerhati keadaan itu. Terharu, sekurang-kurangnya keluarga Tengku Adrean melayan Rania lebih baik dari keluarga wanita itu sendiri.

"Rean, mummy balik dulu" tubuh tegap anak tunggalnya itu dipeluk erat. Sebagai balasan Tengku Adrean mencium dahi Datin Roselle. Pandangan tajam Tengku Ashraf dibalas dengan senyuman sinis.

"What? You kiss my wife first" sinis suara Tengku Adrean namun belakang badannya ditepuk kuat oleh Datin Roselle. Ada-ada saja perangai dua beranak itu.

Tengku Daniel dan Erla Diana bergerak menyalami tangan pasangan separuh usia itu.

"Diana ya? Terima kasih ya sebab jagakan Rania sebelum ini" Datin Roselle mengusap lembut kepala gadis itu membuatkan Diana tersenyum kecil.

"Terima kasih juga sebab jagakan Rania sekarang aunty" senyuman manis diberikan kepada ibu mertua sahabatnya itu.

Haider dan Kevin setia menunggu dimuka pintu. Tengku Adrean memberi isyarat supaya mereka berdua menjaga ibu bapanya. Tanpa menunggu lama kedua lelaki itu menunduk sedikit sebelum keluar mengikuti Tengku Ashraf dan Datin Roselle.

"Bila kita nak settlekan tiga ketul tu?" Soal Tengku Daniel setelah memastikan kedua orang tua Tengku Adrean sudah jauh dari wad VVIP itu.

Tengku Adrean dan Tengku Daniel yang mengambil tempat di sofa yang terdapat dalam wad itu manakala Erla Diana kembali mengambil tempat di sisi Arisa Rania.

"Esok kita settle diorang. Aku perlukan Diana untuk jaga isteri aku esok, nanti aku akan suruh budak-budak kita untuk jaga diorang" terang Tengku Adrean mata kelabu itu memandang tepat kearah wajah pucat isterinya yang terbaring kaku dikatil.

"The beast inside me is awake now" bisik Tengku Adrean keras.

Tengku Daniel hanya tersenyum sinis, dia juga sudah tidak sabar untuk membunuh orang yang sudah menyentuh Erla Diana..

"Let's settle it blood by blood" bisik Tengku Daniel penuh dendam.

Seperti yang dirancang, tepat jam 10 pagi mereka sudah tiba di markas Holy Dragon, beberapa orang bawahan mereka telah diarahkan untuk menjaga Erla Diana dan Arisa Rania di hospital.

Dengan wajah tegang dua jejaka itu melangkah masuk kedalam sebuah bilik yang menempatkan mangsa mereka. Dark room.

Tengku Adrean menarik sebuah kerusi sebelum duduk di depan tiga lelaki yang sedang diikat manakala Tengku Daniel hanya tenang berdiri disebelah sepupunya namun wajah jejaka itu masih serius.

"So how? Did my boys treat you well buddies?" Soal Tengku Adrean dengan senyuman sinis.

"To..tolong, bunuh aku" kata Fazli dengan suara yang lemah. Raiz dan Azman sudah tersandar lemah dipenuhi darah selepas dikerjakan oleh anak-anak buah Tengku Adrean Ruiz.

"Kau tahu siapa perempuan yang kau culik itu?" Soal Tengku Adrean perlahan, wajahnya sayu teringatkan isterinya yang masih koma.

Mereka bertiga hanya diam membisu. Langsung tiada niat untuk menjawab.

"I'm asking now! Kau tahu tak siapa perempuan-perempuan tu?!" Tempik Tengku Adrean, wajahnya mulai memerah menandakan dia tahap kesabarannya hampir habis.

"K..kami tak..tak tahu," jawab Azman tergagap, gerun melihat wajah garang lelaki di depan mereka itu.

"She's my fucking wife you bullshit!" Lantang suara Tengku Adrean sebelum menikam peha Azman menggunakan dagger hitam emas miliknya..

"Argghhh" jerit Azman kesakitan, dua lagi rakannya sudah menggigil ketakutan. Mata mengerling kearah dagger tajam itu, terdapat lambang naga disitu.

"Isteri aku koma sebab korang!"

Zap!

Pisau yang ditikam keatas peha Azman itu ditarik hingga kelutut menyebabkan kulitnya terkoyak hingga menampakkan isi.

"Anak aku mati sebab korang!"

Zap!

Terbeliak mata Raiz dan Fazli apabila melihat darah memancut keluar dengan banyak dari leher Azman setelah dikelar oleh Tengku Adrean membuatkan tubuh itu kejung seketika sebelum terkulai layu. Mati.

"Siapa yang suruh korang culik diorang?" Tanya Tengku Daniel pula, suaranya masih tenang.

Dua lelaki itu masih diam tidak mahu membuka mulut.

"You know what? Im not sure about my patience, but once i lose it, the devil shivers!"

Pak!

Tengku Daniel menetak kaki Raiz menggunakan kapak setelah menghabiskan kata-katanya.

Tengku Adrean turut terkejut dengan tindakan sepupunya itu.

'Bila masa mamat ni ambil kapak tu?'

"Arghhh" suara Raiz bergema didalam bilik itu.

"I'll ask you once again, who is your fucking bos?"

"Su..suraya" jawab Raiz perlahan, sakit yang dia rasakan menyebabkan suaranya tidak dapat dikeluarkan dengan jelas.

Tengku Adrean Ruiz mengenggam erat penumbuknya apabila nama itu disebut.

"Later, she will definately meet all of you in the hell" hujung bibirnya ternaik sedikit.

"When you meet her later, send my regard to her" sambung Tengku Daniel lagi sebelum..

Pak!

Kepala Raiz terpisah dari badannya serta merta.

Semua anak buah mereka terkedu melihat apa yang berlaku. Mereka tidak pernah melihat Tengku Daniel sekejam itu, sebelum ini jejaka itu hanya menjadi penonton terhadap penyeksaan yang dilakukan oleh sepupunya.

Tengku Adrean Ruiz hanya beriak kosong melihatkan itu, pemandangan biasa apabila mereka berada di luar negara, cuma di Malaysia , inilah kali pertama Tengku Daniel membunuh. Demi seorang perempuan.

'People who is in love is the worst'

"Now, it's your turn" kata Tengku Adrean sambil memandang kearah Fazli dengan wajah mendatar.

Fazli sudah menggigil apabila melihat pengakhiran kedua-dua rakannya. Lelaki-lelaki ini terlalu kejam.

"So, is he yours or mine this time?" soal Tengku Adrean kepada Tengku Daniel.

"But as we know he is the one who touch your girl" sambung Tengku Adrean lagi dengan nada sinis.

"Let's do it together brother" kata Tengku Daniel sambil matanya tepat memandang kearah Fazli.

"Tie him up" arah Tengku Adrean membuatkan anak-anak buahnya segera menarik Fazli ke satu sudut, butang ditekan sebelum dinding itu berpusing kebelakang.

Tubuh Fazli yang lemah itu digantung pada dinding yang sudah beralih tadi. Tangan dan kakinya diikat menjadikan kedudukannya seperti huruf X.

"Aa..aku minta maaf" Lemah suara Fazli.

Tengku Daniel mengambil beberapa pisau rembo kecil di atas meja yang di penuhi senjata.

"Throwing knives is my specialty" sinis Tengku Daniel bersuara sambil tangannya dimainkan pada mata pisau yang tajam itu.

"Which hand did you use to touch her?" Soal Tengku Daniel namun Fazli hanya diam tidak menjawab, tenaganya sudah habis.

"No answer? Hm then i'll take both of your dirty hand" kata Tengku Daniel sebelum melemparkan pisau bersaiz sederhana kearah lelaki itu.

Zap!

Lontaran itu tepat mengenai tapak tangan kiri Fazli.

"Arghh"

Zap!

Satu lontaran lagi tepat mengenai tapak tangan kanan Fazli.

"Arghh, cu..cukupp"

"Cukup? Heh belum lagi, it's my turn now" kata Tengku Adrean Ruiz dengan tenang. Kaki panjang itu melangkah kearah Fazli dengan gerudi ditangan.

"Kau tahu apa kau dah buat?" Soal Tengku Adrean dengan nada berbisik. Anak mata kelabunya bertukar menjadi gelap.

Anak-anak buahnya hanya menelan liur melihat anak mata kehitaman milik ketua mereka, apabila mata kelabu itu bertukar gelap, itu adalah pentada yang tidak baik, sangat tidak baik!

Butang pada gerudi tu ditekan sebelum dia mendekatkan pada perut perut Fazli.

"Arghhh ss..sakitt! Cukupp!"

"Macam inilah keadaan anak aku lepas dikeluarkan dari perut isteri aku" dia menekan gerudi itu kedalam perut Fazli dengan lebih kuat. Dapat dilihat isi perut lelaki itu yang sudah hancur.

"A..aku merayu, t..tolong"

"Merayu? Masa isteri aku merayu ada kau kisah?" Kata Tengku Adrean sebelum menarik gerudi itu kasar dari perut yang sudah hancur itu. Isi perut lelaki itu terburai keluar.

"Your turn" kata Tengku Adrean sambil melempar gerudi itu keatas lantai lalu berjalan ke arah sofa mewah yang terdapat didalam bilik itu.

Tengku Daniel kembali bangun untuk meneruskan tugas nya. Sekarang giliran dia.

Masih terngiang-ngiang teriakan gadis itu, bahkan ketika mandi sekalipun gadis itu akan menangis sambil menyental kuat badannya sehingga merah. Semuanya diberitahu oleh nurse yang menjaga Erla Diana.

Disebabkan trauma, gadis itu tidak dapat tidur dengan nyenyak sehingga meracau setiap hari, mengatakan bahawa dirinya jijik. Hati lelaki mana yang sanggup melihat wanita kesayangannya seperti itu.

Tengku Daniel menumbuk berkali kali wajah Fazli dengan brass knuckle ditangannya. Muka lelaki itu dipenuhi darah.

Pisau-pisau kecil diambil sebelum dia kembali mendekati lelaki itu. Terangkat kening Tengku Adrean apabila melihat Tengku Daniel hanya mengambil beberapa pisau sebelum melangkah kearah lelaki itu. Selalunya dia hanya akan baling dari jauh sahaja.

Dengan wajah serius Tengku Daniel mencengkam kuat rahang Fazli sebelum lidah lelaki itu ditarik keluar.

"Good dog" senyuman sinis diberikan kearah Fazli.

Zap!

Anak panah itu menembusi lidah Fazli dari atas hingga ke bawah. Membuntang mata lelaki itu akibat terkejut. Sakit yang dia rasakan sudah tidak tertahan.

"Emphh..erghh"

"Kejap eh, aku jahit dulu mulut kau biar nanti dalam neraka kau dah tak boleh cium perempuan lain" kata Tengku Daniel sinis.

Jarum dan benang yang dihulurkan oleh anak buahnya digunakan untuk menjahit mulut lelaki itu dibahagian kiri dan kanan, manaka ditengah dia hanya membiarkan lidah lelaki itu terjelir keluar dengan pisau di lidah.

Selesai menjahit mulut mangsanya, Tengku Daniel berjalan kearah Tengku Adrean sebelum melabuhkan duduk disebelah sepupunya. Tangannya yang dipenuhi darah dilap menggunakan kain.

"Done?" Tanya Tengku Adrean.

"Hm" angguk Tengku Daniel.

"Bring Leon here" arah Tengku Adrean Ruiz. Kedengaran suara ngauman dari pintu itu membuatkan anak buah mereka menggigil.

Kucing kesayangan Tengku Adrean melangkah masuk kedalam bilik penyeksaan itu. Yang lain hanya berdiri tegak sambil memandang kebawah.

Haiwan itu hanya jinak dengan tuannya dan Kevin, yang lain kirim salam, baru hulur tangan nak usap confirm tangan kau hilang separuh.

Leon merupakan harimau putih betina milik Tengku Adrean yang dijaga olehnya sejak kecil.

Leon berjalan kearah Tengku Adrean sebelum menggeselkan kepalanya di kaki lelaki itu. Sebagai balasan Tengku Adrean mengusap lembut kepala kucing nya itu.

"You miss daddy?" Soal Tengku Adrean lembut sebagai balasan Leon menderam perlahan.

Tengku Daniel yang melihat sudah meremang bulu romanya. Kalau itu kucing betul dia berani, tapi ini harimau.

"Daddy kepala otak kau" Tengku Daniel segera bangun menjauhi sepupunya yang sedang berasmara dengan haiwan itu.

"Kenapa bos lari?" Tegur Kevin sambil tersenyum lucu melihat wajah ketakutan Tengku Daniel. Tadi bukan main garang wajah lelaki itu semasa menyeksa mangsanya.

"Huh, daripada aku mati kena ngap dengan binatang tu baik aku jauhkan diri. Si Adrean ni macam tak ada benda lain dia nak bela" bebel Tengku Daniel.

"Are you hungry Leon?" Tanya Tengku Adrean yang melutut di hadapan Leon. Tangan masih mengusap kepala harimau putih itu.

Sekali lagi Leon menderam perlahan seolah-olah menjawab soalan Tengku Adrean. Fazli sudah membulat matanya apabila melihat harimau besar itu.

"I've got some fresh meat for you, enjoy your meal" kata Tengku Adrean sebelum menunjukkan kearah Fazli yang diikat. Tanpa menunggu lama Leon terus menerkam Fazli.

"Emph..emphh!!"

Mereka berjalan keluar meninggalkan Leon yang sedang bersantap.

"Cari Suraya, bring her to me" kata Tengku Adrean Ruiz sebelum melangkah keluar dari markas diikuti Tengku Daniel. Mereka perlu kembali ke hospital.

Continue Reading

You'll Also Like

1.5M 63.7K 23
Sebuah prekuel novel Dheo's by Anjell Dheo Han X Nurissa Rose
4.2M 347K 98
"Siapalah engkau agaknya Mr Blue?" Tindakan seorang jejaka misteri yang menyelamatkan nyawanya daripada mati lepas beberapa tahun yang lalu membuatk...
6M 312K 71
[Complete] 1st romance Known as I N A R A INARA - Satu-satunya anak perempuan Tan Sri Irshad. Shopping? Ratu Gossip? Mulut lepas? Ya, itulah...
688K 39.7K 57
ON- GOING [1๐“ข๐“ฝ ๐“—๐“ช๐“ฝ๐“ฒ ๐“ข๐“ฎ๐“ป๐“ฒ๐“ฎ๐“ผ] Dia... Leftenan Zar Uzair, pemegang amanah yang teragung, pada fikiranya ini jalan yang dipilih, tanggungjawa...