The Azuarium : Destiny Of Lig...

Od nyhsnaa_

33.1K 2.4K 80

🌺 Amazing cover by @azleyanaa_ Kau percaya dengan takdir? Kau manusia biasa, lemah, tapi ditakdir menjadi pa... Více

Attention 💥
1 🌸
2 🌸
3 🌸
4 🌸
5 🌸
6 🌸
7 🌸
8 🌸
9 🌸
10 🌸
11 🌸
12 🌸
13 🌸
14 🌸
15 🌸
16 🌸
17 🌸
18 🌸
19 🌸
20 🌸
21 🌸
22 🌸
23 🌸
24 🌸
25 🌸
26 🌸
27 🌸
28 🌸
29 🌸
30 🌸
31 🌸
32 🌸
33 🌸
34 🌸
35 🌸
36 🌸
37 🌸
38 🌸
39 🌸
40 🌸
41 🌸
42 🌸
43 🌸
44 🌸
45 🌸
46 🌸
47 🌸
48 🌸
49 🌸
50 🌸
51 🌸
52 🌸
53 🌸
54 🌸
55 🌸
56 🌸
57 🌸
58 🌸
59 🌸
60 🌸
61 🌸
62 🌸
63 🌸
64 🌸
65 🌸
66 🌸
67 🌸
68🌸
69🌸
70🌸
71🌸
72🌸
73 🌸
74🌸
75🌸
76🌸
77🌸
78🌸
79🌸
80🌸
81🌸
82🌸
83🌸
85 🌸
86 🌸
87 🌸
88 🌸
89 🌸
90 🌸

84 🌸

98 14 1
Od nyhsnaa_

Sebaik sahaja Raz membuka pinth gerbang dihadapannya, Alex juga turut muncul di pintu gerbang di sebelah lainnya. Nampaknya mereka tiba di situ pada waktu yang sama! Namun kelibat Alexa masih tidak kelihatan.

"Finally.."

Satu suara garau menarik perhatian mereka berdua. Keadaan yang gelap gelita sebentar tadi tiba-tiba terang benderang. Satu susuk tubuh sedang duduk di singgah sananya tidak jauh dari tempat mereka berdiri akhirnya terlihat. Bruce kelihatan bertepuk tangann sendirian. Anak-anak buahnya berdiri di belakangnya tegak sambil memandang mereka berdua dengan wajah yang bengis.

"Waktu yang sedikit lama ya untuk muncul di hadapan beta." Ujar Bruce agak dingin.

"Saja buat kau tertunggu. Lama sangat ke? Btw aku tak suruh kau tunggu pun. Kau ad call dia ke suruh dia tunggu Raz?" Soal Alex bersahaja. Sedikit pun dia tidak gentar menghadap raja bahanol di hadapannya sekarang. Dia memandang Raz dengan wajah seakan akan blur.

"Aku call bini dia tadi.." tak sempat Raz menjawab, Bruce memintas.

"Diam!! Aku tak suruh engkau bersuara!" Berang Bruce. Mukanya membengis. Auranya kegelapannya mula keluar.

"Eh, koyak ke tu? Ini semua salah israel!" Bidas Raz sinis.

"Siapa yang kau sebutkan?" Tanya Bruce hairan.

"Ah, nevermind. Jangan pedulikan apa yang dia bicarakan. Sekarang, mari akhiri semua ni." Raz mula serius.

Bruce sekadar tersengih. Dia menggerakkan tangannya ke hadapan membuatkan dua orang anak buahnya maju ke hadapan. Tanpa sebarang kata mereka terus melancarkan serangan kepada Alex dan Raz.

Alex dan Raz mengelak serangan secara tiba tiba itu.

"Woi, main tipu!" Jerit Raz agak lantang. Dia meludah kegeraman. Sebilah pedang dikeluarkan lantas terus mengikuti langkah lawannya.

Hanya sekali tetasan , Alex dan Raz telah mengalahkan dua orang Bruce itu. Sekali lagi, 4 orang pula maju untuk berlawab bersama mereka. Namun, sekelip mata Alex dan Raz mampu mengalahkan mereka. Situasi yang sama berulang sehingga lah orang orang Bruce telah semua dikalahkan mereka. Mereka tersenyum kepuasan.

Bruce menderam marah."sampah! Lemah!"

Akhirnya bruce berdiri sambil menolak tapak tangannya kehadapan. Disebabkan itu, Alex dan Raz terus terpelanting ke belakang akibat daripada tolakan angin oleh Bruce. Tidak mereka sangka tolakan Bruce itu agak kuat sehingga mereka memuntahkan darah.

Raz mengesat bibir menggunakan tangannya. Dia memandang Bruce seakan akan ingin menerkamnya. Dia tahu kuasanya tidak setanding Bruce. Namun dia harus cuba.

"Aku dulu." Ujarnya kepada Alex tanpa menoleh sedikit pun lantas terus meluru laju ke arah Bruce.

Bruce melakukan tolakan angin sekali lagi menggunkan telapak tangannya namun berjaya dielak oleh Raz. Raz tersenyum sinis.

"Tak semudah itu!" Raz terus menerkam ke arah Bruce menyebabkan Bruce yang tidak sempat menahannya  tertolak ke belakang. Singgah sananya hancur disebabkan impak tolakan dari Raz yang agak kuat.

Sebelum tubuhnya terlempar lebih jauh ke arah djnding istananya, Bruce menahan menggunakan kakinya sekaligus menghentikan pergerakannya. Lantai mewah nya kini hancur akibat impak kakinya yang menahan. Namun tak sempat dia bertindak, Raz terlebih dahulu maju menetaknya namun berjaya dihalangnya menggunakan tangannya. Dia membuat dinding ilusi menahan tetakan Raz. Sedar serangannya berjaya ditahan, Raz secepat mungkin menggunakan kaki kanannya untuk menyepak Bruce. Impak sepakannya itu tak mampu ditahan Bruce menyebabkan Bruce ternaik ke atas mengenai bumbung istananya.

Sebelum Bruce jatuh ke lantai semula, Raz sekali lagi menendang Bruce dari atas ke bawah menggunakan kaki kirinya pula. Bruce jatuh terbenam ke dalam lantai. Raz yang puas, kembali berdiri bersebelahan Alex.

"Wouh! Laju betul!" Puji Alex. Namun tak beberapa ketika, Bruce kembali bangun sambil mengesat darah di bibirnya. Dia tersengih sinis. Dia keluar dari retakan lantai lalu berjalan mendekati tempat Alex dan Raz berdiri. Tidak sampai beberapa lantai, dia berhenti sambil menatap Alex dan Raz.

"Kebal ya kau orang tua." Kutuk Raz dingin. Dia bersiaga dan berura ura ingin menyerang Bruce kembali.

Namun Alex lebih pantas bertindak apabila dia terus hilang lalu muncul dibelakang Bruce sambil dia meletakkan pedangnya di leher Bruce.

"Undur atau mati!" Kata Alex di pendengaran Bruce.

Bruce yang mendengar tiba ii tergelak besar membuatkan Alex dan Raz tersentak.

"Itu sahajakah?" Soal bruce.

Soalannya membuatkan Alex berang lalu terus mengelar leher Bruce. Bruce sekadar berdiri disitu walaupun lehernya telah mengeluarkan darah yang banyak. Dia masih gelak berdekah.

"Lemah!" Ujar Bruce sekaligus memetik jarinya. Keadaan tiba tiba berubah. Seluruh kawasan itu diselubungi dengan asap hitam. Menyukarkan pandangan mata mereka berdua.

"Apa pulak ni?" Soal Raz kepada Alex.

Alex sekadar mendiamkan dirinya. Tiba tiba dirinya dicantas sesuatu dari belakang. Namun apabila dia berkalih tiada sesiapa pun yang dapat dilihatnya. Sekali lagi tangannya pula yang dicantas. Darah mengalir membasahi lukanya.

Raz juga menghadapi situasi yang sama apabila dia juga dicantas dari serata arah oleh sesuatu namun tak dapat dilihatnya. Raz terjatuh namun sempat ditahan menggunakan sebelah kakinya di lantai.

"Bruceee !!!!! Keluar engkauuu!!!!" Jerit Alex lantang. Matanya memandang ke serata arah cuba mencari bayang Bruce namhn hampa. Kerana disekelilingnya hanya dipenuhi oleh asap.

"Macam mana ni Alex?" Soal Raz. Dia mengaduh kesakitan apabila cantasan demi cantasan hinggao di badan mereka. Kini tubuh mereka penuh dengan lukaa.

"HHAHAHAHHAHAHHHAHAHAHAHHA" GELAK bruce kedengaran di setiap pelusuk.

"MATII ENGKAU MATI !!!!!" suaranya berdengung lagi sambil ditemani ketawa besar.

Alex yang kegeraman terus memegang bahu Raz. Dia mengalirkan kuasa heal nya kepada Raz untuk mengurangkan kesakitan Raz.

"Satu kan kuasa kita.." meleret sahaja ucapan Alex. Dia memandang Raz dalam. Raz sekadar mengangguk faham. Kemudian dia menutup matanya. Badannya mengeluarkan cahaya oren lalu perlahan lahan tubuhnya lenyap masuk ke tubuh Alex.

Badan Alex bercahaya biru terang. Badannya yang luka sembuh seperti sedia kala. Kuasanya bertambah kuat. Dia meniup perlahan. Sekelip mata asap tebal di sekelilingnya hilang begitu sahaja. Sekarang dia dapat melihat Bruce dengan jelas di hadapannya tidak jauh beberapa langkah darinya.

Bruce tersengih. "Mana kawan kau? Dah mati ke?" Soal Bruce biadap.

Alex berang lalu terus meluncur laju menyerang Bruce. Dia menumbuk Bruce bertubi tubi. Bruce sekadar mengelak. Dia masih tersengih.

"Kau..dia dalam badan kau.." bruce akhirnya dapat menghidu kekuatan Raz di dalam tubuh Alex. Ini disebabkan aura yang dikeluarkan Alex bertindan tindan bersama aura Raz.

"Patut kau nampak gagah." Kata Bruce lagi menyindir.

Dia mula membalas serangan Alex. Dia mengunakan pisau nya untuk menyerang. Alex mengelak lalu membalas menggunakan kakinya pula. Sepakannya membuatkan Bruce terpelanting ke sisi agak jauh. Namun tak sampai berapa saat Bruce kembali berdiri menyerangnya. Gerakannya agak laju namun tersasar apabila Alex mengelak lalu mengeluarkan pedangnya menyerang Bruce kembali.

Alex mengangkat tangannya ke hadapan lalu muncul tumbuhan menjalar di kaki bruce sehingga mengikat dirinya ketat.

Melihat bruce diikat ,alex mula menyerang bertubi tubi tanpa henti. Dia menetak bruce di serata tempat. Sehingga dia yakin bruce telah mengalami luka besar dia terus berhenti menyerang. Kini dia berdiri betul betul dihadapan bruce. Namun perbuatan bruce mengejutkan nya apabila bruce masih lagi tersengih seakan akan tidak langsung merasai luka yang diberikannya. Marah akan hal itu alex terus menusuk tubuh bruce menggunakan pedangnya. Lalu dia memulas pedangnya sewaktu pedang itu masih berada di tubuh bruce. Bruce tidak bereksperi. Namun sengih sinis di wajahnya telah hilang.

"Sekarang giliran aku!" Sebaik berkata begitu, bruce terus hilang dari ikatan yang mengikat dirinya. Alex yang tidak dapat menangkap perkara itu tetsentak apabila satu tangan tiba tiba menusuk tepat ke dalam tubuhnya. Bruce kini berdiri sangat rapat dengan tubuhnya sambul tangan kanannya kini berada di dalam tubuh Alex.

"A..apa..ka.." tak sempat alex menuturkan katanya, bruce menghentak tangannya memaksa sesuatu atau lebih tepat menarik sesuatu keluar dari tubuhnya. Senyuman sinis terlakar di bibir bruce.

Alex yang menyedari tindakan bruce terus cuba menghalang namun telah terlambat apabila bruce telah berjaya mengeluarkan sebiji permata daripada tubuhnya.

Disebabkan penarikan kuat itu, raz tercampak keluar dari tubuh Alex. Dia terbatuk batuk di sebelah alex.

Alex terjatuh melutut. Dua seakan orang kehilangan nyawa apabila permata itu ditarik paksa daripada tubuhnya. nafasnya menderam lemah.

Ya, azuarium kini berada ditangan si raja kegelapan, bruce.

"Jadi, inilah azuarium yang diperkatakan sangat berkuasa itu ya?" Bruce menilik permata yang berada ditangan nya. Permata yang berwarna warni itu bersinar dengan megahnya.

"Pu..pulang..kan..." Raz menggapai gapai ingin mencapai permata itu. Namun bruce menolak mereka menggunakan angin melalui tangannya. Tercampak mereka mengenai dinding istana. Kini mereka bukan lagi orang yang memiliki kuasa kerana azuarium tiada lagi didalam tubuh mereka.

Menggunakan tangannya , bruce membuatkan alex dan raz terapung diudara lalu dibawa angin mendekatinya. Mereka memegang leher mereka seakan akan menanggung sakit seperti dicekik. Tergapai gapai tangan mereka cuba mencari nafas. Disaat itu jugaklah , pintu di hadapannya terbuka lalu muncul seorang gadis berambut putih.

Pokračovat ve čtení

Mohlo by se ti líbit

6.2K 741 29
Aku Diandra Aveline... Aku bukan lah superhero seperti kau baca dalam novel serta kau tengok di skrin tv... Kisah ku bukan seperti kisah Avatar Aang...
745K 16.7K 20
Nadhira Sofea Bertahun lamanya dia menyimpan perasaan. Rasa yang membungakan hatinya. Rasa yang sangat indah hingga dia mencatat segalanya di setiap...
182K 12.4K 68
Sya Adriana Advelyst. Ramai menyangka dia telah lama pergi tapi tanpa sedar. Seluruh Alanstia sedang diperhatikannya olehnya. Keadaan Alanstia kembal...
65K 232 13
HANYA SEKADAR HIBURAN SEMATA-MATA