blood debt. dy✔

By jyaeday

5.7K 1.4K 186

EGO S3 "Dendam si anak masih kekal selama-lama nya. Satu dunia akan tahu apa kau buat, Doyoung." More

Intro
O N E
T W O
T H R E E
F O U R
F I V E
S I X
S E V E N
E I G H T
N I N E
E L E V E N
T W E L V E
T H I R T E E N
F O U R T E E N
F I F T E E N
S I X T E E N
S E V E N T E E N
E I G H T E E N
N I N E T E E N
T W E N T Y
T W E N T Y O N E
T W E N T Y T W O
T W E N T Y T H R E E
T W E N T Y F O U R
T W E N T Y F I V E
T W E N T Y S I X
T W E N T Y S E V E N
T W E N T Y E I G H T
T W E N T Y N I N E
E N D I N G

T E N

171 47 6
By jyaeday

"Kenapa selama ini ayah tak pernah cerita pada Helena? Kenapa selama ni ayah sorokkan semuanya pada Helena? Doktor Kwon dan isteri dia mati sebab nak protect Helena kan?!" jerit Helena. Yuta memegang bahu anak kuat.

"Helena, sekarang kita nak tunjuk pada dunia apa yang Doyoung buat selama ini. Kita kena cari bukti. Kita kena cari pembalasan atas aa yang dia buat pada ibu." kata Yuta. Helena menepis tangan Yuta kasar.

"Kenapa Doyoung bunuh ibu?" tanya Helena. Yuta memalingkan wajah nya lalu memandang ke arah Eric. Apa yang Doyoung mahukan ialah Eric dan membunuh nya.

"Hanya sebab dunia. Dia terlalu buta dengan harta di dunia." jawab Yuta lalu pergi. Helena ingin mengejar Yuta namun Eric dengan tlpantas menghalang.

"Eric. Tepi." lelaki itu menggeleng laju. Helena mengeluh lemah lalu duduk semula. Gambar ibu dan ahli keluarga nya di perhati lama. Air mata tidak berhenti gugur akibat terkejut dan sedih. Tak sangka perkara itu yang berlaku.

"Kita kena ambil balik harta kita."

✴✴✴✴✴✴

Aku mengeringkan rambut panjang nya yang basah. Waktu malam sangat sunyi dan sejuk. Makanan di atas meja makan masih ada dan tidak berusik. Perut sudah berkeroncong minta di isi.

"Eric. Nak makan tak?" tanya aku dengan gembira. Aku hairan melihat perbuatan Eric seolah sujud kepada sesuatu. Dia melakukan perkara tersebut dengan sangat khusyuk. Aku melihat perbuatan Eric itu sehingga selesai.

"Buat apa tu Eric?"

"Solat."

Aku terkedu. Solat? Apa itu solat? Adakah ia salah satu rutin harian yang wajib dilakukan? Kenapa selama ini aku tidak tahu? Adakah Yuta membuat perkara yang sama setiap hari?

"Kita orang islam wajib solat." kata Eric melalui bahasa isyarat. Sejak kebelakangan ini, aku kerap belajar bahas isyarat agar dapat berkomunikasi bersama Eric dengan lebih baik.

"Kakak..islam ke?" tanya aku. Eric hanya tersenyum.Aku keliru dengan asal usul aku, daripada aku datang. Siapa keturunan aku. Aku tidak tahu malah, agama yang dianuti oleh keluarga aku pun...aku tidak tahu.

"Laparrrr. Kita makan dulu." pinta Eric. Aku mengangguk setuju lalu menyediakan segala persiapan untuk makan malam. Nek Salmah sedang berehat di dalam bilik. Dia semakin tenat.

"Ayah nak makan?" tanya aku. Yuta mengangguk lalu mengangguk perlahan. Nasi di dalam periuk dicedok lalu diletakkan di dalam pinggan.

"Tak payah panggil ayah lah lepas ni. Panggil Yuta sahaja." kata Yuta. Aku menggeleng laju lalu duduk. Yuta tetap ayah di mata ku walaupun apa jua sekali pun. Aku sayang dia.

"It's up to you lah sayang.."

✴✴✴✴✴✴✴

Aku duduk memandang langit malam yang diterangi sinaran bulan purnama. Setiap malam aku hanya melihat kakak ku hanya menangis akibat menyesal. Aku tidak mampu memujuk, aku tidak mampu mendengar segaa rintihan nya.

Aku hanya boleh memeluk nya. Memberikan semangat. Ya, itu tugas aku sebagai kembar nya. Walaupun agak kekok dan tidak pernah berjumpa, saat ini lah aku perlu membetulkan hubungan yang retak selama ini.

Aku membuka pintu bilik Helena. Gadis itu menangis kecil di bucu katil. Aku mendekati nya lalu memeluk kakak aku daripada belakang.

Aku lihat bibir Helena mengucapkan sesuatu. Aku sedih aku tidak dapat mendengar apa yang dia tuturkan. Mungkin dia menyuruh aku untuk masuk tidur.

Aku eratkan pelukan itu. Helena menangis tersedu-sedan. Mata nya mulai membengkak dan hidung nya merah. Lama kelamaan, dia akhirnya tidur dibuai mimpi. Aku meletakkan Helena di atas katil.

"Good night kakak. Jangan bersedih."






Continue Reading

You'll Also Like

50.5K 240 24
Shownu merupakan Seorang usahawan yg terkenal dan berjaya. Walaupun di usia yg masih muda dia berjaya membangunkan sebuah syarikat yg mempunyai banya...
22.4K 3.6K 15
Malay ;; Seekor eh seorang perempuan yang acah ganas tomboy tibe pulak meroyan dekat sorang jantanㅡ [ DON'T COPYRIGHT OR ELSE !! ] All right reserve...
1.5K 153 10
Dani Inayat X Fareehal Dahlia
16.8K 1.6K 22
"Mama nak y/n kawin dengan jisung walau apa pun yang terjadi" Mama y/n "Papa pon berharap yang y/n dapat tunaikan permintaan kitaorg ni" Papa y/n . ...