04

84 16 88
                                    

Chaera 💔 Jisung

Ting!

Bunyi itu menandakan reminder di telefon chaera. Dia melihat reminder itu dan sengih sorang-sorang, terbukti hari itu merupakan hari yang istimewa buatnya.

"Harini birthday han, aku nak buat suprise lah" katanya seorang diri sambil membungkus hadiah untuk han. Dia bagi baju kemeja jenama polo.

Kemudian, dia bersiap-siap dengan mengenakan blouse pemberian han semasa ulang tahun mereka yang ke 2.

Selepas itu, dia bergerak ke rumah han. Setibanya dia rumah, dia pelik sebab dekat ruang kasut han ada kasut higheels.

Dia juga membuka pintu didapati tidak berkunci, suasana rumah itu gelap gila, dia juga mendengar bunyi orang mengerang di ruang tamu.

Chaera melangkah masuk kemudian terlanggar botol soju di bawah kakinya. Chaera membuka lampu matanya membulat kerana ternampak teman lelakinya make out session dengan perempuan yang dia amat kenali iaitu nancy kawan baiknya sendiri.

"Heyyy apaaa semuaa ni?!!" Chaera terkejut dengan apa yang terjadi. Nancy segera mengambil selimut lalu melindungi badannya jisung pula cepat2 menyarungkan pakaiannya.

"Chagi, ni bukan apa yang chagi bayang, oppa mabuk sangat lepastu--" kata-kata jisung terpotong.

"Ohh mabuk ke kau sengaja hah?!! Sampai hati kau buat aku macam ni kan?!! Sia2 je aku pertaruhkan jiwa raga aku untuk kau, mulai harini kita putus dan kau nancy, im not your friend anymore" kata chaera dengan air mata yang mengalir lalu meninggalkan mereka disitu. Chaera juga membaling hadiah birthday han.

"Ohhh btw happy birthday semoga kau cepat mampus" itulah kata-kata terakhir yang diucap oleh chaera.

Jungmi 💔 Jungmo

Selepas pelanggan terakhir keluar dari cafe, akhirnya jungmi melepaskan keluhan berat kerana pelanggan ramai dari tengah hari tadi.

"Arghhh finally last customer boleh lah aku rehat-rehat and buat makanan untuk namchin ku" jungmi meregangkan badannya terbukti ada bunyi krek krek disitu.

5 minutes later

"Hahhh boleh aku buat makanan untuk jungmo" jungmi mula masak bibimbap untuk teman lelakinya itu.

Setelah selesai memasak dia memandu keluar untuk ke syarikat model teman lelakinya.

Di mochi model company

Author; ceo dia seya sekian *terbang ke hati juyeon biar felix jeles*

"Annyeonghaseyo, jungmo ada?" soal jungmi kepada orang di kaunter depan.

"Ada, cik ni siapa eh?" Balas orang di kaunter depan.

"Girlfriend dia" balas jungmi.

"Ohh okay nah cik ambil pas masuk ni dia ada di bilik makeup cik masuk je jalan terus then belok kanan nanti ada pintu tulis makeup room ha dia kat situ" balas orang kaunter depan dengan panjang lebar.

"Nae kamsahamida" ucap jungmi lantas dia ke makeup room yang disebut tadi.

Setibanya di makeup room dia membuka pintu dan melangkah masuk alangkah terkejutnya dia ternampak jungmo sedang bersuap-suap makanan dengan kawannya iaitu sihyeon yang sedang duduk atas riba jungmo. Bibimbap yang dipegang terjatuh, air matanya mengalir.

Jungmo dan sihyeon perasan jungmi dan mereka menunjukkan senyuman sinis.

"Awak, apa semua ni? Sampai hati awak kan?" Kata jungmi yang tidak mampu buat apa-apa kecuali menangis.

"Memang, aku bosan lah dengan kau dah lah tak cantik , tak sexy pulak tu, kalau sihyeon ni even makeup artist dia cantik then sexy" kata jungmo dengan selamba.

"Okay lah aku tak nak buang masa, aku nak putus dengan kau, kita dah tak ada apa-apa hubungan, pergi kau dari sini" tambah jungmo. Pada masa yang sama dia menghalau jungmi. Jungmi meninggalkan dia disitu

+++

Heyyo done pub. Any comments?

[✔] Sweet But Psycho || Random AF [Close]Where stories live. Discover now