🍂7🍂

894 125 112
                                    

"Sebab itu, kita sebagai perempuan, tak boleh tunjuk lemah depan namja ni. Mama cukup sokong dengan tindakan Nara tu. Padan muka dia. Geram mama tahu tak." Aku menggeleng perlahan mendengar bebelan mama.

"Tapi bukan ke cara tu agak kejam sangat? Apa kata kalau gunakan cara yang baik. Mereka boleh maafkan antara satu sama lain." Papa pula memberi cadangan.

"No! Nara don't you dare to! Taehyung tu kena ajar sikit. Biar dia tahu apa itu erti penyesalan yang sebenar. Ni lah masanya untuk kamu balas dendam semula." Aku tergelak kecil. Mama menyuap bubur ayam itu pada Taewon yang sedang berada di pehanya.

"Tapi Taehyung tu anak awak juga. Tak baik buat dia macam tu."

"Ah peduli apa saya. Dia buat pada Nara tak apa pula? Now, saya nak dia rasa apa yang Nara rasa. Lagi pun, ini semua untuk Nara dan Taehyung juga. Biar lepas ni, hubungan rumah tangga mereka lebih akrab sikit." Aku senyum nipis.

"Nara tak terfikir lagi pasal semua tu mama. Nara tak pasti sama ada nak teruskan atau pun tak perkahwinan ini." Aku mula mengutarakan topik tentang perkahwinan ini.

"No! You must! Kamu kena teruskan juga. Memang kamu tak boleh maafkan dia tapi mama yakin yang kamu masih cintakan dia. Mama mengaku, apa yang dia buat pada kamu memang sakit. Tapi, jika kamu masih cintakan dia, pertahankannya. Taehyung pun, cinta sangat pada kamu." Mama menegah cadanganku.

"Betul tu Nara. Kalau bukan sebab Taehyung, bersamalah semula dengan Tae sebab Taewon. Dia perlukan kasih sayang dari seorang ayah juga. Kamu tak boleh pisahkan dia dengan Taehyung. Dia masih darah daging Taehyung." Aku mengangguk.

"Tapi, macam yang mama kata, kamu perlu seksanya sikit. Pastikan dia betul betul berubah. Pada masa yang sama, kamu perlahan lahan maafkan dia. Mama yakin, Tae pasti akan ubatkan hati kamu dengan perangai dia nanti." Kata mama tidak habis habis dengan seksanya itu.

"But how?"

"Mulai dari hari ni, amalkan sikap jual mahal dan selalu seksa hati dia. Anggap saja yang kamu tu single mother available. Bila dia dah melutut menangis minta maaf, baru kamu terima dia semula tapi pastikan time tu hati kamu dah terubat. Tunjukkan yang kita sebagai perempuan, ada ego dan maruah." Aku mengangguk laju.

Menarik saja idea mama ni.

"Halmonie, Taewon nak orange juice boleh?" Taewon mendongak memandang mama.

"Boleh sayang." Mama mengarahkan seorang pembantu rumah untuk mengambilnya.

"Kenapa maid kat sini macam sikit saja? Ada yang dibuang kerja ke?" Aku bertanya pada papa.

"Oh, yang tidur di rumah ni hanya 5 orang saja sekarang. Selebihnya tinggal berasingan."

💙💙💙

~Kim Taehyung~

"Ha, macam mana kerja? Hilang dah busy kamu tu?" Aku memandang sekilas pada mama.

"Busy Tae tak pernah habis. Mama pun tahu." Aku menjawab tenang. Mataku masih fokus pada skrin laptop yang memaparkan keuntungan bulanan Kim's Company.

Nasiblah bulan ini syarikat aku dapat keuntungan yang banyak. Tak adalah aku sakit kepala sangat nak fikirkannya.

"Esok sepupu kamu nak datang. Balik awal sikit." Aku hanya mengendahkannya.

Sepupuku, Kim Sohyun. Ah, aku benci dia. Sejak dia pulang dari Canada tahun lepas, memang kerja dia nak cari attention aku saja. Sudah aku marah marah dia, tapi langsung tak di endahkan. Pakai baju pun yang menunjuk. Sengaja nak goda dan cuit nafsu aku.

Sorry. Kalau kau Nara, pakai baju macam tu, barulah aku tergoda.

"Taehyung, dengar ke tak?" Aku mengangguk.

"So, balik awal."

"No, Taehyung balik pukul 9 malam esok. Nak settlekan projek dengan Sky Company." Tiba tiba saja bahuku ditampar perlahan.

"Bukan projek dengan Sky Company tu papa yang take over semua ke? Yang kamu pergi masuk campur tu dah kenapa?" Aku mengeluh.

"Taehyung just nak gain experience. Tak pernah lagi Taehyung buat landskap untuk pembangunan challet." Mama mengangguk namun seketika muncul senyuman pelik di bibirnya.

"Kamu dah jumpa dengan CEO Sky Company?" Aku menggeleng.

"Mama dengar dia tu single mother. Cantik orangnya. Mama dah tengok gambar dia tadi. Papa yang tunjuk." Aku hanya diam mendengar mama berceloteh tentang yeoja yang aku sendiri tak kenal.

"Tae janganlah palau mama!"

"Iya, Tae tak palau. Tae dengarlah." Aku menggaru belakang telingaku.

"So, cubalah berkenalan dengan dia. Manalah tahu boleh jadi kawan."

"Tae tak berminat nak ada kawan atau berkenalan dengan yeoja. Harap mama faham dan jangan nak memaksa Tae." Aku membalas tidak terlalu tegas.

"Serius ni tak nak berkenalan dengan CEO Sky Company? Tak nak tahu nama dia ke? Rupa ke?" Aku menggeleng lagi.

"Are sure about that Kim Taehyung?"

"Yes mama. That's not important for me to know. Lagi pun, projek Sky Company dan Kim's Company under papa. Biar sajalah papa yang kenal. Tae hanya tolong saja."

"Apa kata kalau Tae yang take over projek tu. Bolehlah berkenalan dengan dia." Aku mengeluh buat kali kedua.

"Tae tak nak berkenalan dengan dia. Besides that, Tae tak suka jalinkan hubungan perniagaan dengan CEO perempuan." Mama mengangguk dengan senyuman senget.

"I keep you word. Mama dapat tahu yang Tae nak take over projek tu, memang mama larang papa supaya tak serahkannya pada Tae. Naru Tae menyesal time tu." Aku mengangkat thumbs up.

"I don't even care and why should I regret about that?"

Continue

Aku lapar, lebih 12 jam aku kat hospital...LAPAR WOII!!! YA TUHAN BILA NAK BALIK RUMAH! AKU NAK TIDO!

Hiks, help mehhh...sampai sekarang aku tak tahu bila aku nak balik..dah nak dekat pukul 10, tapi tak boleh balik lagi..

FLY ME TO THE MOON AND LET ME PLAY AMONG THE STARS!!!

[C] MY HOUSEMATE S2 | KIM TAEHYUNGWhere stories live. Discover now