KL SENTRAL 3

523 4 3
                                    


 Hari hari Ayie macam biasa. Sibuk dekat studio dan dalam pada masa yang sama; Ayie agak sibuk mengejar deadline yang semakin hampir dengan bebanan kerja yang tak pernah surut. Ralit sungguh Ayie dengan painting yang baru dibuatnya. Sesekali fikirannya terimbas kenangan dia di KL Sentral. Nukman. Nama itu sering terbayang-bayang dalam ruang lingkup fikirannya. Keluhan di hembus. Perlahan.

"Ayie, petang ni lepas balik kerja, temankan aku dinner ya?" tiba-tiba suara Irshad menerpa gegendang telinga Ayie.

"Nak makan mana?"

"Kita makan area Shah Alam ke?"

"Gila jauh setan. Kita makan kat OU jelah. Tekak aku teringin nak makan Pan Mee dekat Food Court sanalah. Pastu balik karang, kau tak payah dah nak send-send aku balik rumah. Aku naik MRT aje senang" 

Irsyad diam sambil memikirkan cadangan Ayie. Betul jugak; getus hatinya.

"Okaylah. Dah kau cakap macam tu, kita redah jelah OU tu."

Ayie senyum. Sebenarnya, dia bercadang nak merembat and usya-usya kasut dekat Vans. Uhuu, hatinya bergetus riang.

Petang itu sebaik sahaja mereka habis bekerja, keduanya menuju ke OU. Ayie menumpang kereta Irsyad. Sekali jalan. Senang. Setibanya di OU, kelibat-kelibat manusia sentiasa bersesak-sesak tak pernah surut. Rimas. Setibanya di Food Court OU, Ayie terus beratur di gerai Pan Mee manakala Irsyad mencari meja dan duduk di suatu sudut berdekatan tingkap. Selesai membeli dan mengambil pesanan, Ayie bergegas ke arah Irsyad. Kini giliran Irsyad pula membeli makanan.

sepanjang ketiadaan Irsyad, Ayie ralit memerhatikan kelibat orang ramai yang bersimpang siur berjalan menuju ke kedai makanan pilihan masing-masing. Sesekali, fikirannya menerawang memikirkan Nukman. Keluhan berat dilepaskan.

"Oi, apa mengeluh depan rezeki. Tak elok tau"

Ayie tersentak. tidak sedar Irsyad sudah berada dihadapannya dengan sepinggan nasi ayam dan segelas air soya. 

"Tak ada apalah. Esok kan ada appointment kat area KL Sentral tu. company apa tah. Aku rasa law firm kot" Sesekali pan mee di pintal-pintal dengan garfu. Sebal.

"Nadine tak dapat attend consult session tu besok. Dia suruh aku. Kau kan cuti. Pagi tadi Nadine text. Dia ada urgent meeting dengan klien lain. U know how i hate jumpa orang" Ayie meluah. Air nescafe di sedut rakus.

"Alah, bukan nya kau tak pernah buat benda ni before kan. Chill jelah" laju mulut Irysad mengunyah. ayam di pinggan Irsyad dipandang Ayie penuh minat. Pantas tangn nya menyambar sebahagian ayam. "Sikit" Laju di sua ke mulut.

"Kau ni, order tak nak. apa aku makan semua nya lah nak sikit" Ayie sengih. Usai makan, Irsyad bergerak pulang menaiki kereta manakala Ayie menghabiskan masa berjalan di sekitar OU mencari kasut sambil menenangkan fikiran. 

Alang-alang dah dekat OU, Ayie berniat mencari sehelai kemeja untuk appointmnet esok. Takkanlah nak pakai casually pulak ke law  firm. Kaki laju menuju ke HnM.

NUKMAN

Nukman ralit menyelesaikan kerja di meja. Sesekali wajahnya berkerut serius. Khusyuk.

"Encik Nukman, Encik Azzraie dari Art And Artisan dah sampai" suraya senyum.

Nukman tersentak. "Huh? appointment apa ni?"

"lah, kan Encik Nukman jugak yang beria nak cari a few artwork for our meeting room, lobby and ur working space? u ask me to arrange an appointment for you today kan kalau i dah jumpa company yang sesuai? Encik Nukman dah lupa?"

Nukman sengih. selamba kopi dihirup. "Okay lah Suraya. You boleh panggil si apa naman nya tu? Ajjraie masuk."

Suraya gelak halus. "Encik Azzraie la. Such a unique name kan?"

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 02, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

KL SentralWhere stories live. Discover now