האימייל השני

768 48 45
                                    

מרץ 2009/ הערות למפיקים על התסריט של הסרט גנב הברק.

היי XXXXX.

תודה שנתת לי להסתכל על התסריט. מאוד חשוב לי שהסרט יצליח. אני גם מתייחס ברצינות לתפקידי בתור הסנגור של מעריצי הספרים, שמחננים בפני כבר 4 שנים, "בבקשה אל תיתן להם לשנות את הסיפור!" בעיניי, שני הדברים האלו הולכים ביחד. כשאני מסתכל על ספרי ילדים שהפכו לסרטים במהלך השנים האחרונות, אני רואה קשר ישיר בין עיבוד שנאמן למקור ומצבו בקופות. אני לא בטוח שתעשיית הקולנוע רואה את הקשר הזה, בגלל שהם כל הזמן עושים את אותן הטעויות שוב ושוב (ה"מ- אני מכוונת אתכם לאווטאר כשף האוויר האחרון ודרגון בון אבולוציה. אולי היחיד שהצליח בזה היה HTTYD,איך לאמן את הדרקון שלך, הדרקון הראשון שלי לבחירתכם אבל זה נעשה בצורה טובה והסרט גם לא מנסה להעמיד פנים שהוא עיבוד ישר לספר ופשוט לוקח בהשאלה כמה רעיונות. אני מעריצה גדולה, אבל אני סוטה מהנושא), אבל זה די ברור לי ולקוראים הצעירים שלי שאיתם אני מדבר כל יום.

יש דברים שאני אוהב בריבוט הזה. ההתחלה עובדת די טוב. סצינות הפתיחה עושות עבודה טובה כדי להיכנס לסיפור במהירות ולהגדיר את הדמויות. החלק הראשון של הסיפור נהיה יותר חסכוני בזמן, אך הוא עדיין פחות או יותר נאמן לרוח הספר.

הסצינה עם המינוטאור מתבצעת יפה. אהבתי שהמינוטאור מופיע משדה הפרות. השער עם מילים שמסדרות את עצמן מחדש כ-"מחנה החצויים "הייתה תוספת נחמדה.

ההופעה הראשונה של אנבת 'הייתה טובה. אני אוהב איך היא הפכה ליריבה מאתגרת יותר מבחינה פיזית בשביל פרסי (ה"מ-אני ממש לא מסכימה במובן הזה, אנבת' נוראית אבל אני מניחה שהוא לא יכול להתלונן על כל פיפס ועדיף לשנות את הדברים הגדולים).

הסצנה בלאס וגאס די טובה. יש לי כמה הצעות לגביה, אבל מדובר בשינויים קלים(הסכמה, הסצנה הזאת הייתה קרובה למקור, אבל היא הייתה יכולה להיות מבוצעת הרבה יותר טוב).

אני אוהב שהכניסה לשאול נמצאת בשלט של הוליווד.

הדרך שבה גייב מוצג בסוף הגיונית, והרעיון של הגיבורים מסתובבים עם הראש של מדוזה ברחבי המדינה גורם לי לצחוק.

למרות זאת, הנה החדשות הרעות: רוב התסריט הוא נוראי (ה"מ-יש פה הסכמה). אני לא מתכוון שהוא פשוט סוטה מהספר, אבל הוא בהחלט עושה את זה וכמעט לגמרי לא מזוהה בתור אותו סיפור. חובבי הספרים יכעסו ויהיו מאוכזבים. הם יעזבו את האולמות בהמוניהם ויעבירו את הידיעה הזאת מפה לאוזן. זאת תהיה תוצאה בלתי נמנעת אם התסריט יתקדם כמו שהוא עכשיו. הבעיה הגדולה ביותר היא שגם אם אתה מעמיד פנים שהספר לא קיים, התסריט הזה לא עובד בתור סיפור בפני עצמו

החדשות הטובות: אפשר לתקן את החלקים הגדולים. כשאני קראתי את התסריט בפעם הראשונה אני מודה שהתייאשתי מכמה שזה היה גרוע (ה"מ- כמוני כמוך, אבל אני לא חושבת שלהעליב את הכותבים יעבוד במקרה הזה). אם הייתי מנסה לחבל בפרויקט הזה בכוונה, אני בספק אם הייתי יכול להרוס יותר עם התסריט הזה. אבל כשהתחלתי לרשום הערות ולהסתכל באופן ספציפי על מה שמטריד אותי, הבנתי שאפשר להפוך את התסריט הבלתי נעים למעריצים והקהל הרחב מבלי לשנות יותר מדי את הצגת הסצנות הנוכחיות, להאריך את התסריט או להוסיף סטים חדשים שיגדילו את התקציב. אני מביא לתשומת ליבך שהתסריט הזה עדיין לא גמור. יש דבר אחד שאנחנו יכולים להסכים עליו וזה שהוא זקוק לעזרה.

אז אם אתה עדיין איתי, הנה המחשבות וההצעות הספציפיות שלי לתיקון. הדאגות שלי מתחלקות לשלוש קטגוריות בסיסיות: התאמה לגיל, מבנה וכתיבה. קודם כל אתייחס לדברים האלו באופן כללי, ואחר כך אציע הצעות ספציפיות.

**************

ושוב, ריק מדהים אותנו עם היכולת שלו לחזות את העתיד. ההמשך יעלה בקרוב.

ממליצה לצפות בסרטון שצירפתי למעלה.

ה"מ-הערת המתרגמת

כל מה שגרוע בסרטי פרסי ג'קסוןOnde histórias criam vida. Descubra agora