Part 3: Peristiwa lama diceritakan kembali

2K 127 5
                                    

Percutian yang mereka lalui amat menyeronokan.Mereka jarang sekali dapat pergi bercuti,maklum la, mereka harus bekerja keras untuk mendapat tempat di hati semua peminat.Percutian ini juga dapat mengeratkan hubungan mereka..

    Sedar tidak sedar sudah seminggu mereka berada di situ.Pada malam itu mereka berkumpul beramai-ramaiseperti biasa mereka akan berborak dan bercerita..

   'Aaaaa!!Lusa dah kne blik Korea..Aq nak duduk sini lama lagi'

   'Ko nak duduk sinii lama lagi?Senang cerita ko kahwin ke anak empunya tempat ni..ko bleh duduk free.',Chen memberi Kai satu idea yang agak gila plus bernas..

    'Bleh je..Cantik x?' Kai memandang chen dengan mata bersinar.

   

    'Hmmm..cantik tu x pasti la tapi yang pasti hensem.'Chen berkata sambil bersiap sedia dalam posisi melarikan diri.

    'Aq bukan gay la!!' jerit Kai dan dgn pantas membaling kusyen kepada Chen. Akhirnya berlaku la adegan kejar mengejar seperti dalam cerita hindustan

     'Hahah..dah dah dah, tak payah korang nak buat drama hindustan dekat sini.Duduk.'

     'Tapi xiumin hyung dia ni yang......' Kai berhenti bersuara apabila mendapat jelingan maut dari Kris..

  

     'Aa..a...arasseo..'. Kai akhirnya duduk dan menarik Chen untuk duduk sekali.

     'Korang nak tahu satu cerita ni tak.Ramai orang cerita pasal bnde ni...' tiba-tiba Chanyeol membuka cerita.

     'P..pa..pasal ape hyung..Ni.ni..bukan cerita ha..han..hantu kan.' Sehun segera memeluk bantal peluknya x lain dan x bukan iaitu Luhan.

     'Yup,cerita ini ade kena mengena mengena dengan hantu.Pada suatu ketika dahulu terdapat sekumpulan pelajar universiti datang bercuti disini.Nak dijadikan cerita,salah satu daripada mereka telah membunuh diri dalam salah satu bilik dalam chalet ni. Ada orang kata orang itu ialah seorang perempuan.Perempuan itu mengambil keputusan membunuh diri kerana seorang lelaki.

      'Ape je lelaki tu dah buat sampai perempuan tu nak bunuh diri segala?' ,tanya Sehun

      'Sebenarnya lelaki dan perempuan itu sudah lama kenal sejak kecil lagi.Perempuan itu telah meluahkan perasaan cintanya kepada lelaki itu tetapi hampa ketana lelaki itu tidak membalas cintanya. Mereka bergaduh di dalam bilik itu seketika sehingga akhirnya lelaki itu memberi tahu bahawa dia mencintai orang lain. Lelaki itu terus keluar dari  bilik itu dan meninggalkan perempuan itu sendirian.

       'Lepas tu?',sampuk Tao.

      ' Pada keeesokan harinya mereka semua bersiap-siap untuk balik.Mereka baru sedar bahawa ade seorang yang tiada disitu. Mereka cuba mencari-cari di merata tempat sebelum menjumpai mayat perempuan itu yang sudah mati tergantung. Rupa-rupanye perempuan itu tidak mampu menerima hakikat bahawa lelaki itu tidak membalas cintanya dan mengambil keputusan untuk membunuh diri.

       'Kesian perempuan tu.Disebabkan lelaki itu je hidup dia jd sia-sia', keluh Baekhyun.

       'Dan orang di sini ada kata yang roh dia tidak aman.Dia sentiasa menunggu lelaki itu datang kepadanya lagi',sambung Chanyeol

       'Hyung ade kata dia bunuh diri dalam salah satu bilik dalam chalet ni kan..Hmmm..a..ade kemungkinan tak yang bilik itu bilik yang kita sedang duduk ni..', tanya Sehun.

       'Hmmm..mybe,mungkin bilik ni'

       'Luhan hyung...nak tido ngan hyung malam ni.

       'Jangan nak mengada-gada..tu cerita je kan.Tak payah nak takut la..'

       'Tapi memang takut pon...',Sehun terus peluk luhan

       'Ye..yelar..tapi lepaskan dulu.'

       'Hehehhe...mi..mianhae hyung'

       'Dah dah..sekarang dah pukul berapa,dah sampai waktu untuk tido,esok ade banyak bende nak selesaikan sebelum kita balik',arah Suho sebagai seorang ketua..

       'Ai ai kapten'

Dalam kegelapan itu ade sebuah makhluk yang tersenyum dan tergelak kecil...

       'Ye...memang betol...aq sentiasa menunggu dia dan akhirnya penantianku berakhir kerana dia telah muncul dihadapanku...hahaha!!!'

I Want U Back!!!(Malay fanfiction)Where stories live. Discover now