Chapter 3

279 8 1
                                    

~Dalam kelas 5 Sains~

"Ish!Aku geram betul dengan si Diana gedik tu.Kau pulak boleh pergi backup si Diana tu pulak!"Marah Anissa.Tidak dihiraukan dengan bunyi bising di dalam kelas itu.

"Haih.Aku dah penat nak bergaduh sebenarnya.Lagipun, aku rasa Azim dah berubah.Dia tak macam dulu dah.Tu yang buat aku malas nak marah Diana tu"Kata Adriana.

"Aah lah.Aku pun rasa yang Azim dah berubah sekarang.Kalau dulu, bukan main bising mulut dia tanya kau macam-macam.Tapi sekarang ni..Ntah lah..Tak banyak cakap dah"Sokong Hana.

"Dah lah cakap pasal ni.Aku nak siapkan kerja yang cikgu Rohana bagi tadi tu"Kata Adriana sambil tangannya mencapai buku latihan Sains yang berada di bawah mejanya."Yelah Cik Adriana ku yang cantik molek"Jawab Anissa dan Hana serentak kemuadian mereka ketawa manggamatkan lagi suasana di dalam kelas itu.

Tiba-tiba...

"Weh!!Baik korang semua diam.Sir Ridwan on the way tu!"Jerit Harraz aka ketua kelas 5 Sains.Serta merta kelas itu menjadi sunyi.Krik..Krik..

Sir Ridwan terkenal dengan sikap tegasnya.Hampir semua di sekolah itu takut dengan Sir Ridwan

"Ehem!!Assalamualaikum class!!"Sapa Sir Ridwan dan berjalan masuk ke dalam kelas.

"Sir nak bagitau yang perkhemahan yang sepatutnya akan dijalankan pada minggu depan ditunda pada awal bulan depan atas sebab tertentu.So, sekarang ni korang tak payah nak beria lagi lah"Umum Sir Ridwan dengan senyuman penuh makna.

Semua murid yang berada di kelas itu mengeluh dan menayangkan wajah kecewa.

Selepas Sir Ridwan mengumumkan berita itu, beliau mengarahkan semua murid mengeluarkan buku teks BI dan belajar seperti biasa.



############################

252words

Musuh ku, Husband kuWhere stories live. Discover now