CJ. XVIII

1.6K 279 48
                                    

+ thanks for 900+ reader, saya update next chapter kalau dah naik 1k. boleh ? hehehe

 boleh ? hehehe

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

------

Hari terakhir berada di Jeju itu, sebelum bertolak pulang pada esok harinya. Dain, dan rakan-rakannya serta kakak Yiseo dan dua orang pembantunya itu mengemaskan barang mereka.

Packing barang dan bersiap sedia untuk pulang.

*ringtone*

Handphone Dain berbunyi, menandakan ada panggilan masuk, diperhatikan nama yang tertera atas skrin. Itu ommanya. Tanpa berdalih lagi, gadis itu menyambut panggilan berkenaan.

"Yoon Dain-ah! "

"Ya eomma? "

"Sekarang kamu ada dekat
mana? Ini omma dah nak  
sampai Gangnam dah ni."

"Apa? Omma dengan
  siapa datang? "

"Ini, ada Jisung temankan eomma."

"Eomma mianhae-
Dain sekarang dekat Jeju. "

"Kamu buat apa dekat Jeju? 
Jangan cakap yang kamu  
dah ada teman lelaki--"

"Taklah eomma, buat kerja
amal dengan kakak Yiseo."

"Kalau begitu, eomma baliklah."

"Tapi eom--"

Panggilan dimatikan, Dain rasa serba salah. Jauh-jauh ommanya datang dari kampung di Gyeonggi-do, mesti tumpang kereta minta Yoon Jisung— abang sepupu Dainyang hantarkan.

Dain bukan apa, dia lupa nak maklum ommanya, dahlah ommanya itu sibuk dengan urusan perkilangan. Penghasilan Tauhu di kampung mereka tinggal.

Mesti ommanya itu rindukan Dain, yalahkan Dain anak tunggal, apalagi appanya dah tiada. Tapi apa boleh buat, dia di Jeju sekarang.

Sedar tak sedar, dari tadi bercakap melalui handphone dengan ommanya, Dain berjalan-jalan sampailah ke persisiran pantai.

Tenangkan fikiran di sana. Perasaannya yang sedih terkenangkan ommanya, yang pastinya sangat merindukannya itu.

Nombor ommanya kembali di dail tetapi, tidak dapat bersambung. Mail box. Tanpa disedari, butir jernih air mata mengalir.

"Auch, sakitlah."

Dain dikejutkan dengan bunyi dari belakangnya— di sebalik pokok besar itu ada orang memerhatikannya dari tadi. Lantas air mata disapu, dan diperhati lama siapa orang itu.

"Ehcaptain? "

➳❥ tbc

[II] Captain. ✔Where stories live. Discover now