팙 : 1

3.9K 425 107
                                    

Kim Taehyung

Aku dengan marahnya mengetuk kuat pintu rumah jiran sebelah aku. Dia selalu mencari pasal dengan melakukan perkara perkara yang aku tak suka.

Ada ke dia campak selipar buruk dia dekat laman belakang rumah aku. Takde tong sampah ke apa dekat rumah dia sampai nak kena buang dekat rumah aku.

Pintu rumahnya dibuka dengan kasar dari dalam, dengan muka tidak berpuas hatinya dia menyoal.

" kau apahal? Ketuk pintu rumah aku bagai nak pecah " , soal jiran aku yang bernama honey.

" kau apahal huh campak selipar buruk kau ni dekat laman belakang rumah aku? " , soal aku tidak berpuas hati.

" rumah kau kan sampah, apa salahnya? " , jawabnya tenang dan menyakitkan hati. Nasib baik engkau perempuan je sial kalau tak dah lama aku tumbuk!!

" engkau ni kan memang—

" assalammualaikum kepada semua rakyat koreaq selatang yang presiden mohammad namjoon abdullah encem sayangi sekalian, yang sedang bergaduh semua sila berhenti buat seketika waktu— saya disini sebagai presiden yang paling kacak amtara semua negara ingin mengumumkan keadaan kita yang sedang darurat akan kerana penyakit covid-19 yang semakin berleluasa di negara kita— kerana virus jahat inilah, ekonomi negara kita merudum dan kerana virus ini juga, banyak rakyat kita yang telah menjadi mangsa. Dengan ini saya ingin mengisytiharkan perintah darurat atau dalam bahasa inggerisnya lockdown— anda tidak dibenarkan keluar dari rumah. Yang mana sudah berada di kampung sila kekal berada di kampung, yang mana sedang bergaduh di hadapan rumah jiran sila masuk dan tumpang dirumahnya. Polis dan tentera sudah pun berdiri di hadapan pagar rumah anda sekarang. Jika anda keluar dari laman rumah atau tempat yang anda berada ketika ini, anda akan ditembak. Sekian sama sama dari presiden kim namjoon handsome " , pengumuman dari televisyen itu tamat dengan begitu sahaja selepas pengumuman daripada presiden koreaq selatang.

" tu saluran apa? " , soal aku pada jiran aku lee honey.

" astro awanak apa " , balas honey.

" baik aku balik sekarang sebelum terlambat " , kata aku.

" kau gila? Polis dah berdiri depan pagar rumah kita, kalau kau keluar kau akan ditembak mati " , balas honey. Aku memandang semua polis yang sudah berdiri tegak mengawal kawasan perumahan kami.

" dahtu macam mana? " , soal aku padanya. Dia menghelakan keluhan sebelum berkata,

" kau tumpanglah rumah aku sampai lockdown ni tamat " , balas honey.

Tbc

" √ "  ♡ LOCKDOWN • KTHWhere stories live. Discover now