7

1.3K 43 1
                                    

Natasha pov

Pekerja pekerja aku semua berlari kemudian beratur kiri dan kanan sesampai saja aku masuk keruangan kerja .

Dengan senyuman manis mereka mencurahkan pada aku dan menunduk tanda hormat . Tidak lupa juga mereka mengucapkan selamat pagi pada aku .

Malangnya , aku tidak seceria selalu dan aku mengabaikan saja mereka . Aku tahu mereka mesti tertanya tanya kenapa aku bersifat dingin seperti air yang sedang mendidih panas .

Julia merupakan PA dan pembangkit semangat aku berlari mengejar aku yang berjalan tanpa melihat kiri dan kanan . Moon down gais.

"Cik Natasha ! Cik! Cik Natasha!!" Julia memanggil nama ku dan aku mengabaikan aku perlukan ruang untuk merehatkan otak yang masih saja serabut .

Belum sempat aku masuk bilik privacy aku sendiri . Julia sempat menahan aku . Aku tidak marah kemudian melemparkan senyuman kecil padanya takut nanti kecewa pula lagi .

"Cik ade banyak sangat meeting minggu ni , today ade dekat shah alam , then dekat klang then dekat luar negeri dekat ipoh pastu minggu lagi satu meeting Bangkok Thailand . Lepas tu ..." belum sempat dia hbiskan ayatnya aku menutup mulutnya dengan satu jari aku ke mulutnya .

"Shhhtt .. saya tknak ape ape meeting buat masa ni minta tolong sapa sapa wakilkan saya untuk meeting tu . Saya kurang sihat I'm sorry" bukan aku tak mahu pergi meeting tu semua . Tapi dalam keadaan macam ni lagi aku takut masa meeting roh tah kemana pemikiran entah kemana . Lebih baik aku cuba tenangkan lagi diri aku . Sebenarnya aku masih ade 4 hari aku cuti sakit akibat kemalangan tempoh hari . Tapi lama kelamaan aku rasa bosan dan terkurung pula duduk dirumah sendirian .

" Tapi cik Natasha .. dekat United kingdom tu penting cik Natasha sebab ade satu rancangan ni jemput cik Natasha . Diorang nak tengok beberapa penterangan tentang dunia Fasyen tahun ni . And Cik Natasha tetamu utama kat rancangan tu " aku memicit micit kepala memikirkan . Mengapa perlu aku juga ramai orang yang kerjaya lebih tinggi dan lebih berbakat dalam peraturan bahasa .

"Bila rancangan tu mula?"

"Bulan depan boleh kan cik Natasha?"

"Nanti saya fikirkan .. yang meeting semua wakilkan je" kataku dan berlalu pergi

"Baik .. um cik natasha" aku berhenti lagi kemudian memandang kearahnya semula

"Belakang cik Natasha tu sape ?" Belakang? Siapa pula belakang aku

Aku memutarkan badan dan oh ya ternyata budak kecil yang selalu datang rumah aku tanpa segan .  Terlalu sangat memikir samasa berjalan aku terlupa kecik ni ada kat belakang

"Oh ya kenalkan Dia Alice dia la yang tolong saya masa saya kemalangan masa tu dan .. Alice ni Julia PA saya kat company nih" mereka berdua berjabat tangan dengan senyuman manis .

Aku membawa Alice masuk ke ruangan privacy aku sendiri . Dia terpengun melihat keliling ruangan ini . Penuh dengan tumbuhan dan barangan antik suasana yang tersusun indah membuatkan sesorang itu lebih tenang

Aku duduk dikerusi office dan membuka beberapa fail . Alice pula aku menyuruh duduk disofa berdekatan tak jauh dari aku duduk .

Aku mengeluh banyak sangat dokuman yang nak disiapkan . Beberapa dokuman dari pekerja juga berlambak atas meja . Ada beberapa lukisan baju yang dilukis oleh pekerja aku sendiri .

Not bad pakaian ni semua .. jika dijual dipasaran mungkin tak semua orang pakai . Kebanyakkan artis akan memakainya sewaktu rancangan tv berlangsung saja

Aku memicit kepala aku . Entah kenapa aku pening secara tiba tiba . Aku menyandarkan diri dengan selesa kemudian memejamkan mata

Sedang menenangkan fikiran Alice menegur aku dengan lembut . Aku dapat dengan suaranya yang halus comel ditelinga aku .

HURTS (GxG)(BOOK 1) [COMPLETED]Where stories live. Discover now