Seis

944 153 63
                                    

" Okay whatever you're wishing for

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


" Okay whatever you're wishing for.. I hope your wish come true.. You deserve every happiness in both world Una" bilang si Des sambil peluk saya.

You too, Des..

" Can we stay here a bit longer? Saya masih belum puas di sini" bilang saya sama si Des..

" Of course Una.."

" Des, thank you sebab bawa saya pigi sini.. kasi tgk saya semua ni.. this is surreal.. macam dalam mimpi"

" You're welcome tapi saya mau cakap sorry juga.. sebab sepatutnya saya bawa ko sini dari hari tu lagi.. tapi sebab saya pigi cari spanish friend saya tu, I lost track of time.. susah mau agak timing in both world"

" Cari ko punya spanish friend?"

" Yeah, saya berabis mau tau maksud "Porque me gustas" yang ko cakap tu.. sebab tu saya cari dia.. jauh juga saya pigi cari dia.. sebab tu lambat..lepas tu otw balik, Annie pula mengacau saya dekat tasik tu.. tidak bagi saya masuk rumah "

" Sorry Des.. saya fikir macam2 hari tu.. saya ingtkan ko lupa janji kita sebab jumpa Annie"

" Its okay.. Just to clear everything, Annie tu cuma kawan saya ja.. saya kesian sama dia.. lonely.. dia tiada kawan lain tu.. So, don't worry k.."

Saya angguk.

Lepas lama kami duduk2.. tiba2 si Des tanya saya.

" Erm , belum mau pulang?"

Eh ya kan.. telampau asyik di sini lupa suda jam berapa.. saya pun tingu jam saya.. suda jam 1 pagi! Gila!

Kami pun pulang rumah.. Sampai ja di rumah time baru keluar dari kereta tiba2 si Des tarik tangan saya.. dia kiss tangan saya lagi..

" Eh.. belum puas?" Bilang saya sambil ketawa.

" Nope. Saya akan kiss ko selagi bole.. just incase saya.."

" Okay stop Des.. saya tidak mau dengar pasal tu"

" Sorry" bilang si Des sambil kiss dahi saya lagi.

__________________________________

Beberapa hari berlalu, I've been living my best life with Des..cuma saya risau sebab tangan kiri dia memang masih lagi sama.. tidak boleh sentuh apa2.. Selama beberapa hari ni saya memang make sure saya sentiasa nampak Des.. bila Des keluar dan lambat balik pun saya rasa anxious betul.. Saya happy tapi dalam masa yg sama saya takut.. saya takut Des akan hilang tiba2..

Aunty Eli suda call yg dia boleh balik kerja suda.. tapi saya memang tidak suruh dia tinggal di rumah kasi kawan saya lagi.. mula2 dia macam nda setuju tapi lama2 dia okay juga la.. Kalau memang aunty Eli ada di rumah ni dan dia nampak saya bercakap2 saturang mati la saya.. tidak pasal2 saya masuk Hosp. Bukit Padang.

Malam tu saya sama Des tengok tv sama2 di ruang tamu.. lepas tu di tv tu.. ada satu watak tu dia masak tapi terlupa kasi mati api sampai terbakar satu rumah.

Una , Des, TresWhere stories live. Discover now