saturday, 03 aug

112 15 0
                                    

dong wook mula bersalah. " tidur lah jiho. you need rest. " kata dong wook tanpa memandang ji hyo. dia cuba untuk mengelak dari menjawap soalan ji hyo.

ji hyo yang perasan dengan perubahan muka dong wook terus menarik tangan dong wook. " wook ? tell me where is omma ? " tanya ji hyo dengan sedikit geram.

dia cuba untuk berdiri tapi dong wook yang sedar akan hal itu terus menahan ji hyo. " what are you doing ? just stay here ! " jerit dong wook.

ji hyo mula memberontak ditangan dong wook. " i need to find omma. where is she wook ? " kata ji hyo dengan tangisan.

dong wook hanya mendiamkan diri. ji hyo pula naik marah. " bullshit wook ! its just a simple question ! whe— "

" omma dah tak ada. "

seolah batu yang besar jatuh di kepala ji hyo. dia mula melihat dong wook dengan tajam. " kau begurau kan ? cakap ! siapa yang berani nya— wook ?! kau bergurau kan ! " jerit ji hyo dengan tangisan nya. dia berteriak. dong wook mula mengenang nya.

clik !

pintu dibuka dengan kasar. muncul gong yoo dan beberapa nurse. dong wook yang mengenang ji hyo terus menjerit. " come help me ! gong yoo suntik ji hyo dengan ubat tak sedar diri now ! "

gong yoo mula berlari keluar lalu dia masuk semula lalu memberi ubat suntikan pada dong wook.

" i am sorry dear. " kata dong wook sambil menyuntik ubat tersebut ke lengan ji hyo.

ji hyo yang tadi nya meroyan, tiba-tiba jadi senyap. dong wook terus memeluk ji hyo.

" ple-please leave us. " kata dong wook dengan suara datar.

gong yoo mengusap bahu dong wook sebelum melangkah keluar diikuti dengan nurse tadi.


S

K

I

P


saturday,
8.37 pm, hospital.

" takziah. "

" sabar ye. "

" takziah ji hyo. banyak bersabar ye. awak kena kuat. "

itu lah kata kata yang diberikan setiap kali orang melawat mayat mrs song. tak henti henti orang datang untuk melawat mrs song buat kali terakhir sampai lewat malam. namun hanya dong wook yang melayan mereka.

ji hyo pula hanya termenung. hanya membiar mereka menyapa dia tanpa dia membalas nya. dia hanya menetap lantai yang tak seberapa bersih itu dengan terlalu lama.

dong wook yang sedar akan ji hyo yang belum makan dari pagi tadi terus mengambil makanan. lalu dia meletakkan didepan ji hyo. dia menghulurkan chopstick pada ji hyo tapi ji hyo malah menetap chopstick tersebut. dong wook mengeluh.

" jiho sayang. please eat something. you haven't eating since this morning. please at least do it for omma. kalau omma nampak mes— "

TraumaWhere stories live. Discover now