CHAPTER 6

6.8K 263 21
                                    

Irene Grace POV

Oh my God!!

Did he kiss my forehead just now?!

He also hugs me. Gaya dia macam yang sedang mendodoikan baby mau tidur. Saya rasa degupan jantung saya macam mau meletup bila dia peluk saya. Sudahlah dress saya pakai sekarang ni terlampau sexy di belakang.

Oh my God!

I feel something.. something that I can't describe. Saya rasa tenang berada dalam dakapannya. Terlupa sekejap masalah yang saya hadapi. Terlupa sekejap yang saya akan beri mahkota saya kepada lelaki yang langsung saya tidak kenal.

Adalah dalam beberapa minit dia peluk saya dan saya kembali ke alam realiti bila teringat mamy dan Edmond di rumah. Rasa bersalah bertamu di hati. Tapi saya kena buat juga begini.

Masa dia masih peluk saya, kepala saya menghadap meja kecil yang berada dekat sofa yang kami duduk sekarang. Di atas meja tu ada fail berwarna biru. Kenapa ada fail dalam bilik ni? Atau ni lelaki yang sedang peluk saya yang punya? Tapi kenapa pula perlu bawa fail segala?

"Sir.. do you want my service right now? " soal saya dengan payah. Saya nervous sebenarnya. Satu tebiat saya kalau nervous atau susah hati, saya akan mencubit tangan saya sendiri. Dengan cara itu saya boleh tenang sikit. Walaupun tangan saya sudah berbekas merah tapi saya tidak peduli.

Tiba-tiba..

Ni lelaki lepaskan pelukkan dan kedua belah pipi saya pula yang jadi sasaran. Dia pegang pipi dan mendongakkan kepala saya sehingga mata kami bertemu.

Kenapa mata hitam pekat dia ni macam menggoda saya? Hidung dia yang mancung tu rasa macam mau gigit-gigit saja. Wajah dia yang putih bersih tanpa jerawat tu saya rasa gatal tangan mau usap.

Bila mata saya terhenti di bibirnya. Dalam masa yang sama dia basahkan bibir. Saya telan air liur. OMG! Saya tergoda. Rasa mau cium tu bibir. Kenapa saya rasa panas ni? Padahal aircond berpasang pun. Dengan dress saya yang hanya paras paha dan bahagian belakang yang tertedah. Satu perasaan yang sukar untuk saya jelaskan.

"What kind of service do you have? " soal dia. Okey soalan mencari maut. Itulah ko Irene yang ko pigi tanya begitu tadi, kenapa? Kan sudah dapat soalan maut.

Saya diam. Tidak tahu mahu cakap apa. Saya sambung balik meneroka wajah lelaki di depan saya ni.

"Like what you see? "

Okey kantoi saya mengusya. Saya tunduk. Malu pula terkantoi. Saya cubit balik tangan saya. Tiba-tiba tangan saya digenggam. Saya tengok saja tangan yang menggenggam tangan saya. Macam siok pula begini.

"Kenapa Grace cubit tangan sendiri? Grace takut sama saya? " soal dia lagi. Aduii.. kenapa suara dia ni merdu betul masuk lubang telinga saya. Bila dia sebut 'Grace' rasa semua bulu saya naik. Tulang rusuk pun ikut bergetar.

Mamy, tolong Reen. Reen tidak kuat.

"Don't be scared of me. Saya tidak makan oranglah. Relax, okey? " saya cuma angguk kepala.

Kemudian dia capai fail berwarna biru diatas meja kecil itu. Dia buka fail dan letak di atas paha saya. Okey. Banyak tanda tanya timbul di kepala otak saya sekarang.

"Apa ni? "

"Actually, saya ada tawaran untuk Grace. Kalau Grace terima tawaran ini. Grace tidak perlu layan banyak lelaki lepas ini. You just serve me. So.. Grace mau terima tak tawaran ni? "

"Tawaran apa? " soal saya dengan dahi berkerut.

"Saya teringin ada anak sendiri tapi saya trauma bila berkaitan hal perkahwinan. Dan hanya ada satu perkara yang boleh saya dapat anak sendiri tanpa perkahwinan... "

I'm His Surrogate( Completed )Where stories live. Discover now