Rahsia 1

11 1 0
                                        

Ada satu bilik tertutup kat bahagian timur bangunan sekolah.

Hai aq Kim Hae Soo.Aq ade geng,geng aq x habis² ckp pasal bilik tertutup..masa mkn bilik tertutp,masa belajar bilik tertutp..masa tgh buang hajat pun sempat ckp pasal bilik tertutup tu aish...

Hae Soo:b-betul ke kau nk pergi b-bilik tertutup tu?

Tanya ku sedikit gagap..bkn apa,aq tkut cikgu tahu..mati nama aq ada dlm list hitam kang...

Haeun:T-takde org lh sini.Macam ada sesuatu je..
Taera:ish kau ni Haeun..buat tkut aq je
Khana:kalau ada sesuatu barulh seronok..//hehe\\Dengar cerita sesiapa je dipanggil ke bilik tu...akan dimakan dan hilang mcm tu je *buat buka seram*
Tae,Hae,Eun:Gyahh!! *jerit mereka*
Taera:Janganlh ckp mcm tu!
Khana:hahaha

Tiba² ada seorang lelaki lalu tepi kmi berempat..lelaki paling handsome dn terkenal kan sekolah ni..Kim TaeHyung..ya dia...


Haeun:Tu Taehyung lerhh..my putera..

Ahh lupa..fangirl dia panggil dia putera...Taehyung hanya lalu begitu saja..endahkn si Haeun...

Taera:Hari ni pun dia nmpak cool je..
Haeun:aq suka gaya cool dia tu♥
Khana:apa²lh *terus berjalan dan diikuti oleh kmi*

Cerita pelik kat sekolah...dan lelaki pujaan ramai....Aq rasa kedua-duanya takde kaitan langsung dgn aq..

Kringgg..bunyi loceng mnandakan waktu sekolah tlah pun tamat..Sbb aq kna bertugas bersihkn kelas,yg lain dh tinggal kn aq...masa aq nk ambil kasut aq dlm locker aq...aq terima surat yang takde nama pengirim..Surat tu arahkan aq pergi ke bilik tertutp kat sekolah yg x de sesiapa boleh masuk..

Hae Soo:Siapa bagi?

Kaki ku trus bergerak ke bilik tersebut..

Hae Soo:Tak sengaja pula dtg sini..ada org nk mainkan aq ke?

Pap pap..bunyi org dtg..aq menoleh ke belakang dgn takut..
Hae Soo:HIKKKZ!eh?EHHHH?!TAEHYUNG!?
Taehyung:Hae Soo?

Aq nmpak surat yg sama dgn aq di tgnnya..

Hae Soo:ah surat tu..kau pun dpt jga?

Taehyung:ya,surat apa ni?eh tgk ni..ada kunci...haritu aq pergi x da pun
.
Hae Soo:entah² kunci bilik ni tak?tpi bilik ni kan bilik tertutup?
Taehyung:Tu apa orang cakaplh..kalau betul kira hebatlh kn? *cuba buka pintu*

Krekkk..
Hae soo:ehh terbuka.HEBATNYA!BOLEH BUKA!BETUL² BOLEH BUKALH!HEBATNYA!.

Tanpa sedar aq goncang lengan dia kuat²..aq hentikn perbuatan ku. Disbbkn terlampau terkejut aq berundur dgn cepat dn terlanggar sebuah meja usang...ada sebuah bukU jatuh dri laci meja tu..

Kepada dua org murid yg berjaya masuk ke bilik tertutup tahun ni.Korg kna pura² x knl bila jumpa kat luar bilik tertutup..kalau berjaya simpan rahsia ni,korg boleh pilih dua org seterusnya dn serahkan kunci kat diorg..Kmi ada bgi korg berdua yg bertuah ni satu permainan..Supaya korg jdi lbih rapat,korg kna buat pasangan korg ketawa...#tpi jgn kntoi kat org lain...
Keesokkan harinya kita org pun cubalah buat masing² ketawa..aq kna buat jga...

Rahsia?yup,Rahsia [short Story]Stories to obsess over. Discover now