30 Mac

10 0 0
                                    

Tiada tutur kata indah yang bisa kurangkaikan di sini, hanyalah secebis ucapan yang tiada seni. Dan tidak pula mampu mewarnai langit yang kadangnya murung - mendung menghujani dunia nan hiba ini. Cuma apa yang bisa kunyatakan, hanyalah rasa rindu dan cinta yang berpanjangan - untukmu gadis pujaan. Tiada apa yang kuharapkan, selain merayakan kehidupan, berdua bersama jika hayat berpanjangan.

Di hari ulang tahunmu ini, kuharapkan agar kau kekal berdiri - memasak kaki dan tempuh setiap apa yang ada di sini. Meski adakalanya tersandung jatuh ke bumi, bangkitlah kembali kerna aku sentiasa berada di sisi.

Buanglah setiap yang menyesakkan fikiran. Buang semuanya - hingga tiada lagi kepedihan yang bakal meragut makna kehidupan. Kerna di sepanjang nafas yang dihela, punya makna perjuangan dalam meniti arus kemodenan - tapi menyesatkan. Lepaskan saja segala kegundahan, dan lemparkan kegelisahan agar ia menjadi benih-benih kebahagian di ladang kasih dan sayang.

Yakinlah bahawa kau adalah kuntuman bunga indah yang mampu merawat rasa gundah, walau kewujudanmu seringkali tidak pernah diendah.

Bajai jiwamu dengan titisan kasih sayang. Biarpun dunia saling berperang, patah seluruh tulang-temulang, tetaplah bertualang dalam mencari jalan pulang.

Selamat ulang tahun kelahiran, sayang.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 04, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

NorensatilaWhere stories live. Discover now