BLURB

9.8K 128 6
                                    

Maafkan aku, Deeja. Tolong jagakan adam untuk aku. - MAYA

Satu mesej ringkas daripada sahabat baiknya, Maya telah membuatkan hidup Deeja berubah 360 darjah. Anak kecil yang tidak berdosa terpaksa membayar harga kesilapan yang dilakukan oleh si ibu.

Atas dasar tanggungjawab, Deeja mengambil keputusan untuk menjaga Adam. Siapalah yang tidak jatuh sayang pada si comel itu? Kehadiran Adam telah merapatkan lagi hubungan Deeja dengan rakan sekerjanya Aali Jazimin yang sarkastik, misteri dan perahsia. Kedatangan Adam juga telah menyingkap satu rahsia AJ yang selama ini tersimpan kemas.

"Aku takut budak-budak. Aku ada pedophobia. Jadi jauhkan Adam dari aku." - AJ

"What? Pedophobia? Astaghfirullahalazim... Aku tak sangka selama ni kau bernafsu pada kanak-kanak. Itu jenayah dan berdosa pula tu!" - DEEJA

"Woiii... Aku sebut tadi pedophobia bukan pedophilia, mangkuk!" - AJ

Pelbagai cabaran perlu ditempuhi untuk membesarkan Adam. Deeja bukan sahaja perlu berdepan dengan tohmahan masyarakat, dia juga perlu menepis kebencian ayahnya yang melarang dia untuk terus menjaga Adam.

"Kalau kau dah gatal sangat nak jadi ibu, biar aku carikan kau laki. Masa tu kau jagalah anak sendiri! Tak payah sibuk nak jaga anak orang yang dah tentu-tentu tak sah taraf!" - ENCIK YAACOB

Dugaan silih berganti namun AJ tak pernah berganjak dari sisi. Lamaran yang diterima membuatkan Deeja dijamah rasa terkejut.

"Why me? Why do you want a broken person like me?" - DEEJA

"Well... I'm not here to fix you. Aku di sini untuk berkongsi beban bersama kau. Tu aje." - AJ

"You got a terrible mind, AJ." - DEEJA

"Really? Because the only thing on my mind is... You." - AJ

Ada sesetengah cerita dipendam kerana ia terendam dengan duka. Berkongsi hidup bermakna mereka perlu berkongsi rasa sakit bersama. Apakah rahsia yang tersimpan di sebalik fobia yang AJ alami? Mampukah seorang Deeja membantu AJ untuk sembuh? Bagaimana pula dengan nasib Adam? Adakah Maya akan pulang menuntut si kecil?

Bidadari Tanpa SayapWhere stories live. Discover now