الفصل الرابع: بداية التحدي 😈

14.7K 360 17
                                    

ڤووت قبل القراءة ❤.

#الفصل_الرابع.
#امتلكتني_ولم_اعرف.
#ميرا_جبر.

*****************

بـ صباح يوم جديد ونفس الروتين عند كارلا وسائر بس الاختلاف ان فى تحدي جديد هيبدأ والعقل يسيطر على القلب انه لا يضعف ويستسلم.

تائه بين دوامة افكاره التي لا تتوقف منذ البارحه... لم يذق طعم النوم والراحه منذ ان رأها... يجب ان يسيطر عليها مهما حدث حتي لو قرر استعمال القانون ضدها لا يعرف كفي انتهي به الطريق يجلس بـ مكتبه ينتظرها توقفت أخيراً تلك الدوامه عندما عرف من السكرتيرة انها تنتظره بـ الخارج وسوف بعد بضع ثواني...

_ صباح الخير mr. سائر.

هتفت بها كارلا بعد دلوفها من الباب ثم تقدمت بـ بطئ وثقة لم يستطيع سائر اخفاض نظره عنها و عن جمالها الذي يزداد يوم بعد يوم وانتقائها الملابس الملائمه مع جسدها وتزيدها قوه و اثاره... ازدرد ريقه حتي يستعيد اتزانه امامها و اخفاء تأثيرها عليه قائل : صباح النور... اتفضلي اقعدي.

جلست كارلا ودخل خالد كـ عادته الي المكتب... نظر له سائر واستغفر بدون صوت قم استرسل بـ صوت عالى : بشمهندس خالد المشروع الجديد الا كنت شغال عليه هيبقي لـ المهندسه كارلا هي الا هتمسكه.

نظر خالد باندهاش وقال: ازاي دا مشروع كبير ومعتش وقت على تسليم فكرة و المخططات دا معتش غير شهر على البدأ فى الموقع .

نظرة كارلا بتحدي لـ سائر ثم نظرة لـ خالد قائله: متقلقش يـ بمشمهندس انا عندي الخبره الكافيه للمواقف الا كدا هو المشروع دا عباره عن ايه.

سائر: فى ايه يا خالد انا قولت كلمة هتتنفذ وبعدين مش انت كنت بتشتكي ان عندك شغل كتير ومكنتش عايز المشروع دا.

خالد بتوتر: اا..اه اشتكيت بس دا اول يوم للمهندسه معانا.

سائر: خلاص الموضوع خلص وانا المسؤال عنها مباشر .

خالد: تمام .

خرج خالد وتركهم ونظرات التحدي والغضب ملأت الغرفه وقفت كارلا بـ ثقة وتحدي قائله: طب اشوف فين مكتبي عشان ابدأ الشغل ولا هفضل قاعده كدا كتير.

ضحك سائر بغرور قائل بـ وعيد: اتفضلي هوريكي مكتبك واعرفك ع زمايلك الا معاكي في المشروع.

توجهوا الي غرفه كبيره فيها الكثير من المكاتب وكانت مليئه بالمهندسين الذين يعملون باجتهاد منهم من يتحرك بسرعه لانجاز ما بيده ويسلموه للاخر ومنهم من يركز ع رسوماته ومنهم من يركز على الكمبيوتر الخاص به.
احدهم لمح سائر داخل وقف ولفت انتباه الاخرين.وقالو وهم ينظرون لتلك الجميله القادمه وراءه: صباح الخير مستر.سائر.

امتلكتني ولم اعرف   لـ " ميرا جبر "  حيث تعيش القصص. اكتشف الآن