Part 3: Masa Lalu (Sweden)

8 0 0
                                    



"Hannah! Are you okay?" Kim Ae-Sin memandang wajah Hannah Aira yang pucat.

"I'm just tired. Can we stop for a while?" ujar Hannah sambil melabuhkan duduknya di atas salah satu kerusi taman yang berhampiran.

"Seriously lady, don't passed out or Kateryn and Aima will kill me." Ujar Kim Ae-Sin seraya menghulurkan sebotol air minuman isotonik kepada Hannah Aira.

"Still far away to reach back the main parking place?" Hannah melihat jam tangannya sekilas.

"Should be a few more meters. Maybe about 10 more. Then we are good." Kim Ae-Sin menarik tangan Hannah perlahan sebelum mereka meneruskan perjalanan menuju ke kereta.

Kim Ae-Sin yang mulanya tidak bersetuju dengan rancangan Hannah Aira yang ingin bersenam di Royal Djurgarden kerana gadis itu baru sahaja pulih daripada demam terpaksa menurut dek kerana sahabatnya itu kan pulang ke Malaysia dalam minggu hadapan.

Hannah Aira terpaku melihat pokok-pokok yang mula menghijau biarpun musim bunga belum pun tiba.

"Did you know that, only crazy people like you are crazy enough to have exercise in the winter." Kim Ae-Sin menggeleng perlahan.

"It's nearly spring okay? Hey. I need to go to washroom for a while. See you at car." Laung Hannah Aira sambil berlari anak menuju ke arah tandas awam.

Sesekali Hannah Aira mengambil gambar suasana Royal Djurgarden menggunakan telefon bimbitnya sementara menunggu gilirannya di tandas awam. Hannah Aira seakan tidak percaya apabila melihat seorang jejaka yang tinggi lampai dan bermata biru tersenym kepadanya.

"Hey. What are you doing here?" perlahan kaca mata hitamnya dilurutkan.

"I'm with a friend. She's waiting me at car while I'm doing my business." Hannah Aira tersengih.

"Where are you come from by the way?" Hannah Aira terasa seakan jantungnya terhenti seketika apabila jejaka bermata biru itu merenungnya lembut.

"Malaysia. Do you know where it is?"

"I do. I travel a lot to south east Asian including Malaysia."

"Great." Belum sempat Hannah menyambung. Gilirannya untuk menggunakan tandas tiba.

"I see you when I drop by at Malaysia, lady." Hannah hanya tersenyum.

Sebaik sahaja dia selesai menggunakan tandas, dicarinya kelibat lelaki yang tadi menegur dirinya. 'Hurm, macam mana nak jumpa kalau nombor telefon tak dapat.' Gumamnya perlahan.

Melihat Kim Ae-Sin yang sudahpun mencekak pinggangnya sedari tadi sambil merenung tajam kepadanya. Hannah Aira pantas berlari anak menuju ke arah kereta mereka apabila dia teringat yang mereka sudahpun lambat untuk mengambil Aima dan Kateryn di rumah kerana meraka akan ke Bandar Stockholm untuk membeli belah buat kali terakhir.

Jejaka Sweden yang masih terpacak di hadapan tandas awam di Royal Djurgarden terpaku melihat kelibat Hannah yang telahpun meninggalkannya berseorangan. "See you when I see you lady."

Random IdeasWhere stories live. Discover now