Aku tersedar dari tidur yang nyaman.. Gila tak nyaman... Wife peluk wehhh... Fuhhh... Best nya... Dah lama tak kena peluk macam ni... Tiba-tiba aku teringatkan Zack... Hummm... Sejak aku couple dengan Aiman ni aku asik teringatkan Zack jee... Aku tak pasti kenapa... Adakah dia tak bahagia dengan status aku sekarang... Hummm... Dah lah aku malas nak fikir pasal ni baik aku tengok muka wife aku... Comel juga time dia tidur ni.. Nak kejut pun kesian... Aku pergi mandi dulu lah...
Selesai aku mandi and mandi wajib sekali... Aiman masih lagi tidur... Memang tidur mati ni...
"Sayang... Bagun... Dah pukul 7 lebih ni..."
"Urmmm... Biy... 5 minit lagi"
Hishhh Aiman ni comelll betul... Dah lah masih bogell... Geram aku... Ehh dia stim... Sejuk lee tuu...
"Haah tengok apa... Sayang sejuk ni.. Tu yang stim nii... Tak yah lah tengok... Malu... Biy nii..."
"Ehh sayang... Geram... Hahaha dah lah putih... Hishhh geram lak... Nasib dah mandi wajib... Hahahaha"
"Eeeeee biy... Gatai... Hahaha... Sayang lapar lah... Biy dah beli makan ka...
Alamak aku lupa pulak... Hahahaha tadi sepatutnya aku pergi beli makan dulu..
"Sayang... Urmmm belum... Sayang pergi mandi dulu... Biy turun pergi beli sekarang... Mandi cepat... Nanti jadi benda lain kang..."😏😏😋😋
Macam mana aku boleh lupa makanan budak betuah ni... Nasib dia tak marah.. Hehehe..
Hari ni tak ada apa yang nak dibuat... Bosan dah... Ingat duk KL best tapi sayang nya kampung lagi best...
Selesai kami makan... Kami banyak menghabiskan masa untuk study saja tak tau dah apa yang nak dilakukan... Aku bukan study sangat pown dari tadi asik kacau si Aiman ni ja... Suruh pakai baju tak nak... Tayang body putih tu dekat aku... Aku ni dah stim dari tadi... Sabaq ja... Hummm sekejap je masa berlalu hari ni dah sabtu... Esok ahad Aiman dah nak kena balik hostel esok... Tak puas rasa macam nak ajak duduk sekali... Tapi malangnya tak kesampaian...
Aku dah mula bosan... Dari tadi study... Sapa yang tak bosan aku rasa dah dekat 3 jam dah hadap note ni....
"Sayang... Jom... Keluar... Biy bosan" kataku...
"Alahhh... Biy.... sayang malas lah... Nak pergi mana"
"Mid Valley jom... Tengok wayang... Apa movie best-best layan jee lah"
"Okey jom.. Siap"
Yes... Akhirnya aku dapat keluar untuk tenang kan otak aku yang tengah serabut ni...
Mana Aiman ni lama betul siap kee... Tidur...
"Oii... Lama nya... Yang tak pakai apa lagi ni kenapa... Cepat..."
"Alahhh... Biy sekejap lah... Tengah tengok body ni... Sedap gak body sayang kan"
"Eeee... Perasan... Dah cepat... Nanti lambat"
Rupanya dia masih bogel dalam bilik... Aku ingat dia dah siap... Geram jee aku tengok rasa nak terkam ja... Nasib sayang aku tak nak lah buat semua tu lagi mungkin dia belum sedia dengan semua tu... Selesai je mamat tu siap terus aku oder grab.. Malas lah nak tunggu bas lambat... Sampai je mid aku dengan Aiman terus naik GSC tengok time and apa movie yang dia nak tengok aku ikot ja... Kami tengok movie apa pun aku dah lupa...
Dah beli tiket pusing-pusing dalam mall dulu lambat lagi nak masuk...
"Jom pusing-pusing dulu... Lambat lagi lah sayang... Kita g tengok baju ke apa ke"- aku memberi cadangan sambil menarik lengan Aiman...
"Ehhh... Jangan tarik-tarik orang boleh jalan"... Marah Aiman
"Marah-marah pulak... Sapa suruh lambat... Orang nak cepat..."
"Yee lahh.. Jom jangan lama erk... Nak beli makan lagi"
"Makan ja tau... Tengok perut tu dah macam ibu mengandung dah orang tengok"
"Eeeee biyyyy... Mana ada gemok lahh😫😫😫"
"Tak gemok lagi macam tu"
"Tak gemok... Slim... Dah arr tak nak kawan"
(Maka bermula lah sesi pujuk memujuk)
Punya lama nak lembut hati budak ni sampai dah nak masuk wayang baru nak elok... Tu pun sebut pasal makan kalau tak... Hishh tak tahu lah...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hari demi hari berlalu hubungan aku dengan Aiman dah macam renggang sikit dia dah macam mula mengelak dari berjumpa dengan aku... Aku tak pasti kenapa... Zul dengan Faiz pun dah makin pelik dengan perangai Aiman... Sekarang ni dia jarang sangat balik ke hostel tak pasti dia tidur dimana...
"Afiq... Semalam Aiman tak balik hostel lagi dia pergi tidur umah kau kee" tanya Faiz pada ku
"Ehh mana ada... Aku pun tak nampak dia lepas kelas jee selalu hilang lepas kelas selalu hilang..."
"Hishh mana lah budak ni pergi... Aku risau lah Afiq... Aku nak tanya dia... Tapi aku takot... Aku tak rasa dia balik rumah mak dia..."
"Ehh kenapa lak kau tak rasa dia balik rumah... Kau tanya mak dia ke?"
"Aku tak tanya tapi mak dia yang call... Mak dia tanya aku mana pergi Aiman... Sebab mak dia call semua tak angkat..."
"Aduhh budak ni... Tak pa lah nanti aku jumpa aku tanya... Jom lah masuk kelas"...
Aku semakin pelik lepas perbualan tersebut... Mana lah si Aiman ni... Hari ni langsung tak masuk kelas... Dah lah minggu ni minggu last... Mak dia call pown dia tak angkat apa tah lagi aku kalau call... Lagi lah tak angkat... Tak pa lah nanti aku try call... Apa yang aku belajar hari ni langsung tak masuk dalam fikiran aku... Habis macam tu ja masa pembelajaran...
Aku cuba untuk call Aiman tapi dah dekat 50kali tak berangkat... Aku dah mula fedup... Tapi fikiran aku masih terfikirkan dia... Tak pa lah aku balik dulu nanti aku call dia... Mungkin dia busy...
Tiba-tiba aku rasa mcm nak tanya mak dia pulak tapi mana ada number... Haah Faiz...
Esok jee lah... Aku dah malas... Baik aku balik study... Tadi dah dapat tips semua...
Dalam perjalan untuk aku pulang...Tiba-tiba.........
Bersambung....
Haah apa dah jadi dengan Afiq... Dapat tak dia call Aiman... Dia langgar sapa... Haah tunggu malam ni... Kalau rajin aku tulis...
Okey byee... Muahhhhhhhhhh.....
😘😍😘😍😘😍😘
VOCÊ ESTÁ LENDO
Kisah Hidupku 2
RomanceSelepas kematian Zack kini Afiq mula hidup berseorangan dan Afiq telah menamatkan persekolahanya. Dan telah mendapan keputusan SPM. Kini Afiq telahpun berpindah ke ibukota Kuala Lumpur dan memulakan hidup barunya di Kuala Lumpur dan Afiq telah menya...