IMPIAN SOFIYA

3 1 0
                                    

Hidup Sofiya menderita selama 20 tahun.Dia bukan sahaja miskin tetapi dia tidak mempunyai ibu bapa.Dia duduk bersama makciknya yang serba kekurangan.
Dia terpaksa hidup dengan derita kerana arwah ibu bapanya telah berhutang dengan ahlong.Sofiya diberi masa selama 1 tahun untuk langsaikan hutang ibubapanya.

    Setahun sudahpunberlalu,dia hanya mampu menahan kesakitan dirinya sahaja.Dia telah dikutip Dan dijual oleh orang jahat kepada seorang lelaki yang kaya.Lelaki itu seorang yang baik dia membeli Sofiya untuk menjadikan pembantu rumah tanpa gaji.

    Hampir setahun sudah berlalu,tiada apa apa pun perkara yang tidak baik berlaku pada Sofiya malah kebajikan Sofiya juga dijaga oleh lelaki itu.Sofiya tidak berasa takut lagi kepada lelaki itu kerana dia tahu lelaki itu tiada niat yang tidak baik.Sofiya tidak pernah tahu nama lelaki itu.Satu hari dia beranikan dirinya untuk bertanya nama lelaki itu.Lalu lelaki itu menjawab dengan suara yang lembut 'nama aku Johari,kau boleh panggil aku Jo sahaja selepas ini'.Sebelum ini Sofiya hanya memanggil dia tuan sahaja.Dia berasa lega kerana dia tidak dimarahi oleh tuannya itu.

     Satu hari Johari menanya kepada Sofiya 'Mecam mana kau boleh berada disitu?'Sofiya menceritakan semua tentangnya.Dia juga meberi tahu cita citanya untuk menjadi ketua disebuah syarikat yang ternama.Johari bekerja di sebuah syarikat ternama dia memberi kerja kepada Sofiya  masuk pukul lapan hingga pukul 5 petang.Tetapi dia memberi syarat kepada Sofiya'Sebelum awak pegi kerja awak perlu masak,bila balik kerja awak perlu buat makan malam saya dan jangan lupa kerja kerja rumah.Faham!!' Sofiya menganggukkan kepalanya dan mengucapkan terima kasih kepada Johari.

       Semenjak itu Sofiya mula jatuh cinta dengan Johari,tetapi dia tidak berani untuk berkata kata.Pada suatu hari entah apa angin datang pada Johari,dia meminang dengan Sofiya dan Sofiya menerimanya dengan gembira.

        Selepas itu mereka berkahwin dan dikurniakan seorang anak.Sofiya juga melanjurkan pelajarannya dan membuka sebuah syarikat yang ternama.Impiannya telah tercapai dia amat menyayangi suami dan anaknya.Dia juga tidak lupa akan makciknya itu setiap bulan dia datang kerumah makciknya itu.



Tamaat

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 18, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Impian SofiyaWhere stories live. Discover now