Bab 3; Budak baru?

2 1 0
                                    

Pagi itu bertempat di Akabane High School. "Baiklah pelajar kita ada murid baru, sila masuk ". Suara cg Hashimara yg sedikit lembut mengikut mood itu. Lalu, seorang peria yang kacak lagi tampan memasuki kelas 4-A1 dengan penuh selambanya jejaka itu tidak memperkenalkan dirinya kepada semua malah terus mengambil tempat yang baru didudukinya pada hari itu. Bisik bisik budak perempuan yang menggeletar melihat gelagat peria kacak itu. " eh handsomenya!! Arghh!! ". Budak perempuan memang macam tu pantang jumpa budak lelaki yang kacak dah berblushing. "Aishhh, knp nak kene menjerit sakit lah telinga aku, lagi satu aku macam pernah tengok je budak ni tapi kat mane eh? ".
        "Eh Yamina kau tak rasakah betapa handsomenya budak lelaki yang baru masuk kelas kita tu? ". Kedengaran suara yang sangat lembut iaitu daripada Mikasa yang sedang mengheret basikalnya. Mikasa adalah salah seorang budak pintar tetapi sikapnya yang macam kebudak budakan itu menjadikan die disenangi ramai. "Entah aku rasa biase je. ". Yamina membalas pertanyaan Mikasa dengan penuh chilinya. "Ish kau ni Yamina, kau tak fahamkah! Betapa coolnya budak tu". Balas Mikasa. Yamina buat buat tidak dengar apa yang dikatakan oleh Mikasa dan terus berjalan ke hadapan. Kali ini Mikasa dengan baik hati menemani Yamina pulang ke rumah walaupun jarak rumah mereka boleh dikatakan jauh juga malah di area yang berbeza. Mikasa orangnya memang baik hati. Yamina pula orangnya sedikit keras kepala dan selalu mengikut kemahuannya sendiri. Tetapi die jugalah angle bagi semua budak di Akabane High School kerana dielah akan mengajar budak budak yang kurang cerdas dalam Akademik. Sikapnya yang utama, Yamina tidak pula kedekut ilmu.
       "Yosheee kau dh selamat pulang, jadi aku balik dulu ya Yamina, janeee! ". Ucapan selamat tinggal daripada Mikasa. "Sayonara Mikasa chan". Balas Yamina sambil melihat Mikasa mengayuh basikalnya untuk pulang ke rumah. Yamina membuka kasutnya dan diletakkan di rak kasut kemudian terus berlari naik ke biliknya tanpa melihat nama pada pintu terus membuka pintu dan berbaring. "Akhirnya.... ". Suara yang amat sayu kerana keletihan. "Oii Yamina san.. ". Kata Nakabe yang sedang belajar di mejanya pada waktu itu, di dalam ruangan biliknya. Yamina memandang Nakabe dengan senyuman. "Yamina san awk salah bilik ni". Tambah Nakabe lagi. Terkejut Yamina mendengarnya terus mengambil begnya, buka pintu bilik Nakabe dan terus berlari seribu langkah menuju ke biliknya. Hampir seluruh wajahnya semacam dicat dengan cat berwarna merah. Merah padam mukanya apabila buat kali yang ke berapa die tersilap masuk bilik Nakabe, maklumlah bilik mereka hanya bersebelahan di ruang atas. Dub... Dab.. Dub... Dab. Degupan jantung Nakabe terus kencang.
        Disebabkn hal itu Nakabe tak dapat memberikan tumpuan sepenuhnya terhadap apa yang sedang dipelajarinya sekarang. Nakabe juga budak sekolah menengah dan sama umur dengan Yamina tetapi Nakabe bersekolah di sekolah yang berbeza dengan Yamina. Ichibara High School, sekolah terpintar di negeri mereka. Ramai yang ingin ke sana. Yamina terpilih untuk ke sana. Disebabkan Yamina telah serik menjadi mangsa dikelilingi oleh budak perempuan, Yamina mengambil keputusan untuk bersekolah yang berbeza dengan Nakabe.

Sakura I NeedWhere stories live. Discover now