twenty-six

1.9K 235 6
                                    

Taehyung's

"Dia hilang ingatan", dengar sahaja tiga perkataan yang jeluar dari mulut Yoona, aku mengangkat muka aku lalu dipandangnya.

Orang yang bergelar Nari itu hilang ingatan? Mungkinkah dia Bae Irene? Ataupun bukan? Mungkinkah semua yang didengari itu semuanya tipu semata-mata? Maksudnya, aku ditipu oleh Seulgi dulu?

Ya, aku baru teringat yang semua berita tentang Irene semuanya disebarkan oleh Seulgi. Siapa pula si Seulgi?

Dia adalah salah seorang antara kami. Dulu kami berempat bestfriend iaitu aku, Jimin, Irene dan Seulgi. Kami memang selalu ada bersama di mana sahaja. Lelagi Wendy.

Kekadang, aku rasa Wendy seperti orang ketiga dalam hubungan aku dan Irene tapi aku tak kisah bila aku tahu kami memang rapat.

Tapi, bila aku dan Jimin mula jadi korean idol, kami mula berpisah tetapi aku dan Irene masih menjalinkan hubungan.

Dan, aku tak tau kenapa, makin lama, dia macam hendak menjauhkan dirinya daripada aku. Wendy pula makin rapat dengan aku dan selalu cakap benda negatif pasal Irene.

Tapi, aku masih cintakan Irene dan aku dah berjanji akan melamarnya setahun selepas aku menjadi ahli bts. Tapi lain yang jadi.

Pergaduhan mula berlaku berpunca daripada kesibukan aku. Dia jadikan perkara itu sebagai alasan untuknya sambung belajar dan akhirnya Wendy menceritakan kepada aku bahwa Irene sudah pun bertunang dengan orang lain di Ireland.

---

"Dia sedang mencari siapakah lelaki yang sering muncul dalam mimpi dia", Yoona menghabiskan ceritanya tentang Nari itu kepada aku dan aku hanya mengangguk.

"Macam mana aku nak tahu dialah orang yang aku cari iaitu Bae Irene? Nama pun dah lain dan dia juga tidak tahu muka lelaki tu macam mana. Dan, macam mana aku nak percaya semua ni?", aku berkata lalu badan disandarkan pada kerusi dan aku duduk berpeluk tubuh.

"Aku tak tahu macam mana nak bagi kau percaya tapi ha. Aku nak tunjuk kau something", dia mengeluarkan iphoen X nya lalu ditayangkan screennya pada aku.

Aku meneliti gambar yang ditayangkan lalu mata aku membulat.

"Ini..", aku terdiam. Ya, itu adalah rantai berbuahkan huruf 'T'. Rantai itu aku hadiahkan kepada Irene waktu aku cakap kat dia yang dia aku punya dan aku cakap pasal lamaran aku yang aku akan buat setahun selepas aku jadi ahli bts.

'T'. 'T' tu melambangkan dia Taehyung yang punya. Aku juga masih simpan rantai aku yang aku pakai juga ketika itu yang berbuahkan huruf 'I' bermaksud aku kepunyaan Irene.

Air mata aku mula bergenang.

"That's really her"

---

Yoona's

Aku dengan gembira masuk ke dalam rumah Nari apabila aku dapat tahu Taehyunglah orang yang dia cari selama ni.

"Nari. Aku datang!", aku menjerit memanggilnya sebelum aku membuka pintu biliknya perlahan. Aku tak nampaknya di atas katil sebaliknya aku nampaknya di atas lantai.

"Nari!", aku menjerit lalu aku berlari ke arahnya yang tertiarap di atas lantai. Kepalanya aku letak di atas riba aku.

"Masuk jelah! Urgent ni! Ish kau ni. Aku lempang gak kang", aku menjerit lalu Taehyung yang baru sahaj masuk ke dalam bilik Nari itu terus berlari ke arah aku lalu tangan Nari digapainya.

"Ish kau ni. Bawa dia pergi hospital dululah ngok. Barulah kau nak berdrama ke apa ke", aku menjerit. Ada pula dia main cium-cium tanan pula waktu gebting macam ni.

"Ha, ok-ok", dia terus mengangkat badan Nari dan dibawa keluar dari biliknya untuk dibawa ke hospital.

Ya Tuhan. Nari. Apa dah jadi kat kau ni? Kau nampak sihat sahaja semalam. Nasiblah aku datang juga nak melawat kau. Kalau aku tak datang?

Aku mengelap air mata aku yang sydah mengalir sebelum aku berlari ekluar dari rumah itu.

•••

Malaslah nak buat pepanjang. I'm sorry Arfah, hyeaemino . Author tetiba rajin nak update malam ni jugak😂

Btw, enjoy n tunggulah lepas sahur esok Idae update lagi ye💕

|√| [S1 & S2] Iphone - JJKWhere stories live. Discover now