Bab 18 Kehilangan

505 7 5
                                    

' Neo ! Bangun !' ditolaknya halus sambil membuka ikatan pada tangan Neo . Neo kemudian terkutik selepas beberapa saat . ' Kau okay tak ni ?' soal Denn . Neo hanya mengangguk tanda okay . ' Kita cari kak Sha sebelum terlambat Denn .' ujarnya . Denn tidak menjawab namun jelas pada riak wajahnya begitu risau .

Kedengaran suara seseorang ketawa menuju ke arah mereka . ' Korg nak cari ni ? Betina bodoh ni !' Pisau kecil yang sudah bersedia pada leher Sha menunjukkan Annor sudah tidak waras lagi . ' Jangan harap ! Lepas pompuan ni mati , giliran korang .' ketawanya tercetus begitu seronok dengan perlilaku mereka .

Sedang Annor asyik melayan tawanya . Neo mengambil tindakan terburu-buru . ' Neoooooo !!!' teriak Atasha yang disedari berdiam diri kini bersuara . Mahu sahaja berlari namun tidak berdaya .

Tanah merah itu ditatapnya begitu dalam . Sungguh hancur sekali rasa hati perempuannya . Wajah yang sedikit terselit kesan lebam masih mekar di wajah begitu juga sedikit parut .

' Abang ? Kenapa abang tade disisi Sha setiap kali Sha perlukan abang ? Sha perlukan abang sekarang ! Sha tak kuat abang .' rintihnya sendirian . Tiba-tiba bahunya terasa hangat ditoleh ke kiri terpancar wajah Datin Aidah . ' Nak ? bersabar ya , kita redhakan , sedekahkan alfatihah .' lembut sahaja Datin Aidah .

' Denn ? Mama Denn datang jenguk Denn ? Kenapa cepat sangat Denb pergi tinggalkan kami semua ? Denn ? Sha minta maaf atas silap Sha selama ini . Sha akui Sha yang bersalah dalam semua ini . Kenapa Denn ?' Begitu deras sekali mutiara jatuh dari matanya .' Annor telah dihantarkan pusat pemulihan .' tutur Datin Aidah dan Sha hanya mengangguk .

' Encik Denn ? yakin dengan keputusan ini ?' soal Doktor lelaki itu . ' Saya yakin , saya tak mahu melihat orang yang saya sayang merana . Saya harap doktor rahsiakan semua ini . Saya mahu melihat sepupu saya bahagia dari kecil sehingga dewasa hidupnya kucar-kacir kerana penyakit yang dihidapinya .' jelas Firdaus Denn kepada doktor itu .

End of Flashback...

' Denn ? Sha pergi dulu . Nanti Sha dtg jenguk Denn lagi . Sha takkan penah lupakan kebaikan Denn pada Sha . Terima kasih kerana penah mencurahkan kasih sayang Denn pada Sha .' kakinya mengatur langkah meninggalkan perkarangan tempat terakhir manusia di mana tidak akan ada lagi yang pergi tidak akan kembali .

2 Tahun kemudian...

' Push syg push !' kedengaran suara bayi yang menangis . Izul Calvin menyambut bayi itu . Jelas wajahnya begitu gembira . Bayi itu dihulurkan kepada Atasha yang begitu lelah . ' Tahniah syg , syg dah berjaya . Anak kita lelaki , syg nak letak nma ap ?' soal Cal kepada Sha . ' Firdaus Denn ?' satu garis halus pada bibir mungilnya .

' Syg rehat okay ? Abg nak azankan babyboy kita .' satu kucupan lembut pada dahi Atasha . Buat pertama kalinya Sha merasakan begitu gembira mempunyai suami berada di sisinya .

TAMAT ! okay bye . Nantikan karya terbaru author okay ?

Sinar KasihWhere stories live. Discover now