Part 11

310 38 13
                                    

3 bulan Sehun dan Aera menjadi suami isteri. Dan 3 bulan itu juga Sehun selalu mengubah sikap dan memikat isterinya, Aera.

Sejak kebelakangan ini Aera selalu pulang lewat ke rumah mereka. Sehun menunggu Aera sampai tertidur di atas sofa ruang tamu. Sehun tidak mahu tidur seorang diri di dalam bilik tidur.

Maklumla rumah besar, mestila takut seorang diri dengan bini yang belum pulang lagi. Dahla lewat! Sekarang pukul 1:07 minit pagi!

 Dahla lewat! Sekarang pukul 1:07 minit pagi!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Sehun berjalan mundar mandir di luar rumah. Sehun meletakkan kakinya di dalam air kolam. Dia duduk termenung di situ. Tiba tiba lamunannya terganggu dengan suara seorang perempuan.

“Sehun?”

Sehun menoleh ke belakang dan terlihat la figura seorang perempuan yang ditunggu tunggu dari tadi. Aera.

“Eo? Kenapa lewat balik sayang? Sekarang dah pukul 1 lebih.” Sehun bercakap dengan lembut. Tak marah mahupun menengking. Tak sanggup katakan.

“Sorry, tadi saya tertidur dekat office sebab penat buat kerja. Ingat nak balik awal luang masa dengan awak tapi tertidur pula.” Aera duduk di sebelah sehun lalu menyandarkan kepalanya di bahu sehun.

“Dah makan tak?” Soalan Sehun dijawab dengan gelenggan kepala Aera.

“Go to our room and take a bath, saya nak sediakan makanan untuk awak kejap.” Sehun angkat dari duduknya lalu berdiri.

Belum sempat dia melangkah, Aera menarik tangannya.

“No need husband. Saya takda selera nak makan. Waktu dah berlalu kan, perut saya taknak terima makanan pada jam sekarang ni.” Aera berdiri memandang Sehun.

“are you sure sayang? Okay then let's go to our room and sleep okay? Esok pergi office tak?” Sehun memeluk pinggang Aera sambil berjalan ke arah bilik tidur mereka.

“No. I wanna get some rest and i'll not come to office for one week. I wanna spend time at house and be your wife." Aera senyum ke arah Sehun.

“Tch! Sayang senyuman awak tu menggoda saya lah. Dah la pergi mandi sana.” Sehun menolak perlahan Aera masuk ke dalam bilik air.

-

Seorang bayi merangkak ke arah Baekya. Semakin Baekya mengundur ke belakang semakin laju bayi itu melangkah ke arahnya.

No! Jangan datang dekat dengan saya!” Baekya takut dengan bayi itu kerana bayi itu tidak mempunyai mulut, hidung, mata, telinga.

"Auntie kenapa bunuh saya dari kandungan ibu? Apa salah saya auntie? Saya pun nak juga hidup di dunia. Kenapa auntie bunuh saya?  Saya nak jumpa ibu saya. Kenapa bunuh saya?! Jawab!”

suara bayi itu yang tadinya lembut bertukar ke arah suara yang kasar menjerit. Baekya menjadi takut dan meronta ronta minta pertolongan apabila bayi itu sudah berada di atasnya dan mencekik lehernya.

Baekya bangun mengejut dari tidurnya menyebabkan Baekhyun yang berada di sebelah terbangun.

“kenapa sayang?” Baekhyun masih mamai lagi.

“Ahh nothing just mimpi buruk tadi.” Baekhyun menganggukkan kepalanya lalu menyambung kembali tidurnya. Baekya pula tidak dapat menyambung tidurnya kerana mimpi buruk itu tadi. Mimpi itu mengingatkan dirinya tentang perkara yang berlaku 5 tahun yang lepas.

-


Yow! Im here😂 nah saya update baca tau! Jangan lupa vote dan komen💕😂

Baekilya04 anda dihantui oleh bayi😂

Cold-Hearted Wife [Oh Sehun]Where stories live. Discover now